Lenio21 0 Opublikowano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2015 witam. szakałem i w sumie nic w 100 % nie mogłem znaleźć. Mianowicie jakie są procedury przy pomiarze ciśnienia w cylindrach w silnikach PD. Mierzyłem u siebie i teraz nie wiem co jest nie tak, że takie wyniki mi wyszły. mogłem zrobić błędy, o których napiszę ale czy aż takie znaczenie miały? wyniki u mnie to kolejno ( od pierwszego cylindra ) : 39, 43, 41, 42 bary Pomiaru dokonałem: przyjechałem do Kolegi z rozgrzanym silnikiem do 90 C. Chwilę pogadaliśmy no i zabraliśmy się za rozbieranie. Przy próbach jak kręciłem rozrusznikiem, wskazówka na temp podnosiła się ponad 60C. Myślę, że ok 70 C było. Nie odpinaliśmy nic co związane z paliwem ( bezpieczniki, listwa itp) Aku dobre, rozrusznik też w porządku. Pomiaru już nie powtarzaliśmy, bo dopiero w domu jak zacząłem szukać prawidłowych wartości ( 20-24 bary) to trochę mnie wprawiło w zakłopotanie. o co chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek9055 1 Opublikowano 25 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2015 odetnj paliwo i będzie prawidłowo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lenio21 0 Opublikowano 25 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2015 odetnj paliwo i będzie prawidłowo a jak w ATJ bezpiecznie odciąć paliwo? wystarczy bezpiecznik od pompy paliwa? czy jeszcze jakas wtyczka od listwy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek9055 1 Opublikowano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 po odpięciu kostki z tyłu głowicy tej od pompek paliwo chyba nie bd podawane a dla pewności wyciągnij bezpiecznik i ściągnij wężyk zasilający pompę vacum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1443 Opublikowano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 Zimny silnik i zdjęty waż z kolektorema ssacego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lenio21 0 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 Zimny silnik i zdjęty waż z kolektorema ssacego masz na myśli warunki pomiarowe? czyli silnik diesla zimny? ech każdy inaczej... znasz może prawidłowe wartości dla ATJ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1443 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 Zawsze mierzy sie na zimnym silniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lenio21 0 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 Zawsze mierzy sie na zimnym silniku. Napisz jeśli możesz wszystkie warunki dla ATJ, aby wykonać prawidłowy pomiar ciśnienia? No i te wartości... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelone28 0 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 Zawsze mierzy sie na zimnym silniku. wszystkie mądre książki i poradniki boscha podają pomiar ciśnienia na nagrzanym silniku do temperatury ok. 80 C , ja tego się trzymam , nawet w instrukcji przyżądów pomiarowych jest że na ciepło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1443 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 To wykrec świecę zarowa na ciepło. Latwo ukrecic. mierzenie cisnienia na zimny silnik daje faktyczny wynik. Na cieplym te wartosci będą o 3-4bary wyższe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelone28 0 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 To wykrec świecę zarowa na ciepło. Latwo ukrecic. mierzenie cisnienia na zimny silnik daje faktyczny wynik. Na cieplym te wartosci będą o 3-4bary wyższe. tyle że producenci podają wartości ciśnień sprężania na ciepło a kompresji na zimno nas interesuje ciśnienie pracy a to jest miarodajne tylko przy temperaturze 60-90 C a świece oczywiście zawsze luzuje na zimno wykręcam czyszcze gwinty i montuje później pomiar na ciepło a dokręcanie na zicher po ostygnięciu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lenio21 0 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 ok zmierze na zimnym i na ciepłym. Jakie wartości są książkowe dla ATJ ? I jakie warunki należy zachować? oprócz temperatury silnika. Otwarta przepustnica ( pedał gazu do oporu )? Odcięte paliwo ( bezpiecznik plus wtyczka czy tylko bezpiecznik ) ?, Wszędzie coś ktoś dopisuje i ciężko to poskładać do kupy. Świece ostatnio wykręcałem na ciepłym i bez problemu szło. Tylko pomiary dziwne wyszły;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1443 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 manometr popsuty, bo wynik nierealny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lenio21 0 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 po odpięciu kostki z tyłu głowicy tej od pompek paliwo chyba nie bd podawane a dla pewności wyciągnij bezpiecznik i ściągnij wężyk zasilający pompę vacum bezpiecznik to 28 ale nie mogę znaleźć tej kostki... ktoś poratuje fotografią? no i który wężyk jest zasilający dla pompy vacum? układ się nie zapowietrzy? Sorki za chyba banalne pytania ale uczę się tego silnika dopiero. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrsob1 277 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 Wystarczy jak do pomiaru odłączysz wtyczkę z tyłu głowicy (koło vacum pompy). Bez zasilania cewek pompowtrysków na pewno paliwo do cylindrów nie zostanie podane manometr popsuty, bo wynik nierealny Jak pompki podawały paliwo do cylindrów w czasie pomiaru, to wynik wcale nie dziwny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lenio21 0 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 Wystarczy jak do pomiaru odłączysz wtyczkę z tyłu głowicy (koło vacum pompy). możesz zdjęciem poratować? Bo pewnie znajdę tam ze dwie wtyczki,,, http://i159.photobucket.com/albums/t141/kolcz7/17042011470-1.jpg tu gdzieś ją widać? albo tu http://turbodiesel.hswg.pl/wp-content/uploads/2013/07/pompa_tendemowa.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrsob1 277 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 (edytowane) Zaznaczona na czerwono ( trochę słabe zdjęcie ). Obracasz w lewo i powinna się wypiąć . Edytowane 28 Stycznia 2015 przez piotrsob1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lenio21 0 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 Zaznaczona na czerwono ( trochę słabe zdjęcie ). Obracasz w lewo i powinna się wypiąć . już mi się widniej robi dzięki dorzucam jeszcze wartości wg książki Sam Naprawiam 2,5 - 3,1 MPa dla nowych silników 1,9 MPa wartość minimalna temperatura oleju silnikowego min.30C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszooo 20 Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 Przy 25 barach jest juz słabo. Przy 19 barach to juz trup. Wazne aby miedzy cylindrami nie było dużych różnic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz_N 10 Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 tyle że producenci podają wartości ciśnień sprężania na ciepło a kompresji na zimno nas interesuje ciśnienie pracy a to jest miarodajne tylko przy temperaturze 60-90 C Cisnienie spreznania i kompresja to jedno i to samo.... Jakie cisnienie pracy....??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się