przemek11 Opublikowano 24 Stycznia 2015 Opublikowano 24 Stycznia 2015 Przedwczoraj przydarzyła mi się dziwna sytuacja, w pewnym momencie nacisnąłem na pedał hamulca po czym pedał wpadł w podłoge, moja pierwsza myśl - pękł przewód hamulcowy i płyn sie wylał przy hamowaniu, wiec zatrzymałem się, zaciągnąłem hamulec ręczny i on gdy zawsze łapał mi na ok 4 ząbki tak wtedy zaciągnąłem go bardzo wysoko, gdy wysiadłem w oczy rzuciła mi się Bardzo święcąca, rozgrzana tarcza hamulcowa lewego tylnego koła (pozostałe były Ok) Od razu zdjąłem koło, ale nic ciekawego tam nie zobaczyłem, żadnego wycieku ani nic takiego, po czym gdy to sie troche ostudziło pedał hamulca jak i ręczny zaczął działać tak jak wcześniej i do tej pory jest OK, nie grzeje się. Żeby nie było, nie czułem w ogóle ze któreś koło hamuje, nic nie było odczuwalne. Powiedzcie mi dlaczego nie odbiło klocków i cały czas tarły o tarcze? I dlaczego pomimo tego że zacisk sie zablokował, pedał hamulca był miękki (przy samej prawie podłodze hamował normalnie z tym że bardzo nisko) i dlaczego ręczny był tak luźny?
lukaszooo Opublikowano 24 Stycznia 2015 Opublikowano 24 Stycznia 2015 Płyn ci się zagotowal i dlatego pedal wpadł w podłogę. Musisz wyczyścić prowadnice zaciskow i tloczki, obowiązkowo musisz też wymienić płyn hamulcowy. Zaraz pewnie wypowie się Dev i cię pokieruje co masz wyczyscic/wymienic
przemek11 Opublikowano 24 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2015 (edytowane) Tak wlasnie myslalem ze sie zagotowal zmienil swoje wlasciwosci. A czemu musze teraz wymienic plyn? Troche sie tego boje bo odpowietrzac teraz caly uklad do tego pompe to chyba troche przerąbane Edytowane 24 Stycznia 2015 przez przemek11
lukaszooo Opublikowano 24 Stycznia 2015 Opublikowano 24 Stycznia 2015 Bo tak jak napisałeś stracił swoje właściwości, wymiana płyny jest mało istotna musisz dojść dlaczego się zagotowal i usunąć przyczynę. Sama wymiana jeśli będziesz trzymał się kilku regol nie stworzy ci problemow
przemek11 Opublikowano 24 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2015 No podejrzewam ze zagotowal sie dlatego ze jak klocki sie zacisnely i zaczelo sie nagrzewac tarcza to i plyn od razu sie zagotowal. Jakich regol?
Dev Opublikowano 24 Stycznia 2015 Opublikowano 24 Stycznia 2015 Musisz zdjac zacidk i go w mak rozebrac i wyslac do mnie Poszukaj sobie nieprzelotowej nakretki M10X1 na przewod. Tym sposobem zaslepisz go a auto nie będzie uziemione
przemek11 Opublikowano 24 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2015 A powiesz mi co sie tam moglo stac ze wyslac do Ciebie? Patrzylem komplet uszczelek do zacisku to 20 pare zl a gumki na sam cylinderek 12zl
Dev Opublikowano 24 Stycznia 2015 Opublikowano 24 Stycznia 2015 Zablokowany mechanizm od recznego wewnątrz zacisku. Skorodowana oska nie pozwala na swobodny ruch dzwigni, stąd problem. ośka kosztuje ok 45-50zl w Icarsie
przemek11 Opublikowano 24 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2015 mówimy o skorodowanej ośce wewnątrz zacisku? ośka od ręcznego? i dlatego ręczny łapał by mi wtedy co sie to stało nie na 4 ząbki a na 20? jednym słowem był bardzo "miekki" jesli tak można powiedzieć o hamulcu ręcznym a druga sprawa, to stało by się to pomimo tego ze w ostatnim czasie nie używałem ręcznego? tylko sam nożny i też przez to by sie zblokowało?
Dev Opublikowano 24 Stycznia 2015 Opublikowano 24 Stycznia 2015 Możliwe jest ze rozleciał sie wkład dopóki go nie rozbierzesz to nie będzie wiadomo co się stało
przemek11 Opublikowano 24 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2015 a mógłbyś mi powiedzieć jak sie rozbiera taki zacisk? po prostu mam zdjąć zacisk i wykręcić tłoczek i bedzie wszystko na wierzchu? czy dodatkowo jeszcze jakoś się rozbiera zacisk? i co z tą śróbą co wspominałeś wyżej? bo rozebrałbym to w sobote, ale jak sie okaze ze coś grubszego i musiałbym części zamawiać to własnie żebym auta nie miał nieuruchomionego rozleciał sie wkład co to za wkład?
Dev Opublikowano 24 Stycznia 2015 Opublikowano 24 Stycznia 2015 Musisz miec dlugie szczypce do pierscieni Seegera. Lepiej go do mnie wyslij bo narobisz wiecej syfu niz jest warty ten zacisk.
przemek11 Opublikowano 24 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2015 ale to kupa kasy, wysyłka w jedna i druga strone, twoja regeneracja. Myslałem ze sam jakoś bym to ogarnał a co do szczypcy to mzoe bym sie zaopatrzył w castoramie
Dev Opublikowano 24 Stycznia 2015 Opublikowano 24 Stycznia 2015 Nie kupisz tego w Castracie. Samo skladanie tez jest klopotliwe. zrob foto tego zacisku, jezeli będę miał taki to Ci wyślę na podmianę.
przemek11 Opublikowano 25 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2015 Jeśli mi się uda to zrobie jutro jakaś fotke. a ile za to? a Ty co myślisz na temat wymiany płynu? czy bede musiał go wymienic tak jak pisał wcześniej Łukasz? i jak dobrze jest wymienić tzn odpowietrzyć cały układ, pompe itd aby to sprawnie zrobić i nie męczyć sie z tym długo, albo zeby nie zostawić gdzies powietrza w układzie
Dev Opublikowano 25 Stycznia 2015 Opublikowano 25 Stycznia 2015 Plyn zawsze warto wymienić na nowy ale z głową, zebyc nie zapowietrzył ukladu. koszt naprawy bedzie zalezy od tego co uda sie uratowac z Twojego zacisku
Gracjan Opublikowano 25 Stycznia 2015 Opublikowano 25 Stycznia 2015 Przemek, przede wszystkim podgrzej dobrze odpowietrzniki jak będziesz płyn wymieniał bo może się okazać że zaraz 4 zaciski będą do zrobienia
przemek11 Opublikowano 25 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2015 przede wszystkim podgrzej dobrze odpowietrzniki jak będziesz płyn wymieniał bo może się okazać że zaraz 4 zaciski będą do zrobienia czemu mam podgrzać i czmeu może okazac się że do wymiany 4? Plyn zawsze warto wymienić na nowy ale z głową, zebyc nie zapowietrzył ukladu. no własnie, chodziło by mi o jakieś konkretne wskazówki jak to zrobić aby było dobrze
jospethe Opublikowano 25 Stycznia 2015 Opublikowano 25 Stycznia 2015 (edytowane) Płynu i tak sam nie wymienisz bo do tego potrzeba 2 osób. Chyba, że masz urządzenie do wymiany płynu. Płyn koniecznie wymień na jakiś firmowy. Gdy zamontujesz zacisk ze starym płynem to długo nie pojeździsz bo hamulce będą sie i tak gotować, zwłaszcza w lato. Koszt płynu nie jest wysoki, a za to poprawia hamowanie. Co do procedury wymiany płynu to jest gdzieś na forum na pewno opisane. Edytowane 25 Stycznia 2015 przez jospethe
lukaszooo Opublikowano 25 Stycznia 2015 Opublikowano 25 Stycznia 2015 (edytowane) potrzebny ci węzyk 8mm jakies 1,5m. Zaczynasz od wyssania starego płynu ze zbiorniczka i zalania nowego, najważniejsza zasadą to aby w zbiorniczku zawsze był płyn jesli go tam zabraknie bedziesz miał kłopoty. Zabierasz sie za zacisk najpierw lewy przedni, luzujesz odpowietrzniki ale go nie odkrecasz (wyczujesz o co mi chodzi) pamietaj aby go nie urwac i zakładasz wezyk na odpowietrznik, koniec wsadzasz do słoika/butelki wazne aby naczynie stało wyzej niz zacisk wtedy zrobi sie syfon i powietrze nie bedzie sie cofac. Pompujesz pedałem i cały czas sprawdzasz zbiornicek czy jest płyn, pompowanie konczysz gdy zauwarzysz nowy płyn w przewodzie, zakrecasz odpowietrznik. Nastepnie prawy przedni, lewy tylny i prawy tylny. Są jeszcze metody na krzyż ale jesli nie jest zapowietrzone to jesli zrobisz tak jak napisałem bedzie ok. PS sam dasz sobie rade Edytowane 25 Stycznia 2015 przez lukaszooo
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się