Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B8 CDNC] Allroad 2.0 TFSi DRIVE SELECT S-TRONIC FULL


MatteoAlessandro

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 6.06.2015 o 19:08, MatteoAlessandro napisał:

Licznik do turbo też już na miejscu, wygląda i działa super, najfajniejsze jest to, że wygląda jakby od zawsze tam był założony i jakby to audi go tam umieściło :-)

Gdzie kupiłeś? Jak go się montuje i podłącza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągałem z USA a montował mi mój serwis więc nie za bardzo wiem jak ponad to, że wyciąga się kratkę i w jej miejsce wstawia się kratkę z licznikiem. Same przewody ponoć błahostka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pamiętasz ile to kosztowało i przez jaką stronę kupowałeś? Na stronie awe tuning jest tylko do A4 B5... chyba ze osobiście sprowadzaleś? Chciałbym właśnie coś takiego ale nie można dostać dedykowanego do B8 w PL.

Edytowane przez bladzio1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pamiętasz ile to kosztowało i przez jaką stronę kupowałeś? Na stronie awe tuning jest tylko do A4 B5... chyba ze osobiście sprowadzaleś? Chciałbym właśnie coś takiego ale nie można dostać dedykowanego do B8 w PL.
Nie pamiętam z jakiego sklepu ale wprost z USA ściągnąłem, cła itp

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam z jakiego sklepu ale wprost z USA ściągnąłem, cła itp

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

A koszt wyniósł trochę ponad 1200 zł. Pewnie teraz da się taniej. A i jednak coś tam jeszcze trzeba było dokupić żeby zamontować. Jakiś trójnik czy coś

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi jedno , ta podkładka pod DV a'la blow off , nie zamula Ci turbiny ? miałem kiedys coś takiego w Golfie GTI ,też 2.0 i robiło to lekkiego laga. Druga sprawa ze s-tronic za szybko zmienia biegi i to sykniecie slychac dopiero przy odpuszczeniu pedału gazu , tak samo miałem w DSG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi jedno , ta podkładka pod DV a'la blow off , nie zamula Ci turbiny ? miałem kiedys coś takiego w Golfie GTI ,też 2.0 i robiło to lekkiego laga. Druga sprawa ze s-tronic za szybko zmienia biegi i to sykniecie slychac dopiero przy odpuszczeniu pedału gazu , tak samo miałem w DSG.
Nic nie zamula a słuchać tak jak napisałeś tylko na opuszczeniu gazu z wyższych obrotów, ale i tak fajnie.

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zakupiłem Racechip RS, teoretycznie + 54km + 88nm, jak tylko znajdę gdzie jest schowana czujka wałka rozrządu to montuję i testuję, dam znać czy ten zakup miał sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, to małe podsumowanie ostatnich 6 miesięcy z moim Allroadem, który 90% tego czasu spędził w serwisie.

Kłopoty z szarpaniem i nierówną pracą silnika, które regularnie powracały, a co gorsza się nasilały oraz usterka mechatroniki SDSG oraz to, że wykupiłem na początku 2019 samochód z leasingu i nadeszła pora decyzji czy go zmieniam czy zostawiam jeszcze na jakiś czas zmusiły mnie do zdecydowania o kompleksowym naprawieniu wszystkiego w samochodzie.

Tym sposobem trafiłem do Quattro Service w Warszawie na Antoniewskiej 3. Ze skrzynią uporali się od ręki w cenie ok 4k zł gdzie wszystkie inne serwisy krzyczały bez zapoznania się z tematem 2-3x razy większe kwoty. Pozostał temat silnika. Na starcie poinformowali mnie, że już mieli 2 czy 3 samochody z tym samym silnikiem (CDNC) z taką samą usterką jak moja i niestety, ale nie udało im się dojść do tego, co z nimi było nie tak. Ale też powiedzieli, że skoro już kolejny samochód ma te same problemy to trzeba podejść do tematu ambicjonalnie, znaleźć problem i go wyeliminować. Wiedziałem, że to oznacza zapewne nie tydzień, dwa, trzy czy cztery, a może nawet 2 czy 3 miesiące, po czasie okazało się, że to i tak były optymistyczne założenia, ale chciałem zmierzyć się z tematem. Grzegorz (właściciel) podszedł do tematu osobiście. Najpierw przeszedł przez większość pomysłów jakie miał na początku, a że żaden nie dał rozwiązania to zaczął porównywać różne parametry silnika do sprawnych jednostek, które codziennie pojawiały się u niego w serwisie. Po pewnym czasie było już pewne, że robimy generalkę silnika. Po planowaniu głowicy, wymianie większości bebechów nadal nie było poprawy (jakaś była, ale nie pełna). Wtedy wpadł na pomysł zrobienia testu szczelności silnika jakąś starszą metodą (wypartą przez jakąś nowszą, nie chcę pisać głupot więc opisuję ogólnie) dzięki której udało mu się wyłapać, że nieszczelności nadal występują. Splanowaną głowicę oddał do zakładu który to wykonywał żeby ponownie sprawdzili planowanie w oparciu o jego uwagi, a po jej powrocie sam zajął się polerowaniem zaworów, co na koniec dało zamierzony efekt w postaci uszczelnienia silnika poprzez dokładne spasowanie i usunięcie usterki. W międzyczasie okazało się że samochód już miał robiony remont sinika przez Audi przy przebiegu ok 45 000 km. Wszystko co budziło jakiekolwiek zastrzeżenia albo mogło budzi też od razu wymieniałem, a były to m.in. pompa paliwa, chłodnica wody, odma, akumulator, łożysko skrzyni biegów, łożyska kół przednich, wkład (podgrzewanie padło) lusterka ....

Korzystając z generalki postanowiłem wykonać w samochodzie wszystkie zmiany, które od dawna planowałem i odpowiednio go wzmocnić i troszkę odmienić. Skoro ma zostać w domu to niech daje jeszcze więcej frajdy :-) 

Co zatem zrobiłem:

  • nowe turbo hybryda od Kingsoft na 320-340 km

Szczegóły modyfikacji: Modyfikacja turbiny K03/0291 ; rozwiert muszli aluminiowej pod koło kute o wymiarze 46,40 mm ( zastosowano koło nr 5306 123 2014 produkcji MELETT ) do standardowej turbiny K04/ 0064 i rozwiert muszli żeliwnej pod wirnik typu K04 do rozmiaru 44,40 , zmiana nastawu zaworu regulacyjnego na wartość 0,45 Bar.

  • wzmocnione sprężyny zaworowe z tytanowymi talerzykami od BAR-TEK Motorsport, co by zawory się nie uchylały przy mocniejszym ciśnieniu z turbo (klik)

spacer.png

  • nowy intercooler Wagner Performance od SID Motorsport (klik) - swoją drogą warto do nich napisać, ponieważ są importerem mogą coś zrobić z ceną oficjalną ze swojego sklepu, fajnie się z nimi rozmawia, profesjonalnie kompleksowo doradzają

spacer.png

  • nowy Oxygen sensor eliminator do regulacji czujki lambda w downpipe od BAR-TEK Motorsport, który miałem wcześniej założony (klik)

spacer.png

  • nowy blowoff GFB od BAR-TEK Motorsport (klik)

spacer.png

  • obudowy lusterek zewnętrznych na chrom a'la RS (klik) wraz z dynamicznymi kierunkowskazami (klik)
  • kupione, ale jeszcze nie założone tylne lampy ori neon + moduł do semidynamic migaczy
  • na koniec zmieniłem blachy na W1 ALLRD

 

Teraz docieram silnik i wgrywam wirusa :-)

Ciężkie to były miesiące ale było warto :-)

 

w1allrd.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały update co się dzieje aktualnie.

Po pierwsze to jeszcze małe poprawki po generalce silnika, wyskakują mi regularnie 3 błędy.

spacer.png

1. P0341 i P0343 związanie z czujnikiem położenia wału - tu zgodnie za poradami @Dev z wątku jak poniżej wymieniam zawór ssący i podstawę i liczę że gehenna z silnikiem zakończy się na dobre

2. P0139 - błąd lambdy za downpipe - to naprawię na etapie wirusa w Kreatorze Mocy 

 

Ale poza naprawami są też milsze informacje :-)

1. Po dłuższym zastanowieniu zdecydowałem się też na założenie CAT BACKa. Ostatecznie wybrałem Borla model 140683, właśnie BEST PERFORMANCE ściąga mi jeden z 3 ostatni kompletów na świecie (produkcja zakończona) i jak wrócę z wypadu na deskę to zakładam

spacer.png

spacer.png spacer.png

2. Udało mi się wyhaczyć po prawie 2 latach szukania dobrej ceny oryginalny system ochrony przeciwsłonecznej Audi 2+1 8K9 064 160 A4 S4 RS4 za 60€ z niemieckiego Ebay, przyjechał, założony i jest znacznie fajniejszy niż zamiennik jaki miałem wcześniej (zamiennik na tylnej szybie składał się z 2 elementów, które wiecznie się rozsuwały przez co stale mnie wku...ły)

spacer.png

3. Dołożyłem nakładkę tylnego zderzaka z Alledrogo, super pasuje i świetnie się spisuje

spacer.png

4. Pozbyłem się zmieniarki CD ze schowka i zastąpiłem AUX, A2DP Bluetooth Plug and Play Music Receiver for Audi MMI 3G od Kufatec aby móc streamować audio np ze spotify czy youtube w dobrej jakości do MMI i zachować wszystkie fabryczne funkcje bluetooth - bardzo mała praca a efekty rewelacyjne, gorąco polecam tego moda

spacer.png

Edytowane przez MatteoAlessandro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre mody. W lifie te auto to mój ideał:kox: Jakbyś chciał jakiś grubszy hamulec do tego to wal śmiało:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczymy czy będę chciał, aktualnie hebel od s4 mi styka, ale czy po wirusie nadal będzie ok to się okaże jak już troche pojeżdżę 

Dzięki za miłe słowo 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, MatteoAlessandro napisał:

Nie tajemnica, do kupienia za 5800, ok 2 tyg czekania

Z ciekawości czym się sugerowałeś przy wyborze wydechu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.02.2020 o 15:33, kamelus_ napisał:

Z ciekawości czym się sugerowałeś przy wyborze wydechu?

Musiał być P&P do downpipe jaki teraz mam, pasować do oryginalnego zderzaka oraz nie być za głośny, cenowo nie szukałem bliżej 5-6k niż 10k, oglądałem sporo filmów na YT z różnymi wydechami i tego dźwięk mi podpasował, takimi opcjami się kierowałem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, MatteoAlessandro napisał:

Musiał być P&P do downpipe jaki teraz mam, pasować do oryginalnego zderzaka oraz nie być za głośny, cenowo nie szukałem bliżej 5-6k niż 10k, oglądałem sporo filmów na YT z różnymi wydechami i tego dźwięk mi podpasował, takimi opcjami się kierowałem 

Rozumiem a np MG nie rozważałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem jak to wyjdzie w praktyce bo na YT te Borle sprawiają wrażenie mega głośnych. Bardzo donośny i chrapliwy dzwięk mają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...