Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Mój projekt - AEB dmuchane przez GT2X


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jedyny minus jest taki, że przy elektronicznej przepustnicy jak wciśniesz hamulec to odcina paliwo...a na pojeżdżawkach przydaje się mieć wciśnięte i heble i gaz....od czasu do czasu :gwizdanie: :kox: :kox: :kox: :kox:

A czy aby nie ma w nich 4-ro przewodowej kostki od pedału hamulca, gdzie jeden z przewodów daje sygnał do ECU o wciśniętym hamulcu? Coś słyszałem, że tak to jest zrobione i odcinając ten kabelek już można hamować lewą.

Opublikowano

Ja zadam trudne pytanie. Czy zna ktoś kogoś kto potrafi przeprogramować zegar w FIS-ie zliczający spalanie pod większe wtryski?

Poziek jak twój zegar, masz FIS-a? Przepro....przeprogramywowałeś :naughty:? Kurde jak to napisać?

Opublikowano

Przepro....przeprogramywowałeś :naughty:? Kurde jak to napisać?

...przeprogramowywales...ale glowy nie daje... :tongue4:

Opublikowano

Ja zadam trudne pytanie. Czy zna ktoś kogoś kto potrafi przeprogramować zegar w FIS-ie zliczający spalanie pod większe wtryski?

Poziek jak twój zegar, masz FIS-a? Przepro....przeprogramywowałeś :naughty:? Kurde jak to napisać?

Masz 15% zapasu na regulację. Jeżeli się nie mieścisz w tym zakresie, to peszek. :decayed:
Opublikowano

a blok zostawił AWT bo tłoki i korby byłyby i tak wymienione na kute.

Gdzies sie doczytalem ze AEB ma kute chyba tutaj na forum? Kiedys jeden mechanik powiedzial mi, ze tłoki wszytkie auta z turbo seryjnie maja kute prawda czy fałsz ?

Opublikowano

Nie wszystkie auta.

Tak, na tym forum Poziek pisał, że AEB tłoki ma kute. Może i ma, ale korby już nie.

Opublikowano

jedyny minus jest taki, że przy elektronicznej przepustnicy jak wciśniesz hamulec to odcina paliwo...a na pojeżdżawkach przydaje się mieć wciśnięte i heble i gaz....od czasu do czasu :gwizdanie: :kox: :kox: :kox: :kox:

A czy aby nie ma w nich 4-ro przewodowej kostki od pedału hamulca, gdzie jeden z przewodów daje sygnał do ECU o wciśniętym hamulcu? Coś słyszałem, że tak to jest zrobione i odcinając ten kabelek już można hamować lewą.

Małe OT . Myśle że bardziej tu chodzi o wciśnięcie hamulca i gazu jedną nogą i jest to prawa noga, tak po skosie , taka szkoła :)

Opublikowano

a blok zostawił AWT bo tłoki i korby byłyby i tak wymienione na kute.

Gdzies sie doczytalem ze AEB ma kute chyba tutaj na forum? Kiedys jeden mechanik powiedzial mi, ze tłoki wszytkie auta z turbo seryjnie maja kute prawda czy fałsz ?

AEB ma i tłoki i korby kute firmy mahle

[br]Dopisany: 20 Grudzień 2008, 08:55_________________________________________________

Ja zadam trudne pytanie. Czy zna ktoś kogoś kto potrafi przeprogramować zegar w FIS-ie zliczający spalanie pod większe wtryski?

Poziek jak twój zegar, masz FIS-a? Przepro....przeprogramywowałeś :naughty:? Kurde jak to napisać?

mam przeprogramowany wskaźnik...Unitronic mi to robił razem z softem...podobno gdzieś jest zapisana wartość wtrysków, którą trzeba zmienić

u mnie jest trochę za duże spalanie na fisie, pokazuje 13,5 a jak podjeżdzam pod lejek to wychodzi 12,5 czyli o litr mnie śmie okłamać :decayed:

Opublikowano

Poziek,a ile Twoj potwor zezre w ciagu ,jak lecisz na cwiartke?

Opublikowano

Na audizine piszą, że Tłoki są kute w AEB, a korby: tylko "only skinny" czyli tylko powierzchownie są kute.

Ja zegara nie mam przeprogramowanego, ogólnie zaniża mi teraz spalanie zauważyłem bo przy spokojnej jeździe średnia wychodzi mi 5,5-6,3(fajnie to wygląda dla oka :decayed: ale tylko dla oka, bo bak i tak trza zalać), a jak skasuje średnią i pobutuje na 1,5Bar-a to wskakuje tak na 10,5-11. Wtryski 380CC.

Zegar zlicza czasy otwarcia wtrysków i to na ich podstawie oblicza spalanie, ale nie bierze pod uwage że wtryski mają większe dysze. Na większych wtryskach te czasy są automatycznie krótsze więc dlatego zaniża. Wiem na pewno, że przeprogramowanie zegara to nie taka prosta sprawa bo dwóch uznanych elektroników samochodowych rozłożyło ręca. Dlatego pytam jak to zrobić. Zapewne jak Poziek napisał gdzieś jest ta wartość zapisana, ale trzeba ją znaleźć :gwizdanie: Czekam na konkrety, choć nikt tu pewnie nie napisze, bo po co ma za darmo swoją wiedze oddawać.

Opublikowano

Na audizine piszą, że Tłoki są kute w AEB, a korby: tylko "only skinny" czyli tylko powierzchownie są kute.

Ja zegara nie mam przeprogramowanego, ogólnie zaniża mi teraz spalanie zauważyłem bo przy spokojnej jeździe średnia wychodzi mi 5,5-6,3(fajnie to wygląda dla oka :decayed: ale tylko dla oka, bo bak i tak trza zalać), a jak skasuje średnią i pobutuje na 1,5Bar-a to wskakuje tak na 10,5-11.

Zegar zlicza czasy otwarcia wtrysków i to na ich podstawie oblicza spalanie, ale nie bierze pod uwage że wtryski mają większe dysze. Na większych wtryskach te czasy są automatycznie krótsze więc dlatego zaniża. Wiem na pewno, że przeprogramowanie zegara to nie taka prosta sprawa bo dwóch uznanych elektroników samochodowych rozłożyło ręca. Dlatego pytam jak to zrobić. Zapewne jak Poziek napisał gdzieś jest ta wartość zapisana, ale trzeba ją znaleźć :gwizdanie: Czekam na konkrety, choć nikt tu pewnie nie napisze, bo po co ma za darmo swoją wiedze oddawać.

Gregory mnie zrobił to unitronic...miałem to w cenie softu :gwizdanie:[br]Dopisany: 20 Grudzień 2008, 10:46_________________________________________________

Poziek,a ile Twoj potwor zezre w ciagu ,jak lecisz na cwiartke?

nie wiem nigdy nie sprawdzałem :gwizdanie:

Opublikowano

Jak kiedyś jeździłem seryjnym 1.8T to zwracałem uwage na spalanie, ale teraz jakoś przestało mnie to interesować mimo że pali więcej jak pobutuje, ale kopniak jakiego ma wynagradza wszystko :)

Opublikowano

Małe OT . Myśle że bardziej tu chodzi o wciśnięcie hamulca i gazu jedną nogą i jest to prawa noga, tak po skosie , taka szkoła :)

Mylisz się. Taka szkoła odchodzi w niepamięć, raczej hamowanie lewą nogą. :wink4:

Opublikowano

Witam! Ponownie.

Jakiś czas temu już pospawałem kolektor. Nie wiem czy kogoś tutaj wogóle interesuje spawanie, ale że mało się ostatnio dzieje w tym dziale urozmaicę coś i zdam małą relację z prac tutaj. Kolektor miał być pod turbo GT2X-Eliminator, a więc turbo jest w seryjnym położeniu, bardzo blisko głowicy. Zaletą oczywiście jest, że wszystko(wydech, kolektor, dolot, IC) pasuje P&P do seryjnego wzdłużnego 1.8T pod: K03, K04-15, GT2X-Eliminator, GTRS-Eliminator, i wszystkie inne Eliminatory. Wyspawać taki kolektor to jednak dość trudna robota, o czym przekonałem się już podczas pierwszych kroków. Projekt od początku był jednak P&P i miał taki pozostać do końca, postanowiłem więc powalczyć.

Flansze:

'>http://img18.imageshack.us/my.php?image=resizeofp1150026.jpg"]resizeofp1150026.jpg

'>http://img16.imageshack.us/my.php?image=resizeofp1150027.jpg"]resizeofp1150027.jpg

Narzędzia których użyłem do pospawania kolektora:

Stara głowica 1.8T(testowa):

'>http://img19.imageshack.us/my.php?image=resizeofp3060006.jpg"]resizeofp3060006.jpg

Stare turbo K03:

'>http://img12.imageshack.us/my.php?image=resizeofp3060008.jpg"]resizeofp3060008.jpg

Seryjny kolektor pod K03:

'>http://img22.imageshack.us/my.php?image=resizeofp3060005.jpg"]resizeofp3060005.jpg

Głowicę przymocowałem do stołu i skręciłem do kupy głowica-kolektor-turbo i dorobiłem podstawę turba po to, aby turbo po odkręceniu seryjnego kolektora zostało w zadanej pozycji( aby nie musieć wisieć nad autem co jest bardzo męczące, a w spokoju sobie dłubać na tyle ile czas pozwoli-czyli aby pracować na stole i aby mieć auto ruchome na codzień do jazdy):

'>http://img11.imageshack.us/my.php?image=resizeofp1150028.jpg"]resizeofp1150028.jpg

'>http://img14.imageshack.us/my.php?image=resizeofp1150011.jpg"]resizeofp1150011.jpg

Trzeba było jednak odsunąć "smoka" od głowicy bo nijak nie dało się przejść z kanałami obok "smoka"kolektora i głowicy.

'>http://img25.imageshack.us/my.php?image=resizeofp1210406.jpg"]resizeofp1210406.jpg

'>http://img23.imageshack.us/my.php?image=resizeofp1210407.jpg"]resizeofp1210407.jpg

'>http://img22.imageshack.us/my.php?image=resizeofp1220411.jpg"]resizeofp1220411.jpg

'>http://img8.imageshack.us/my.php?image=resizeofp1220416.jpg"]resizeofp1220416.jpg

'>http://img7.imageshack.us/my.php?image=resizeofp1240419.jpg"]resizeofp1240419.jpg

'>http://img18.imageshack.us/my.php?image=resizeofp1240430.jpg"]resizeofp1240430.jpg

'>http://img17.imageshack.us/my.php?image=resizeofp1240432.jpg"]resizeofp1240432.jpg

'>http://img16.imageshack.us/my.php?image=resizeofp1240436.jpg"]resizeofp1240436.jpg

'>http://img23.imageshack.us/my.php?image=resizeofp1240437.jpg"]resizeofp1240437.jpg

'>http://img22.imageshack.us/my.php?image=resizeofp1240427.jpg"]resizeofp1240427.jpg

Po spawaniu kolektor wyglądał tak:

'>http://img15.imageshack.us/my.php?image=resizeofp1260441.jpg"]resizeofp1260441.jpg

Flansza była na sztywno przykręcony do głowicy i się w sumie prawie wogóle nie wygięła podczas spawania. Za to mała flansza od turbo trochę się zwichrowała. Zadziałała na nią wysoka temp. bo było tam dość dużo spawane.

'>http://img5.imageshack.us/my.php?image=resizeofp1260443.jpg"]resizeofp1260443.jpg

'>http://img7.imageshack.us/my.php?image=resizeofp1260444.jpg"]resizeofp1260444.jpg

'>http://img15.imageshack.us/my.php?image=resizeofp1260447.jpg"]resizeofp1260447.jpg

Kolektor następnie trzeba było poddać wyżarzaniu odprężającemu w piecu, aby nie popękał na silniku kiedy sie nagrzeje od naprężeń które powstały pod wpływem spawania / obróbki skrawaniem / cięcia. Siedział więc w piecu 4 godziny przy 600st. Ja tego nie widziałem, ale gość który to robił mówił że kolektor cały świecił na czerwono. Z pieca wyszedł cały "osmalony" i na nic zdało się czyszczenie go przed wyżarzaniem :P

Po wyżarzaniu musiałem drugi raz robić tą samą robotę. Po wyżarzaniu trzeba było również splanować flansze- czyli zrobić płaskie powierzchnie, bo kiedy naprężenia puściły podczas wyżarzania flansze się lekko wygięły, ale to naturalne i tak powinno być, że stanie się to podczas wyżarzania, a nie na silniku. Na zdjęciach już ze splanowanymi flanszami:

'>http://img14.imageshack.us/my.php?image=resizeofp1290001.jpg"]resizeofp1290001.jpg

'>http://img8.imageshack.us/my.php?image=resizeofp1290003.jpg"]resizeofp1290003.jpg

'>http://img7.imageshack.us/my.php?image=resizeofp3060001e.jpg"]resizeofp3060001e.jpg

Poza tym po tej robocie myślę, że wyspawanie kolektora pod jakieś tam inne turbo które można odsunąć od głowicy jak się żywnie podoba jest bardzo proste. A wyspawanie czegoś takiego jak ten kolektor P&P to już niezła walka i nieźle się trzeba namęczyć.

Kolektora nie udało mi się jeszcze zamontować z powodu nawału zajęć. Jak znajdę chwilę kiedy będe mógł go w spokoju zamontować to zdam relację jaka poprawa i może wkońcu będzie pierwszy wykres z hamowni.

Pozdr.

Opublikowano

greg-zadziwiasz mnie ,a efekty pracy wrecz imponuja... :wink4:

Opublikowano

No cóż, nic tylko respect.

Kiedyś już napisałem, że chciałbym mieć tyle czasu co Ty... a kiedyś miałem - jak nie miałem rodziny :cool1:

Opublikowano

:brawo: co homemade to homemade :) Tylko czemu zawsze to trwa sporo dłuzej niz zamówienie gotowca ? :mysli::polew:

Dobra robota ;) Czekam na efekty pracy :)

Opublikowano

I jak Greg autko wystrojone już na nowym kolektorze?? jakie wyniki?? :evil:

Opublikowano

I jak Greg autko wystrojone już na nowym kolektorze?? jakie wyniki?? :evil:

Hej!

Auto było już na hamowni po montażu kolektora. Jutro jedzie na korekte softu bo na tym nowym kolektorze wydech się odetkał i silnik się szybciej opróżnia. EGT np. przy stałej pędkości 140km/h na autostradzie jest mniejsze nawet o 100st. Podobnie jest na wolnych obrotach jak kiedyś na wolnych miałem 500st. to teraz jest 400. Czuć, że silnik na wysokich obrotach lżej pracuje, tak jakby coś się odetkało. Po ponownym strojeniu pojade znów na hamownię. [br]Dopisany: 28 Kwiecień 2009, 10:15_________________________________________________No więc wklejam pierwszy wykres swojego autka:

hamowanie3.jpg

Bardzo wiele się pozmieniało po montażu kolektora, doładowanie zaczęło nieco falować co widać na wykresie. Dziś zmierzony został jedynie AFR i wyszło 9:1 więc bardzo.....bardzo bogato. Nie do końca jasne są przyczyny zalewania silnika. Prawdopodobnie z przelania silnika doładowanie nieco faluje. Mieszanka nie jest więc stechiometryczna, aby osiągnąć jak najlepszy wynik. Jednak na mocno zalanym silniku wynik jak powyżej. W przyszłym tygodniu będzie już ponowne strojenie, trzeba było zamówić kości bo nie było ich na miejscu, a w AEB są te najmniej przyjazne tunerowi, czyli 64k jednokrotnego zapisu. Czyli 1 raz można zapisać mapy i jeśli trzeba coś poprawiać to już na nowej innej kości. O wgrywaniu map przed OBD można zapomnieć. Po cichu liczę na coś więcej po ponownym strojeniuna tym high-flow kolektorze :gwizdanie:

ps.

Zadziwiające jest to, że straty mocy w tej ośce są większe niż np. u kolegi Miron-a w 1.8T quattro.

Opublikowano

Ciekawe ile to moje bydle ma :) Musze sie wybrac na hamownie :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...