Pancin Opublikowano 19 Grudnia 2008 Opublikowano 19 Grudnia 2008 jedyny minus jest taki, że przy elektronicznej przepustnicy jak wciśniesz hamulec to odcina paliwo...a na pojeżdżawkach przydaje się mieć wciśnięte i heble i gaz....od czasu do czasu :gwizdanie: :kox: :kox: A czy aby nie ma w nich 4-ro przewodowej kostki od pedału hamulca, gdzie jeden z przewodów daje sygnał do ECU o wciśniętym hamulcu? Coś słyszałem, że tak to jest zrobione i odcinając ten kabelek już można hamować lewą.
gregory Opublikowano 19 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2008 Ja zadam trudne pytanie. Czy zna ktoś kogoś kto potrafi przeprogramować zegar w FIS-ie zliczający spalanie pod większe wtryski? Poziek jak twój zegar, masz FIS-a? Przepro....przeprogramywowałeś ? Kurde jak to napisać?
domjenick Opublikowano 19 Grudnia 2008 Opublikowano 19 Grudnia 2008 Przepro....przeprogramywowałeś ? Kurde jak to napisać? ...przeprogramowywales...ale glowy nie daje...
szogun0 Opublikowano 19 Grudnia 2008 Opublikowano 19 Grudnia 2008 Ja zadam trudne pytanie. Czy zna ktoś kogoś kto potrafi przeprogramować zegar w FIS-ie zliczający spalanie pod większe wtryski? Poziek jak twój zegar, masz FIS-a? Przepro....przeprogramywowałeś ? Kurde jak to napisać? Masz 15% zapasu na regulację. Jeżeli się nie mieścisz w tym zakresie, to peszek.
pawkog Opublikowano 19 Grudnia 2008 Opublikowano 19 Grudnia 2008 a blok zostawił AWT bo tłoki i korby byłyby i tak wymienione na kute. Gdzies sie doczytalem ze AEB ma kute chyba tutaj na forum? Kiedys jeden mechanik powiedzial mi, ze tłoki wszytkie auta z turbo seryjnie maja kute prawda czy fałsz ?
adams78 Opublikowano 19 Grudnia 2008 Opublikowano 19 Grudnia 2008 Nie wszystkie auta. Tak, na tym forum Poziek pisał, że AEB tłoki ma kute. Może i ma, ale korby już nie.
marcin j Opublikowano 19 Grudnia 2008 Opublikowano 19 Grudnia 2008 jedyny minus jest taki, że przy elektronicznej przepustnicy jak wciśniesz hamulec to odcina paliwo...a na pojeżdżawkach przydaje się mieć wciśnięte i heble i gaz....od czasu do czasu :gwizdanie: :kox: :kox: A czy aby nie ma w nich 4-ro przewodowej kostki od pedału hamulca, gdzie jeden z przewodów daje sygnał do ECU o wciśniętym hamulcu? Coś słyszałem, że tak to jest zrobione i odcinając ten kabelek już można hamować lewą. Małe OT . Myśle że bardziej tu chodzi o wciśnięcie hamulca i gazu jedną nogą i jest to prawa noga, tak po skosie , taka szkoła
poziek Opublikowano 20 Grudnia 2008 Opublikowano 20 Grudnia 2008 a blok zostawił AWT bo tłoki i korby byłyby i tak wymienione na kute. Gdzies sie doczytalem ze AEB ma kute chyba tutaj na forum? Kiedys jeden mechanik powiedzial mi, ze tłoki wszytkie auta z turbo seryjnie maja kute prawda czy fałsz ? AEB ma i tłoki i korby kute firmy mahle [br]Dopisany: 20 Grudzień 2008, 08:55_________________________________________________ Ja zadam trudne pytanie. Czy zna ktoś kogoś kto potrafi przeprogramować zegar w FIS-ie zliczający spalanie pod większe wtryski? Poziek jak twój zegar, masz FIS-a? Przepro....przeprogramywowałeś ? Kurde jak to napisać? mam przeprogramowany wskaźnik...Unitronic mi to robił razem z softem...podobno gdzieś jest zapisana wartość wtrysków, którą trzeba zmienić u mnie jest trochę za duże spalanie na fisie, pokazuje 13,5 a jak podjeżdzam pod lejek to wychodzi 12,5 czyli o litr mnie śmie okłamać
domjenick Opublikowano 20 Grudnia 2008 Opublikowano 20 Grudnia 2008 Poziek,a ile Twoj potwor zezre w ciagu ,jak lecisz na cwiartke?
gregory Opublikowano 20 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2008 Na audizine piszą, że Tłoki są kute w AEB, a korby: tylko "only skinny" czyli tylko powierzchownie są kute. Ja zegara nie mam przeprogramowanego, ogólnie zaniża mi teraz spalanie zauważyłem bo przy spokojnej jeździe średnia wychodzi mi 5,5-6,3(fajnie to wygląda dla oka ale tylko dla oka, bo bak i tak trza zalać), a jak skasuje średnią i pobutuje na 1,5Bar-a to wskakuje tak na 10,5-11. Wtryski 380CC. Zegar zlicza czasy otwarcia wtrysków i to na ich podstawie oblicza spalanie, ale nie bierze pod uwage że wtryski mają większe dysze. Na większych wtryskach te czasy są automatycznie krótsze więc dlatego zaniża. Wiem na pewno, że przeprogramowanie zegara to nie taka prosta sprawa bo dwóch uznanych elektroników samochodowych rozłożyło ręca. Dlatego pytam jak to zrobić. Zapewne jak Poziek napisał gdzieś jest ta wartość zapisana, ale trzeba ją znaleźć :gwizdanie: Czekam na konkrety, choć nikt tu pewnie nie napisze, bo po co ma za darmo swoją wiedze oddawać.
poziek Opublikowano 20 Grudnia 2008 Opublikowano 20 Grudnia 2008 Na audizine piszą, że Tłoki są kute w AEB, a korby: tylko "only skinny" czyli tylko powierzchownie są kute. Ja zegara nie mam przeprogramowanego, ogólnie zaniża mi teraz spalanie zauważyłem bo przy spokojnej jeździe średnia wychodzi mi 5,5-6,3(fajnie to wygląda dla oka ale tylko dla oka, bo bak i tak trza zalać), a jak skasuje średnią i pobutuje na 1,5Bar-a to wskakuje tak na 10,5-11. Zegar zlicza czasy otwarcia wtrysków i to na ich podstawie oblicza spalanie, ale nie bierze pod uwage że wtryski mają większe dysze. Na większych wtryskach te czasy są automatycznie krótsze więc dlatego zaniża. Wiem na pewno, że przeprogramowanie zegara to nie taka prosta sprawa bo dwóch uznanych elektroników samochodowych rozłożyło ręca. Dlatego pytam jak to zrobić. Zapewne jak Poziek napisał gdzieś jest ta wartość zapisana, ale trzeba ją znaleźć :gwizdanie: Czekam na konkrety, choć nikt tu pewnie nie napisze, bo po co ma za darmo swoją wiedze oddawać. Gregory mnie zrobił to unitronic...miałem to w cenie softu :gwizdanie:[br]Dopisany: 20 Grudzień 2008, 10:46_________________________________________________ Poziek,a ile Twoj potwor zezre w ciagu ,jak lecisz na cwiartke? nie wiem nigdy nie sprawdzałem :gwizdanie:
gregory Opublikowano 20 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2008 Jak kiedyś jeździłem seryjnym 1.8T to zwracałem uwage na spalanie, ale teraz jakoś przestało mnie to interesować mimo że pali więcej jak pobutuje, ale kopniak jakiego ma wynagradza wszystko
szogun0 Opublikowano 20 Grudnia 2008 Opublikowano 20 Grudnia 2008 Małe OT . Myśle że bardziej tu chodzi o wciśnięcie hamulca i gazu jedną nogą i jest to prawa noga, tak po skosie , taka szkoła Mylisz się. Taka szkoła odchodzi w niepamięć, raczej hamowanie lewą nogą.
gregory Opublikowano 6 Marca 2009 Autor Opublikowano 6 Marca 2009 Witam! Ponownie. Jakiś czas temu już pospawałem kolektor. Nie wiem czy kogoś tutaj wogóle interesuje spawanie, ale że mało się ostatnio dzieje w tym dziale urozmaicę coś i zdam małą relację z prac tutaj. Kolektor miał być pod turbo GT2X-Eliminator, a więc turbo jest w seryjnym położeniu, bardzo blisko głowicy. Zaletą oczywiście jest, że wszystko(wydech, kolektor, dolot, IC) pasuje P&P do seryjnego wzdłużnego 1.8T pod: K03, K04-15, GT2X-Eliminator, GTRS-Eliminator, i wszystkie inne Eliminatory. Wyspawać taki kolektor to jednak dość trudna robota, o czym przekonałem się już podczas pierwszych kroków. Projekt od początku był jednak P&P i miał taki pozostać do końca, postanowiłem więc powalczyć. Flansze: '>http://img18.imageshack.us/my.php?image=resizeofp1150026.jpg"] '>http://img16.imageshack.us/my.php?image=resizeofp1150027.jpg"] Narzędzia których użyłem do pospawania kolektora: Stara głowica 1.8T(testowa): '>http://img19.imageshack.us/my.php?image=resizeofp3060006.jpg"] Stare turbo K03: '>http://img12.imageshack.us/my.php?image=resizeofp3060008.jpg"] Seryjny kolektor pod K03: '>http://img22.imageshack.us/my.php?image=resizeofp3060005.jpg"] Głowicę przymocowałem do stołu i skręciłem do kupy głowica-kolektor-turbo i dorobiłem podstawę turba po to, aby turbo po odkręceniu seryjnego kolektora zostało w zadanej pozycji( aby nie musieć wisieć nad autem co jest bardzo męczące, a w spokoju sobie dłubać na tyle ile czas pozwoli-czyli aby pracować na stole i aby mieć auto ruchome na codzień do jazdy): '>http://img11.imageshack.us/my.php?image=resizeofp1150028.jpg"] '>http://img14.imageshack.us/my.php?image=resizeofp1150011.jpg"] Trzeba było jednak odsunąć "smoka" od głowicy bo nijak nie dało się przejść z kanałami obok "smoka"kolektora i głowicy. '>http://img25.imageshack.us/my.php?image=resizeofp1210406.jpg"] '>http://img23.imageshack.us/my.php?image=resizeofp1210407.jpg"] '>http://img22.imageshack.us/my.php?image=resizeofp1220411.jpg"] '>http://img8.imageshack.us/my.php?image=resizeofp1220416.jpg"] '>http://img7.imageshack.us/my.php?image=resizeofp1240419.jpg"] '>http://img18.imageshack.us/my.php?image=resizeofp1240430.jpg"] '>http://img17.imageshack.us/my.php?image=resizeofp1240432.jpg"] '>http://img16.imageshack.us/my.php?image=resizeofp1240436.jpg"] '>http://img23.imageshack.us/my.php?image=resizeofp1240437.jpg"] '>http://img22.imageshack.us/my.php?image=resizeofp1240427.jpg"] Po spawaniu kolektor wyglądał tak: '>http://img15.imageshack.us/my.php?image=resizeofp1260441.jpg"] Flansza była na sztywno przykręcony do głowicy i się w sumie prawie wogóle nie wygięła podczas spawania. Za to mała flansza od turbo trochę się zwichrowała. Zadziałała na nią wysoka temp. bo było tam dość dużo spawane. '>http://img5.imageshack.us/my.php?image=resizeofp1260443.jpg"] '>http://img7.imageshack.us/my.php?image=resizeofp1260444.jpg"] '>http://img15.imageshack.us/my.php?image=resizeofp1260447.jpg"] Kolektor następnie trzeba było poddać wyżarzaniu odprężającemu w piecu, aby nie popękał na silniku kiedy sie nagrzeje od naprężeń które powstały pod wpływem spawania / obróbki skrawaniem / cięcia. Siedział więc w piecu 4 godziny przy 600st. Ja tego nie widziałem, ale gość który to robił mówił że kolektor cały świecił na czerwono. Z pieca wyszedł cały "osmalony" i na nic zdało się czyszczenie go przed wyżarzaniem Po wyżarzaniu musiałem drugi raz robić tą samą robotę. Po wyżarzaniu trzeba było również splanować flansze- czyli zrobić płaskie powierzchnie, bo kiedy naprężenia puściły podczas wyżarzania flansze się lekko wygięły, ale to naturalne i tak powinno być, że stanie się to podczas wyżarzania, a nie na silniku. Na zdjęciach już ze splanowanymi flanszami: '>http://img14.imageshack.us/my.php?image=resizeofp1290001.jpg"] '>http://img8.imageshack.us/my.php?image=resizeofp1290003.jpg"] '>http://img7.imageshack.us/my.php?image=resizeofp3060001e.jpg"] Poza tym po tej robocie myślę, że wyspawanie kolektora pod jakieś tam inne turbo które można odsunąć od głowicy jak się żywnie podoba jest bardzo proste. A wyspawanie czegoś takiego jak ten kolektor P&P to już niezła walka i nieźle się trzeba namęczyć. Kolektora nie udało mi się jeszcze zamontować z powodu nawału zajęć. Jak znajdę chwilę kiedy będe mógł go w spokoju zamontować to zdam relację jaka poprawa i może wkońcu będzie pierwszy wykres z hamowni. Pozdr.
domjenick Opublikowano 6 Marca 2009 Opublikowano 6 Marca 2009 greg-zadziwiasz mnie ,a efekty pracy wrecz imponuja...
adams78 Opublikowano 6 Marca 2009 Opublikowano 6 Marca 2009 No cóż, nic tylko respect. Kiedyś już napisałem, że chciałbym mieć tyle czasu co Ty... a kiedyś miałem - jak nie miałem rodziny
Nosb Opublikowano 6 Marca 2009 Opublikowano 6 Marca 2009 co homemade to homemade Tylko czemu zawsze to trwa sporo dłuzej niz zamówienie gotowca ? Dobra robota Czekam na efekty pracy
nippo83 Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Opublikowano 28 Kwietnia 2009 I jak Greg autko wystrojone już na nowym kolektorze?? jakie wyniki??
gregory Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2009 I jak Greg autko wystrojone już na nowym kolektorze?? jakie wyniki?? Hej! Auto było już na hamowni po montażu kolektora. Jutro jedzie na korekte softu bo na tym nowym kolektorze wydech się odetkał i silnik się szybciej opróżnia. EGT np. przy stałej pędkości 140km/h na autostradzie jest mniejsze nawet o 100st. Podobnie jest na wolnych obrotach jak kiedyś na wolnych miałem 500st. to teraz jest 400. Czuć, że silnik na wysokich obrotach lżej pracuje, tak jakby coś się odetkało. Po ponownym strojeniu pojade znów na hamownię. [br]Dopisany: 28 Kwiecień 2009, 10:15_________________________________________________No więc wklejam pierwszy wykres swojego autka: Bardzo wiele się pozmieniało po montażu kolektora, doładowanie zaczęło nieco falować co widać na wykresie. Dziś zmierzony został jedynie AFR i wyszło 9:1 więc bardzo.....bardzo bogato. Nie do końca jasne są przyczyny zalewania silnika. Prawdopodobnie z przelania silnika doładowanie nieco faluje. Mieszanka nie jest więc stechiometryczna, aby osiągnąć jak najlepszy wynik. Jednak na mocno zalanym silniku wynik jak powyżej. W przyszłym tygodniu będzie już ponowne strojenie, trzeba było zamówić kości bo nie było ich na miejscu, a w AEB są te najmniej przyjazne tunerowi, czyli 64k jednokrotnego zapisu. Czyli 1 raz można zapisać mapy i jeśli trzeba coś poprawiać to już na nowej innej kości. O wgrywaniu map przed OBD można zapomnieć. Po cichu liczę na coś więcej po ponownym strojeniuna tym high-flow kolektorze :gwizdanie: ps. Zadziwiające jest to, że straty mocy w tej ośce są większe niż np. u kolegi Miron-a w 1.8T quattro.
Nosb Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Ciekawe ile to moje bydle ma Musze sie wybrac na hamownie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się