Fipomat Opublikowano 7 Marca 2015 Opublikowano 7 Marca 2015 Witam kolegów, szukałem podobnego tematu, ale wszystkie moje koncepcje padają dla mojego egzemplarza :/ Opowiem całą historię. Auto posiada silniczek 1.6 o oznaczeniu AHL. Jakiś czas temu auto zaczęło lekko falować na benzynie na niskich obrotach przy zimnym silniku. Co to mniej więcej oznaczało. Przy wyjeździe z garażu, dojeżdzaniu do drogi i puszczeniu pedału gazu czasami zdarzało mu się zgasnąć, ale nie zawsze. Później po podgrzaniu silnika i po przełączeniu silnika na gaz (Diego G3) wszystko ustępowało. Nie było to uciążliwe dlatego nic z tym nie robiłem. Jakieś dwa-trzy miesiące temu w aucie zaczął pojawiać się problem dławienia silnika przy gwałtownym dodawaniu (silnik ciepły i zimny). Pomyślałem, że to wina faktu, że świece nie były dawno wymieniane a przecież jeżdżę na gazie. Do wymiany poszły świece i przewody WN (NGK) niestety nic to nie pomogło za bardzo dlatego podłączyliśmy VAG, tutaj błąd przepływomierza oraz lambdy. Ucieszony diagnozą zakupiłem używany przepływomierz, szybka przekładka i znowu żadnej reakcji. Auto ma nadal doła na benzynie, a na gazie sprawa się pogłębia. Błędy jakie wyrzuca auto to standardowo na LPG sonda lambda (wymieniona na oryginał jakieś 4 lata temu) i ta nieszczęsna przepływka (pomiary na trzech egzemplarzach na wolnych obrotach w zakresie 2,1-2,8 g przy obrotach 900obr/min ). Z racji tego że posiadam znajomego, który handluje używanymi częściami sprawdziliśmy dwie kolejne przepływki o tych samych symbolach i nadal zero reakcji. Kolejny etap przepustnica. Przepustnica przeczyszczona i nadal te same objawy...Sprawdzaliśmy także szczelność przewodów ciśnieniowych przy uzyciu spryskiwacza i jakiegoś specyfiku żadnej reakcji nadal auto ma doła przy gwałtownym dodaniu gazu powyżej 2000 wszystko ustępuje. Przy płynnej zmianie położenia idzie w miare dobrze (da się jeździć ale jest dość problemowe np. przy dojeżdzaniu do świateł. Próbowaliśmy także odpinać sondę lambda - objawy nie ustępują. Po odpięciu przepływomierza auto chodzi lepiej ma mniejszą wyczuwalną dziurę w mocy. Czy jakieś nieszczelności w układzie mogą powodować takie objawy?! bo opadają mi już ręce :/ z góry dziękuje za wszelkie porady
evo_ Opublikowano 8 Marca 2015 Opublikowano 8 Marca 2015 Nie wiem czy to pomoże ale 1.6 to demon mocy nie jest sam myślałem że jest coś nie tak w zakresie 1-2 tyś min^-1 ale po przejechaniu się bliźniakiem co prawda po lifcie odkryłem to iż mój egzemplarz jest jednak bardziej wyrywny.
neoxpl Opublikowano 9 Marca 2015 Opublikowano 9 Marca 2015 (edytowane) Akumulator byl opinany na 5minut minimum w celu reset map ecu? Warto by sprawdzic czujnik temperatury. Edytowane 9 Marca 2015 przez neoxpl
Fipomat Opublikowano 11 Marca 2015 Autor Opublikowano 11 Marca 2015 (edytowane) he he fakt wyrywny przy wyprzedzaniu nigdy nie był i to w sumie jest najmniejszy problem Bardziej przeszkadza to dławienie przy ruszaniu np. spod świateł. Reset przez zdjęcie klemy oczywiście był i nie pomogło:/ kolego neoxpl a jest jakiś sposób żeby sprawdzić ten czujnik temperatury czy ratuje mnie tylko podmianka?! zaraz biorę się za przeszukanie forum... podejrzewam też lewe powietrze w układzie dolotowym przy kolektorze lub sparciałe wężyki podciśnienia (są tam zainstalowane od nowości) bo przeszukiwałem podobne tematy dla VW i podobno czasami tak się zdarza. Edytowane 11 Marca 2015 przez Fipomat
jacek70 Opublikowano 11 Marca 2015 Opublikowano 11 Marca 2015 No właśnie szczelność oraz czujnik temp.do sprawdzenia. Zobacz też na błędy. I jeszcze jedno : Przepustnice czyściłeś, podmieniałeś ale czy adoptowałeś ??
Fipomat Opublikowano 11 Marca 2015 Autor Opublikowano 11 Marca 2015 tak tak wszystko robione u kuzyna na profesjonalnym VAG'u. Błąd wyrzuca niby przepływki, ale to chyba niemożliwe żeby 4szt były uszkodzone (zwłaszcza, że od gościa usłyszałem że tym modelem się źle handluje bo się żadko psują - HITACHI). Przepustnica przeczyszczona i zrobiona adaptacja przez kompa. Ciekawostką jest tylko fakt, że na odłączonym przepływomierzu auto nie ma tego dołka przy gwałtownym dodawaniu gazu.
Fipomat Opublikowano 16 Marca 2015 Autor Opublikowano 16 Marca 2015 hmm ...nie mam pojęcia nic przestawiane nie było ... dzisiaj czytałem jeszcze o zaworze EGR (w sumie nie wiedziałem że jest w moim aucie ) i objawy jego uszkodzenia i zablokowania w pozycji otwartej również idealnie pasują.
Panzer25 Opublikowano 1 Czerwca 2015 Opublikowano 1 Czerwca 2015 tak tak wszystko robione u kuzyna na profesjonalnym VAG'u. Błąd wyrzuca niby przepływki, ale to chyba niemożliwe żeby 4szt były uszkodzone (zwłaszcza, że od gościa usłyszałem że tym modelem się źle handluje bo się żadko psują - HITACHI). Przepustnica przeczyszczona i zrobiona adaptacja przez kompa. Ciekawostką jest tylko fakt, że na odłączonym przepływomierzu auto nie ma tego dołka przy gwałtownym dodawaniu gazu. Ja mam dokładnie taki sam problem plus czasami lubi mi kaszlnąć z pod maski ... przy odpiętej przepływce trochę lepiej chodzi, wymieniłem świece i trochę się poprawiło, filtr powietrza zero reakcji, będe brał sie za czujnik temperatury i mam błąd na czujniku Halla. Jak ktoś już pozbył się problemu to napisz co pomogło. Dzięki
Gutterman Opublikowano 10 Czerwca 2015 Opublikowano 10 Czerwca 2015 AHL nie ma EGR tylko silnik ANA a nie wiem czy ARM tez niema
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się