Peter35 Opublikowano 8 Marca 2015 Opublikowano 8 Marca 2015 Witam jestem posiadaczem chyba pechowej audi A4 B7 Avant 1,9 TDI 2006 rok. Od jakiegoś czasu szarpie samochodem podczas jazdy. Jeden wtrysk był niby uszkodzony dałem go do regeneracji ale nic to nie pomogło samochodem dalej szarpie na wolnych obrotach i podczas jazdy jak puszczę delikatnie nogę z gazu wpada w rezonans odczuwalny w całym samochodzie. Dzieje się to też przy prędkości 50 km/h i 70 km/h. Komputer nie wykazuje żadnych błędów. W dodatku podczas zmiany biegów jak puszczę sprzęgło to słychać dziwne tarcie nie za każdym razem ale dość często. Dodam że nie ma też mocy teraz po wymianie tego jednego wtryska. Jeżdżę jak głupi od mechanika do mechanika. Nie wiem co już z tym samochodem robić. Prosze o pomoc lub jakąkolwiek radę.
lukone Opublikowano 8 Marca 2015 Opublikowano 8 Marca 2015 Jak uruchamiasz i gasisz silnik to zatelepie budą? Jak ruszasz lub cofasz to słyszysz taki metaliczny dźwięk uderzenia?
Peter35 Opublikowano 8 Marca 2015 Autor Opublikowano 8 Marca 2015 Właśnie że nie. Jak go palę to wszystko jest ok i przy gaszeniu też. Przy ruszaniu i cofaniu tez nie ma telepania ani szumu. Najgorzej jest jak ruszę i jadę tak bez większego gazu delikatnie to zaczyna drgać. Czasem jest tak że jak puszczę nogę z gazu to nią targnie tak mocniej. Nie dzieje się to na dodawaniu gazu tylko na ujmowaniu i przy płynnej jeździe jedną prędkością. Jak jej wstawiam tak ostro to wszystko chodzi w miarę. Dwa tygodnie temu wymontował mi mechanik jeden wtrysk bo pokazywał na wykresie poza zakresem pracy dałem go do regeneracji. Między czasie kupiłem używkę wtrysk od innej audi i jeździłem do wczoraj. Była dużo mocniejsza ale szum przy zmianie biegów przy wysprzęglaniu był dość dobrze słyszalny w środku auta i na zewnątrz do tego jeszcze dziwne syczenie przy dodawaniu gazu jak by było coś nieszczelne. Dodam że turbo jest ok i EGR wyczyszczony żadnych nieszczelności nie ma. Wczoraj zmieniłem na ten wtrysk oryginalny po regeneracji i auto nie ma mocy do tego zaczęło klekotać. Jest jeszcze gorzej niż było. Jak nim jadę to tak jak by ją coś hamowało dopiero powyżej 2500 obrotów trochę lepiej się zbiera. Nie wiem już co robić jedni mówią że dwumasa inni że wtryski. Już popłynąłem ponad 1000 zł a dalej usterka nie usunięta. Koszt wtrysków i dwumasy jest powalający. No wymieniłbym żeby tylko jeździła ale nie wiem co. na chwilę obecną nie da się nią jeździć normalnie bo słaba i szarpie
piotrsob1 Opublikowano 8 Marca 2015 Opublikowano 8 Marca 2015 Wymień uszczelniacze pompowtrysków i śruby je mocujące. Wyreguluj pompki jak Pan Bóg przykazał, a tą po regeneracji to pewnie możesz do złomu wyrzucić Kto ją robił ?
Peter35 Opublikowano 8 Marca 2015 Autor Opublikowano 8 Marca 2015 Wyslalem do Lodzi do firmy co regeneruja. Dzwonili ze nie byl uszkodzony. Wyczyscili go uszczelke zalozyli nowa i skasowali mnie na 300 zl. Mechanik mi zalozyl ten wtrysk i sprawdzil na kompie. Wszystko w normie po zapaleniu silnika wykresy ok w okolicy zera a ona dalej szarpie jak wsciekla jednostajnie i w dodatku slaba teraz. Ja juz sily nie mam do tego. Zastanawiam sie nad kupnem uzywek z innego auta wszystkich czterech do tego jeszcze wiazke eletryczna do pompowtryskow. Podobno w salonie audi w Krakowie mozna podac numer vin i oni podadza jakie wtryski o jakich numerach mozna wmontowac do tego modelu.
piotrsob1 Opublikowano 8 Marca 2015 Opublikowano 8 Marca 2015 (edytowane) No to gdzie się ta moc podziała, jak pompka ta sama, tylko wyczyszczona , parametry na kompie w normie ..... Chyba że końcówkę pompki ( rozpylacz ) przeczyścili szczotką drucianą Albo Mech coś odwalił Sprawdź też ciśnienie paliwa na krućcu pomiarowym pompy tandemowej podczas jazdy, może na niskich obrotach jest tak małe że pompki się nierówno, lub za mało napełniają Edytowane 8 Marca 2015 przez piotrsob1
Peter35 Opublikowano 10 Marca 2015 Autor Opublikowano 10 Marca 2015 (edytowane) Dziś podczas jazdy auto zaczęło dziwnie się zachowywać. Podczas dodawania gazu i zmiany biegów zaczęło ją coś hamować i dźwięk taki jak by tarł ktoś blachą o blachę. Czy dwumasa dawała by takie objawy ??? Bo już sam nie wiem .... Jak dodaję też gazu to słychać dziwny szum i wtedy jak by ją coś przytrzymywało szum cichnie i staje się mocniejsza wtedy też nią szarpnie. Jeszcze jak jadę tak od 2000 do 3000 obrotów to cały czas nią trzęsie. Dzwoniłem do serwisu audi ale nie chcą mi podać jakie zamienniki wtrysków można zamontować do tego numeru. Powiedzieli żeby oddać ją na serwis i oni wymienią taaa ale zostanę goły i wesoły bo ceny powalają. Sprzedać jej nie sprzedam bo nikt z takimi objawami jej nie kupi ehhhh Edytowane 10 Marca 2015 przez Peter35
piotrsob1 Opublikowano 10 Marca 2015 Opublikowano 10 Marca 2015 Szukaj w okolicy kogoś kumatego , co Ci furę porządnie zdiagnozuje, bo faktycznie pójdziesz z torbami jak będziesz po kolei wszystko wymieniał
Peter35 Opublikowano 12 Marca 2015 Autor Opublikowano 12 Marca 2015 (edytowane) Dziś mechanik zdemontował mi dwumas i okazało się że jest z 2013 roku. Czyściutki jak łza żadnych wżerów rdzy czy czegokolwiek więc założył z powrotem. Wyczyścił mi też EGR był troszkę zabrudzony ale nie tragicznie. Jednak nic to nie zmieniło i nie miało wpływu na auto bo dalej szarpie. Na poniedziałek jestem umówiony do elektromechanika zobaczymy co on powie. Dowiedziałem się też że do tego modelu nie ma zamienników wtrysków a jeden nowy firmy bosch kosztuje 2800. Tak że jestem w czarnej d..... Oby to nie były wtryski bo wcześniej oddam ja na złom niż dołożę jeszcze z 12 000 do niej. Edytowane 12 Marca 2015 przez Peter35
misza12 Opublikowano 12 Marca 2015 Opublikowano 12 Marca 2015 Kolego łopatki turbiny nie chodza tak jak powinny Czy to nie jest taki dzwięk? Niżej link
Peter35 Opublikowano 13 Marca 2015 Autor Opublikowano 13 Marca 2015 (edytowane) Kolego dokładnie taki dźwięk pojawia się w moim audi. Nie jest to za każdym razem i może nie w takim stopniu ale zazwyczaj na dodawaniu gazu lub przyspieszaniu. A czy to może być przyczyną szarpania auta przy delikatnym zwiększaniu prędkości lub nagłym puszczeniu gazu przy większych prędkościach. Myślałem że to dwumas ale okazało się że nie bo ten dźwięk pojawiał się wtedy jak zmieniałem bieg. Kurcze ona jak tak zatrzeszczy to robi się słaba jak g..... i silnik chodzi głośniej. Dzięki za radę przynajmniej będę miał już jakiś punkt odniesienia. Kolego a da się to jakoś naprawić w miarę tanio ???? Edytowane 13 Marca 2015 przez Peter35
JacaTouran Opublikowano 13 Marca 2015 Opublikowano 13 Marca 2015 Nie wiem czy masz do mnie daleko czy nie, ale czytając to co piszesz to na pewno nie są wtryski. W razie "W"zapraszam do siebie do Łowicza. Postawię Ci to auto na nogi i na pewno postawię trafną diagnozę. Jak coś to zadzwoń do mnie 509963064 to porozmawiamy i powiem co i jak i pomogę. Pozdrawiam
misza12 Opublikowano 13 Marca 2015 Opublikowano 13 Marca 2015 (edytowane) Nie jest duzy koszt. Trzeba tylko wyjąć turbine i wyczyść. Ja np sam rozebralem i wyczyscilem i tarcie ustalo. Przyhamowanie też bylo wyczuwalne. Edytowane 13 Marca 2015 przez misza12
JacaTouran Opublikowano 13 Marca 2015 Opublikowano 13 Marca 2015 Nie jest duzy koszt. Trzeba tylko wyjąć turbine i wyczyść. Ja np sam rozebralem i wyczyscilem i tarcie ustalo. Przyhamowanie też bylo wyczuwalne. pod warunkiem, że strona gorąca nie puszcza oleju i że łopatki nie są powyginane od temperatury.
piotrsob1 Opublikowano 13 Marca 2015 Opublikowano 13 Marca 2015 Nie wiem czy masz do mnie daleko czy nie, ale czytając to co piszesz to na pewno nie są wtryski. W razie "W"zapraszam do siebie do Łowicza. Postawię Ci to auto na nogi i na pewno postawię trafną diagnozę. Jak coś to zadzwoń do mnie 509963064 to porozmawiamy i powiem co i jak i pomogę. Pozdrawiam To brzmi jak reklama warsztatu...... To jest forum, tu się pomaga gratis i o wszystkim pisze otwarcie .... A wracając do problemu to na początek trzeba się przyjrzeć klapie gaszącej i EGR-owi.
Peter35 Opublikowano 13 Marca 2015 Autor Opublikowano 13 Marca 2015 Dwa dni temu kolega tak dla pewności wyczyścił mi EGR chociaż nie był zabrudzony a turbina była czyszczona we wrześniu 2014 ponieważ komputer wskazywał błąd i odcięło mi parę razy turbo ( autko było słabe jak g.... ) Po tym wyczyszczeniu wszystko chodziło w miarę. Ale to szarpanie w miarę upływu czasu i eksploatacji aut narasta. Teraz dodatkowy problem jest taki że jak na postoju dodam gazu i szybko puszczę to auto wpada w drgania i na wolnych obrotach da się wyczuć drgawki od czasu do czasu jak by coś utykało. Wydaje mi się że w niej będzie problem złożony tylko jaki to jest pytanie
misza12 Opublikowano 13 Marca 2015 Opublikowano 13 Marca 2015 (edytowane) Jedz kolego do dobrego mechanika, niech Ci sprawdzi porzadnie wtryski. Wrzuci 2 bieg na postoju z zaciagniętym ręcznym (czyli pod obciążeniem) i w tedy patrzy jak wychodza dawki, Będzie wszystko jasne, czy jakiś wtrysk jest wykulany. U mnie też z czasem pojawiły się drgania silnika, i wymieniałem 4 wtryski. I silnik chodzi pięknie teraz, ale kupiłem dobre używki. Edytowane 13 Marca 2015 przez misza12
piotrsob1 Opublikowano 13 Marca 2015 Opublikowano 13 Marca 2015 Dwa dni temu kolega tak dla pewności wyczyścił mi EGR chociaż nie był zabrudzony a turbina była czyszczona we wrześniu 2014 ponieważ komputer wskazywał błąd i odcięło mi parę razy turbo ( autko było słabe jak g.... ) Po tym wyczyszczeniu wszystko chodziło w miarę. Ale to szarpanie w miarę upływu czasu i eksploatacji aut narasta. Teraz dodatkowy problem jest taki że jak na postoju dodam gazu i szybko puszczę to auto wpada w drgania i na wolnych obrotach da się wyczuć drgawki od czasu do czasu jak by coś utykało. Wydaje mi się że w niej będzie problem złożony tylko jaki to jest pytanie Odłącz podciśnienie od gruchy turbo i przegazuj, napisz czy po przegazówce też kuleje Jedz kolego do dobrego mechanika, niech Ci sprawdzi porzadnie wtryski. Wrzuci 2 bieg na postoju z zaciagniętym ręcznym (czyli pod obciążeniem) i w tedy patrzy jak wychodza dawki, Będzie wszystko jasne, czy jakiś wtrysk jest wykulany. U mnie też z czasem pojawiły się drgania silnika, i wymieniałem 4 wtryski. I silnik chodzi pięknie teraz, ale kupiłem dobre używki. Założę się o kratkę piwa, że jakbyś swoje stare pompki założył na nowych uszczelniaczach i wyregulował ja Pan Bóg przykazał, to też by chodził pięknie
misza12 Opublikowano 14 Marca 2015 Opublikowano 14 Marca 2015 Powiem Ci że może i tak by mogło być ale 100 % pewności nie mam
marek89 Opublikowano 14 Marca 2015 Opublikowano 14 Marca 2015 Powiem Ci że może i tak by mogło być ale 100 % pewności nie mam he he he dobrych mechanikow ma kolega kup pan kabel zrob logi i jrdzirmy bo tak to jest wrozenie....ale mi sie zdaje ze tutaj turbo niedomaga
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się