pioteros Opublikowano 8 Października 2015 Opublikowano 8 Października 2015 nie wymienialem, mam jednego luzem wyjetego z rozwalonej skrzyni, przed rozkreceniem mozna bylo wymacac luz o ktorym jest mowa, przedni wielowpust mial luz wzgledem tylnego
edekxp Opublikowano 14 Października 2015 Opublikowano 14 Października 2015 Może zmierzyłeś te podkładki? Gdzie takich szukać nowych jakby co, czy dorabiać?
pioteros Opublikowano 14 Października 2015 Opublikowano 14 Października 2015 dorabiac u tokarza na wymiar z porzadnego materialu, torsen jako calosc jest nierozbieralny przez serwis, tylko wymiana calego
edekxp Opublikowano 15 Października 2015 Opublikowano 15 Października 2015 No właśnie bo brak wymiarów w etce Co do oleju to polecają CASTROL Syntrans Transaxle 75w90, ale on jest syntetyczny a nie mineralny, nie wiem czy taki kupić. Jak będę miał olej to biorę się za demontaż torsena, zobaczę co tam jest
pioteros Opublikowano 15 Października 2015 Opublikowano 15 Października 2015 ostatnio zalalem skrzynie ELFem 80W90 GL4 i jest ok
azure Opublikowano 15 Października 2015 Opublikowano 15 Października 2015 No właśnie bo brak wymiarów w etce Co do oleju to polecają CASTROL Syntrans Transaxle 75w90, ale on jest syntetyczny a nie mineralny, nie wiem czy taki kupić. Jak będę miał olej to biorę się za demontaż torsena, zobaczę co tam jest Podziel się wymiarami i materiałem z jakiego toczył będziesz, będzie dla potomnych.
pioteros Opublikowano 15 Października 2015 Opublikowano 15 Października 2015 zaopatrz sie tez w simering flanszy walu - ale tylko w ASO za niecałą stówke chyba
edekxp Opublikowano 25 Października 2015 Opublikowano 25 Października 2015 (edytowane) Flansza schodzi chyba z deklem i simeringiem. Oczywiście podkładki zmierzę i podam. Jakby zaspawać torsena aby zblokować przednią oś z tylną zrobić napęd awd byłoby gorzej niż w quattro? Przecież takie napędy są np w subaru. Auto by wyjechało z rolek, a quattro niestety nie koniecznie https://www.youtube.com/watch?v=Oo9GV4mSnRQ Znalazłem ciekawy artykuł. Wychodzi że te podkładki w torsenie są bardzo ważne nie tylko do usuwania luzu. http://diffmod.plainbored.com/ Edytowane 25 Października 2015 przez edekxp
pioteros Opublikowano 27 Października 2015 Opublikowano 27 Października 2015 (edytowane) po to masz eds/asr aby nei spawac dyfra, jakby na stale zaspawac torsena na obie osie to ciezko bylo by ci nawet jezdzic na rondzie, efekt podobny do zaspawania dyfra na samej osi tylnej, rozna predkosc obrotowa kol na zakretach, jesli chodzi o q, tylna oś zawsze ma krotsza droge do przebycia Edytowane 27 Października 2015 przez pioteros
edekxp Opublikowano 28 Października 2015 Opublikowano 28 Października 2015 No jasne, ale jak jest to rozwiązane np. w subaru Tak tylko napisałem, spawać na pewno nie będę. Czekam na olej i po 1 listopada zobaczę co się dzieje z torsenem na spokojnie
Koucz Opublikowano 12 Czerwca 2016 Opublikowano 12 Czerwca 2016 Odświeżę kotleta, ponieważ nie chce zakładać nowego tematu w tej samej kwestii. Otóż, od jakiegoś czasu zauważyłem dziwne stuki przy redukcji oraz wyhamowywaniu oraz ruszaniu. Ostatnio jak byłem u mechanika, stwierdził że to półośki i je trzeba wymienić. Z racji tego że jestem niewierny Tomasz, po powrocie od razu wpakowałem się pod auto. Ruszałem półośkami na wszystkie strony jak auto stało na koziołkach i żadnego luzu nie stwierdziłem. Więc według mnie to zły trop. Czy ktoś już taki temat gruntownie przerabiał od A do Z? Ponieważ nie chcę wymieniać wszystkiego jak leci żeby dojść do ładu i składu z tym tematem. Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
pioteros Opublikowano 12 Czerwca 2016 Opublikowano 12 Czerwca 2016 masz automat, moze to byc cos w skrzyni, w manualach najczesciej jak cos stuka to luz na torsenie albo tanszy wariant - podpora walu, od tego radzilbym ci sprawdzic + poduchy skrzyni
Koucz Opublikowano 13 Czerwca 2016 Opublikowano 13 Czerwca 2016 masz automat, moze to byc cos w skrzyni, w manualach najczesciej jak cos stuka to luz na torsenie albo tanszy wariant - podpora walu, od tego radzilbym ci sprawdzic + poduchy skrzyniOk, dzięki za sugestie. Najbardziej denerwuje taki wyczuwalny luz, szczególnie przy załączonym drugim biegu i delikatne operowanie gazem.Tapnięte z mojego Sony Z3
Gość Opublikowano 13 Czerwca 2016 Opublikowano 13 Czerwca 2016 u Mnie to samo słychać wyraźne stuki podczasz dohamowań i zmianie biegów 1-2 . w Manualu B5 1.8T Q AJL . szczerze to te stuki są może od 2-3 tygodni . jak dla mnie to dźwięk z okoli prawe przednie koło albo pod spodem ciężko stwierdzić :/
Koucz Opublikowano 13 Czerwca 2016 Opublikowano 13 Czerwca 2016 u Mnie to samo słychać wyraźne stuki podczasz dohamowań i zmianie biegów 1-2 . w Manualu B5 1.8T Q AJL . szczerze to te stuki są może od 2-3 tygodni . jak dla mnie to dźwięk z okoli prawe przednie koło albo pod spodem ciężko stwierdzić :/ Może to być równie dobrze i przegub. U siebie jutro nurkuje w kanał u znajomego i będę sprawdzał co i jak.
Gość Opublikowano 13 Czerwca 2016 Opublikowano 13 Czerwca 2016 przygody z przegubem miałem w innym aucie i one strzelały przy mocnmym ruszaniu lub skręcie a tu tylko przy mocnym bucie i to jest 1 trzask a nie jak przeguby to samo przy hamowaniu 1 stuk nie 5
eltom Opublikowano 17 Czerwca 2016 Opublikowano 17 Czerwca 2016 Twoje objawy bardziej wskazują na luz na wale, typowe dla podpory lub krzyżaka. Jakkolwiek zainteresuj się też tematem oleju w moście. Jeśli na pierwszych biegach czujesz uderzenie w podłogę, a nasila się na skrzyżowaniach na skręconych kołach, to może być już czas na zmianę oleju w moście.
szakal222 Opublikowano 17 Czerwca 2016 Opublikowano 17 Czerwca 2016 Albo przeguby jak w moim przypadku
Koucz Opublikowano 18 Czerwca 2016 Opublikowano 18 Czerwca 2016 (edytowane) Twoje objawy bardziej wskazują na luz na wale, typowe dla podpory lub krzyżaka. Jakkolwiek zainteresuj się też tematem oleju w moście. Jeśli na pierwszych biegach czujesz uderzenie w podłogę, a nasila się na skrzyżowaniach na skręconych kołach, to może być już czas na zmianę oleju w moście. Olej mam już zakupiony, bo tak czy inaczej miałem to robić wcześniej. Jak będę pod autem to posprawdzam jeszcze w/w sugestie. /UPDATE/ Jestem po zmianie oleju w moście i muszę powiedzieć że większa część stuków została wyeliminowana. Nie mniej jednak, z obserwacji po wymianie doszedłem o wniosku że pozostaje jeszcze wymiana oleju w torsenie oraz jak wyżej nadmieniono- podpora wału. Dla tych co twierdzą że oleju w moście wymieniać nie trzeba: Edytowane 18 Czerwca 2016 przez Koucz
pioteros Opublikowano 18 Czerwca 2016 Opublikowano 18 Czerwca 2016 wymiana oleju niewiele da jak juz sa stuki na torsenie, zuzycie na pewno juz jakies jest i jedynie naprawa w jakims zakladzie co sie tym zajmuje moze cos dac (mialem w rekach torsena po 300tys km i byla bieda)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się