Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8t Q stuka przy zmianie biegów - Luz na wale


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

nie wymienialem, mam jednego luzem wyjetego z rozwalonej skrzyni, przed rozkreceniem mozna bylo wymacac luz o ktorym jest mowa, przedni wielowpust mial luz wzgledem tylnego

Opublikowano

Może zmierzyłeś te podkładki?

Gdzie takich szukać nowych jakby co, czy dorabiać?

Opublikowano

dorabiac u tokarza na wymiar z porzadnego materialu, torsen jako calosc jest nierozbieralny przez serwis, tylko wymiana calego

Opublikowano

No właśnie bo brak wymiarów w etce

Co do oleju to polecają CASTROL Syntrans Transaxle 75w90, ale on jest syntetyczny a nie mineralny, nie wiem czy taki kupić.

Jak będę miał olej to biorę się za demontaż torsena, zobaczę co tam jest

Opublikowano

ostatnio zalalem skrzynie ELFem 80W90 GL4 i jest ok

Opublikowano

No właśnie bo brak wymiarów w etce

Co do oleju to polecają CASTROL Syntrans Transaxle 75w90, ale on jest syntetyczny a nie mineralny, nie wiem czy taki kupić.

Jak będę miał olej to biorę się za demontaż torsena, zobaczę co tam jest

Podziel się wymiarami i materiałem z jakiego toczył będziesz, będzie dla potomnych.

Opublikowano

zaopatrz sie tez w simering flanszy walu - ale tylko w ASO za niecałą stówke chyba

Opublikowano (edytowane)

Flansza schodzi chyba z deklem i simeringiem.

Oczywiście podkładki zmierzę i podam.

Jakby zaspawać torsena aby zblokować przednią oś z tylną zrobić napęd awd byłoby gorzej niż w quattro?

Przecież takie napędy są np w subaru.

Auto by wyjechało z rolek, a quattro niestety nie koniecznie

https://www.youtube.com/watch?v=Oo9GV4mSnRQ


Znalazłem ciekawy artykuł.

Wychodzi że te podkładki w torsenie są bardzo ważne nie tylko do usuwania luzu.

http://diffmod.plainbored.com/

Edytowane przez edekxp
Opublikowano (edytowane)

po to masz eds/asr aby nei spawac dyfra, jakby na stale zaspawac torsena na obie osie to ciezko bylo by ci nawet jezdzic na rondzie, efekt podobny do zaspawania dyfra na samej osi tylnej, rozna predkosc obrotowa kol na zakretach, jesli chodzi o q, tylna oś zawsze ma krotsza droge do przebycia

Edytowane przez pioteros
Opublikowano

No jasne, ale jak jest to rozwiązane np. w subaru

Tak tylko napisałem, spawać na pewno nie będę.

Czekam na olej i po 1 listopada zobaczę co się dzieje z torsenem na spokojnie

Opublikowano

Odświeżę kotleta, ponieważ nie chce zakładać nowego tematu w tej samej kwestii.

Otóż, od jakiegoś czasu zauważyłem dziwne stuki przy redukcji oraz wyhamowywaniu oraz ruszaniu. Ostatnio jak byłem u mechanika, stwierdził że to półośki i je trzeba wymienić. Z racji tego że jestem niewierny Tomasz, po powrocie od razu wpakowałem się pod auto. Ruszałem półośkami na wszystkie strony jak auto stało na koziołkach i żadnego luzu nie stwierdziłem. Więc według mnie to zły trop.

Czy ktoś już taki temat gruntownie przerabiał od A do Z? Ponieważ nie chcę wymieniać wszystkiego jak leci żeby dojść do ładu i składu z tym tematem.

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

Opublikowano

masz automat, moze to byc cos w skrzyni, w manualach najczesciej jak cos stuka to luz na torsenie albo tanszy wariant - podpora walu, od tego radzilbym ci sprawdzic + poduchy skrzyni

Opublikowano

masz automat, moze to byc cos w skrzyni, w manualach najczesciej jak cos stuka to luz na torsenie albo tanszy wariant - podpora walu, od tego radzilbym ci sprawdzic + poduchy skrzyni

Ok, dzięki za sugestie. Najbardziej denerwuje taki wyczuwalny luz, szczególnie przy załączonym drugim biegu i delikatne operowanie gazem.

Tapnięte z mojego Sony Z3

Opublikowano

u Mnie to samo słychać wyraźne stuki podczasz dohamowań i zmianie biegów 1-2 . w Manualu B5 1.8T Q AJL . szczerze to te stuki są może od 2-3 tygodni . jak dla mnie to dźwięk z okoli prawe przednie koło albo pod spodem ciężko stwierdzić :/

Opublikowano

u Mnie to samo słychać wyraźne stuki podczasz dohamowań i zmianie biegów 1-2 . w Manualu B5 1.8T Q AJL . szczerze to te stuki są może od 2-3 tygodni . jak dla mnie to dźwięk z okoli prawe przednie koło albo pod spodem ciężko stwierdzić :/

Może to być równie dobrze i przegub. U siebie jutro nurkuje w kanał u znajomego i będę sprawdzał co i jak.

Opublikowano

przygody z przegubem miałem w innym aucie i one strzelały przy mocnmym ruszaniu lub skręcie a tu tylko przy mocnym bucie i to jest 1 trzask a nie jak przeguby to samo przy hamowaniu 1 stuk nie 5

Opublikowano

Twoje objawy bardziej wskazują na luz na wale, typowe dla podpory lub krzyżaka. Jakkolwiek zainteresuj się też tematem oleju w moście. Jeśli na pierwszych biegach czujesz uderzenie w podłogę, a nasila się na skrzyżowaniach na skręconych kołach, to może być już czas na zmianę oleju w moście.

Opublikowano

Albo przeguby jak w moim przypadku

Opublikowano (edytowane)

Twoje objawy bardziej wskazują na luz na wale, typowe dla podpory lub krzyżaka. Jakkolwiek zainteresuj się też tematem oleju w moście. Jeśli na pierwszych biegach czujesz uderzenie w podłogę, a nasila się na skrzyżowaniach na skręconych kołach, to może być już czas na zmianę oleju w moście.

Olej mam już zakupiony, bo tak czy inaczej miałem to robić wcześniej. Jak będę pod autem to posprawdzam jeszcze w/w sugestie.

/UPDATE/

Jestem po zmianie oleju w moście i muszę powiedzieć że większa część stuków została wyeliminowana. Nie mniej jednak, z obserwacji po wymianie doszedłem o wniosku że pozostaje jeszcze wymiana oleju w torsenie oraz jak wyżej nadmieniono- podpora wału.

Dla tych co twierdzą że oleju w moście wymieniać nie trzeba:

4f521010d6d68a92039aa6da95bb2de6.jpg

Edytowane przez Koucz
Opublikowano

wymiana oleju niewiele da jak juz sa stuki na torsenie, zuzycie na pewno juz jakies jest i jedynie naprawa w jakims zakladzie co sie tym zajmuje moze cos dac (mialem w rekach torsena po 300tys km i byla bieda)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...