kamda89 Opublikowano 20 Marca 2015 Opublikowano 20 Marca 2015 (edytowane) Posiadam auto z silnikiem 1.9 tdi (afn) nie ukrywam że brakuje mi trochę mocy dlatego mam mały dylemat czy sprzedać moje auto i kupić coś mocniejszego czy zainwestować w obecne auto. Moja decyzja będzie uzależniona od stanu silnika (bez osprzętu bo ten pewnie pójdzie do zmiany) jeśli będzie zdrowy to bawimy się w tuning jeśli nie to będę szukał czegoś innego. Moje pytanie brzmi jak dokładnie sprawdzić kondycje silnika tdi??? 1. Ciśnienie sprężania na zimnym silniku. Ale co jeszcze? Edytowane 20 Marca 2015 przez kamda89
kamda89 Opublikowano 20 Marca 2015 Autor Opublikowano 20 Marca 2015 ok chociaż czy logi nie mówią głównie o osprzęcie jak turbo, wtryski, przepływka, pompa itp?????
rikardo Opublikowano 20 Marca 2015 Opublikowano 20 Marca 2015 Zacznij od sprawdzenia stanu wężyków podciśnienia jeżeli są w złej kondycji to też mogą być przyczyna braku mocy.
lukaszooo Opublikowano 21 Marca 2015 Opublikowano 21 Marca 2015 Wężyki podciśnienia mnie rozbawiły :)Najpierw zmierz kompresje, następna sprawa to czy bierze olej, kolejna to pompa chyba ze masz zamiar wsadzać 11mm. Na wyczucie trzeba ocenić sprzęgło. Na sam koniec zrob logi aby potwierdzić to co sprawdzałeś ręcznie.
Lukasz_N Opublikowano 21 Marca 2015 Opublikowano 21 Marca 2015 (edytowane) No bez jaj. Logi na początek. Można podejrzeć,np czy turbo pompuje i wysterowuje się prawidłowo,czy przeplywka nie podcina, jak zachowują się korekcie itd. Dopiero po tym można się babrać w pomiar ciśnienia sprężania itd. BTW Zauważyłem, ze co niektórzy na tym forum boją się logów jak ognia. Edytowane 21 Marca 2015 przez Lukasz_N
goldi Opublikowano 21 Marca 2015 Opublikowano 21 Marca 2015 Zacznij od ciśnienia cylindrów później określ się jaka moc by cię zadowalała czy np . 150 KM ci starczy i ile chcesz kasy wydać na modyfikacje w dziale czip tuning jest opis jaką moc uzyskasz jakimi modyfikacjami
lukaszooo Opublikowano 21 Marca 2015 Opublikowano 21 Marca 2015 Po mojemu to jemu chodzi o to ze 110km to juz za mało i chce sie dowiedziec czy ma baze do modów. Baza to słupek i czapka czyli kompresja i pobór oleju
kamda89 Opublikowano 21 Marca 2015 Autor Opublikowano 21 Marca 2015 (edytowane) Po mojemu to jemu chodzi o to ze 110km to juz za mało i chce sie dowiedziec czy ma baze do modów. Baza to słupek i czapka czyli kompresja i pobór oleju Dokładnie kolego o to mi chodziło. Logi robiłem i wyglądają ok. Powiem więcej robiłem chipa ostatnio i jest ok 140km, niestety moment ograniczony z powodu drgań dwumasu. Mimo to autem jeździ się już dużo lepiej. Myślę że gdybym zrobił go na 160-170km to by mi wystarczyło. No i tu pojawia się sedno sprawy chce sprawdzić czy silnik jest zdrowy żeby inwestować w sprzęgło, czy ewentualnie większe turbo czy wtryski. Podsumowując: do sprawdzenia kompresja i pobór oleju. Czy jeszcze jakieś wskazówki?? Edytowane 21 Marca 2015 przez kamda89
icemerc Opublikowano 31 Marca 2015 Opublikowano 31 Marca 2015 można sprawdzić jeszcze korekcje na wtryskach... wstępnie poznasz stan wtrysków
kamda89 Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Kompresja sprawdzona, według mechanika wygląda książkowo, od 28 do 30 bar. Co myślicie??
lukaszooo Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Przy kompresji wazne jest aby nie było duzej róznicy miedzy cylindrami, jesli na wszystkich jest 28-30 to jest git. Teraz rób logi i wszystko bedzie jasne.
kamda89 Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2015 W wolnej chwili zrobię logi, mam jeszcze mały problem z odpalaniem raz pali od strzała a raz po 3-4 obrotach. Myślałem własnie że to słaba kompresja ale jednak nie, może coś wyjdzie w logach.
Musashi Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Opublikowano 23 Kwietnia 2015 zależy od filozofii. jeżeli poniesiesz nakłady celem uzyskania zwiększenia mocy, gdy będziesz chciał sprzedać nikt tego nie uwzględni.
kamda89 Opublikowano 2 Maja 2015 Autor Opublikowano 2 Maja 2015 zależy od filozofii. jeżeli poniesiesz nakłady celem uzyskania zwiększenia mocy, gdy będziesz chciał sprzedać nikt tego nie uwzględni. Wydaje mi się że w każdym wypadku inwestycji w auto tak jest bo ciągle traci na wartości nie ważne co by tam było robione, oczywiście nie dotyczy to aut zabytkowych, w ich przypadku jest odwrotnie.. Więc tak auto po programie, egr, przepływomierz, wyłączone. Oto logi: STATYCZNE: Grupa 004: http://vaglog.pl/log_215458.html Grupa 007: http://vaglog.pl/log_215459.html Grupa 013: http://vaglog.pl/log_215460.html Grupa 019: http://vaglog.pl/log_215461.html Grupa 000: http://vaglog.pl/log_215462.html Grupa 001: http://vaglog.pl/log_215463.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log_215464.html BASIC SETTINGS: Grupa 004: http://vaglog.pl/log_215454.html Grupa 011: http://vaglog.pl/log_215455.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log_215456.html Grupa 000: http://vaglog.pl/log_215457.html DYNAMICZNE: Grupa 010: http://vaglog.pl/log_215453.html Grupa 000: http://vaglog.pl/log_215452.html Grupa 011: http://vaglog.pl/log_215451.html Grupa 008: http://vaglog.pl/log_215450.html Grupa 004: http://vaglog.pl/log_215449.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log_215448.html Grupa 001: http://vaglog.pl/log_215447.html Co myślicie?? Tak jak pisałem wcześniej małe problemy z odpalaniem, ale sprawdziłem wczoraj świece i 2 do wymiany, tylko jakie to ma znaczenie przy aktualnych temperaturach?? czy świece też coś mają do odpalania??
lukaszooo Opublikowano 2 Maja 2015 Opublikowano 2 Maja 2015 Jesli temp na dworze jest powyżej +5C swiece nie maja wpływu na odpalanie. Zdrowy AFN przy temp 0C bez zadnej działającej świecy powinien odpalić od strzała.
kamda89 Opublikowano 3 Maja 2015 Autor Opublikowano 3 Maja 2015 No jeśli tak to trzeba będzie szukać przyczyny, logi ok?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się