STRAWIK Opublikowano 29 Stycznia 2007 Opublikowano 29 Stycznia 2007 Witam wszystkich na forum. Jestem od niedawna posiadaczem ślicznej dziuni. Udało mi się już wyrezać reflektorki (ori Valeo) i zapodać instalkę LPG. Niestety po jakimś czasie silnik zaczął niepokojąco dziwnie pracować :zly2: . Postaram się to zwięźle i jasno opisać: Po uruchomieniu porannym praca jest ok jakieś 1500obr i równomierne obroty. Po rozgrzaniu silnika po kilku minutach obroty spadają do ok 800-900 i zaczynają się cyrki: obroty falują, spadają nawet do 200 silnik pracuje jak sieczkarnia. Po przełączeniu na gaz nic się nie zmienia. Wymieniono świece i kable wysokiego napięcia i zaizolowano cewki (wyglądało jak przebicie na wysokim napięciu- praca silnika poprawiła się nieznacznie. Przy wyższych obrotach jest ok. Podczas jazdy odczuwa się "dziurę" po zdjęciu nogi z gazu i przyspieszeniu. Niestety zdolności mechaniczne i moje i zaprzyjaźnionych mechaników nie pozwalają na ogarnięcie tego problemu. Proszę o pomoc w ustaleniu żródła problemu.
pre_pl Opublikowano 29 Stycznia 2007 Opublikowano 29 Stycznia 2007 efekt na gazie czy benzynie ? Może sondy lambda ?
podsi Opublikowano 29 Stycznia 2007 Opublikowano 29 Stycznia 2007 wiesz co ja mam podobny problem i u mnie jest to nie zalezne czy pb czy lpg i na hamownii powiedzieli mi ze to wina przeplywki ze podaje caly czas zly sklad miesznaki co potwierdzal mi juz wczesniej vag jestem na etapie wymiany przeplywomierza i zobacze czy to pomoze jak nie zostaj jesio elektro zawor ale to juz sa grosze ponoc
STRAWIK Opublikowano 29 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2007 Objaw na LPG i benzynie jest taki sam. Ale w ABC chyba nie ma przepływki?? [ Dodano: 29-01-2007, 10:53 ] Mierzyłem sondy i niezbyt chcą pracować brak wskazań, ale czy jak np zalewa silnik i mieszanka jest b.bogata to czy nie powinny sie tak zachowywać. Dodam, że katalizatory są też niezbyt i planuje je dzis zmienić na strumienice...
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 29 Stycznia 2007 Opublikowano 29 Stycznia 2007 Ale w ABC chyba nie ma przepływki?? jest jak w każdym silniku A4 planuje je dzis zmienić na strumienice strumienica to straszne zło. Było duuużo o tym na forum, poszukaj sobie i poczytaj Co do twojego problemu to zaczęło się to od razu po zamontowaniu LPG czy po pewnym czasie? Śmierdzi mi przepustnicą, trochę mnie katalizatorem (wtedy byś miał chyba teże problemy z odpaleniem jeśli byłby w agonalnym stanie)
STRAWIK Opublikowano 29 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2007 Z tymi strumienicami (czytałem) trudno- wymieniłem. Jeden katalizator był wysypany i zapchał prawie całkowicie wylot tylnego tłumika. Po udrożnieniu tłumika i wymianie katów na strumienice wydech jest czysty ale nie załatwiło to problemu. Jest oczywiscie wiecej mocy ale silnik dalej żyje swoim życiem : . Może należy zresetować sterownik?? Może nauczył się jakiś bzdur przy zapchanym tłumiku?? Kaziu_Wichura może wiesz gdzie w mojej niuni jest przepływka. Sprawdzałem w Autodacie i akurat w tym modelu jej nie zlokalizowałem??
pet3r Opublikowano 29 Stycznia 2007 Opublikowano 29 Stycznia 2007 sproboj podmienic sondy, przeciez to od nich zalezy podawany do cylindrow sklad mieszanki, jesli nie pracuja to znaczy, ze silnik tez nie bedzie dobrze pracowal. tylko dziwne jest to, ze obroty az tak spadaja... wg mnie powinienes wymienic sondy i sprawdzic przeplywke. reset kompa tez moze pomoc, mi pomogl przy zwiekszonym spalaniu.
pre_pl Opublikowano 29 Stycznia 2007 Opublikowano 29 Stycznia 2007 STRAWIK, jaki Ty masz silnik ? Bo teraz nie widać... :/ kod i rok podaj
STRAWIK Opublikowano 30 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2007 Witam ponownie. Moje Autko to: A4 2,6 Avant Quattro ABC 150 KM Po wywaleniu katalizatorów i udrożnieniu wydechu pomiar sond wypadł niestety niepomyślnie- wygląda na to, że obie umarły... Nic to, dziś je pochowam a w zaprzyjaźnionej hurtowni czekają już na mnie dwie nowiutkie NGK- 3 stefki nie moje. Ale też nic to kaska za sprzedaż zużytych katalizatorów z nawiązką pokryje tą stratę . Wg mnie było tak: najpierw wysypała się sonda lewa i zalewało lewy katalizator- ten wspomożony sporą ilością paliwa szybko się wypalił, wykruszył i zapchał wydech. Wtedy zaczęły się dziać cyrki i pewnie wysypała się druga sonda i zalewało paliwem drugi katalizator (też nie wygląda w środku najlepiej). Teoretycznie wymiana sond powinna załatwić całą sprawę a jeżeli nie to się trochę wnerwie. Powiedzcie mi gdzie powinna być przepływka w moim modelu. Za nic nie moge się jej dopatrzyć ani w aucie ani w autodacie. W innych modelach widać od razu pomiedzy filtrem powietrza a kolektorem ssącym. Czy można zresetować sterownik bez VAGa??
STRAWIK Opublikowano 30 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2007 Podłączyłem się VAGiem. To była moja pierwsza diagnoza dlatego potrafiłem odczytać tylko błędy, może ktoś pomoże w analizie?? SILNIK 2 DTC's Found: 00281 - Vehicle Speed Sensor (G68) 03-10 - No Signal - Intermittent 00575 - Shareware Version. To Decode all DTC's 04-10 - Please Register/Activate – Intermittent SILNIK PO SKASOWANIU BŁęDÓW 1 DTC's Found: 00575 - Intake Manifold Pressure 04-10 - Mechanical Malfunction - Intermittent PODUSZKI 1 DTC's Found: 00532 - Voltage Supply B+ 07-10 - Signal to Low – Intermittent Prawdopodobnie bład poduszki powstał przy odłączeniu akumulatora.
inzyniero Opublikowano 30 Stycznia 2007 Opublikowano 30 Stycznia 2007 00281 - Vehicle Speed Sensor (G68) - czujnik prędkości własnej pojazdu G68, sensor prędkści pojazdu - brak sygnału błąd sporadyczny 00575 - Intake Manifold Pressure - ciśnienie w kolektorze dolotowym, czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej - ustrka mechaniczna błąd sporadyczny 00532 - Voltage Supply B+ - brak napięcia lub złe uziemienie (czyli tak jak mówisz mogło sie to stać przez odłączenie akumulatora skasuj i powinno być OK)
pet3r Opublikowano 30 Stycznia 2007 Opublikowano 30 Stycznia 2007 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/28380700a7859d82.html tutaj jest fotka silnika 2.8 z zaznaczona przeplywka, pozwolilem sobie przywlaszczyc zdjecie kolegi jordan233. moze u Ciebie jest tez gdzies w tych okolicach.
STRAWIK Opublikowano 31 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2007 Inzyniero dzięki za tłumaczenie kodów- sądząc po tym, że błędy są sporadyczne wydaje mi się, że nie są one przyczyną moich problemów. Pewnie są one wynikiem dziwnej pracy silnika spowodowanej innymi przyczynami. Pet3r- dzięki za fotkę- faktycznie w 2,8 np (AAH) jest przepływka 078 133 471A- wg katalogu Inter Cars, ale niestety po tym katalogu u mnie w ABC w zakładce gdzie powinna być przepływka jest tylko czujnik położenia przepustnicy 078 133 154 ale lookne w to miejsce (mam tylko nadzieję, że nie będę musiał wyciągac silnika żeby się tam dostać :-)). Czeka mnie dzis wymiana sond lambda. Jak wczoraj zobaczyłem jakie jest dojście to postanowiłem pozbierać siły do dzisiaj. Plan jest taki: zdemontować wydech odkręcając od dwóch kolektorów wydechowych 2xpo 3 śruby (bo sondy są zamontowane za kolektorem po połączeniu z wydechem) i na wumontowanym wydechu może z palnikiem zdemontować uszkodzone sondy. Niby 6 śrub a już się boje jak to będzie szło.[br]Dopisany: 31 Styczeń 2007, 07:47 _________________________________________________Panowie liiipa. Wymieniłem sondy i nic. :zly: Ale już wszystko jasne pojechałem do kolesia który bardzo siedzi w diagnostyce i ma trochę sprzętu. Podpiął urządzenie o nazwie VAS, trzy szybkie ruchy po dotykowym wyświetlaczu i silnik jak pszczółka. Diagnoza: Sterownik silnika uczy się bzdur od sterownika gazu na żle wyregulowanej instalacji, dodatkowo błąd: 00575 - Intake Manifold Pressure - ciśnienie w kolektorze dolotowym, czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej - ustrka mechaniczna błąd sporadyczny jest spowodowany tym, że podczas nieprawidłowej pracy silnika w kolektorze ssącym powstawały wystrzały i ponoć w tym kolektorze są jakieś klapy sterowane pneumatycznie i one się wysypały. NIestety czeka mnie chyba wymiana kolektora mam nadzieję, że trafię na jakiś z całymi klapami. Więc podsumowując moja nauka kosztowała: świece + przewody 300zeta sonda NGK uniwersalna x 2szt. 300 zeta kolektor ssący(???) zobaczymy A mogło to być tylko 50 zł za podłączenie VAS i z tego co zdążyłem zauważyć przywrócenie ustawień fabrycznych sterownika.... Człowiek uczy się na błędach-uczcie się na moich :
czaki22 Opublikowano 18 Października 2007 Opublikowano 18 Października 2007 w silniku ABC 2,6 nie ma przepływomierza za to jest czujnik temp dolotu powietrza na kolektorze dolot z tył
Gajzer Opublikowano 21 Października 2007 Opublikowano 21 Października 2007 u mnie także występowały takie problemy.Mechanik wyczyścił tylko przepustnicę i jest już 6 mc ok.
Michal750 Opublikowano 16 Marca 2011 Opublikowano 16 Marca 2011 Ale w ABC chyba nie ma przepływki?? jest jak w każdym silniku A4 Drodzy koledzy w Audi A4 B5 w silnikach ABC NIE MA PRZEPŁYWOMIERZA. Jest czujnik podcisnienia i temperatury zasysanego powietrza. Pozdrawiam
kamilmlody Opublikowano 16 Marca 2011 Opublikowano 16 Marca 2011 Ale w ABC chyba nie ma przepływki?? jest jak w każdym silniku A4 Drodzy koledzy w Audi A4 B5 w silnikach ABC NIE MA PRZEPŁYWOMIERZA. Jest czujnik podcisnienia i temperatury zasysanego powietrza. Pozdrawiam Z woli ścisłości - MAPsensor - Mainfold Added Presure - czujnik ciśnienia bezwzględnego (ciśnienie atmosferyczne - podciśnienie = ciś. bezwzglęgne) z zintegrowanym czujnikiem temperatury
paput Opublikowano 28 Stycznia 2012 Opublikowano 28 Stycznia 2012 Kolego jak przywrociles ustawienia fabryczne sterownika? U mnie tylko na benzynie zle chodzi
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się