Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kołysze budą na biegu jałowym 1.9 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam koledzy mam problem z moją audi a4 b7 1.9 tdi 116 km 2007 rok

Otóż na biegu jałowym częscie budą to znaczy obroty stoją tak jak mają być lecz czuć na kierownicy i drązku biegów ze silnik delikatnie rzuca .

podczas jazdy spisuje sie naturalnie , dodam ze jak się nagrzeje do 90 stopni tak jak by bardziej częsło

Prosze o pomoc nie wiem czy z tym mogę jeżdzić ??

Opublikowano

Dwumas albo pompki,wystarczy poczytać trochę ;)

Opublikowano

Pewnie dwumas powoli siada... wrzuć Piątke, tak żebyś miał około 1200 obrotów, gaz w podłoge i zobacz czy będziesz odczuwał drgania na pedale gazu...

Opublikowano

Zdecydowana większość PD-ków delikatnie, co jakiś czas bujnie silnikem na biegu jałowym.

Jak nic innego się nie dzieje , to jeździj i się tym nie przejmuj , ten typ tak ma :whistling:

Chyba że masz za dużo kasiurki, to możesz zacząć z tym walczyć, pójdzie furmanka pieniędzy a efekt może być żaden :decayed:

Opublikowano

A może być jeszcze poducha pod silnikiem. Nie zgłasza Ci błędu w module silnika?

Opublikowano

okazało się ze to dwumas:(

Opublikowano

okazało się ze to dwumas:(

Wymieniłeś i już jest dobrze , nie rzuca silnikiem ? :decayed::kox:

Opublikowano (edytowane)

okazało się ze to dwumas:(

Wymieniłeś i już jest dobrze , nie rzuca silnikiem ? :decayed::kox:

wymieniam w czwartek dam znac co i jak pozdro

witam a więc jestem po wymianie dwumasy w mojej a4 b7 1.9 tdi , po wymienie auto jak nowe;))) przestało drgać , bujać na wolnych itp.

a wiec objawy dwumasy w a4 b7 2007 1,9tdi 116 km

- częsię budą na wolnych obrotach (bieg jałowy)

- po wcisnieciu sprzęgła delikatnie sie uspokaja ale zaczyna rzęźić delikatnie

- metaliczne stuki w okolicy skrzyni biegów

umnie akurat tak było .

Pozdrawiam dzieki za pomoc:)

Edytowane przez mateusz001mw
Opublikowano

Kolego a ile Cię ta dwumasa kosztowała oraz jakiej firmy była ?

Opublikowano

Pracuje w firmie z częściami wiec kompletny sasch za1780 zł.

Opublikowano (edytowane)

Dziwne, komplet pod Awx u dzika około 1400zl.

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/28095-Części---najniższe-ceny-dla-forumowiczów,-Super-Rabaty!-PROMOCJA-MOTUL-:)Valvoline,-Liqui-Moly

Coś cienka ta firma z częściami.

Edytowane przez POWER-KRIS
Opublikowano

Dziwne, komplet pod Awx u dzika około 1400zl.

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/28095-Części---najniższe-ceny-dla-forumowiczów,-Super-Rabaty!-PROMOCJA-MOTUL-:)Valvoline,-Liqui-Moly

Coś cienka ta firma z częściami.

ja mam silnik BRB więc pod niego podchodzi tylko takie cos tanszego nie znalazlem nigdzie nawet po znajomych ... i miałem w komplecie Dwumas , sprzegło kompletne .

Opublikowano

Witam ja mam awx przebieg 285 tys. Mam takie objawy, silnik chodzi dość twardy, często rozgrzany buja buda na boki ( jakby blisko przejechała ciężarowka z dużą prędkościa) i podczas ruszania gdy jest mocno rozgrzany pod koniec sprzegła podszarpuje. Dwumas był wymieniony 50 tys temu. na pedale sprzegła czuć pulsowanie gdy wciskam do polowy. Przy obrotach powyżej 1600 przy stałej prędkości autem szarpie i czasem widać jak lewarek skrzyni pracuje lekko do przodu i tylu w rytm szarpania. Możecie pomóc z diagnoza co to moze byc? Pompki, czy moze dwumas? Pompek nie ruszalem jeszcze. Jedynie synchronizowalem ale na wiele to sie nie zdalo.

Opublikowano

Dwumas był wymieniony 50 tys temu. na pedale sprzegła czuć pulsowanie gdy wciskam do polowy.

to raczej objaw dwumasy. Jakiś markowy komplet założyłeś? Luk,sachs?

Pompek nie ruszalem jeszcze. Jedynie synchronizowalem ale na wiele to sie nie zdalo.

Co do pompek to zrób logi 004 013 023 raz na zimnym zaraz po odpaleniu a potem jak juz 90 na zegarze temperatura.

Auto ma 15 lat więc można i uszczelnienia na pd wymienić.

Obejrzyj poduszki czy nie wylane, egr wyczyść

Opublikowano (edytowane)

Dwumas był wymieniony 50 tys temu. na pedale sprzegła czuć pulsowanie gdy wciskam do polowy.

to raczej objaw dwumasy. Jakiś markowy komplet założyłeś? Luk,sachs?

Pompek nie ruszalem jeszcze. Jedynie synchronizowalem ale na wiele to sie nie zdalo.

Co do pompek to zrób logi 004 013 023 raz na zimnym zaraz po odpaleniu a potem jak juz 90 na zegarze temperatura.

Auto ma 15 lat więc można i uszczelnienia na pd wymienić.

Obejrzyj poduszki czy nie wylane, egr wyczyść

Mechanikowi który wymieniał sprzegło mówiłem, że tylko i wyłącznie komplet luka, zakładam, że taki mam.

ok, logi zrobię i tu wrzucę na dniach.

egr trochę leje ale w srodku jak zdjąłem tą rurę przy egr osadu na nim za wiele nie było. Poduszki są ok, nie są wylane, vag nic nie krzyczy.

Witam, wracam z tematem. Wymieniłem uszczelniacze, ale bujanie nadal jest.

Dodatkowe informacje po róznych testach.

Gdy auto zimne szarpania przy ruszaniu prawie nie ma. Gdy się rozgrzeje jest lekko wyczuwalne ( gdy rozgrzewam silnik staram się delikatnie jeździć bez przekraczania 2000 obrotów).

Szarpanie silnikiem jest bardzo mocne po tym jak zaczne rozgrzane auto dynamicznie ciągnać do 3000 obrotów. po kilku takich pociagnieciach w wyższe obroty przy ruszaniu silnik szarpie jak by zaraz miał wyskoczyć z pod maski.

Dodatkowo powyżej 2500 a napewno 3000 obrotów za mną robi się ciemno.

Czy miał ktoś z was takie obiawy? w tej chwili mam 300 tys km i za 5 tys wymiana rozrzadu, zastanawiam się czy by nie zregenerować pompek. Tylko czy to ich wina? gość który mi wymieniał uszczelniacze pompek twierdził, że to nie koniecznie wina pompek. Twierdził, że po wymianie uszczelniaczy przejdzie, była poprawa, ale objawy nie ustąpiły. Silnik pracuje twardo i głośniej. Dodatkowo ponąć egr trzeba przeczyścic, bo klapa gasząca według mechanika się nie domyka.

Proszę o pomoc.

Edytowane przez troudyl
Opublikowano (edytowane)

Miałem podobne krzaki, to nie będzie dwumas ;) raczej problem z samymi pompkami.
zrób mi log statyczny grup: 001, 13, 23 i napisz na ile masz ustawioną synchronizację wałka rozrządu.

Bujanie autem na biegu jałowym w moim przypadku powodowała zbyt duża dawka paliwowa. Nik23, przerabialiśmy ten temat u mnie na priv jakoś pod koniec sierpnia, pamiętasz ?
Mimo tego że przy butowaniu nawet dymka nie puszczał, na biegu jałowym dawka była za duża.

Jeżeli rozrząd masz ustawiony w okolicy 0, a dawka jest duża, to wtryski podlewają Ci paliwem. Możesz przykorygować to wałkiem rozrządu, ale nie wiem czy będzie to miało jakiś większy sens.

@Piotrsob
Ja osobiście uważam że jeżeli wszystko ustawione jest we właściwych zakresach to autem nie powinno nawet minimalnie bujnąć. U mnie na chwilę obecną nie buja nic :)

Edytowane przez Ralen
Opublikowano (edytowane)

jutro łapie vaga i pologuje statycznie te 3 grupy. zauwazylem ze jak zblizam sie do pustego baku tym auto czesciej buja. jak zatankowane ciezej wyczuc bujanie i szarpanie przy starcie. te logi wrzucic w jakid graficzny plik czy w excela?

jutro łapie vaga i pologuje statycznie te 3 grupy. zauwazylem ze jak zblizam sie do pustego baku tym auto czesciej buja. jak zatankowane ciezej wyczuc bujanie i szarpanie przy starcie. te logi wrzucic w jakid graficzny plik czy w excela?

Kiedyś ten minusowy log był na 4 cylindrze, widze,że gość wymieniając mi uszcelnienia chyba zamienił miejscami pompki, albo sie korekcje pozmieniały

W załaczniku pliki z logami

https://www.dropbox.com/sh/c75e1px7ogqx6n6/AAB1yCUTBgrAAQtAhKkMKnLDa?dl=0


Edytowane przez troudyl
Opublikowano (edytowane)

Spróbuj sobie synchronizację rozrządu delikatnie na - przestawić. Tak -0.6 do -1.2 i zobacz jakie będą rezultaty.

Dognij też konektory jeżeli dawno tego nie robiłeś. Mogły się troszkę obruszać i znów odpowiednio nie stykają.

Kiedy zmieniałeś uszczelnienia?

Edytowane przez Ralen
Opublikowano (edytowane)

na początku miałem rozrząd na - 1. Pojechałem do mechanika by zobaczył co jest że telepie, ustawiliśmy rozrząd na 0 , i podoginaliśmy konektory ( grudzień 2015), Dodatkowo regulował mi pompki. Nic to nie dało poza tym, ze auto zaczęło palić więcej a silnik zaczął być trochę taki bardziej twardy. Następnie koło czerwca 2016 wymieniłem uszczelniacze pod pompkami. jedna była cała sparciała, druga do połowy dwie pozostałe były niezłe, ale wymieniłem wszystkie 4, od nowa synchronizacja pompek. Auto było bardziej zrywne mocniejsze przez kilka tys km i pali tyle co wcześniej ( przez grzebaniem). W miedzy czasie użyłem LM do czyszczenia wtrysków. nie zauważyłem zmian ani w logach ani w aucie. koło września do tego bujania doszło to szarpanie przy ruszaniu, jakby silnik miał wyskoczyć z pod maski, ( efekt podobny jakbym ruszał na piskach bez pisków auto skacze tak samo albo bardziej). Brak mi juz pomysłów, szarpanie jest przy ruszaniu i czasem ( raz na 6 razy) przy puszczaniu sprzegła po zmianie biegu na dwójkę i obroty okolo 1000-1200 obrotów. Mi już brak pomysłów , przebieg 300 tys ( bez 150 km). Bujanie budą jest gdy silnik ( lub coś w okolicy) się nagrzeje. latem zimny czy rozgrzany buja, zima jak się silnik rozgrzeje to buja budą. Silnik pracuje głosniej. w aucie czuć lekkie wibracja jak w traktorze gdy chodzi silnik. Może to być coś z egr bo dziś przez około minuty egr mial wartość od 59% do 64,% . moze tu jest problem, bo jak gasze auto to buja troszkę budą. Nie chce wydać ponad 2 tys na regeneracje pompek, a się okaże, że to nic nie da...

Edytowane przez troudyl
Opublikowano (edytowane)

Czyli pompki nie regenerowane?

A podszarpuje Ci samochód podczas przyspieszania na 4 i 5 biegu jak mu mocno wdepniesz?

Zrób jeszcze taki mały teścik co do bujania na jałowym: Jak będziesz miał nagrzaną furę i zacznie bujać, włącz mu klimatyzację i zobacz czy będzie bujał troszeczkę mniej... :) czy w jakiś sposób częstotliwość tego bujania zmieni się po włączeniu klimy. Jeżeli tak, to patrz w jaki sposób zmieniają się dawki paliwa w grupie 001 przed, i po włączeniu klimy. Daj znać :)

Możesz jeszcze wykonać takie działania:

Zaślep egr. Odepnij wężyk podciśnienia i zaslep go śrubką. Następnie ten sam zabieg wykonaj z klapką gąszącą. Zaślep oba wężyki. I zrób z dzień, dwa jazdy dla testu.
Jak się nic nie zmieni to podepnij ponownie podciśnienia a pózniej daj mu jeszcze synchronizacji na + i zobacz jak będzie sie zachowywal
Jak to nie pomoże to sprawdzaj przeniesienie napędu czyli przeguby i pólosie przód.
Poduchy masz całe ? Plecionka w jakim stanie ?

Jak to wszystko będzie ok to stawiałbym mimo wszystko ze któryś wtrysk podlewa paliwem, albo się przycina i dlatego tak się dzieje. U mnie tak było do czasu aż na autostradzie nie upaliłem tłoka...

Edytowane przez Ralen

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...