Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 BLB] Gokart w Avancie 260KM/500Nm [DTM, gwint Vogtland, BBS 19”, heble S4, custom wydech SLG]


mravel

Rekomendowane odpowiedzi

Ja to nałożyłem na kliner DP i półtora miecha czy nawet da to leżało spokojnie (bo po tym czasie zdejmowałem wszystko z auta i nakładałem na całość Car Pro) , nawet gdzieś mam filmik jak to siedziało po tym czasie - naprawde kropling i odpychanie wody lux !! :whistling: Ale nie należy przeginać z czasem odczekiwania po nałożeniu, a przed dotarciem, bo ja se nałożyłem na dach, zdjąłem dwa koła iiiiiiiii ... i to było znacznie za długo !! :kox: Za uja nie mogłem tego dotrzeć i na całym aucie były smugi itd, które nawet po myciu za tydzień nie zeszły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytacie sie chopaki jak to sie ma, wiec odpowiadam - dzis podjechalem na myjnie, bo ptaki mi osraly auto. Umylem fure za 2 zl sama woda. Blyszczy sie jak psu jaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Adam87 napisał:

Daj więcej fotek bo fajnie się zapowiada:gicior:

Siemasz, nie mam niestety wiecej fot auta z wyjazdu. Pozostale zdjecia to krajobrazy, zona i oczywiscie moj 3 letni synek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kamil-vag napisał:

Zgrabny ten box ;)

To jest zbrandowany Thule Spirit 820 Black https://www.google.com/search?q=thule+spirit+820+black&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=2ahUKEwimiYus5IjeAhVFtIsKHVcjDe0QsAR6BAgAEAE&biw=1280&bih=602 Nie kazdy o tym wie, dlatego ze znaczkiem Volvo jest o 30% tanszy na rynku wtórnym. Jest za***iście pojemny, opływowy i przez to cichy. Spalanie + 0,5l. Max speed z jakim tym leciałem to 200 km/h ale optymalne max to raczej ok 160 km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, mravel napisał:

Siemasz, nie mam niestety wiecej fot auta z wyjazdu. Pozostale zdjecia to krajobrazy, zona i oczywiscie moj 3 letni synek :)

Wiadomo, rodzinka Najważniejsza:decayed: ale fotka Pierwsza Klasa:buhaha:

17 minut temu, mravel napisał:

To jest zbrandowany Thule Spirit 820 Black https://www.google.com/search?q=thule+spirit+820+black&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=2ahUKEwimiYus5IjeAhVFtIsKHVcjDe0QsAR6BAgAEAE&biw=1280&bih=602 Nie kazdy o tym wie, dlatego ze znaczkiem Volvo jest o 30% tanszy na rynku wtórnym. Jest za***iście pojemny, opływowy i przez to cichy. Spalanie + 0,5l. Max speed z jakim tym leciałem to 200 km/h ale optymalne max to raczej ok 160 km/h

Naprawde zgrabny... ciekawe czy do sedana też pasowałby :eusathink:

Musze na wiosnę coś kupić więc się już rozglądam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎2018‎-‎10‎-‎15 o 16:14, kamil-vag napisał:

Zgrabny ten box ;)

Z Volvo ?

W dniu ‎2018‎-‎10‎-‎15 o 15:26, mravel napisał:

Pozdrowienia z Kudowy Zdrój

Box z Volvo. Bagażnik na rowery z Volvo. Dlaczego jeździsz OOOO ? ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.10.2018 o 22:30, granatowy napisał:

Z Volvo ?

Box z Volvo. Bagażnik na rowery z Volvo. Dlaczego jeździsz OOOO ? ?

Bo kupilem przez nierozwage :) Serio nie chcialem tego auta z tym silnikiem ale trafil sie pewniak. A boxy i bagaznik ze znaczkiem Volvo mam bowiem jest to brandowany Thule. Ze znaczkiem Volvo jedno i drugie na rynku wtórnym jest tansze od tego ze znaczkiem Thule o 30% Po co przeplacac :) btw raczej kolejnym autem w rodzinie nie bedzie audi bo nowe sa ujowe, za drogie w stosunku do jakosci lub mi sie nie podobaja. Jedyne co wchodziloby w gre to nowa A6 lub Q7 ale cenowo zabijaja. Moze jak urodzi sie corka to przejde na XC90 i wtedy jak znalazl.

Edytowane przez mravel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio zastanawiałem się, na ile wytrzymałe są 2.0 16V. W internecie jest pełno opinii dotyczących 2.0 na pompo wtryskach (PD) ale czy aby na pewno opinie te są miarodajne. Wychodzi na to, że wersje 8V są bardziej narażone na usterki niż 16V (np problem z wycierającymi się krzywkami na wałku). Jedyny problem z 16V to ołówek (jak każde prawie 2.0) oraz pękające głowice. 

Tutaj dobry filmik dotyczący takiej jednej 16V na PD z nalotem 500kkm , Gdzieś się ten filmik na tym forum przewinął ale ja dotarłem do niego przez przypadek i za sprawą innego forum.

 

 

Edytowane przez mravel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany i panewki, turbo zaczęło mówić do mnie, że czas na jego regeneracje. Tylko po co regenerować rumuńskie turbo z BLB jak można wsadzić coś więcej. I powiem tak. Połapanie się w temacie jest tak trudne jak szydełkowanie gdy ma się parkinsona. No bo niby wszyscy wszędzie piszą GTB, GTD itp. 2056, 2060, 2260 do tego końcówki V K L R. No jest tego trochę i wszystko sprowadza się do jednej za***iście ważnej rzeczy o której nikt nie pisze i głośno nie mówi. Założenie tzw. BIG TURBO = rezygnacja z ekologii. Bo podpięcie dużego turbo i pozostawienie chłodniczki spalin i EGR to niezła rzeźba. Do tego najlepiej dodatkowy DP (dodatkowa $$) bo wszystkie te turbiny robione są na jedną modłę i wygodniej jest powiedzieć - dochodzi Ci koszt DP niż wspawamy stosowną flanszę. 

Gdyby ktoś zastanawiał się jak to wszystko wygada w przypadku silnika 2.0 BLB to pod spodem mały skrót informacji uzyskanych przeze mnie na przestrzeni kilku ostatnich dni.

1. Tzn BIG TURBO to koszt około 1800-2000 zł. Bez trudu do kupienia, bo jest tego dużo. Niestety włożenie tego do mnie już takie proste nie jest i trzeba ogarnąć DP lub odpowiednio modyfikować flansze wydechu. I mowa tu o silniku z wywaloną chłodniczką spalin. Bo jeśli ją zostawimy to jest duży problem, żeby to zmieścić (vide Fiodor z FMotors). Krzysztof z TURBO SPAW znów jest w stanie to ogarnąć zostawiajac ori wydech i chłodniczke. Auto musiałoby zostać na 2 dni. Koszt u Fiodora to ok 3400. Krzysiek 3000 zł ale... 
2. VKLR ma łożyska ceramiczne i chłodzenie wodą. Ceramika daje to, że turbina wcześniej się budzi. Przy Big Turbo jest właśnie problem z jej pobudką, ale jak się obudzi to dobrze dmucha. Woda oznacza, że trzeba się gdzieś podpiąć bowiem turbo w BLB (jak i każdym 2.0 PD) nie jest chłodzone wodą. Chłodzenie turbiny ma sens, bo turbina puchnie i po 2-3 dobrych dmuchnięciach potrafi dmuchać na prawdę gorące powietrze, stąd potrzeba dobrego IC...
3. U siebie mam dołożony drugi IC z BRD (z wersji 170 KM na pompkach Siemensa). Koszt żaden, instalacja banalna. Wszystko oprócz rury z IC do rury w pasie jest p&p. Dwa małe boczne IC z BRD to nie FMIC czyli centralny duży IC. Wydajność jest niższa, przepływ trudniejszy. Zatem nie nadaje się to na duże moce. Do tego dochodzi standardowy wydech i pompki. Pompki można zrobić u Kiljanka lub Cobrettiego i nie są to duże koszty. Wydech to już zabawa na jakieś min 2000 zł.
4. Koszty zabawy z Big Turbo rosną lawinowo. Można zostawić ekologię i bawić się w BT bo można np wsadzić katalizator sportowy itd. 
5. Samo włożenie BT w moim przypadku to oprócz 2x wyższych kosztów i szans na późniejszy rozwój żadna wartość dodana. Aby osiągnąć moce 230KM - 250KM potrzeba przerobić wtryski (ok 400 - 800 zł komplet) [edit: i tu pewności nie ma, bo zdrowe pompki w BLB podobno potrafią pocisnąć 250+KM], wymienić IC na FMIC (800 - 1200 zł z rurami), zrobić wydech (2 500 zł jak nie lepiej). Koszt 230KM - 250KM (no może 280KM jak idziesz po bandzie) to przynajmniej 6500 zł. A strojenie? Jarol lub Spanky 800 zł Czyli mamy już 7300 zł w częściach i ze strojeniem. Oczywiście coś na pewno dojdzie jeszcze w czasie. Auto warte nie więcej niż 30000 zł a włożysz prawie 1/3 tego i nigdy Ci się nie zwróci. Mówiłem już, że nie mam quattro? 
6. Panie za 6500zł to ja z kolegami w burdelu w Tajlandii spędzę dwa tygodnie i będę miał w tym samolot. No właśnie, co zatem zrobić jeśli trzeba ruszyć turbo a wykładanie 3000 zł na samo turbo bez przyszłości (no chyba, że będziesz konsekwentnie szedł i wymieniał pół samochodu) mija się z celem? To może małe turbo?
7. Dobra, małe turbo to tylko BRD lub CAHA. Jedno i drugie pozwala na zabawe do 200KM - 210KM (obecnie mam ok 180KM). Różnica jest. Małe turbo jest żwawsze. BRD może sprawiać problemy jak gruszka jest niechlujnie wykonana i może się przez to budzić zbyt późno. Zabawa w kute koło w BRD (czyli koło od CAHA) jest minimalnie nieopłacalna. Jest to wtedy trwalsze i trochę lepiej dmucha ale koszt różnicy między BRD a tym z kutym kołem jest nieopłacalny. Wychodzi na to, że BRD z kutym kołem jest w cenie BT. Jedyny plus, że BRD w odróżnieniu do BT wsadzam p&p i na prawdę w nic się nie bawie. 
8. Problem jest z dostępnością turbin BRD bo ich zwyczajnie nie ma. Ciężko to trafić. A żeby jeszcze ktoś miał CAHA i Ci zmoddował to już w ogóle ze świecą szukać. 
9. Znalazłem po wielu bojach nowe BRD za 1500 polskich cebulionów na śląsku. Dam znać jak to wsadzę i co wypluje na korekcie programu.

Podsumowanie (dla tych, którym nie chciało się czytać głupot powyżej)
1. Jeśli nie masz grubej kasy to nie ma sensu wkładać dużego turbo - po prostu, aby to działało to trzeba wywalić pół auta i zainwestować w dodatkowe graty - wtryski, IC,  wydech hamulce lepsze niż 320 przód / 288 tył.
2. Każdy dodatkowy KM to nieproporcjonalnie wysoki koszt w porównaniu do możliwego zysku.
3. Jeśli chcesz mieć mocny samochód to po prostu taki kup - vide 3.0 diesel lub 1.8 t / 3.0 benzyna [edit: lub zrób swapa na mocnego diesla lub benzyne. Koszt dobrego 3.0 w tdi'u wraz z wymianą płynów i rozrządu to przy dobrych wiatrach 10 000 zł.]
4. Standardowo robiąc BT licz się z rezygnacją z ekologii. Zatem do Niemiec strach pojechać a i na naszym podwórku niedługo będzie problem na stacjach diagnostycznych. I się zacznie wstawiane DPFów lub płacenie niemałych łapówek. Najlepsze jest to, że wg proponowanych zmian w ustawie można będzie skontrolować auto w nawet kilka miesięcy po badaniu i jeśli wyjdzie, że nie ma DPFa lub innego eko ustrojstwa to diagnosta może mieć ciepło.

Edytowane przez mravel
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to koszty w zasadzie spore wychodzą jak na zysk nie tak dużej proporcjonalnie mocy. Ja mam już BRD, więc wydaje mi się to jeszcze mniej opłacalne.. bo już mam 170 KM, więc gdyby zmienić tylko turbo na CAHA i wtyski to już powinno się zyskać jakąś dobrą moc, przy tak naprawdę nie wielkim budżecie i bez dużych kombinacji..

Można ew. w coś takiego się pobawić, ale to też niewiem czy ma sens, bo nie ma odpowiedzi...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Adam87 napisał:

No to koszty w zasadzie spore wychodzą jak na zysk nie tak dużej proporcjonalnie mocy. Ja mam już BRD, więc wydaje mi się to jeszcze mniej opłacalne.. bo już mam 170 KM, więc gdyby zmienić tylko turbo na CAHA i wtyski to już powinno się zyskać jakąś dobrą moc, przy tak naprawdę nie wielkim budżecie i bez dużych kombinacji..

Można ew. w coś takiego się pobawić, ale to też niewiem czy ma sens, bo nie ma odpowiedzi...

 

Rozmawialem z chlopakiem z Czestochowy nt temat czyli kute kolo w BRD. Roznica miedzy BRD a taka hybryda jest nie warta 400 zl Nie wiem jak u Ciebie wyglada sprawa zmiany wtryskow bo masz pompki Siemensa

Edytowane przez mravel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, mravel napisał:

Rozmawialem z chlopakiem z Czestochowy nt temat czyli kute kolo w BRD. Roznica miedzy BRD a taka hybryda jest nie warta 400 zl Nie wiem jak u Ciebie wyglada sprawa zmiany wtryskow bo masz pompki Siemensa

To jakby 400 zł to nie tak dużo..

A z wtryskami u mnie to słyszałem, że najlepiej z BPW wpakować, to turbo i powinno być super:thumbup1:

Jeszcze będę się dowiadywał o te wtryski, żeby być pewnym..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby nie jest to duzo ale jesli koles od turbo mowi mi ze gra nie warta swieczki to polegam na jego wiedzy i doswiadczeniu To ma sens chyba jak masz swoje brd do regeneracji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, mravel napisał:

Niby nie jest to duzo ale jesli koles od turbo mowi mi ze gra nie warta swieczki to polegam na jego wiedzy i doswiadczeniu To ma sens chyba jak masz swoje brd do regeneracji

Ogólnie jest tak, że moje turbo jest właśnie w regeneracji, o ile już po :facepalm:

Trochę późno..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie niestety tak :facepalm:

Ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło...

Jak będę zmieniał na caha to będę miał na sell brd po regeneracji :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Adam87 napisał:

No właśnie niestety tak :facepalm:

Ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło...

Jak będę zmieniał na caha to będę miał na sell brd po regeneracji :wink:

to mozesz opchnac nawet za dobre $$ bowiem jest ich na rynku bardzo malo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...