Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[AFN] Drgania silnika na biegu jałowym silnik z passata AHH


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Serdecznie tak jak w temacie problem polega na drganiach samochodu na biegu jałowym, lub po dłuższej trasie. Pacjent to Audi a4 b5 99r

Co może być tego przyczyna ?

Opublikowano

Czyżby poduszki pod silnikiem?

Opublikowano

Tez tak myślałem a jak to sprawdzić?

Opublikowano

Wizualnie czy nie wycieka z nich olej, mozesz tez zaciagnac reczny otworzyc maske i probowac ruszyc ze sprzegla z lekkim gazem tak przez sekunde i zobaczyc czy silnik nie chce wyskoczyc z pod maski, troche moze sie unosic ale bez przesady :decayed:

Opublikowano

Właśnie sprawdziłem czy jest olej w silniku ku mojemu zdziwieniu nie ma na bagnecie nic, możliwe ze jest to spowodowane wyciekiem tylko nie wiem skąd? Jakieś porady?

Opublikowano

Zjadł ci cały olej ? :OMG::eusathink: kiedy wymieniałeś ? turbo nie chleje >?

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem jak jest w AHH ale u mnie w AFNie newralgicznymi punktami moga byc rurka odmy na wyjsciu z bloku, pokrywa zaworow, pod turbina uszczelka odplywu oliwy.

Edytowane przez Chadury89
Opublikowano

możesz sprawdzić też, czy jak jedziesz na jedynce i odpuścisz gaz to buja Cie do przodu i do tyłu, jeśli tak to poduchy leżą

Opublikowano (edytowane)

generalnie nie wymieniałem oleju jeszcze, kupiłem samochód to w nim był zmieniany silnik z Passata wiec olej był zmieniany. Przejechałem około 3tys km. Z tego co zauważyłem spadł poziom płynu chłodniczego.

Tak wygląda silniczek.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6a608191bff7dc59.html

Poszedłem do samochodu i odłączyłem przewód prawdopodobnie jest to odma, i dolałem trochę oleju to na bagnecie się pokazało :):)

1. Tak wygląda środek po zdjęciu, czy mogło to być przyczyną brania oleju ?

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7ab691f537a753f1.html

2. Tak wyglądała dziura od dołu odmy tzn łącząca odmę, trochę było w niej oleju

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ee37cf0eebde1699.html




Jeśli chodzi o drgania zauważyłem coś: Jeśli wcisne sprzęgło drga nadal natomiast jeśli wcisne sprzęgło i dam gazu to drgań nie ma dopiero jak puszcze sprzęgło to zaczynają się drgania. Co to może być? Edytowane przez BEpower07
Opublikowano

Widać na odmie budyn, albo to tylko złudzenie, sprawdz czy w zbiorniczku wyrownawczym płynu nie masz czasami oleju

Opublikowano (edytowane)

Jutro sprawdzę :)

Edytowane przez BEpower07
Opublikowano

Robisz krotkie odcinki jak jezdzisz?

Opublikowano

nawet jak by robił to i tak nie byloby tyle budyniu tam tylko kropka jedna na zakretce od oleju, podejrzane to jest

Opublikowano (edytowane)

generalnie bardziej jeżdżę tylko po mieście od czasu do czasu robię większe trasy. Z tego co na szybkiego widziałem nie ma oleju w płynie wyrównawczym. Wibracje również mam na sprzęgle.

Edytowane przez BEpower07
Opublikowano (edytowane)

Te wibracje mozesz miec przez plecionke ktora siada przez zuzyta poduchy. Tez mam ja do wymiany i poduchy tak samo, tylko moje sa wypracowane i nie widac po nich zuzycia ale jak je wycignalem to widac bylo ze puscily od gory czarny smalec :kwasny:

A tak wogole mogloby byc tyle smalcu od takiej jazdy jezeli jest zalany bardzo kiepskiej jakosc olej. Mialem tak samo na szajstrolu, moze nie az tyle. Pozniej zmienilem olej na Motula 5w40 x-cess i skonczyl sie smalec.

Edytowane przez Chadury89
Opublikowano

Jutro jadę do mechanika zobaczyć niech wszystko posprawdza ten olej, paliwo bo gdzieś mi cieknie kolo wtrysku prawdopodobnie, plyn chłodniczy bo tez ubywa, no i te drgania moze czegos sie dowiem to dam znac.


Byłem u mechanika co do drgań samochodu powiedział że może być wiele przyczyn tzn
1. Pompa paliwa
2. Wtryskiwacze
3. Albo jakiś czujnik tylko nie pamiętam jak dokładnie to się nazywało.

Co wy na to?
Opublikowano

Koledzy wyżej już Ci napisali główne powody drgań:

-poduchy

-plecionka

Powiedź mechanikowi żeby te rzeczy sprawdził.

Jak masz vaga to stan wtrysków sam sprawdzisz.

Wysłane z mojego GT-I9100

Opublikowano

Jutro jadę do mechanika zobaczyć niech wszystko posprawdza ten olej, paliwo bo gdzieś mi cieknie kolo wtrysku prawdopodobnie, plyn chłodniczy bo tez ubywa, no i te drgania moze czegos sie dowiem to dam znac.

Byłem u mechanika co do drgań samochodu powiedział że może być wiele przyczyn tzn

1. Pompa paliwa

2. Wtryskiwacze

3. Albo jakiś czujnik tylko nie pamiętam jak dokładnie to się nazywało.

Co wy na to?

nie ma pompy paliwa, w R4 VP, tzn jest ale w pompie wtryskowej.

a silnik bardzo drga, czy to są delikatne drgania odczuwane w kabinie?

zanim wymienisz cokolwiek diagnostyka VAG.

nieładnie wygląda masa budynio podobna, czy płyn chłodzący ubywa cały czas czy poziom się zmniejszył po jakimś czasie od odebrania auta z naprawy? Być może przyczyną jest nieodpowietrzenie układu przez mechanika.

dolałeś oleju? jak wygląda bagnet też podobnie jak odma?

Opublikowano

silnik drga bardzo, jest to nierówna praca chwile po odpaleniu, płyn chłodzący teraz jak zobaczyłem ubywa, może jest to wina pompy wodnej jeszcze nie sprawdzałem. Diagnostykę vag zrobiłem logi 011,003 i 000 ( http://a4-klub.pl/index.php?/topic/315796-19-tdi-prosba-o-analize-silnik-ahh/). Ostatnio dałem mu popalić i tak jakby przeszły drgania, ale pewnie powrócą. Jakie powinny być obroty na rozgrzanym silniku? być może mam za małe, vag pokazywał przy temp. silnika 55 stopni obroty na biegu jałowym 861.






Ktoś coś wie na ten temat?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...