Janis Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Witam, postanowiłem wymienić sobie olejek na nowy - tak jak poradzili mi chłopaki z forum, i chyba czuć różnice. Przedtem Mobil Super 2000 10w40 - przeszedłem dzisiaj już na Motula Xcess'a 8100 5w40, oraz filtr Manna. Więc do problemu, już od jakiegoś czasu zapala mi się lampka od Oleju i wiadomo zaczyna się panika w aucie bo "coś" czerwonego już się świeci na kompie, zwalaniam i staram się zjechać gdzieś na pobliski parking, ale zawsze jest tak że nie zdąże zaparkować i lampka zgasa. Kontrolka świeci się ok. 10sek. ? Coś + -, stan oleju sprawdzę na zimnym by mieć dokładny pomiar lecz z bańki 5L wlałem ok. 3.5L i już wtedy na bagnecie był MAX. Więc prosiłbym Was, co może być przyczyną tego diabelstwa? Stawiam również na uszkodzony czujnik ciśnienia oleju. Ciśnienie manometrem itd. wszystko spoko, świece nie zalane - nowe ( może to nie ma wpływu ale zmieniłem.. ) Wycieków oleju nie ma, ni nic.. Uszczelka pod głowicą nie walnieta.. Już zaczyna mnie to przerażać, więc prosiłbym o radę ?
robitl Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Opublikowano 9 Kwietnia 2015 (edytowane) no jak ciśnienie ok, stan ok. to chyba tylko pozostaje wina czujnika. bo jak czytałem od początku to wychodziło że ssak pompy zatkany ale jak na manometrze ok i to że gaśnie na niskich to tylko czujnik moim zdaniem. błędów żadnych rozumiem że nie ma? Edytowane 9 Kwietnia 2015 przez robitl
quadral20004 Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Opublikowano 9 Kwietnia 2015 (edytowane) od kiedy sie wraca do rzadszego oleju ?? ktos z forum ci zle powiedzial.spuszczaj ten syf i wlej 10w40 póki silnika nie zatarles Edytowane 9 Kwietnia 2015 przez quadral20004
xXPiotrekXx19 Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Opublikowano 9 Kwietnia 2015 od kiedy sie wraca do rzadszego oleju ?? ktos z forum ci zle powiedzial.spuszczaj ten syf i wlej 10w4o poki silnika nie zatarles na forum bardzo dużo osób wraca do rzadszego oleju ja też wróciłem 20 tyś km temu i nic się nie dzieje a też wiele mechaników mi mówiło że nie powinno sie wracać ale posłuchałem rad kolegów z forum i silnik zaczął nawet ciszej pracować a to idzie zauważyć głownie w zimę a no i oczywiście motul to nie byle co z dolnej półki
Janis Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2015 .................. http://a4-klub.pl/index.php?/topic/298524-cykanie-w-silniku-popychacze/z forum DEV, oraz reszta. Czujnik chyba nie kosztowny, co?
robitl Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Opublikowano 9 Kwietnia 2015 od kiedy sie wraca do rzadszego oleju ?? ktos z forum ci zle powiedzial.spuszczaj ten syf i wlej 10w40 póki silnika nie zatarles możesz rozwinąć tą teorię? silnik ma latać na takim oleju na jakim ma latać, obojętnie co było wcześniej.. nie przechodzi się tylko na gęstszy, a zalał mu jeden z lepszych możliwych..jedyna opcja że ten zajeb.sty olej wypłukał syf i zatkało ssak ale wtedy gasła by kontrolka pod obciążeniem.
xXPiotrekXx19 Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Witam, postanowiłem wymienić sobie olejek na nowy - tak jak poradzili mi chłopaki z forum, i chyba czuć różnice. Przedtem Mobil Super 2000 10w40 - przeszedłem dzisiaj już na Motula Xcess'a 8100 5w40, oraz filtr Manna. Więc do problemu, już od jakiegoś czasu zapala mi się lampka od Oleju i wiadomo zaczyna się panika w aucie bo "coś" czerwonego już się świeci na kompie, zwalaniam i staram się zjechać gdzieś na pobliski parking, ale zawsze jest tak że nie zdąże zaparkować i lampka zgasa. Kontrolka świeci się ok. 10sek. ? Coś + -, stan oleju sprawdzę na zimnym by mieć dokładny pomiar lecz z bańki 5L wlałem ok. 3.5L i już wtedy na bagnecie był MAX. Więc prosiłbym Was, co może być przyczyną tego diabelstwa? Stawiam również na uszkodzony czujnik ciśnienia oleju. Ciśnienie manometrem itd. wszystko spoko, świece nie zalane - nowe ( może to nie ma wpływu ale zmieniłem.. ) Wycieków oleju nie ma, ni nic.. Uszczelka pod głowicą nie walnieta.. Już zaczyna mnie to przerażać, więc prosiłbym o radę ? znajomy miał podobny problem i też ciśnienie mierzone i było ok wiec wymienił czujnik cisnienia oleju i to okazała się trafna diagnoza wiec twoja diagnoza również może być trafiona
Janis Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Cholera, aż mi się gorąco zrobiło jak kolega wyżej napisał "zlej ten syf" - myślałem, że MOTUL jest naprawdę OK, tymbardziej filtr MANN. Byłem w Intercarsie zapłaciłem dwie stówy, wyszedłem na zewnątrz sklepu, wziąłem głęboki oddech i powiedziałem " to Ci pomoże " - haha, brzmi smiesznie ale za olej to nie są małe pieniądze, wg. mnie - gdzie już zaczynam żyć na swoim, więc zaczne od czujnika ..
kicker Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Opublikowano 9 Kwietnia 2015 od kiedy sie wraca do rzadszego oleju ?? ktos z forum ci zle powiedzial.spuszczaj ten syf i wlej 10w40 póki silnika nie zatarlesBzdury niesamowite! Jak producent przewiduje na nasz klimat 5w40 to na takim oleju ma silnik latać do końca swojego żywota. Jeśli zaczyna brać olej lub hałasowac to należy mu się remont a nie zmiana oleju na gestszy. Ja również bym stawiał na czujnik ciśnienia, jeśli to pomoże to przy następnej wymianie oleju zdejmij miskę i wyczyść co trzeba.
Janis Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2015 (edytowane) Oleju nie bierze, zastanawiam się skąd ogarnąć takowy czujnik. Na necie dostane jakiś zamiennik ?I Jadąc ostatnio zaczęło coś huczeć i przestało, takie bardzo zbasowane w środku myślałem że jakiś kombajn obok nas przejeżdża - możliwe, że to łożyska a nic z silnikiem? chcialem to sprawdzić ale przy hamowaniu ucichło.. EDIT: aaaaa i dodam jeszcze, że pojawiła się znów kontrolka - przygazowałem, nic to nie dało dalej się świeciła po prostu po 3 sek. znikneła znów, więc to musi być na bank czujnik...EDIT 2: http://autowanda.pl/?page=catalog/product&cat[cat]=c1a00d5&cat[cmf]=2ea&cat[cmo]=3e2&cat[cve]=14ea&cat[art]=9d934&cat[atg]=12c6fd2&offset=0&sort=1Coś takiego można zapodać ? Edytowane 10 Kwietnia 2015 przez Janis
jacek70 Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Koledzy spieracie się o olej, a przecież tu wina nie jest w nowo zalanym oleju a raczej w czujniku, styku na kostce lub w wiązce. To proponuję sprawdzić w pierwszej kolejności.
Janis Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2015 (edytowane) Mógłbyś pokazać + - gdzie to się znajduje ? Za chiny ludowe nie wiem, a te diabelstwo straszy lepiej niż spóźniony okres u licealistkach. Edytowane 10 Kwietnia 2015 przez Janis
quadral20004 Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Opublikowano 10 Kwietnia 2015 tak czy inaczej to nie samochod kilku lecz juz kilkunastoletni.wiec zuzycie czesci scierajacych sie w silniku jest duzo wieksze jak w aucie kilkuletnim. jesli ktos lał posyntetyk to,zeby nie ryzykowac powinienes zalac polsyntetyk. napewno by to nie zaszkodzilo,a teraz masz tylko klopot.hurtownia od ktorej biore oleje,a biore ich duzo,powiedziala mi kiedys,ze sie nie wraca do rzadszych. bo znaja wiele przypdkow,ze ktos wrocil do 5w i po pol roku przyszedl do nich z pretensjami,ze z silnika sie leje wszystkimi mozliwymi dziurami olej. ja sie trzymam swojej teorii,ktora moim zdaniem jest podzielona,jak zrobicie- wasza sprawa
Janis Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Niby racja, ale wtedy nie powinienem przejść na 15W ?I teraz ten mętlik w głowie..
quadral20004 Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Opublikowano 10 Kwietnia 2015 15w owszem ale po pol milionie przebiegu
neoxpl Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Zadszy olej czesci w silniku juz wyrobione i pompa oleju nie wyrabia wytworzyc odpowiedniego cisnienia. Badz czujnik oleju walniety. Manometr i pomierzyc na cieplym silniku i bedziesz wiedział co robic. A tak jezdzic to bym nie radził bo jesli czujnik ok to słabe cisnienie co grozi zatarciem silnika!!!
quadral20004 Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Opublikowano 11 Kwietnia 2015 mowisz ,ze zaczniesz od wymiany czujnika.sprawdzales to cisnienie na cieplym silniku ,tzn.na wolnych obrotach i na okolo 3 tys??
Janis Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Hmmm silnik pracuje o wiele ciszej łatwiej się odpala a nawet juz nie cyka nie słychać popychaczy co potrafiło być na mobilu, a widzę ze zdania SA strasznie podzielone
jklgleiwitz Opublikowano 2 Maja 2015 Opublikowano 2 Maja 2015 Witam widzę ze miałeś podobny problem jak ja. Tak jak w innym poście pisałem miesiąc temu kupiłem a4, wiec standardowa zaczęłem od pakietu startowego. Jako że miałem całą książeczkę i przebiegiem był 232 kkm chciałem wlać taki jaki był na ostatniej wymianie. Nie znajdując informacji poszukalem na forum informacji jaki olej wlewać i na co patrzeć. Jako że sklep częściami mam na osiedlu wybrałem się do niego lecz nie mieli polecanego na forum oleju ale elfa 5w40 który spełnia wymagania i normy zakupiłem go. Sam wymieniłem olej i filtry. I wszystko spoko silnik ładnie chodzi. Wmontowalem gaz do silnika i jeżdżę ale w czwartek miałem przygodę( od wymiany oleju 700 km) a mianowicie stoję sobie na światłach ruszam w momencie jak mam wrzucić 2 3pikniecia i kontrolka smarowania silnika po wrzucenie 2 znika zdziwienie przejechałem 20 km natrafiłem znów na światła ruszam i to samo. Dojechałem do celu sprawdzam na ciepłym silniku olej jest. Wracając do domu przed uruchomieniem silnika poziom oleju max tyle ile było przy wymianie. Wracam sobie 25 km przejechane światła nic aż tu 5 kilometrów przed domem na skrzyżowaniu ze stopem zatrzymuje się ruszam i znów 3 pikniecia 2 bieg znika. Odwiozlem dziewczynę do domu zdenerwowałem się i ruszam znów 3 pikniecia kontrolka. To ja 2 zamknięty obrotomierz i jadę przez jakieś 500 metrów. Zatrzymuje się ruszam nic jadę chwile ruszam nic. Wczoraj rano do przyszłego teścia jadę bo on jest mechanikiem i miał golfa z tym silnikiem. Wypielismy kostkę od czujnika poruszalismy nim podpielismy i jeździliśmy 30 min wolne obroty szybkie postoje ruszaniu nic. Jako że w planach był wyjazd do Wisły a ja trochę zmieszany czy jechać zaryzykowalem bo może znów kontrolka zapalić. Ojciec od mojej dziewczyny pyta się jak zmieniam biegi przy jakich obrotach. Ja przyzwyczajony z diesla bo około 2tys. To powiedział mi ze 3.5 tys i dopiero zmiana przejechałem do Wisły i do domu i jak mi mówił i kontrolka się nie pojawiła. Wprawdopodobnie moja dziadkowa jazda smok się zapchal. Albo coś z czujnikiem było bo zrobiłem wczoraj ponad 200 km i problemu nie było. Janis co do twojego byłego problemu tata od mojej dziewczyny miał to samo. Kupił kiedyś Castrola do golfa z Tesco zalal i kontrolka oleju ciśnienie ok wszystko ok. Wkurzył się kupił tego samego Castrola w motoryzacyjnym te same etykiety data ważności ale problemu juz nie było.
robitl Opublikowano 2 Maja 2015 Opublikowano 2 Maja 2015 Ojciec od mojej dziewczyny pyta się jak zmieniam biegi przy jakich obrotach. Ja przyzwyczajony z diesla bo około 2tys. To powiedział mi ze 3.5 tys i dopiero zmiana przejechałem do Wisły i do domu i jak mi mówił i kontrolka się nie pojawiła. Wprawdopodobnie moja dziadkowa jazda smok się zapchal. a ojciec twojej dziewczyny to naprawia polonezy czy duże fiaty? jak ci ciśnienie spada na niskich to trzeba było silnik przepłukać i wymienić olej. bo ten rzadszy co wlałeś wypłukał syf z paru lat użytkowania i teraz krąży w układzie. przy okazji trzeba smok przeczyścić tzn miskę zrzucić. a nie silnik ciągle do 3.5 ciągnąc. można normalnie przy 2 przy 2.5 zmieniać i nic nie ma prawa się zapchać
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się