Jump to content
IGNORED

Montaż zaworu upustowego BOV


PatrykB6A4

Recommended Posts

Witam serdecznie, nie będę owijał w bawełnę, po obejrzeniu filmiku naszego klubowicza z dźwiękiem a4-czki 1.8t z zamontowanym BOV HKS nakręciłem się na to "pssst". :kox::kox: I tu pojawia się kilka pytań. Jeśli bym kupował to z montażem poradziłbym sobie sam? i czy nie trzeba będzie jechać na komputer żeby silnik uwzględniał straty powietrza? Dzięki z góry i pozdrawiam

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Też o tym myślałem, ale tak jak Ty jestem zielony w tym temacie. :) Poczekamy może ktoś się wypowie i doradzi...

Link to comment
Share on other sites

Duże turbo, duży dolot z dobrym filtrem i żadnego zaworu nie trzeba :)

Link to comment
Share on other sites

Duże turbo, duży dolot z dobrym filtrem i żadnego zaworu nie trzeba :)

Ale duże turbo kosztuje dużo więcej od zaworka. Przy dużej mocy może psssyt jest na miejscu ale w innym przypadku to jak lotka do malucha.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli bym kupował to z montażem poradziłbym sobie sam? i czy nie trzeba będzie jechać na komputer żeby silnik uwzględniał straty powietrza? Dzięki z góry i pozdrawiam

Kupuj i montuj. Chcesz to nie słuchaj rad że nie wypada itp. - Twój samochód i robisz co chcesz. Poradzisz sobie z montażem napewno. Od dołu dostęp jest banalny.

Link to comment
Share on other sites

:D Jeśli nie masz założonej osłony silnika to przy odpowiednim zaparkowaniu auta na jakiejś małej górce tak żeby przód stał wyżej, dasz radę wymienić nawet na leżąco bez kanału :)

Od siebie dodam, że temat był poruszany już na wielu forach i nasze auta faktycznie nie tolerują zbyt dobrze zaworów upustowych typu BOV, jednak po odpowiednim dostrojeniu softu część mankamentów da się usunąć. W moim przypadku tuner wyłączył kontrolę podciśnienia i błąd zaworu DV się nie pojawia, jednak w momencie kiedy sie pojawiał nie wpływało to na spadek mocy więc "można ten błąd zignorować".

No więc tak:

Na początku warto wspomnieć że Blow Off to zawór atmosferyczny, który wyrzuca część powietrza w atmosferę, np przy zmianie biegów lub po odpuszczeniu gazu, w przeciwieństwie do fabrycznego zaworu DV, który upuszcza powietrze przed turbawkę w układzie zamkniętym, nie powodując różnic w ilości mierzonego przez MAF powietrza. Stojąc na biegu jałowym natomiast BOV poprzez podciśnienie w dolocie będzie otwarty i będzie łapał dodatkowe powietrze rozszczelniając układ, dlatego komputery, przepływki i lambdy wariują korygując dawkę paliwa.

Zauważalnym objawem jest w tym przypadku między innymi przygasanie na wolnych obrotach po przygazowaniu lub zaraz po uruchomieniu już rozgrzanego silnika.

Sam miałem zamontowany jedno tłoczkowy BOV HKS, obecnie jeżdżę od kilku dni na nowym seryjnym zaworze DV i muszę stwierdzić, że problemy z wolnymi obrotami zniknęły całkowicie, auto szybciej wstaje, tak jakby trzyma doładowanie do samego końca i przy zmianie biegów nie ma laga, udało mi się zejść z czasem do 100km/h z 7,9s do wyniku 7,5s. co uważam za dużą poprawę. Być może mój BOV już upuszczał powietrze w stresie, może tłoczek, może sprężyna - będę go jeszcze rozkręcał, czyścił i sprawdzał. Na pewno znaczenie ma fakt że seryjna DVka przy zmianie biegów nie wypuszcza powietrza do atmosfery, czyli w układzie, po samej zmianie biegu mamy więcej powietrza do spalenia mieszanki paliwowej niż w przypadku BOVa i pewnie stąd ten uzysk czasowy.

Fajnym rozwiązaniem są BOV dwutłoczkowe, które teoretycznie nie rozszczelniają tak drastycznie układu i błędy DV nie powinny się pojawiać, ale osobiście nie testowałem. Jedyne co wyczytałem w sieci to fakt, że dwutłoczkowe BOVy są cichutkie i słyszalne po rozgrzaniu, więc pssst jest bardzo dyskretne, ale doczytałem też, że u niektórych pomimo dwutłoczkowej budowy pojawiają się też problemy z wolnymi obrotami po przygazowaniu, więc temat jak najbardziej do testów.

Osobiście jeździłem ponad rok na BOV HKS teraz będę testował fabryczny nowy zawór DV, być może zamówię na testy jakąś hybrydę dwutłoczkową, lub regulowany zawór, w razie czego dam znać w wątku.

Dla poglądu, poniżej 3 rodzaje zaworów: BOV jedno tłoczkowy atmosferyczny, BOV dwu tłoczkowy oraz zawór DV. - oczywiscie to tylko zdjęcia poglądowe, zaworów na rynku jest cała masa ;)

hks-bov-051-450.jpg

FMDVEVO14-01.jpg

zawor-18-t-27-tt-saab.jpg

Edited by ShatyMK
Link to comment
Share on other sites

Dzięki ShatyMK za fajną wyczerpującą wypowiedź. Miałem ochotę na BOVa ale to co napisałeś dało mi trochę do myślenia.

Chyba odpuszczę sobie to Psssss, bo oprócz tego to są same minusy, a nie chce denerwować się jakimiś błędami i dziwną pracą silnika.

Jeszcze raz dzięki :wink:

Link to comment
Share on other sites

Powiem Ci że jeżdżę już kilka dni na seryjnej DVce i brakuje mi tego pssssssst :) Chyba zrobię konserwację BOVa i ładuję go z powrotem :) A w sumie skutki montażu bova nie są aż tak uciążliwe, w końcu ponad rok z nim jeździłem i te wahnięcia obrotów występowały najczęściej po ponownym uruchomieniu auta z już rozgrzanym silnikiem, później jest już stabilnie ;) Możesz zawsze jakiś zamiennik kupić za małe pieniądze z allegro i spróbować, lub pożyczyć od kogoś na testy coś konkretnego :) Ewentualnie możesz zapytać tunera, ile by skasował za napisanie softu z uwzględnieniem BOVa, to byłoby najlepsze wyjście, ale nie każdy tuner Ci to zrobi.

Kumpel ma dwutłoczkowy u siebie w POLO 1.8T GT zrobiony na okolice 240KM ma IC i DP i nie ma problemów z wolnymi obrotami, ale faktycznie dwutłoczkowy jest cichutki, ale charakteru dodaje ;) Więc może spróbuj tego :) Jeśli masz trochę wprawy i umiejętności to wymienisz to w 10min ;) Kto nie sprawdzi ten się nie dowie :) a banan na ryjku podczas jazdy pojawi się od razu :)

Link to comment
Share on other sites

Rozwiązaniem jest zawór hybrydowy który jest połączeniem fabrycznego DV z blow-off'em, wtedy żadnych błędów niema

Link to comment
Share on other sites

Firma The Sun ma w ofercie hybrydy, faktycznie jest to tak jakby dwu tłoczkowy BOV, z tego co wyczytałem u nich na stronie jest możliwość zamontowania BOVA na testy i w razie czego jeśli się decydujesz to montują Ci nowego pudełkowego, a jeśli coś Ci się nie spodoba to płacisz im 40zł za możliwość testu.

http://www.proracingtechnology.com/html/oferta.html

Koszt takiego zaworu to 440zł, więc w miarę optymalnie porównując do HKS to przepaść :) ale o The sun wypowiadają sie przychylnie na forach więc może to dobry wybór.

Ewentualnie tak jak pisałem, jakiś dwu tłoczkowy zamiennik z allegro można na spróbowanie za 150-200zł też dostać. W sumie nowa DVka fabryczna z ASo kosztuje 155zł więc czemu nie sprawdzić BOVA? :D

Edited by ShatyMK
Link to comment
Share on other sites

Mam pytanko,

Póki co mam zainstalowaną hybrydę Bov, tylko nie wiem czy z tym zaworem jest wszystko ok.

Podczas jazdy jest ok , logi także ok.

Jednak jak zrobiłem test szczelności to zachowuje sie trochę inaczej niż DV, a mianowicie:

W DV:

Kiedy wcisnę tłok i zatkam palcem górny króciec to tłok cały czas jest w górze, po minucie puszczam palec i DV wydaje klasyczne sssyk i tłok opada.

W Hybrydzie:

Robię ten sam test, wciskam tłok i zatykam palcem górny króciec.. jednak tłok musi delikatnie opadać, ponieważ po minucie jest już praktycznie na dole..

https://vimeo.com/143014450

Na filmiku widać jak tłoczek delikatnie opada.. Czy to dyskwalifikuje ten zawór?

Edited by sambo
Link to comment
Share on other sites

Chyba żadna hybryda nie będzie 100% szczelna tak jak dv, bo w dv jest membrana i jeśli nie jest dziurawa to zawsze będzię trzymać, w hybrydzie jest przeważnie tłoczek i oringi czy coś takiego i to nie będzie szczelne w 100% jak w dv, niemniej nie dyskwalifikuje to to jej jesli opada dopiero po minucie.

Link to comment
Share on other sites

Super. Dzięki za odpowiedz.

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Podpinam sie pod temat ale z dobra rada :)

Otoz czytalem trochu na tym forum i nietylko na temat BOV-a do 1.8t krotko mowiac niezly chaos i zamieszanie wokol tego tematu, ja opisze na swoim przykladzie.

BOV chodzil za mna od duzszego czasu ale caly ten chaos zbijal mnie z tropu i niechcialem sie pakowac w koszty zwiazane z ewentualnym przeprogramowaniem sterownika gdzie tkwil juz wirus :)

silnik 1.8t BFB w serii 163km a po programie 193km, program byl robiony na seryjnym DV i niebyl w zaden sposob modyfikowany pod BOV-a.

Po krotkim rozeznaniu dostepnosci roznego rodzaju BOV-ow oraz konsultacji z kolega wybor padl na................... hmmm kto by pomyslal na Polski produkt firmy ProPerfekt :) tak tak nasi tez potrafia robic takie rzeczy :)

BOV hybrydowy koszt 350zl calosc wykonana z aluminium w zestawie jakas tam podkladka ktorej niemusialem uzyc oraz dwie wlepy ProPerfekt.

montaz okolo 10 min idealny dostep od dolu :) Po krotkim rozgrzaniu silnika proba :) upust powietrza jest tak silny i mily dla ucha ze niemoglem uwierzyc ze taki o to zaworek polskiej produkcji za 350zl potrafi wywolac tyle radosci, brak jakichkolwiek bledow z komputera silnik wkreca sie plynnie na obroty w calym zakresie, polecam ten produkt i jesli ktos posiada taki sam od dluzszego czasu to czekam na opinie jak sie sprawuje, nizej zamieszczam link do strony producenta a za jakis czas wstawie filmik jak to dziala u mnie. Pozdro :)

http://www.properfekt.pl/akcesoria-samochodowe/zawory-upustowe-bov/zawory-upustowe-blow-off.html

zamieszczam link do filmiku:

Edited by krzysztof509
Link to comment
Share on other sites

Podpinam sie pod temat ale z dobra rada :)

Otoz czytalem trochu na tym forum i nietylko na temat BOV-a do 1.8t krotko mowiac niezly chaos i zamieszanie wokol tego tematu, ja opisze na swoim przykladzie.

BOV chodzil za mna od duzszego czasu ale caly ten chaos zbijal mnie z tropu i niechcialem sie pakowac w koszty zwiazane z ewentualnym przeprogramowaniem sterownika gdzie tkwil juz wirus :)

silnik 1.8t BFB w serii 163km a po programie 193km, program byl robiony na seryjnym DV i niebyl w zaden sposob modyfikowany pod BOV-a.

Po krotkim rozeznaniu dostepnosci roznego rodzaju BOV-ow oraz konsultacji z kolega wybor padl na................... hmmm kto by pomyslal na Polski produkt firmy ProPerfekt :) tak tak nasi tez potrafia robic takie rzeczy :)

BOV hybrydowy koszt 350zl calosc wykonana z aluminium w zestawie jakas tam podkladka ktorej niemusialem uzyc oraz dwie wlepy ProPerfekt.

montaz okolo 10 min idealny dostep od dolu :) Po krotkim rozgrzaniu silnika proba :) upust powietrza jest tak silny i mily dla ucha ze niemoglem uwierzyc ze taki o to zaworek polskiej produkcji za 350zl potrafi wywolac tyle radosci, brak jakichkolwiek bledow z komputera silnik wkreca sie plynnie na obroty w calym zakresie, polecam ten produkt i jesli ktos posiada taki sam od dluzszego czasu to czekam na opinie jak sie sprawuje, nizej zamieszczam link do strony producenta a za jakis czas wstawie filmik jak to dziala u mnie. Pozdro :)

http://www.properfekt.pl/akcesoria-samochodowe/zawory-upustowe-bov/zawory-upustowe-blow-off.html

Dobrze wiedzieć mam zamontowany ten sam :D i na razie ze względu na wsadzone większe wtryski i regulator ciśnienia paliwa czerto barowy tylko chwile słyszałem na postoju jak robi robotę i już był miło , ale w tym tyg. po wystrojeniu sprawdzę jak syczy już nawet wiem gdzie mam upatrzony dobry tunel :naughty:

Link to comment
Share on other sites

Podpinam sie pod temat ale z dobra rada :)

Otoz czytalem trochu na tym forum i nietylko na temat BOV-a do 1.8t krotko mowiac niezly chaos i zamieszanie wokol tego tematu, ja opisze na swoim przykladzie.

BOV chodzil za mna od duzszego czasu ale caly ten chaos zbijal mnie z tropu i niechcialem sie pakowac w koszty zwiazane z ewentualnym przeprogramowaniem sterownika gdzie tkwil juz wirus :)

silnik 1.8t BFB w serii 163km a po programie 193km, program byl robiony na seryjnym DV i niebyl w zaden sposob modyfikowany pod BOV-a.

Po krotkim rozeznaniu dostepnosci roznego rodzaju BOV-ow oraz konsultacji z kolega wybor padl na................... hmmm kto by pomyslal na Polski produkt firmy ProPerfekt :) tak tak nasi tez potrafia robic takie rzeczy :)

BOV hybrydowy koszt 350zl calosc wykonana z aluminium w zestawie jakas tam podkladka ktorej niemusialem uzyc oraz dwie wlepy ProPerfekt.

montaz okolo 10 min idealny dostep od dolu :) Po krotkim rozgrzaniu silnika proba :) upust powietrza jest tak silny i mily dla ucha ze niemoglem uwierzyc ze taki o to zaworek polskiej produkcji za 350zl potrafi wywolac tyle radosci, brak jakichkolwiek bledow z komputera silnik wkreca sie plynnie na obroty w calym zakresie, polecam ten produkt i jesli ktos posiada taki sam od dluzszego czasu to czekam na opinie jak sie sprawuje, nizej zamieszczam link do strony producenta a za jakis czas wstawie filmik jak to dziala u mnie. Pozdro :)

http://www.properfekt.pl/akcesoria-samochodowe/zawory-upustowe-bov/zawory-upustowe-blow-off.html

Dobrze wiedzieć mam zamontowany ten sam :D i na razie ze względu na wsadzone większe wtryski i regulator ciśnienia paliwa czerto barowy tylko chwile słyszałem na postoju jak robi robotę i już był miło , ale w tym tyg. po wystrojeniu sprawdzę jak syczy już nawet wiem gdzie mam upatrzony dobry tunel :naughty:

Dokladnie tunel the best do odsluchu, czasem czuje sie jak w ciezarowce podczas zmiany biegu :)

Link to comment
Share on other sites

Miałem też hybrydę od pro perfekt, jeździłem chyba ze 2-3lata i nic się nie działo, żadnych błędów itp więc również polecam

Link to comment
Share on other sites

powiem tak, w a4 te zawory sie wogolnie nie sprawdzają, auto będzie się muliło, jak masz seryjne to może nie odczujesz tak bardzo spadku mocy. Na forum TT była jakiś czas temu spora dyskusja na ten temat.

Ogolnie podsumowując : Audi 1.8T 2.0T DV tak, BOW nie.

A firmę properfekt z tego co pamiętam to nasz forumowy tuner gregor10 odradzał.

Link to comment
Share on other sites

Sztywny tip + stożek i jest pssssyt :)

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Kupiłem auto z BOV. jesli chodzi o prace silnika, to efektów ubocznych nie było.

Pojeździłem tak przez tydzień.

Jak ktoś chce przy normalnej jeździe po mieście, zeby po każdym odpuszczeniu gazu syczało mu z pod maski na polowe osiedla to jego sprawa.

Ja to wywaliłem po tygodniu.

Moze to i fajne, jak ktoś jeździ w "niedziele" ale na co dzień porażka.

Zamiast BOV kup sobie lepiej DP.

Jak ktoś chce uzywanego, ale sprawnego BOV EPMAN to sprzedam za 40zl- podobny do tego drugiego na zdjeciu .( cena taka, zeby mi sie na pocztę chciało iść )

Edited by lukaz10
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...