NARKOL Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Siemka. jakiś miesiąc temu kupiłem sobie A4 1.8t avj 110kw , wszystko fajnie ładnie. Do czasu Problem pojawił się gdy pojechałem w trasę, okazało się ze na ok. 1000km zabrał 2l oleju . Nie ukrywam ze nie jestem zachwycony ale to przecież audi <3 . Dziwi mnie fakt ze nie kopci na niebiesko(chociaż nie jestem w stu procentach pewny samemu ciężko to sprawdzić a szczególnie na autostradzie), zamontowałem gaz, wymieniłem odmę bo była pęknięta, nie ma żadnych problemow z odpalaniem. co do samej pracy silnika to nie mam pojęcia ponieważ nigdy nie miałem styczności z tym silnikiem, jak dla mnie chodzi normalnie. jedyny objaw to jak by woda albo olej z wydechu z pewnością jakaś ciecz, spalanie w normie. Wiec mam kilka pytań 1. co ewentualnie jestem w stanie sam sprawdzić? 2. po czym poznać ze to turbo? ( ewentualnie jakie byly by koszty wymiany?) 3. głowica? ( co wymieniać? od czego zacząć? całkowity remont? ewentualne koszty?) 4. co mam robić? 1
Prezes870 Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Na początek zdejmij wąż z intercoolera jak będzie tam olej to Turbo do wymiany. Koszt, to zalezy czy regeneracja, nowa czy uzywana. Jak regeneracja to w 1200PLN powinienes sie zmiescic. Nowa to pewnie kolo 3000PLN a uzywka to koszty kolo 700PLN, mowie tu o cenach z robocizną nie w ASO
Onkel Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Pokaż mi auto gdzie nie będzie śladowych ilości oleju w tym wężu.
kawowy19 Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Opublikowano 23 Kwietnia 2015 w weżu zawsze troszkę oleju będzie ale to właśnie śladowe ilości. No chyba że leci ciurkiem ;pPołknął 2litry oleju na tysiąc. Więc DEV chyba dobrze sugeruje gumki na zaworach.
razorsl Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Opublikowano 23 Kwietnia 2015 A jaki jest kosat wymiany gumek na zaworach?
Dev Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Opublikowano 23 Kwietnia 2015 A jaki jest kosat wymiany gumek na zaworach? tyle co zdjecie głowicy
razorsl Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Opublikowano 23 Kwietnia 2015 W slupsku slyszalem ze jest gosc ktory wymienia gumy bez zdejmowania glowicy bo to wiaze sie z jej pozniejszym planowaniem. Wiesz cos o tym mechaniku Dev?
azure Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Można próbować ogarnąć temat bez zdejmowania głowicy o ile dostęp do zapięć zaworów jest dobry. Praktykowałem to w silnikach motocyklowych :-D
Radeksc Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Podłącze się pod temat, odma może walić olejem do silnika i go spalać? Może tutaj szukać? Turbine mam zregenerowaną 1000km temu a samochód dalej lubi przykopcić i smierdzi ( najbardziej jak ciepły chwile postoi na wolnych obrotach i dodam gazu ). Zrobiłem błąd bo nie wyczyściłem intercoolera, tylko sam dolot, gdzie dosłownie wylał się olej . Ogólnie na tysiąc km wziął pół bagnetu, czyli jakieś 0.5l? W najbliższych dniach postaram się zrobić pomiar kompresji, ale raczej to wykluczam, bo silnik trzyma moc itp
Dev Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Opublikowano 23 Kwietnia 2015 W slupsku slyszalem ze jest gosc ktory wymienia gumy bez zdejmowania glowicy bo to wiaze sie z jej pozniejszym planowaniem. Wiesz cos o tym mechaniku Dev? Tez to robię, dość mozolne i pracochłonne.
razorsl Opublikowano 25 Kwietnia 2015 Opublikowano 25 Kwietnia 2015 W slupsku slyszalem ze jest gosc ktory wymienia gumy bez zdejmowania glowicy bo to wiaze sie z jej pozniejszym planowaniem. Wiesz cos o tym mechaniku Dev? Tez to robię, dość mozolne i pracochłonne. ale mozna zaoszczedzic kilkaset zlotych
Dev Opublikowano 25 Kwietnia 2015 Opublikowano 25 Kwietnia 2015 Prawdę mówiąc to wolałbym ja zdjąć, jezeli po takim przebiegu zdechły uszczelniacze to warto zajrzec do gniazd, zaworów i prowadnic.
razorsl Opublikowano 25 Kwietnia 2015 Opublikowano 25 Kwietnia 2015 Podłącze się pod temat, odma może walić olejem do silnika i go spalać? Może tutaj szukać? Turbine mam zregenerowaną 1000km temu a samochód dalej lubi przykopcić i smierdzi ( najbardziej jak ciepły chwile postoi na wolnych obrotach i dodam gazu ). Zrobiłem błąd bo nie wyczyściłem intercoolera, tylko sam dolot, gdzie dosłownie wylał się olej . Ogólnie na tysiąc km wziął pół bagnetu, czyli jakieś 0.5l? W najbliższych dniach postaram się zrobić pomiar kompresji, ale raczej to wykluczam, bo silnik trzyma moc itp moze zle zregenerowana turbina? Jak nie uszczelka pod glowica ani uszczelniacze to pozostaje chyba tylko turbo.
Radeksc Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Już wszystko jasne, węże z turbiny w miare suche ( w końcu regeneracja była jakieś 1200km temu ), ciśnienie sprężania na każdym cylindrze 11.5 bara. Gumki do roboty. Tutaj pytanie, bo pewnie będę zdejmował głowice. Czy coś od razu warto zrobić? Wiadomo, nowe uszczelki i planowanie. Co jeszcze? Łańcuch się nie odzywa, tylko przy odpalaniu na zimnym jakieś 2 sekundy, więc akceptowalnie
marcinch001 Opublikowano 1 Maja 2015 Opublikowano 1 Maja 2015 Już wszystko jasne, węże z turbiny w miare suche ( w końcu regeneracja była jakieś 1200km temu ), ciśnienie sprężania na każdym cylindrze 11.5 bara. Gumki do roboty. Tutaj pytanie, bo pewnie będę zdejmował głowice. Czy coś od razu warto zrobić? Wiadomo, nowe uszczelki i planowanie. Co jeszcze? Łańcuch się nie odzywa, tylko przy odpalaniu na zimnym jakieś 2 sekundy, więc akceptowalnie Jak się odzywa to trzeba robić bo nie będzie lepiej tylko gorzej .
soul87 Opublikowano 8 Maja 2015 Opublikowano 8 Maja 2015 Ja obstawiam jednak pierścienie.... przy gumkach puszczałby dymka rano ... pomiar ciśnienia sprężania w nijaki sposób oddaje sprawność pierścieni zgarniających (olejowych)
Arcus Opublikowano 8 Maja 2015 Opublikowano 8 Maja 2015 To może i ja dołączę tu swój problem. Co może być przyczyną spalania oleju w takiej sytuacji:Silnik rozgrzany, pracuje na jałowych ok. 3min., przygazówka i poleci chmurka niebieskiego dymu. Każde kolejne wciśnięcie gazu i nic nie widać. Dopiero jak popracuje spokojnie i znowu gaz to chmurka. Na wirniku turbiny jakieś luzy się wyczuwa. Odma drożna - na czas testów zrobiona "wolna". Planuję zajrzeć do świec i zdjąć kolektor ssący i sprawdzić jak wyglądają trzonki zaworów - czy nie mokre od oleju. W razie czego uszczelniacze. Olej Valvoline 5w40 wymieniony 8kkm temu przebieg ok. 240tys.km. Od wymiany wziął już lekko ponad litr. W wężach dolotu są ślady oleju Jest przyczyna, którą charakteryzuje taki objaw?
r7adek Opublikowano 12 Maja 2015 Opublikowano 12 Maja 2015 U mnie też brak wycieków i kopcenia a mimo to co 2 tyś. prawie litr dolewam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się