Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wypadanie zapłonu 16684, 16685


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

też polecam viakena

Opublikowano

Witam, ja już zlokalizowałem swoja usterkę. Okazało się że wtrysk na pierwszym cylindrze się zawiesza. Przełożyłem z 2 cyl. na pierwszy i odpalił juz normalnie, ale rano jak odpaliłem auto to problem powrócił z tym że wypadanie zapłonu juz było na 2 cyl. Tak wiec w poniedziałek kupie i zamontuje nowy.

Opublikowano

A miałeś dwa błędy 16684 i 16685 czy tylko ten na pierwszym. Zastanawiam sie jeszcze bo ja swoją listwę cała wrzucałem do myjki ale to nie pomogło i sie zastanawiam czy Twoja usterka jest taka sama jak moja.

Opublikowano (edytowane)

Panowie rozwiązaliście problem?
Moje błedy:

17743 - Shareware Version. To Decode all DTC's

008 - Please Register/Activate - Intermittent

16684 - Shareware Version. To Decode all DTC's

001 - Please Register/Activate - Intermittent

16685 - Shareware Version. To Decode all DTC's

001 - Please Register/Activate - Intermittent

16686 - Shareware Version. To Decode all DTC's

001 - Please Register/Activate - Intermittent

Objawy, zawsze rano lub jak postoi auto 10 godzin to wypada zapłon na chwile i podczas rozpędzania się tak do 3 biegu potrafi przerywać, jak włożę 4 to już temp silnika jest i jedzie normalnie.

Edytowane przez Tomek98
Opublikowano

podepne sie do tematu nie tworac nowego, wyskoczyly mi bledy podobne tzn.

Control Module Part Number: 8E0 909 518 AA
Component and/or Version: 1.8L R4/5VT G 0004
Software Coding: 0011501
Work Shop Code: WSC 66565
2 Faults Found:
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded
16688 - Cylinder 4 Misfire Detected
P0304 - 001 - Upper Limit Exceeded

I teraz tak problem polega na tym ze na lpg szarpanie jest i nierowna praca silnika a na benzynie wszystko hula jak nalezy, czy problem tkwi w cewce zaplonowej czwartego cylindra czy to sprawa cos od listwy od lpg? bo dzwonilem do gazownika i twierdzi ze co cewka zaplonowa a ja w to watpie, co wy na to?

Opublikowano

tak mysle ale co przyczyna moze byc?

Opublikowano

Skoro na LPG szarpie a na PB hula to jaka jest sensowna odpowiedź? Sprawdzić LPG trzeba. Może trefne wtryski ? Takie moje logiczne domysły na szybko. Cewka wywalała by problemy niezależnie od paliwa na jakim się dawkuje. Prawda?

Opublikowano

tez tak mysle tylko ten monter twierdzi ze cewka <lol>

Opublikowano

tez tak mysle tylko ten monter twierdzi ze cewka <lol>

I może mieć rację, jak cewki zdychają to najpierw widać to na LPG (potrzebuje mocniejszego zapłonu) - u mnie tak było, przez jakiś czas szarpanie na LPG, na benzynie w porządku, po jakimś czasie padła na tyle, że i na PB było wypadanie.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

zmienilem na inna cewke i dalej blad wypadania w 4 cylindrze tylko na lpg

Edytowane przez mario1234321
Opublikowano

sprawdz przepustnice, najłatwiej to zrób jej adaptacje na nowo

Opublikowano

Witam, trochę odsmażę  kotleta. Panowie mam te same błędy co w temacie i u mnie takie szarpanie występuje tylko na Pb w granicach 1800-2100 obrotów. Na gazie takich problemów nie ma, wszystko płynnie jedzie. Za nim te błędy się pojawiły miałem regenerowane wtryski wraz z listwą, nowe świece,  nowa cewka i dalej problem  jest. Ciśnienie na listwę po zapłonie mam 3.5 bara a po odpaleniu 3.8 i bez żadnego zawahania  przy dodawaniu gazu, wiec pompa paliwa tez raczej sprawna. Czy ktoś wykonywał adaptacje przepustnicy i pomogło? 

Opublikowano

U mnie wypadanie zapłonu na 4 cyl - nierówna praca na wolnych obrotach, szarpie, puka metalicznie- ale nie regularnie, buczy z tłumika i wkręca sie na obroty tak do 2tyś/obr jak POLONEZ - wyżej jest ok.
Z rana pisk przy 1,5 tyś/obr

 

 

Opublikowano

Marcin Gugu33 Mam identyczny problem u siebie. Rozwiązałeś problem u siebie ? Pozdrawiam !

Opublikowano

Wymieniłem kpk świec nadal byl problem.

Kupiłem 2 cewki i podmieniałem i sie udało. Przy okazji wtryski lpg padły odma zawór dv wymionowne..

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Nie chcę zakładać nowego tematu aby nie zaśmiecać forum więc odgrzewam kotleta

Błędy z vcds:

VCDS-Lite Version: Release 1.2
Saturday, 09 January 2021, 09:45:00:0
Control Module Part Number: 8E0 909 518 AQ
  Component and/or Version: 1.8L R4/5VT     G   0020
           Software Coding: 0011501
            Work Shop Code: WSC 06335
                      VCID: 7F7180FF6EE5
2 Faults Found:
16684 -  Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
        P0300 - 001 -  Upper Limit Exceeded
16685 -  Cylinder 1: Misfire Detected
        P0301 - 001 -  Upper Limit Exceeded
 

Błędy te pojawiają się przez około 2, 3 minuty na postoju po PAŁOWANIU auta.

Silnikiem telepie i pracuje na 3 gary. Jak silnik ostygnie to wszystko wraca do normy , czyli po jakiś 3 minutach. kontrolka check engine gaśnie.

Podczas PAŁOWANIA auto żwawo przyspiesza , ciągnie ok. Nie wywala błędu check. Dopiero na postoju, nie zależnie czy PB czy LPG.

Zamówiłem 2x cewki zapłonowe Beru , wymienie na 1 i 2 cylindrze, teraz mam założone delphi a na 3 i 4 ori Beru są.

Świece wymieniane jakieś 30 tyś temu na NGK laser Platinum.

Grzybek od odmy albo od podciśnienia (nie pamiętam) był wymieniany na ori jakieś 20 tyś temu.

Gdyby to nie pomogło co robić dalej?

Czy można normalnie jeżdzić? Chodzi mi o silnik czy coś sie nie stanie z zaworami. Czy sie nie wypalą.

 

 

 

Edytowane przez Czajson
Opublikowano

Witam ponownie.

Założyłem cewki zapłonowe BERU made in italy.

Po PAŁOWANIU auta błąd nie występuje. 

Na biegu jałowym obroty zauważalnie ustabilizowały się.

Może ten post komuś pomoże, mi wymiana cewek zapłonowych pomogła.

Opublikowano
W dniu 5.09.2015 o 22:15, forever1 napisał:

A miałeś dwa błędy 16684 i 16685 czy tylko ten na pierwszym. Zastanawiam sie jeszcze bo ja swoją listwę cała wrzucałem do myjki ale to nie pomogło i sie zastanawiam czy Twoja usterka jest taka sama jak moja.

Forever, rozwiązałeś ten problem? Pamiętasz, co było przyczyną?

Opublikowano
W dniu 5.09.2015 o 22:15, forever1 napisał:

A miałeś dwa błędy 16684 i 16685 czy tylko ten na pierwszym. Zastanawiam sie jeszcze bo ja swoją listwę cała wrzucałem do myjki ale to nie pomogło i sie zastanawiam czy Twoja usterka jest taka sama jak moja.

Forever, rozwiązałeś ten problem? Pamiętasz, co było przyczyną?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...