Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czyszczenie zaworu EGR i przepustnicy w Audi A4 B8 2.0 TDI CR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sam przymierzam się do oczyszczenia egr i przepustnicy bo coś przy gaszeniu auta, raz lekko zatelepie, innym razem wogole, a czasem bardziej. 

Czy zasyfiony egr i przepustnica mogą miec wlasnie wplyw na bujanie autem? W sensie, bez klimy nie buja nic na biegu jalowym przy spalaniu 0.7l, lekko od czasu buda "podskoczy" tak ze czuc to odrazu, ale z włączoną klima, i przy spalaniu 1.2 jak jeszcze wentylator zacznie mielic, czyli pod obciazeniem i nie wiem gdzie szukac przyczyn. Najwieksza odchylka na wtryskach to 0.2 do 0.3. Aaa jeszcze jedno pytanie, jaki wpływ na odpalanie ma brudna przepustnica/egr? Ostatnio wlasnie ale nie w kazdy dzien, kręci o 1 do 2 obrotow dluzej tylko z rana jak zimny.

Opublikowano

Zawsze można zdjąć wąż dolotowy i zobaczyć jak wygląda przepustnica w środku, czy bardzo zasyfiona czy tylko trochę.

Opublikowano (edytowane)

Moge odpiac egr i sie autem przejechac? Czytałem go już, w mechanizmie mnie ma grama oleju ale mecze się z szarpaniem na zimnym silniku podczas jazdy. 

B8 2.0tdi caga

Edytowane przez michu93
Opublikowano
2 godziny temu, michu93 napisał:

Moge odpiac egr i sie autem przejechac?

Witam. Mozesz tylko komputer pokaże błąd.

Opublikowano

Dzisiaj odpiąłem wtyczkę EGR i sie przejechałem, na zimnym silniku mi szarpalo podczas jednostajnej jazdy, bez przyspieszania a z odlaczonym egr nie szarpie. Zrobiłem dwie takie próby przejażdżki i nie czułem szarpania, więc stawiam że mimo tego że na kompie nie pokazuje błędu egr, ale pokazuje co jakiś czas zbyt bogata mieszankę to właśnie egr jest niesprawny mechanicznie. 

Podczas jazdy z odlaczona wtyczka na liczniku nie zapala się check ale w sterowniku zapisują się błędy. 

Czyscilem już go niedawno, w mechanizmie sucho. 

Jak odlaczony wtyczka egr wplynie na silnik/dpf? Nic się nie stanie jak zrobię tak dajmy na to 20-30km, żeby jeszcze się upewnić że szarpania faktycznie zniknęły?

Opublikowano

Hej, kto może polecić dobry serwis w Warszawie gdzie właśnie będą w stanie wykonać czyszczenie EGR i t.d.? Ile to mniej więcej może kosztować?

Opublikowano

Witam tiguan 2.0 tdi CBAA 2008. Sieje błedem  P0403 od egru tym samym wchodzi w tryb awaryjny co około 15 km... Zawor przy przepustnicy jest na pewno sprawny czyściłem podmieniałem na inny bez zmian. Więc na 100% problemem jest ten szajs z chlodnicą spalin.umiejscowiony pod turbiną. Wymiana to zrzucanie zawieszenia itď ogólnie dzien roboty i koszt tego syfu 1000 zl w oryginale. Opcja to wyprogramowanie tego za 400 zl, 650 z wirusem :-) (znajomy tuner). Kwestia jest taka ze mam sprawny w miare DPF a podobno bez egeru są  problemy z wypaleniem dpfa.. Ma ktoś doświadczenie z tym ? DPF chyba bym wolał zostawic kwestia odsprzedaży. Sorry że o tiguanie 5 lat było a4 b6 1.8t i to był sztoss :-)

Opublikowano

Cześć

Ogarniał ktoś może u siebie czyszczenie zaworu EGR w silniku CJCB po lifcie?

Wiem że w tym silniku jest on bardziej skomplikowany ,dlatego ciekawi mnie czy można to ogarnąć samemu.

Opublikowano

Pojawiły mi się objawy typowe dla zasyfionego/uszkodzonego EGR-a a błędy to potwierdziły:

5293 - Throttle Valve Actuator Module (J338): Motor Circuit 
          P2103 00 [172] - Signal High
          MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
5294 - Throttle Valve Actuator Module (J338): Motor Circuit 
          P2103 00 [172] - Signal High
          MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
4892 - EGR Valve (N18) 
          P0403 00 [096] - Malfunction
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

Ze względu na przebieg samochodu oraz w związku z planowaną trasą za granicę wymieniłem zawór na nowy - tej samej marki (Valeo), co na pierwszy montaż. Pochodziło jeden dzień i poleciały dwa te same błędy przepustnicy - 5293 oraz 5294. Czy ktoś miał podobnie i wie co dalej sprawdzać?

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, 3d0 napisał:

Pojawiły mi się objawy typowe dla zasyfionego/uszkodzonego EGR-a a błędy to potwierdziły:


5293 - Throttle Valve Actuator Module (J338): Motor Circuit 
          P2103 00 [172] - Signal High
          MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
5294 - Throttle Valve Actuator Module (J338): Motor Circuit 
          P2103 00 [172] - Signal High
          MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
4892 - EGR Valve (N18) 
          P0403 00 [096] - Malfunction
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

Ze względu na przebieg samochodu oraz w związku z planowaną trasą za granicę wymieniłem zawór na nowy - tej samej marki (Valeo), co na pierwszy montaż. Pochodziło jeden dzień i poleciały dwa te same błędy przepustnicy - 5293 oraz 5294. Czy ktoś miał podobnie i wie co dalej sprawdzać?

A przepustnice wymieniles? bo bledy masz z przepustnicy, poza tym ciekawe czy egr nie jest wadliwy - mimo, ze nowy.

Edytowane przez pimpam
Opublikowano
1 godzinę temu, pimpam napisał:

A przepustnice wymieniles? bo bledy masz z przepustnicy, poza tym ciekawe czy egr nie jest wadliwy - mimo, ze nowy.

Tak, wymieniłem przepustnicę z EGR w komplecie. Kurde, jaka jest szansa że nowa, markowa część jest uszkodzona...? Wydaje mi się, że to coś innego - może coś ze sterownikiem silnika skoro mam dyskotekę z EPC cały czas na desce?

Opublikowano

Witam. Sprawdź bezpieczniki, wtyczki od instalacji egr, przepustnicy i okablowanie.

Opublikowano

No napewno sprawdź wtyczki czy dobrze wpiąłeś, może się obluzowały, w vcds możesz zrobić też test przepustnicy egr z tego co pamiętam też, zobaczysz czy wogóle przejdzie. Skasować błędy pojeździć i patrzeć czy wracają. A co do wadliwych części, to teraz nawet górna półka potrafi mieć wady czy uszkodzenia.

Opublikowano
1 godzinę temu, pimpam napisał:

No napewno sprawdź wtyczki czy dobrze wpiąłeś, może się obluzowały, w vcds możesz zrobić też test przepustnicy egr z tego co pamiętam też, zobaczysz czy wogóle przejdzie. Skasować błędy pojeździć i patrzeć czy wracają. A co do wadliwych części, to teraz nawet górna półka potrafi mieć wady czy uszkodzenia.

Test EGR robiłem - niby odczyty prawidłowe. Sprawdzę w takim razie kable/wtyczki jeszcze raz, bo bardziej ku temu się skłaniam niż do tego, że wadliwa część - szczególnie, że to się zachowuje dokładnie tak, jak przed naprawą.

Opublikowano
W dniu 30.12.2018 o 11:25, resiak82 napisał:

Witam. Po prawie 2 latach wyskoczył mi ponownie błąd 4892 związany z EGR. Będę ponownie czyścił EGR i przepustnice. Pytanie mam czy trzeba robić adaptacje po czyszczeniu? Nie pamiętam właśnie czy te dwa lata temu robiłem

I jak, Marcin, pomogło ponowne czyszczenie? Pytam, bo u mnie po roku pojawił się znowu błąd 4892 i czyszczenie nie pomaga. Nie wiem, czy tylko wymiana została?

Opublikowano
2 minuty temu, Hohe napisał:

I jak, Marcin, pomogło ponowne czyszczenie? Pytam, bo u mnie po roku pojawił się znowu błąd 4892 i czyszczenie nie pomaga. Nie wiem, czy tylko wymiana została?

U mnie ponowne czyszczenie pomogło. I jak narazie jest ok

Opublikowano

A u mnie nie bardzo. Było trochę oleju pod pokrywką, ale niewiele. A sam EGR był praktycznie czysty. Mam tylko wrażenie, że kiedy kręciłem nim manualnie, to się przy pełnym otwarciu lekko zacinał. Może to być problemem?

Opublikowano

Tak jeszcze na wszelki wypadek wkleję screena z VCDSa.

 

4892 - EGR Valve (N18) 
          P0403 00 [232] - Malfunction
          MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 4
                    Mileage: 110212 km
                    Date: 2020.01.20
                    Time: 14:23:53

                    Engine speed: 913.00 /min
                    Normed load value: 38.8 %
                    Vehicle speed: 8 km/h
                    Coolant temperature: 71 ∞C
                    Intake air temperature: 12 ∞C
                    Ambient air pressure: 1040 mbar
                    Voltage terminal 30: 14.360 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Crankshaft speed (RPM): 913.0 /min
                    Vehicle speed: 8.20 km/h
                    Accelerator position: 0.00 %
                    EGR valve activation: 100.00 %
                    EGR Solen.val.: actual value: 99.02 %
                    Actual air mass: 540.3 mg/stroke
                    Coolant temperature: 71.6 ∞C

Opublikowano

A zębatki sprawdzałeś czy są całe. U mnie pamiętam też się zawieszało jak ręcznie robiłem. Pomogło rozruszanie ręcznie  tego białego plastiku lewo prawo i konkretne dmuchanie kompresorem aby pozbyć się całego oleju

Opublikowano

Zębatki wyglądały na całe. Oleju z zębatek nie wycierałem bo myślałem, że to trochę smaruje. Muszę go jutro wytargać jeszcze raz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...