Gość Opublikowano 1 Lipca 2019 Opublikowano 1 Lipca 2019 W dniu 22.06.2015 o 05:03, muunv napisał: Po to, zeby moedzy innymi na wysokich obrotach zaraz Ci silnik nie padl Pogadaj troche z gregor10. Wszystko Ci wytlumaczy. Wtryski to wedlug mnie podstawa. Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka Tak, wtryski benzynowe są ważne- (do wystrojenia), szczególnie gdy kolega jeździ na LPG... Wciskacie kit ludziom. Jeśli motor jest zdrowy, to wystarczy sam program i DP i można śmiało uzyskać z tego silnika +/- 200km i 300NM. Doświadczony tuner najpierw dokładnie sprawdzi kondycje silnika zanim zdecyduje się na zrobienie chip'a. Ja mam B7 z 1.8t bfb zrobionego na 205km i 315NM w HP Performance i jeżdzę już tak 30k KM i nie zauważyłem absolutnie żadnych zmian, oprócz oczywiscie zmiany dynamiki jazdy Według mnie ten samochód z tym silnikiem powinien mieć fabrycznie taką moc i moment obrotowy. Oczywiście można zmienić wtryski ,zalozyć większy IC, zrobić TIP'a i tak dalej.. i uzyskać okolo 210-220 KM bez zmiany turbo, ale czy warto ? Według mnie nie .
ELLIOTT Opublikowano 3 Lipca 2019 Opublikowano 3 Lipca 2019 W dniu 2.07.2019 o 00:31, maikelelele napisał: Tak, wtryski benzynowe są ważne- (do wystrojenia), szczególnie gdy kolega jeździ na LPG... Wciskacie kit ludziom. Jeśli motor jest zdrowy, to wystarczy sam program i DP i można śmiało uzyskać z tego silnika +/- 200km i 300NM. Doświadczony tuner najpierw dokładnie sprawdzi kondycje silnika zanim zdecyduje się na zrobienie chip'a. Ja mam B7 z 1.8t bfb zrobionego na 205km i 315NM w HP Performance i jeżdzę już tak 30k KM i nie zauważyłem absolutnie żadnych zmian, oprócz oczywiscie zmiany dynamiki jazdy Według mnie ten samochód z tym silnikiem powinien mieć fabrycznie taką moc i moment obrotowy. Oczywiście można zmienić wtryski ,zalozyć większy IC, zrobić TIP'a i tak dalej.. i uzyskać okolo 210-220 KM bez zmiany turbo, ale czy warto ? Według mnie nie . To mało jeszcze wiesz jak widać. Pozdrawiam. 1
Misieqq7 Opublikowano 4 Lipca 2019 Opublikowano 4 Lipca 2019 W dniu 3.06.2019 o 20:07, ELLIOTT napisał: Dokładnie. Lepiej było zostać na poziomie 280nm ale płasko, niż giewont który widzimy.. Jedni i drudzy, mają rację. Dokładnie. Ale na k03 tak dużo ma zrobione. Niby wyniki duże np 205km i 310nm Ale mocno w górę a potem leci w dół na łeb na szyję:D 1
Unf Opublikowano 4 Lipca 2019 Opublikowano 4 Lipca 2019 W dniu 2.07.2019 o 00:31, maikelelele napisał: Wciskacie kit ludziom. Jeśli motor jest zdrowy, to wystarczy sam program i DP i można śmiało uzyskać z tego silnika +/- 200km i 300NM. Masz 205KM na seryjnych wtryskach i się nie zapętlają? A bez DSMICA/FMICA pewnie przy 30+ stopniach na zewnątrz też nie czujesz spadków? O my debile, wkładamy nie wiadomo co, a można jechać do HP Performance i z 163KM robią 205KM na samym downpipie 2
krzysiekml Opublikowano 4 Lipca 2019 Opublikowano 4 Lipca 2019 Niech da logi i wykres z tego super zdrowego silnika i będzie wiadomo, co do ori icka to w zimę nie daje rady a co dopiero w lato
Unf Opublikowano 6 Lipca 2019 Opublikowano 6 Lipca 2019 2 godziny temu, ELLIOTT napisał: maikelelele kiedy logi? Nie ma potrzeby, już go złapaliście gdzie indziej
ELLIOTT Opublikowano 7 Lipca 2019 Opublikowano 7 Lipca 2019 18 godzin temu, Unf napisał: Nie ma potrzeby, już go złapaliście gdzie indziej Tylko logi to nie wykres. Interesują nas logi dynamiczne w temperaturze ok 30C a nie przy -3C
Unf Opublikowano 7 Lipca 2019 Opublikowano 7 Lipca 2019 No właśnie, gość ma czelność pisać tutaj, że "piszemy bzdury" i że on ma 205 koni na samym downpipie, a potem się okazuje, że tuningował auto w minusowej temperaturze, a przebieg momentu mu zrobili dieslowski Także nie ma się czego spodziewać, ani logów ani kolejnych komentarzy...
viktorion Opublikowano 7 Lipca 2019 Opublikowano 7 Lipca 2019 3 godziny temu, Unf napisał: No właśnie, gość ma czelność pisać tutaj, że "piszemy bzdury" i że on ma 205 koni na samym downpipie, a potem się okazuje, że tuningował auto w minusowej temperaturze, a przebieg momentu mu zrobili dieslowski Także nie ma się czego spodziewać, ani logów ani kolejnych komentarzy... Co oznacza "dieslowski" przebieg momentu? Sam się przymierzam do tuningu swojej BFB i chciałbym znać błędy tunerów żeby wiedzieć czego się wystrzegać.
Unf Opublikowano 7 Lipca 2019 Opublikowano 7 Lipca 2019 Że po osiągnięciu maksymalnej wartości przy ~4000 obrotów zaczyna szybko opadać - dlatego w dieslu się zmienia bieg przy 4000-4200 mimo, że można ciągnąć do 5000, bo między tymi 4000, a 5000 obrotów już nic się nie dzieje poza wyciem. W benzynie powinno to być poprowadzone płasko - też osiągasz pik przy ~4000 obrotów ale wtedy ta maksymalna wartość trzyma się (w zależności od sprzętu - wtryski + turbina głównie ) do 5000 / 5500 / 6000 obrotów. No ale jak według kolegi maikelelele wymiana wtrysków czy dokładanie smica/fmica na bardziej wydajne to "kit" to potem wychodzi jak wychodzi. A żadną tajemnicą nie jest, że kreski wychodzą tym lepsze im zimniejsze powietrze trafia do silnika (do pewnej granicy). Dlatego już tu padły typowania ile z tych jego 205 koni zostaje dzisiaj przy 30 stopniach na zewnątrz, pewnie z 175 ~~
viktorion Opublikowano 7 Lipca 2019 Opublikowano 7 Lipca 2019 Ja miałem przy 18*C hamowany samochód i wyszło 162,5 km i 239 NM, nie wiem czy jest sens kombinować z fmiciem czy z dokładaniem intercoolera od BEX jeżeli chciałbym dołożyć downpipe i uzyskać jakieś 190KM?
Unf Opublikowano 7 Lipca 2019 Opublikowano 7 Lipca 2019 Trzeba pamiętać, że intercooler nie jest po to żeby dodać mocy, a po to by ją utrzymać w gorących warunkach. Jeżeli godzisz się z tym, że latem w upałach auto będzie słabsze to oczywiście możesz wydajności chłodzenia powietrza nie podnosić... 1
Misieqq7 Opublikowano 7 Lipca 2019 Opublikowano 7 Lipca 2019 34 minuty temu, viktorion napisał: Co oznacza "dieslowski" przebieg momentu? Sam się przymierzam do tuningu swojej BFB i chciałbym znać błędy tunerów żeby wiedzieć czego się wystrzegać. to że od dołu masz duży moment ale górą mocno spada i jest tak jak w dieslu.:P najlepiej jak w całym zakresie obrotów masz podobny moment i ciągnie tak samo:) im mocniejsze turbo to łatwiej to ogarnąć bo jest czym dmuchnąć górą
krzysiekml Opublikowano 7 Lipca 2019 Opublikowano 7 Lipca 2019 Wiktor wiedz jedno ,że w raz z podnoszonym doładowaniem wzrasta temperatura w dolocie a co do pomiarów na hamowniach to ja swojego avj robiłem kiedyś w stolicy u rogala w grudniu co i tak było ciepło bo +4stC to po trzech hamowaniach z rzędu ze 186KM zostało 150 pare ,tak więc działa seryjny icek w zimę a w lato no cóż coś tam pomaga
viktorion Opublikowano 7 Lipca 2019 Opublikowano 7 Lipca 2019 Panowie bo widzę że ogarniacie temat, mam do Was jeszcze jedno pytanie. Słyszałem pogłoski, że hamulce w Audi są gówniane (to chyba nie jechaliście Volvo S40 I Generacji, ale to pominę) i wszyscy radzą wymienić hamulce z 312/255 na 320/288. Stałoby się coś gdybym wymienił tylko tylne hamulce z 255 na 288? Dostałem od sprzedawcy komplet Stalówek 16" wraz z oponami zimowymi Yokohama z 2017 roku i nie chciałbym ich wyrzucać, bo z tego co kojarzę stalówki 16" nie wsadzę na 320.
Kejsi Opublikowano 7 Lipca 2019 Opublikowano 7 Lipca 2019 Zależy kto co chce osiągnąć, umówmy się że 190 koni osiągnie bez problemu program na seryjnych gratach, potem każdy koń liczony jest w nastu złotych, powyżej pewnej granicy zaczyna się robić drożej bo wychodzi kilkaset zł za koń. Zależy kto co chce, ekonomicznie poprawić dynamikę auta to wystarcza seryjne graty i dieslowski moment jest jak najbardziej okej, wrażenie z jazdy jest na plus a na ulicy nie jeździ się do odciny. O torach i 1/4 można zapomnieć przy tej masie nawet przy 4 z przodu na hamowni. Co do bezpieczeństwa się nie wypowiadam bo są tu też ludzie którzy mówią że przed czipsem należy zmienić hamulce na większe bo seria nie hamuje, taa mówią ludzie którzy od 15 lat nie zmieniali płynu hamulcowego xd A nie ma powodu do robienia gowno burzy bo temat schodzi na poziom jaki olej do silnika ? 1
bartez90 Opublikowano 7 Lipca 2019 Opublikowano 7 Lipca 2019 @viktorion Odnosnie hamulcow, to jak zamierzasz robic te 190-200 hp, to dla mnie moze byc zestaw 312/288. U mnie 312/255 w seryjnym bexie jeszcze dawaly rade. Teraz przy 240 hp nie wyobrazam sobie nic mniej od 320/288.
viktorion Opublikowano 7 Lipca 2019 Opublikowano 7 Lipca 2019 A wiecie może ile w waszych okolicach kosztuje Chip tuning? u mnie powiedzieli 1200 zł za mapę do wtrysków BEX z wyłączeniem sondy na DP i 300 zł za montaż downpipe.
Unf Opublikowano 7 Lipca 2019 Opublikowano 7 Lipca 2019 (edytowane) 46 minut temu, viktorion napisał: A wiecie może ile w waszych okolicach kosztuje Chip tuning? u mnie powiedzieli 1200 zł za mapę do wtrysków BEX z wyłączeniem sondy na DP i 300 zł za montaż downpipe. 1200zł za mapę na hamowni to "normalna cena". Daję cudzysłów, bo kroją za kilkunastoletnie auta jak za zboze, a to dla nich tyle roboty w przypadku tego silnika co iść się wysrać. Możesz to zrobić dużo taniej, jeśli skontaktujesz się z @Łukasz13 - nie musisz wierzyć na słowo, w dziale wykresy naszych aut jest kilka spod ręki Łukasza, ja też u niego robiłem tuning. Nikt z nas nie żałuje A 300zł za montaż downpipe to już jest kradzież w biały dzień - to jest odkręcenie i przykręcenie o ile pamiętam w sumie 6 śrub i podmiana uszczelki przy turbinie. Co do wyłączenia sondy lambda - nie zawsze jest to konieczne, ja miałem to szczęście, że nawet check engine się nie pojawił, mam tylko błąd dotyczący sondy labda w VAG'u ale to absolutnie na nic nie ma wpływu. A nawet jak Tobie wyskoczy check engine i będzie Cię raził w oczy to Łukasz go wykasuje przy okazji robienia tuningu - dalej zapłacisz znacznie mniej niż tym darmozjadom co chcą w sumie 1600zł... Edytowane 7 Lipca 2019 przez Unf 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się