Skocz do zawartości
Szczęśliwego Nowego Roku🥂🎇 ​
IGNOROWANY

Tryb awaryjny od 80km/h


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam problem.

Audi A4 B5 1.9 TDI 110KM 1996r nie ma mocy na 4-5 biegu od około 2000 tysięcy obrotów w górę, czasami ma a czasami nie, czasami na 3 ma takie przeloty, na zimnym nawet całkiem dobrze ciągnie ale na 110 kucy to nie wygląda.

Co zrobiłem to podpiąłem ją pod vaga zero błędów, sprawdziłem szczelność układu na moje oko jest szczelny, wężyki całe, dolny pas od turbo do IC rozebrany i zmontowany na nowo.

Sztanga chodzi w miarę lekko ale, że jest w dość ciężkim miejscu muszę użyć dwóch palców aby się do niej dobrać, lecz z małą ciekawostką przy odpaleniu idzie do góry przy gazowaniu jest cykl dół-góra, dół-góra.Co to oznacza ?

Gruszka przy N75 ma lekki luz, można nią poruszać.

Po odpięciu przepływomierza jest gorzej niż z podpiętym.

Po odłączeniu gumowego wężyka gdzie znajduje się sztanga, opada ona na dół po założenie idzie w górę.

Co jeszcze mogę napisać, że mam lekko zaoliwiony czujnik od czegoś ale nie wiem od czego. Znajduje się on po lewej stronie od N18, skierowany jest w dół.

Przy gazowaniu wąż od IC idący do turbo jest twardy lecz można go trochę ścisnąć ręką.

Gdzie szukać problemu ?

Zrobić logi ?

Bo ja już straciłem głowę.

Opublikowano

Jeżeli masz możliwość to podmień na próbę od kogoś przepływomier, znajomy miał takie objawy przy A3. Albo jeszcze mogą mieć wine wężyki idące do N75, gruszki itd

Opublikowano (edytowane)

Wężyki sprawdzałem..Na moje oko są dobre. Dwa mam na podmianę ma 1.9 TDI 96r 4x4.

Posiadam nową ciekawostkę.

Od vaco pompki idzie wężyk przez grodź i wchodzi w taki bęben gdzie znajduje się zbiorniczek od płynu hamulcowego...Jak go poruszę ucieka powietrze.

Edytowane przez Musafa
Opublikowano (edytowane)

ten bęben to serwo nie ma nic wspólnego z przysieszeniem. U mnie ten wężyk tez syczy i wszystko jest ok

Edytowane przez piwowarek89
Opublikowano

Jak go rozszczelniasz to bedzie syczał :D nie ma sprawdzania wężyków na oko, kup ze 3 metry węża 4mm albo 3,2mm i wymien całość, wtedy bedziesz miał pewność, że dolot szczelny. A działania sztangi jest prawidłowe bo na luzie turbina ma max doładowanie.

Opublikowano (edytowane)

U mnie wąż od vacum pompy do servo po ruszeniu też syczy, z tego co widzę to norma ;)

Musafa, czy cztanga turbiny posusza się płynnie, ma skok ok. 11mm?

Jeśli sztanga turbiny ma odpowiedni skok oraz płynnie się porusza to możesz jeszcze zamienić zaworki: n75 z n18.

Wysłane z mojego GT-I9100

Edytowane przez Hezen
Opublikowano (edytowane)

Nie jestem mechanikiem, od trybu awaryjnego co ucieka powietrza u mnie wiąże się z turbo :P

Hezen sztanga turbo się porusza na bank z 11 mm skokiem, sprawdzałem paluszkami i rusza się.

Zapieczone kierowniczki.. Możliwe ale sprawdzę jeszcze przepływomierz powietrza na zamiane od znajomego.

Po weekendzie robię logi i wstawię je tu bo się na logach nie znam całkowicie.

Ktoś z okolic z Radomia może takie coś zrobić ?

Edytowane przez Musafa
Opublikowano

Gdybyś miał zapieczone kierowniczki to by sztanga nie chodziła na 11mm.

P.s. Moje servo też syczy, za pierwszym razem jak dźwigałem silnik to się dosyć wystraszylem, bo myślałem, że coś urwałem :decayed:

Opublikowano

To co zrobić ?

Pozamieniać te zaworki N75 i N18 ?


Jeszcze zagadka..

Czy ciężkie palenie na ciepłym silniku ma coś związane z trybem awaryjnym ?

Opublikowano (edytowane)

Jeśli jesteś pewny że układ podciśnienia oraz dolot masz szczelny to zamień zaworki.

A najlepiej jakbyś zrobił logi ;)

Ciężkie odpalanie na rozgrzanym nie ma nic wspólnego z awaryjnym.

Wysłane z mojego GT-I9100

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

Logi będę robił po długim weekendzie :)

Zaworki zamienie jak znajdę chwilę czasu.

Opublikowano

Napisz do Ciachciacha. On jest z okolic Radomia. Pewnie ogarnie ci to w oka mgnieniu

Opublikowano

A możesz podać jego dokładny login bo w wyszukiwarce użytkowników nie który to.

Opublikowano (edytowane)

masz u mnie w podpisie link do ciachciach mi robil fure i jest ogarniety gosc :) napewno ogarnie Twoj problem :)

Edytowane przez Vego
Opublikowano

Dzięki, już jestem z nim w kontakcie pozostało ustawić się na konretny termin ;)

Opublikowano

Daj znać po wszystkim co było przyczyną :)

Opublikowano (edytowane)

Turbo sprawne, byłem dziś u Ciahciaha i co wyszło trzeba troszkę dokręcić mu kucy co zrobimy pod koniec czerwca.

U mnie np. był pękniety gumowy wężyk przy map sensorze jak dobrze pamiętam i wywalało błąd sterownika silnika.. Zrobil mi to wyczyścił z oleju który się tam znajdował, wyczyścił przepływkę i widać efekt, że Audiola trochę lepiej chodzi. Mam jeszcze do sprawdzenia gruszkę i wyczyszczenie kolektora którym zajmie się Damian(Ciahciah). I przyda się wycięcie kata.

Logi ma mi przesłać więc jak ich będę miał to sami ocenicie.

A my pod koniec czerwca będziemy działać. Wyczyści koletor, trochę podkręci i powinno być gites.

Edytowane przez Musafa
Opublikowano

no i fajnie Ciach konkretny gosc jest :D

Opublikowano

Witam czasami auto wpada mi w tryb awaryjny czyli ze nie czuć jak pracuje turbo

tylko nie daje nic to że auto się zresetuje bo dalej problem jest on zazwyczaj po chwili ustaje sam przeważnie wystarczy puścić na chwile gaz z parę razy i ciągnie dalej a czasami nawet jak gaz jest wciśnięty to samo się załączy co może być powodem ? nie dzieje się to często może z raz lub dwa razy w tygodniu. wydaje mi się że to łopatki nie są bo turbo było niedawno czyszczone jedyne co zauważyłem np na wolnych obrotach że trochę nierówno ciśnienie ma turbo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...