lbc213 Opublikowano 27 Października 2008 Opublikowano 27 Października 2008 Witam , mam pytanie do posiadaczy b6 z silnikiem AMB 1.8TQ 170PS . czy średnie spalanie na poziomie 17,5l/100km to jakaś normalka czy oznaka jakiś problemów ? jazda raczej dynamiczna ale bez jakiegoś ekstremalnego katowania silnika , w trasie ok 12-14l co też wydaje mi się trochę za dużo . wymieniałem obie lambdy , a katalizator jest "wypruty " .
poziek Opublikowano 27 Października 2008 Opublikowano 27 Października 2008 To już drugi amerykaniec o którym słyszę, że tyle pali...swiadczyłoby to jednak o tym, że to normalka :gwizdanie:
Kubeł Opublikowano 29 Października 2008 Opublikowano 29 Października 2008 Ale po czym wnosisz, że tyle ci pali? Po wskazaniach komputera (w krótkim okresie), czy po rzetelnych pomiarach? Ze wskazaniami komputera są jaja, o czym można poczytać w tym wątku: http://www.a4-klub.pl/smf/odp_all_b6_problem_z_chwilowym_spalaniem_na_biegu_jalowym-t27201.0.html;msg543682#msg543682 Moje auto pali w mieście jakieś 10-12l, ale weźmie też 15l w zależności od ruchu. W trasie w okolicach 8-8,5l. Nie sądzę, aby wersje amerykańskie były bardziej paliwożerne tylko dlatego, że są przeznaczone na tamten rynek.
wosiek Opublikowano 29 Października 2008 Opublikowano 29 Października 2008 17l spali mi jakbym od światel do światel po mieście deptal na maxa... w mieście ok 12-13l przy dynamicznej jeździe,10l przy spokojnej jeździe na trasie potrafi zejśc do 8l do 120km/h natomiast przy ostrej jeździe ok10-11max.... więc uwierz mi to nie jest normalka...
afgan_1981 Opublikowano 27 Maja 2009 Opublikowano 27 Maja 2009 Moja amerykanka tez lubi wypic po mieście nie schodizi ponizej 15l ale po trasie przy spokojnej jezdzie okolo 8 co daje srednio kolo 11,5 litra wyliczone z ilosci tankowanego paliwa i nizej nie da rady!!!!
habeta Opublikowano 27 Maja 2009 Opublikowano 27 Maja 2009 ja powiem tylko tyle komputerowy wskaźnik spalania to jest pic na wode!komputer niemorze określic ile ci spali auto nawet najlepsza technologia niepodoła a nawet jak by ktoś wynalazł by coś takiego konkretnego to niejest wstanie przeliczyć oszukanego paliwa kturego więcej pali mi średnio pali 12l ale rużnie jeżdze raz depne raz nie czasem na 52 litrach zrobie 500km a czasem tylko 450km i przy takiej samej jeździe niema co sugerować sie komputerkiem
ajax Opublikowano 27 Maja 2009 Opublikowano 27 Maja 2009 To już drugi amerykaniec o którym słyszę, że tyle pali...swiadczyłoby to jednak o tym, że to normalka :gwizdanie: Widac, w hameryce maja tanie palifo! A tak powaznie to moj tyle pali.... tylko moc i jazda troszke inna :gwizdanie: Spalanie licz z przejechanych kilometrow/ilosc litrow wlanych do pierwszego odbicia. Jezeli jest tak duze jak mowisz to trzeba poczukac przyczyny. Podpinales VAGa? Pozdrawiam
dzikasz Opublikowano 28 Maja 2009 Opublikowano 28 Maja 2009 Ja długo walczyłem ze spalaniem, i rzeczywiście po mieście przy dynamicznej jeździe to 20 litrów weźmie bezproblemowo. jak delikatnie się obchodzę z pedałem gazu to w warszawie do 13 litrów, więc z dojazdami do miasta mam 10km to średnio jakieś 11,5, bez zbytniego przyspieszania. Mojej żonie jak jeździ to minimum średnio 13 literków pije. Więc chyba zacznę zastanawiać się nad gazem, którego nie lubię
coach Opublikowano 28 Maja 2009 Opublikowano 28 Maja 2009 W mieście 10-11 l przy umiarkowanej jeździe, w trasie 8-9 l . Raczej nie przekracza tych wartości , choć prawda jest taka ,że spali wszystko co wlejesz , takim autkiem aż żal nie dać po garach od czasu do czasu.
GRAF Opublikowano 28 Maja 2009 Opublikowano 28 Maja 2009 rzeczywiście po mieście przy dynamicznej jeździe to 20 litrów weźmie bezproblemowo cos masz nie tak z autem bo pali ci tyle co 300konna Impreza STI (wiem bo mialem) jedz do dobrej firmy tuningowej i niech ci wystroja auto bedzie jezdzic szybciej i mniej palic !!! czesto sie zdarza ze auta z rynku USA szczegolnie te turbo (EVO STI) sa fabrycznie ustawione za bogato
Krzysztof102 Opublikowano 10 Czerwca 2009 Opublikowano 10 Czerwca 2009 Panowie: 1.8T 150KM czyli tak jak w passatach. jeździłem passatem z 2000 r. z tym silnikiem i z 2004 z tym samym, dużo w trasie i na tej podstawie zdecydowałem się na zakup obecnego audi 1.8T. no właśnie, w passatach w trasie auto przy 160km/h (ze stałą prędkością) paliło 8,5 l w mojej audi przy 140km/h w okolicach 11-11,5l wymieniłem termostat - jeszcze dobrze nie testowałem, może będzie lepiej. co jeszcze może być przyczyną? jak czytam powyższe to akceptujecie takie spalanie?[br]Dopisany: 10 Czerwiec 2009, 14:34_________________________________________________oczywiście rozważam opcję że wskaźnik spalania chwilowego oszukuje, ale spalanie ma odzwierciedlenie na stacji
tommylee Opublikowano 10 Czerwca 2009 Opublikowano 10 Czerwca 2009 kurde moje 3.0 przy tym wychodzi baaardzo przyzwoicie
poziek Opublikowano 10 Czerwca 2009 Opublikowano 10 Czerwca 2009 Panowie: 1.8T 150KM czyli tak jak w passatach. jeździłem passatem z 2000 r. z tym silnikiem i z 2004 z tym samym, dużo w trasie i na tej podstawie zdecydowałem się na zakup obecnego audi 1.8T. no właśnie, w passatach w trasie auto przy 160km/h (ze stałą prędkością) paliło 8,5 l w mojej audi przy 140km/h w okolicach 11-11,5l wymieniłem termostat - jeszcze dobrze nie testowałem, może będzie lepiej. co jeszcze może być przyczyną? jak czytam powyższe to akceptujecie takie spalanie?[br]Dopisany: 10 Czerwiec 2009, 14:34_________________________________________________oczywiście rozważam opcję że wskaźnik spalania chwilowego oszukuje, ale spalanie ma odzwierciedlenie na stacji Masz AEB ?
Krzysztof102 Opublikowano 11 Czerwca 2009 Opublikowano 11 Czerwca 2009 nie mam, AEB - były tylko w B5 auto jest w warsztacie, jak odbiorę w sobotę lub w niedziele to wpiszę prawidłowy sorry
symek88 Opublikowano 29 Listopada 2010 Opublikowano 29 Listopada 2010 Witam. Nie zakładając nowego wątku ze spalaniem chcialbym podpiąć sie tutaj. Otoż mam swoją A4 od ok 2tyg i zastanawia mnie jego wysokie spalanie.... Otoż po dokladnych pomiarach, po zalaniu pełnego baku i resetowaniu licznika wyszlo mi srednie spalanie ok 16L dodam że przy NAPRAWDE spokojnej jezdzie do 3 tyś obrotów. Komputer pokazywal mniej wiecej takie same wartości. Autko dokladnie to A4 1.8T AMB quattro z automatem tiptronic. Po przeczytaniu wątków związanych ze spalaniem dowiedzialem sie ze autko przy spokojnej jezdzie powinno palic 10-12. Nie wiem ile pali jak sie go przycisnie bo poprostu chcialem sprawdzic ile spali na pelnym baku przy spokojnej jezdzie. Wymienione wszystkie filtr wraz z filtrem paliwowym. Podłaczyłem autko pod VAG'a i pokazaly sie tylko te błędy: 01 3 DTC's Found: 16795 - Secondary Air Inj. System: Incorrect Flow Detected 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent 18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent 16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent Dodam, że autko nagrzewa sie dosyć szybko do 90stopni i trzyma temp(wg wskazówki) Natomiast na vagu wskazuje 100stopni. W benzynce chyba temp powinna dochodzic do max 90stopni prawda?
Nosfer Opublikowano 29 Listopada 2010 Opublikowano 29 Listopada 2010 16795/P0411/001041 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected Possible Symptoms Malfunction Indicator Light (MIL) ON Possible Causes Fuel Pump Relay (J17) faulty Hoses/Pipes to/between Components faulty/clogged Secondary Air Injection Pump (V101) faulty Secondary Air Injection Pump Relay (J299) faulty Secondary Air Injection Solenoid Valve (N112) faulty Possible Solutions Check Fuel Pump Relay (J17) Check Hoses/Pipes to/between Components Check Secondary Air Injection Hoses/Pipes for Carbonization Check Secondary Air Injection Pump (V101) Check Secondary Air Injection Pump Relay (J299) Check Secondary Air Injection Solenoid Valve (N112) Te silniki mają wyższą temperaturę. 96>98*C jest u mnie zawsze. 16502/P0118/000280 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62): Signal too High Possible Symptoms Difficulties with starting a cold engine. Starting the engine when engine is warmish or warm, idle rpm immediately is 1200 - 3000 rpm. RPM at idle is irregular. With all engine temperatures idle rpm will often vary between 900 - 1000 rpm. With engine warm (90 °C) the engine temperature suddenly drops (70 °C) and slowly comes back to 90 °C. Bad acceleration during warm-up. Diesel Engines: Glow plug indicator may be on for a longer than normal time or at ambient temperatures where it shouldn't come on at all. Possible Causes The electrical signal coming from G62 is too low Wiring and/or connections faulty (short circuit?) Engine Coolant Temperature Sensor (G62) faulty Possible Solutions Check wiring and connections Check / Replace Engine Coolant Temperature Sensor (G62) U mnie poniżej 12/100 spalanie nie spadnie. PS. Co to znaczy, że masz wyprutego kata ?
symek88 Opublikowano 29 Listopada 2010 Opublikowano 29 Listopada 2010 16795/P0411/001041 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected Possible Symptoms Malfunction Indicator Light (MIL) ON Possible Causes Fuel Pump Relay (J17) faulty Hoses/Pipes to/between Components faulty/clogged Secondary Air Injection Pump (V101) faulty Secondary Air Injection Pump Relay (J299) faulty Secondary Air Injection Solenoid Valve (N112) faulty Possible Solutions Check Fuel Pump Relay (J17) Check Hoses/Pipes to/between Components Check Secondary Air Injection Hoses/Pipes for Carbonization Check Secondary Air Injection Pump (V101) Check Secondary Air Injection Pump Relay (J299) Check Secondary Air Injection Solenoid Valve (N112) Te silniki mają wyższą temperaturę. 96>98*C jest u mnie zawsze. 16502/P0118/000280 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62): Signal too High Possible Symptoms Difficulties with starting a cold engine. Starting the engine when engine is warmish or warm, idle rpm immediately is 1200 - 3000 rpm. RPM at idle is irregular. With all engine temperatures idle rpm will often vary between 900 - 1000 rpm. With engine warm (90 °C) the engine temperature suddenly drops (70 °C) and slowly comes back to 90 °C. Bad acceleration during warm-up. Diesel Engines: Glow plug indicator may be on for a longer than normal time or at ambient temperatures where it shouldn't come on at all. Possible Causes The electrical signal coming from G62 is too low Wiring and/or connections faulty (short circuit?) Engine Coolant Temperature Sensor (G62) faulty Possible Solutions Check wiring and connections Check / Replace Engine Coolant Temperature Sensor (G62) U mnie poniżej 12/100 spalanie nie spadnie. PS. Co to znaczy, że masz wyprutego kata ? Czyli jesli chodzi i temperature to mi dobra wskazuje. Więc czemu pokazuje błąd czujnika temperatury G62? Nosfer czyli wg ciebie spalanie rzędu 16L przy bardzo spokojnej jezdzie w tym silniku to norma?? Jakby palił 12L to by bylo chyba ok ale 16? Dzisiaj zauważyłem że pod maską cyka mi to ustrojstwo? Co to jest? i czy moze miec wplyw na spalanie? P.S Nie pisalem ze mam wyprutego kata...
Nosfer Opublikowano 29 Listopada 2010 Opublikowano 29 Listopada 2010 Na podniesione spalanie może mieć wpływ zbyt wiele rzeczy, żeby jasno określić z fusów. Nie napisałem, że 16 litrów to norma.. - to jest zbyt dużo. Mi pali tak z 13. Jeśli masz Vaga to zrób logi dynamiczne (chociaż teraz to nie masz gdzie i jak ich zrobić ) Błąd czujnika - to jest zupełnie inna historia, To, że masz temp. prawidłową to nie znaczy, że czujnik jest w pełni sprawny. Tym bardziej, że w twoim wypadku to błąd sporadyczny. Czujnik - *zielony* - W ASO kosztuje 119zł Ps. Z tym katem pomyliłem posty.
symek88 Opublikowano 29 Listopada 2010 Opublikowano 29 Listopada 2010 A to na zdjęciu to co to jest i za co jest odpowiedzialne?? Bo dosyć głośno to cyka/turkocze, jak odłącze wtyczke od "tego" to przestaje. W morde troszke mam załamke z tym spalaniem bo pewnie jak podjade do mechanika to zanim on dojdzie do tego dlaczego tyle pali to wydam fortune Wracając do tego czujnika to jesli nie jest w pelni sprawny to może mieć wpływ na spalanie? Gdzie on sie dokładnie znajduje?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się