tomasz102 Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Witam, Zamierzam wymienić klocki hamulcowe na przodzie. Z tego co zauważyłem to klocek wewnętrzny(z czujnikiem) znacznie szybciej się zużył niż zewnętrzny. Tarcze jakie mam to 288 mm Oglądając filmik zauważyłem, że gość smaruje wszystko jednym smarem. Mało tego smaruje on prowadnice kloców ich nie ścieralną część.Co dokładnie i jakim smarem powinno się posmarować przy wymianie klocków hamulcowych ? Czy smar do zacisków boscha będzie odpowiedni ? Czy lepiej kupić miedziowy i grafitowy smar ?
krzysiekvtec Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Opublikowano 15 Sierpnia 2015 (edytowane) miedzianym, a na filmie chyab jest smar zmniejszający tarcie Edytowane 15 Sierpnia 2015 przez krzysiekvtec
tomasz102 Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2015 (edytowane) Czyli miedzianym smarować prowadnice, tłoczki, nieścieralną część klocka i jego prowadnice ? Edytowane 15 Sierpnia 2015 przez tomasz102
jospethe Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Opublikowano 15 Sierpnia 2015 (edytowane) Prowadnice , czyli te wkręcane trzpienie w gumowe osłony lepiej pozmarować smarem silikonowym bo nie wchodzi w reakcję z gumą. Nie wiem czy jest sens smarowania nieścieralnej części klocków jakimkolwiek smarem bo niczemu to nie służy wg mnie a tylko zbiera się piasek i brud Edytowane 15 Sierpnia 2015 przez jospethe
tomasz102 Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2015 (edytowane) dev właśnie pisał, żeby miedzianego nie stosować bo niszczy on gumę. Udało mi się znaleźć coś takiego: ATE Brake cylinder - wewnetrzny pierscien oslony tloka, pierscien uszczelniajacy, wewnetrzna powierzchnie cylindrai zewnetrzna tloka zacisku ATE Plastilube - do jarzm i prowadnic, scianek otworu montazowego czujnika abs, scianki gniazda w zwrotnicy, prowqdnice w uchwycie zacisku Zamiast ATE Plastilube może być smar ceramiczny ? Edytowane 15 Sierpnia 2015 przez tomasz102
Dev Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Opublikowano 15 Sierpnia 2015 (edytowane) Prowadnice gumowe muszą być czyste, ich się nie smaruje w ogóle. Nie wiem skąd przyszła ta głupota na walenie miedzianego smaru w hamulce Edytowane 15 Sierpnia 2015 przez Dev
tomasz102 Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2015 dev a co polecasz do smarowania metalowych prowadnic ? samochód jak w opisie tarcze 288 mm
Dev Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Przecież te prowadnice pracują w gumach
tomasz102 Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Źle się wyraziłem. Chodziło mi o prowadnice na jarzmach. widziałem, że gość na filmiku to smarował - czas na filmiku 15:20 W internecie jest mnóstwo bzdur... Dev czyli generalnie co powinno się smarować i jakim smarem ? (wymiana klocków)
maniekaudia4 Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Opublikowano 15 Sierpnia 2015 W takim razie jak zlikwidować tarcie między elementami, z czasem prowadnice zaczną rdzewieć, zapiekać przy wszystkich elementach ruchomych stosuje się smary lub oleje.
Dev Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Smar daje się tylko do trzpieni tylnych jarzm.
SnOOpie Opublikowano 15 Października 2016 Opublikowano 15 Października 2016 Smar daje się tylko do trzpieni tylnych jarzm. Smar litowy jak wg etki? Grafitowy, ceramiczny? Czy Ate PlastiLube?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się