Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki płyn do układu wspomagania ?


wgrxxx

Rekomendowane odpowiedzi

25 minut temu, mily napisał:

Nie wiem dlaczego nie chcecie posłuchać Dev-a. On jest w tym specjalistą. Ja jeździłem na ORY i zatarłem pompę, później zalałem zielony minerał FEBI 6162 minerał (6161 to syntetyk)ale układ nie działał jak powinien. W końcu się posłuchałem Dev-a i zalałem citroena LHM plus, układ działa prawidłowo już 3 czy 4 rok.

Ciekawe czy ten XADO, jest lepszy od LHM Plus, i niby FEBI na pierwszy montaż szło, oraz słyszałem że to, to samo co ASO sprzedawało w swoich butelkach jako minerał.

Edytowane przez A4CCH
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w listopadzie wymienialem plyn (wlasnie na Febi),czyscilem zbiorniczek i odpowietrzalem uklad.Jak na razie wszystko jest OK,plyn sprawuje sie dobrze,nie pieni sie,nie ubywa... Z tego co wiem,to na pewno jest rzadszy/bardzie wodnisty niz ori,ale mozna go polecic.Placilem 42zl/litr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze się wytłumaczę że płyn ORY zatarł mi pompę, a jednak wiele osób jeździ na syntetyku i działa. Możliwe to to był zbieg okoliczności, mój układ wspomagania działał słabo pompa nie szumiała i nie dawała oznak że jest uszkodzona. Postanowiłem pójść za radą i wyczyściłem układ i zalałem płynem ORY, układ zaczął pracować dużo lepiej ale zaczęła też wyć pompa, myślałem że jest jeszcze trochę zapowietrzona, ale z dnia na dzień wyła coraz gorzej aż w końcu zakończyła żywot.

Nie wiem czy zalewając syntetyk jej pomogłem w dokonaniu żywota czy nie, ale na zakrętce wyraźnie jest napisane że należy zalewać wyłącznie mineralny. Może gdybym posłuchał wtedy Dev-a i zalał LHM+ to bym ocalił pompę, ciężko gdybać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba pokuszę się na LHM, tylko teraz nie wiem który będzie lepszy, LHM Total, czy LHM Xado ... Nikt nie zna różnic między nimi, który będzie bardziej odpowiedni do Audi ? Ok wezmę chyba Totala, brak jakiś konkretnych opinii o tym Xado, wole nie robić eksperymentów :D Pójdę przetartym szlakiem :)

Edytowane przez A4CCH
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie skąd kupić tego LHMa żeby na 100% był oryginalny, przeglądam allegro i występuje w 3-4 rodzajach opakowań ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Chciałbym się podłączyć do tematu. Mianowicie w sobotę wymieniałem płyn od wspomagania w swoim aucie bo mi zaczął "kipieć" przez korek. Jak spuszczaliśmy stary płyn to w układzie był czerwony. Teraz zalany został Febi zielony i zrobił mi się mały problem, pompa wspomagania zaczyna piszczeć gdy wykonuję ruchy kierownicą. Czym to może być spowodowane? 

Dodam, że przy wymianie musiałem wymienić opaskę przy pompie bo orgi nie dawała rady. W okolicy węża była "zapocenie"

Dzięki za pomoc.

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem 6161 i to chyba błąd. wczoraj zauważyłem na zbiorniczku, że powinien być 6162.  :-(

Przyznam się, strzeliłem sobie w kolano. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem obecnie po wymianie płynu na właściwy. Operacja przebiegła pomyślnie - pacjent w pełni sprawny. 

Także jeżeli ktoś z Was zmieni przypadkiem płyn na niewłaściwy to jedynym skutkiem tego jest drewniana kierownica i to, że słychać pompę przy każdym skręcie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, kamil2227 napisał:

to jaki w koncu plyn kupic ? Febi 6121  albo Febi na przeplukanie ukladu + do tego  g00400m2 ?

LHM 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też. U mnie jeździ w ADRze, chociaż w sumie silnik nie ma tu nic do rzeczy. W każdym aucie zalewam dokładnie taki jak na zdjęciach. Zero problemów, a pomijając wrażenia subiektywne z pracy układu to nawet kolor ma żywszy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u Siebie przy zakupie auta miałem zalany różowy, zmieniłem na febi zielony bo ktoś polecił na forum ale dalej mi mruczy jak skręcam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, k232 napisał:

Ja u Siebie przy zakupie auta miałem zalany różowy,

Większość w kolorze róż/czerwień to syntetyki choć zielone syntetyki też są.

Może magiel miałeś wymieniany z uszczelnieniami już na syntetyk.

Jak magiel nie ruszany to rocznik pojazdu wskazuje na minerał w układzie wspomagania i taki powinno się zalewać.

Nie wiem jak teraz bo Febiego nie kupuję ale jak dla mnie był jakiś rzadki.

Stosuję LHM lub LHM+ Totala lub Valeo i nie miewam żadnych problemów z układem i pompą.

A widuję takie magle i pompy co zrobiły 20 lat / 500 tys. km i nadal wszystko się kręci.

Należy jedynie regularnie wymieniać płyn we wspomaganiu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...