Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BLB] elementy znalezione po zdemontowaniu miski olejowej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sprawa wygląda następująco chciałbym zapytać czy w tych silnikach turbina jest łożyskowana na łożyskach igiełdowych lub podobnych? Sprawa wygląda następująco turbina padła i ukrecilo wałek na turbie, mój zaje******* mechanik podczas wymiany oleju mi zerwał gwint na misie i wkecil większą śroba która nie trzyma. Postanowiłem to zrobić po bożemu i wykręciłem mise aby ją dać do spawania a tam na smokerze łożyska jak i giełdowe jakieś chyba 2 sprężynki i jeszcze coś. Mogę podesłać zdjęcia. Proszę o pomoc bo nie mam pojęcia z czego to może być i czy zakładać mise. Ogólnie auto 1tys przejechało bez problemu.

Opublikowano

Turbina jest na łożyskach ślizgowych :decayed:

Żeby XXI wieku spuszczać olej przez korek w misce ?

Już dawno temu wymyślili wysysarki :P

Daj no zdjęcia co tam znalazłeś w misce olejowej , bo nie kumam o co biega :hi:

Opublikowano

Wysysarka moze i wyssie olej ,ale nie wszystki i syf tez zostanie na dnie z tym olejem

Wysłane z mojego LG-E460 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Po wykręceniu korka i tak to co nie jest płynne zostanie w misce :P

Używając wysysarki ściągam z silnika więcej oleju niż zlatuje korkiem :)

Ale i tak są miejsca w silniku, gdzie i tak trochę starego oleju zostaje , ( magistrala olejowa, pompa oleju, obudowa filtra , popychacze hydrauliczne, napinacze hydrauliczne itp.) .

W 1,9 TDI PD w samej głowicy zostaje ok 100 ml oleju, jakoś nie słyszałem żeby ktoś zwalał pokrywę głowicy przy wymianie oleju i go odsysał :naughty:

Jak nawet w silniku zostanie z 5% starego oleju to nie ma to praktycznie żadnego znaczenia dla pogorszenia właściwości smarujących oleju nowego .

Zdecydowanie to nic w porównaniu z trybem Long Life, gdy stary olej musi zrobić drugie tyle kilometrów :hi::decayed:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Troche racji masz .z sciaganiem jest tak jak daleko wejdzie wezyk.jak zlapie dno michy to wybierze tyle co przez korek

Wysłane z mojego LG-E460 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ale odbiegliscie od tematu. Co do zerwanego gwintu kupuje się tulejke naprawcza do korka miski. Tulejka kosztuje 18zl roboty na 30 min i masz wszystko szczelne i zostaje ori korek. Co do wysysania oleju to jedna i druga metoda jest dobra a jak ktoś nie ma wysysarki to spuszcza korkiem po to w końcu on jest. ;-)

Opublikowano

Zdjęcia podeślę jak wrócę z pracy. Nie znalazłem tego w misce tylko na smokerze. Wiem o tulejce ale powiedziano mi ze nie w wspawa mi jej na aucie bo olej podpływa i musze ja wykręcić i dziś będę miał gotowa. A zastanawia mnie te łożyska. Myślałem że mogą być z pompy oleju ale miałem mierzone ciśnienie i powiedziano mi ze jest ok

http://www.directupload.net/file/d/4113/h3dvxcyx_jpg.htm

coś takiego tam znalazłem

https://imageshack.us/i/ipgj4162j

Teraz powinno być ok

Opublikowano

btw co to jest smoker??? komin jakis?

Opublikowano (edytowane)

Zdjęcia podeślę jak wrócę z pracy. Nie znalazłem tego w misce tylko na smokerze. Wiem o tulejce ale powiedziano mi ze nie w wspawa mi jej na aucie bo olej podpływa i musze ja wykręcić i dziś będę miał gotowa. A zastanawia mnie te łożyska. Myślałem że mogą być z pompy oleju ale miałem mierzone ciśnienie i powiedziano mi ze jest ok

http://www.directupload.net/file/d/4113/h3dvxcyx_jpg.htm

coś takiego tam znalazłem

https://imageshack.us/i/ipgj4162j

Teraz powinno być ok

Te sprężynki i dekielki to chyba z popychacza hydraulicznego, a wałeczki może z rolki napędu pompek ?

Rolki dźwigienek zaworowych też są chyba w 2,0 tdi 16V na łożyskach igiełkowych :naughty:

Jak kultura pracy silnika nie budzi zastrzeżeń, to wcześniej był problem z którymś z tych elementów, a jak teraz chodzi jak sieczkarnia , to pokrywa głowicy do góry i szukać zonka :P

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Dzwigienki sterujące zaworami...może pozostałości po byłym właścicielu auta

Opublikowano

Wyglądają dokładnie tak http://www.directupload.net/file/d/4564/prdourjq_jpg.htm

O ich obecności dowiedziałem się zupełnie przypadkiem. Wysłałem moduł pompy oleju do przeróbki na większy zabierak po czym gość do mnie oddzwania i pyta co się działo z autem bo w module pełno rolek. Auto bez zarzutów dojechało do garażu więc z niedowierzaniem chwyciłem za magnes i...... tylko te 3 szt. wydobyłem. Najprawdopodobniej są też powodem uszkodzonego modułu pompy - luz osiowy na wałku. Zrzuciłem pokrywę zaworów i wszystko wygląda ok. Jesteś pewien, że to z dźwigienek?

Opublikowano

nigdzie indziej nie ma łozysk igiełkowych

dzwigienki zaworów

wałek sterujacy PPD

Opublikowano

potwierdzam , te rolki z dziwgienek pochodza ;(

ja także dowiedzialem sie o ich uszkodzeniu podczas kontrolki zabieraka.

niestety koszt szt 70-100zl (u mnie poleciala cala strona ssaca 8szt), i aby wymienic nalezy silnik zdemontować w dół :P

Opublikowano

Taka sytuacja? Zrzuciłem dziś wałki rozrządu... sprawdzilem wszystkie rolki i wyglądają bardzo dobrze. Zastanawiam się czy poprzedni właściciel był ze mną do końca szczery. Mam to auto od dwóch tygodni więc robię rozpoznanie. Dziś do niego dzwoniłem w tej sprawie i odpowiedział tak jak się spodziewałem: "Ja nic tam nie ruszałem. Ja nie wiem". Podejrzewam, że wcześniej musiało się coś wydarzyć i nie posprzątali do końca.

15lolo pytanie do Ciebie. Jak wyglądały Twoje uszkodzone? Obracały się normalnie? Zablokowały się? Już teraz zupełnie zgłupiałem. A może te rolki z moich pochodzą i trzeba je wyciągnąć zupełnie aby dobrze zdiagnozować.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...