maciekg Opublikowano 5 Listopada 2008 Opublikowano 5 Listopada 2008 Tak sobie przegladam notatki z czasów, gdy byłem w wojsku i znalazlem bardzo ciekawe informacje na temat czołgu PT91 Pojemnośc silnika 39 litrów 12 cylindrów, układ V Moc 850 KM Moment obrotowy 315 kgm-3200 Nm Zużycie paliwa od 260 do 450 l/100 km Zużycie oleju 3-10 l/100 km Pojemność układu smarowania 76 l (minimalna ilosc 20 l) Pojemność układu chłodzenia 90 l Silnik wielopaliwowy: On, etylina, paliwo lotnicze
slaweq Opublikowano 5 Listopada 2008 Opublikowano 5 Listopada 2008 Zużycie paliwa od 260 do 450 l/100 km :shocked: Myslałem, że to pali ok 100 l/100 km :gwizdanie:
Hugo Opublikowano 5 Listopada 2008 Opublikowano 5 Listopada 2008 Zużycie paliwa od 260 do 450 l/100 km :shocked: Myslałem, że to pali ok 100 l/100 km :gwizdanie: To jak emeryt jedzie
Piechol Opublikowano 5 Listopada 2008 Opublikowano 5 Listopada 2008 100l/100km to pali Veyron jak mu się wciśnie
Madas Opublikowano 5 Listopada 2008 Opublikowano 5 Listopada 2008 jak auta paliły by tyle 400pare l ciekawe kto by je kupował :gwizdanie: [br]Dopisany: 05 Listopad 2008, 19:35_________________________________________________a przede wszystkim gdzie byłby bak na taką ilość paliwa
Wąski Opublikowano 5 Listopada 2008 Opublikowano 5 Listopada 2008 chip i spalanie spadnie mogę zrobić
Gość Trzeniu Opublikowano 5 Listopada 2008 Opublikowano 5 Listopada 2008 trzeba zapytać Rogala na ile by to wykręcił , teraz ma tylko 3200 Nm :decayed:[br]Dopisany: 05 Listopad 2008, 20:03_________________________________________________no i jest Quattro w standardzie :naughty:
eMeM Opublikowano 5 Listopada 2008 Opublikowano 5 Listopada 2008 Silnik wielopaliwowy: On, etylina, paliwo lotnicze moc, moment i spalanie to dla jakiego paliwa ? :gwizdanie:
domelq Opublikowano 5 Listopada 2008 Opublikowano 5 Listopada 2008 Zużycie paliwa od 260 do 450 l/100 km :shocked: Myslałem, że to pali ok 100 l/100 km :gwizdanie: 100/100 to pali STAR wojskowy, sam sprawdzałem i ... przegrałem zakład :gwizdanie:
Tukan Opublikowano 5 Listopada 2008 Opublikowano 5 Listopada 2008 no i jest Quattro w standardzie :naughty Gąsioratto ma w standardzie,a jak to zhamowac??Chyba hamownia drogowa
jacekm Opublikowano 5 Listopada 2008 Opublikowano 5 Listopada 2008 100/100 to pali STAR wojskowy, sam sprawdzałem i ... przegrałem zakład :gwizdanie: STAR 266 pali średnio 30l / 100km
domelq Opublikowano 6 Listopada 2008 Opublikowano 6 Listopada 2008 100/100 to pali STAR wojskowy, sam sprawdzałem i ... przegrałem zakład :gwizdanie: STAR 266 pali średnio 30l / 100km Ja jeździłem po lesie i wyszło około 100, pamiętam dobrze bo przegrałem troszkę wódki [br]Dopisany: 06 Listopad 2008, 08:45_________________________________________________ Silnik wielopaliwowy: On, etylina, paliwo lotnicze moc, moment i spalanie to dla jakiego paliwa ? :gwizdanie: Jestem odlewnikiem i robiłem nie dawno projekt formy głowicy cylindra do czołgu Okazało się że silnik taki jest zbudowany z pojedynczych głowic a nie odlewany w całości. Wówczas można go montować w 6, 8, 10 i 12 cylindrowe jednostki. Wykorzystuje się te głowice do silników czołgowych lub agregatów prądotwórczych (szpitale, jednostki wojskowe itp.). Ze względu na specyfikę działania takich silników muszą one działać w każdych warunkach i dlatego mają działać na wszystkich dostępnych paliwach (jak to w warunkach bojowych), tj. ON, benzynka, paliwo lotnicze, olej rzepakowy itd., itp. Jest tak projektowane, że nawet jak dostanie sie tam troszkę cząstek stałych (piach) to i tak musi działać
szogun0 Opublikowano 6 Listopada 2008 Opublikowano 6 Listopada 2008 Wiedz, że większość dużych głowic jest składana z segmentów. Nawet w starze 266, gdzie jest silnik R6 jest 3 głowice, każda obejmuje 2 cylindry. Z taką długą głowicą były by problemy z utrzymaniem przylegania do bloku.
jacekm Opublikowano 6 Listopada 2008 Opublikowano 6 Listopada 2008 Wiedz, że większość dużych głowic jest składana z segmentów. Nawet w starze 266, gdzie jest silnik R6 jest 3 głowice, każda obejmuje 2 cylindry. Z taką długą głowicą były by problemy z utrzymaniem przylegania do bloku. STAR 660 ma jedną (6 garków w benzynie) Kiedyś ręcznie szlifowałem na specjanej płycie, chyba kamienna z tego co pamiętam Co do spalania 266 to napisałem średnio. Wiadomo, że po terenie na niskich biegach itd spali więcej. Jest tzw norma terenowa, nie pamietam ale ileś % więcej niz norma szosowa. Nadal twierdzę, że 100l to albo Ci ulali ze zbiornika albo silnik był mocno zuzyty W SKOT-ach głowice są osobno na każdy garnek i, tu ciekawostka, nie ma uszczelek pod głowicami. Wkładane na stozek W deklach jak paliwka braknie i nie ma dystrybutora w okolicy to możesz nawet pod monopolowy podjechać Tylko czy warto ?
michu93 Opublikowano 6 Listopada 2008 Opublikowano 6 Listopada 2008 gdzies kiedys slyszalem ze hummer h2 w terenie łyka 100/100
taktuś Opublikowano 6 Listopada 2008 Opublikowano 6 Listopada 2008 Ja w armii latałem BWP-em 13 ton, 315KM niby niedużo, ale drzewa na wyścigi dziobem łamaliśmy... na drawskim pływałem tym sprzętem po jeziorze... cały "czarnuch" był mokry od potu... pamiętam zabawną historię z czołgiem T72, na tymże drawskim poligonie, otóż spalił jak obliczyli technicy 1000l/100km, była lekka konsternacja że ciut za dużo..., ale rozeszło się po kościach, w końcu okoliczni rolnicy też chcieli taniej orać... jacekm byłem w Sulęcinie letnią nocą na samowolce, był wrzesień 92, przy okazji poligonu na Wędrzynie, fajne miasteczko
jacekm Opublikowano 6 Listopada 2008 Opublikowano 6 Listopada 2008 jacekm byłem w Sulęcinie letnią nocą na samowolce, był wrzesień 92, przy okazji poligonu na Wędrzynie, fajne miasteczko Dzięki Mieścina całkiem fajna ale troszkę "przymała", chociaż powiat Poligon też niczego sobie. BWP pływałem w okolicach Piły. W Wedrzynie nie miałem okazji, za to SKOT-em "troszkę" pośmigałem Tym sie dopiero pogina. Ma fajną skrzynię biegów, najpierw wbijasz bieg a później dopiero sprzęgło. No, ale to już więcej opisywania Zresztą konstruktorem była sąsiadka zza południowej granicy. Nazywałem je zemstą za 68r
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się