Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Słabe światła mijania rozwiązanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja w końcu wyczyściłem swoje soczewki (H7), wsadziłem zregenerowane odbłyśniki i nowe żarniki nextget 5500k z HRF (przetwornice stare jakieś Ballast) jak kolega Ralen i w końcu mam biało przed samochodem. Nawet na mokrej nawierzchni widać, że oświetla drogę. Różnica w stosunku do światła przed regeneracją znacząca. Mam zamiar zakupić jeszcze przetwornice z HRF X35, bo przy tej mojej obecnej jednak raz za czas jakiś błąd wyskoczy. Kolego Ralen, lepiej wsadzić X35 niż X55? Coś tam wspomniałeś, że na 55W gożej świeci na mokrym?

Opublikowano (edytowane)

To wszystko zależy jakie palniki wsadzisz i do jakich przetwornic. Wczoraj spaliła mi się X35 przetwornica bo dostało się wody. Ja myślałem że palniki Nextgen Yaeky z przetwornicami X35 świecą dobrze - no bo w sumie swiecą dobrze i widziałem na nich daleko i wszystko

Dziś włożyłem swoje Chińskie 55W przetwornice do palników yaeky nextgen i to co zobaczyłem po prostu zbiło mnie z tonu. Sami oceńcie, jest jeszcze jaśniej niż na X35:

http://iv.pl/images/33418752865147193882.jpg

Takiej ilości światła, takiego jasnego doświetlenia to ja jeszcze nie widziałem nawet w ledowych lampach nowych aut. Jak w dzień. A jak zapodałem bihalogenem to się przeżegnałem :D

Zwróćcie uwagę że to jest barwa 5500k a świeci na biało-żółto. Zero niebieskiego. Na przetwornicy X35 bardziej bielą świeciło, te świecą bardziej zółto.
Linia światłocienia jest bardzo nisko, nie ma mowy o oślepianiu kogokolwiek, chyba że będę jechał pod bardziej strome wzniesienie =) tu by się właśnie samopoziom przydał.

Przetwornice 55W mocniej rozpalają żarnik i dają więcej światła. Przetwornice X35 są 35 watowe i słabiej rozpalają żarnik.
Wadą jest to że na pewno krócej potrzymają palniki ale mam zapasowy komplet więc spoko =)

Reasumując w odpowiedzi na Twoje pytanie artku. Jeżeli chcesz widzieć na mokrej drodze jak najwięcej, to bierz takie przetwornice które mają 55Wat i palniki 4300
Jeżeli chcesz mieć bardziej biel i trochę gorsze doświetlenie ale bardziej niebiesko-białe, bierz palniki 5500 i 35Wat przetwornice :) Zestaw dobierz jaki chcesz, nie powiem Ci jakie dokładnie mam przetwornice ale to są kompletnie Noname :)

Edytowane przez Ralen
Opublikowano (edytowane)

W sumie to Dawidepd się dopytywał o to świecenie na mokrym, ale dzieki za wyczeropujące info:) Żarniki mam nextget 5500k z HRF i ich raczej już nie będę zmieniał, bo stówkę na nie wydałem z nadzieją, że są dobrej jakości i w miarę dobrze świecą. W ofercie HRF nie mieli H7 4300, bo bym z pewnością takie wtedy wziął. Jak wspomniałem, takie palniki plus stare przetwornice 35-cio watowe i zregenerowane odbłyśniki i wyczyszcona soczewka i jest mega różnica na zwykłuch H7 chalogenach.Wymienię właśnie jeszcze te przetwornice, bo moje jakieś błędy już sieją i za twopją sugestią Ralen skuszę się na X55 z HRF, mam nadzieję, że oni mają jakościowo dobre elementy. Nie zależy mi na niebieskim świetle, nie chcę się lansować tylko poprawić swoje bezpieczeństwo. Ale wspomniałeś, że spaliły Ci się przetwoprnice X35, miałeś je z HRF?? Bo jeśli tak, to nie za dobrze jednak o nich by świadczyło...

Edytowane przez władysław
Opublikowano (edytowane)

Tak, miałem X35 z HRFu ale spaliła mi się jedna bo po stłuczce warsztat mi ją źle podmontował. Niby są hermetyczne, ale wody dostało się na złączkę między palnikiem a przetwornicą i tam zrobiło się zwarcie. Dlatego utrupiła się przetwornica.

Jechałem dziś w deszczu na tych światłach co wrzuciłem wam wczoraj zdjęcie i dobrze oświetla czarny asfalt. Widać dziury =) Dramatu nie ma
Artek na X35 przetwornicach nie będziesz miał takiego efektu. Szukaj przetwornic po specyfikacji, tak żeby generowała 55w mocy

Edytowane przez Ralen
Opublikowano

Powiem Ci, że prawie tak samo mi świecą obecnie na moim zestasiwie jak Twoje porównując do zdjecia :) Zastanawiam sie dalej nad tą przetwornicą, czy faktycznie kupować taką na 55W, czy nie będzie juz wtedy faktycznie za mocnego światła emitować żarnik by nie oślepiał kierowców z na przeciwka:/ poza tym, ta przetwornica z HRF 55W wygląda mniej solidnie (cała plastik) niż X35, która ma obudowę z jakiegoś metalu czy aluminium.

Opublikowano

kwestia ustawienia świateł. Dajesz niżej i jest OK.

Nie wiem jakie masz teraz przetwornice ale jeżeli wygląda to podobnie do moich to nie pchałbym się w X35 bo możesz być rozczarowany. Na x35 miałem zauważalnie mniej światła i bardziej niebieska barwa

Opublikowano

Teraz mam jakieś "hid ballast" 35watowe slim. Poprzedni właściciel, który ja zakładał ze 6 lub więcej lat temu mówił, że wtedy kosztowały sporo. Jeszcze się zastanowię co zrobić.

Na razie jakby ktoś czytał to polecam czyszczenie soczewek i i zregenerowanie odbłyśników, bo efekt jest widoczny.

Opublikowano

Temat pomocny, przy rozklejaniu lamp i malowaniu na czarno ogarnąłem również to :)

Opublikowano

Jak rozklejałes lampy?? Udało sie bez zniszczeń? :)

Opublikowano

Panowie jak później zamontować te spinki których pozbywamy się jeszcze w lampie?
Od 1:45 na filmiku

Opublikowano (edytowane)

Ja u siebie (zwykłe lampy halogenowe H7) wymontowałem je w lampie, bo nie mogłem projektora wyciągnąć i nie miałem pojęcia, jak mi się to uda potem poskładać. Jednak później się okazało, że cały projektor można wyciągać i wsadzać do lampy bez rozpinania tych spinek. Jednak nie wiem, jak to jest w przypadku xenonów lub bixów, ale wydaje mi się, że autor filmu poprostu upraszcza se tylko robotę z wyciągnięciem projektora i bez problemu można to później włożyć w całości, w xenonach jest więcej miejsca niż w halogenach.

Edytowane przez władysław
Opublikowano

Ja też mam zwykłe H7 i na tym etapie się zatrzymałem ;/
Czeka mnie później jeszcze jakaś niespodzianka?

Opublikowano (edytowane)

Soczewka wychodzi/wchodzi cala, bez tego rozpinania spinek. Znacznie sprawe ulatwia "rozkrecenie" regulacji od ustawiania lamp na boki oraz gora/dół. W bixie zas jest tyle miejsca, ze mozna dwoma rekami grzebac, a soczewka po odkreceniu srubek sama wylata. ;)

Edytowane przez KoJ@K
Opublikowano

Ja też mam zwykłe H7 i na tym etapie się zatrzymałem ;/

Czeka mnie później jeszcze jakaś niespodzianka?

Ale co dokładnie masz na myśli? Nie wyjąłeś tych projektorów? trzeba trochę nim pokręcić w środku i musi wyjść i wejść później. Pamiętać trzeba, tak jak autor tematu mówił, aby rozkręcić do końca regulację wysokości światła (w stronę klosza lampy) i powinno wyjść.

Opublikowano

W takiej lampie jak moja bez zwolnienia zaczepów chyba się nie obejdzie.
Przy regulacji za bardzo trzyma a nie chcę urwać.
wpr56gg8.jpg

Opublikowano

Rozumiem, że to zdjęcie masz poglądowe i w rzeczywistości masz odkręcone nakrętki i zdemontowane te druciki kontrujące?

Opublikowano

Tak tak to zdjęcie zostało zrobione zaraz po wymontowaniu lampy.
Trzy śrubki wykręcone i drucik wyciągnięty tylko regulacją świateł się nie bawiłem i to pewnie dlatego.
Regulacją mniej więcej ile obrotów trzeba zrobić? Czy kręcić do oporu aż widocznie zacznie się zbliżać do klosza?

Opublikowano

Jeszcze drucik od mocowania żarówki. Ja nie liczyłem obrotów od regulacji soczewki, kręciłem, aż się mi nie oparła na kloszu lampy, dosłownie oparła się o klosz, i wtedy kręciłem projektorem, aż nie wyszedł.

Opublikowano

Dzięki, w weekend zrobię kolejne podejście do czyszczenia soczewek.
Najwyżej skończy się tak, że wpadnę do Ciebie z dobrą flaszką :D
Obecnie wygląda soczewka nie najlepiej....

2eltjdv.jpg

Opublikowano

Heh, miałem Ci pisać, że jak Ci się nie uda, to się odezwij na PW to coś wymyślimy;) Patrząc na zdjęcie, to powiem Ci, że masz soczewki jeszcze w gorszym stanie, niż ja miałem. Jutro postaram sie wsadzić jakieś zdjęcia .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...