Hosse Opublikowano 12 Października 2015 Opublikowano 12 Października 2015 Witajcie, mam problem z odpaleniem a4. Samochód przez 7 lat jest w moich rękach wszystko robione w miarę możliwości na bieżąco i jak do tej pory nie zapalił tylko raz , jak umarł akumulator. Niestety jakiś tydzień temu musiałem przestawić samochód z miejsca na miejsce (przejazd jakieś 20 metrów) po tym manewrze samochód stał jakieś półtora tygodnia nie ruszany. W dniu dzisiejszym chciałem go uruchomić i d.... Po przekręceniu kluczyka kontrolki zapalają się i gasną ( świece ) na komputerze wyskakuje OK. rozrusznik kręci jak szalony a silnik nawet nie załapie na pół gwizdka co ciekawe nawet nie dymi z wydechu. Dotychczas potrzebował nie więcej niż półobrotu żeby odpalić , nawet przy niskich temperaturach. Poczytałem forum i poszedłem sprawdzić pompkę paliwa w baku. Zdjąłem węża od zasilania , przekręciłem kluczyk i paliwo leci. Przekręcając kluczyk słychać również cyknięcie pod maską (sterownik?) Kontrolka immobilizera gaśnie. Zdjąłem przewód z filtra paliwa , po przekręceniu kluczyka paliwo leci. Próbowałem odpalić na plak , ale niestety pryskając do filtra złapie do puki pryska się plakiem po tym czasie gaśnie. Podczas takiego odpalania pojawił się drobny dymek z wydechu. Już w akcie desperacji próbowałem odpalić na holu ale niestety to również nie przyniosło założonego rezultatu. Sam już nie wiem co z tym zrobić. Może po opisie ktoś z was wpadnie na pomysł jak rozwiązać problem ?
Musashi Opublikowano 12 Października 2015 Opublikowano 12 Października 2015 podepnij VAG,sprawdz bledy moze padl czujnik obrotow G28. ew. brak jednego z napiec zasilajacych ECU sprawdz bezpieczniki.
Kolo91 Opublikowano 13 Października 2015 Opublikowano 13 Października 2015 Może nastawnik się zaciął puknij w niego gumowym młotkiem ja tak miałem
OLIVER Opublikowano 13 Października 2015 Opublikowano 13 Października 2015 Może nastawnik się zaciął puknij w niego gumowym młotkiem ja tak miałem Ten silnik nie ma nastawnika
Kolo91 Opublikowano 13 Października 2015 Opublikowano 13 Października 2015 (edytowane) nie zauważyłem, że to AJM Edytowane 13 Października 2015 przez Kolo91
Hosse Opublikowano 13 Października 2015 Autor Opublikowano 13 Października 2015 Dzisiaj po pracy zacznę od odpięcia akumulatora (może się komp zresetuje) i sprawdzenia bezpieczników.Bo Vaga niestety nie mam (może ktoś poleci coś sprawdzonego z portalu aukcyjnego to zakupię bo wybór ogromny) Postaram się dostać do ECU może jakoś miernikiem posprawdzam napięcia. Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, mój samochód ma dodatkowe zabezpieczenie przed kradzieżą polegające na tym że tu i ówdzie należy pomacać i zabezpieczenie się wyłącza. Jest też opcja serwisowa gdzie całkowicie można to zabezpieczenie odłączyć. Już myślałem że to to ale po całkowitym wyłączeniu nadal nie chciał odpalić. Bardzo dziwne że przez tyle lat bezproblemowej jazdy nagle wszystko umarło. Mam cichą nadzieję że to jakaś błahostka bo jak pomyśle że mogą to być pompki to aż mnie skręca...
Hezen Opublikowano 13 Października 2015 Opublikowano 13 Października 2015 Pompki nie siadają zdnia na dzień. Problem może leżeć we wspomnianym czujniku lub elektryce - tym bardziej że jest zimno i wilgotno. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Hosse Opublikowano 13 Października 2015 Autor Opublikowano 13 Października 2015 (edytowane) Panowie akumulator odpięty i nic. W ECU sucho. Bezpieczniki są ok. Nie wiem jak sprawdzić zasilanie na ECU. Nadal kręci i nawet na jeden gar nie złapie. Czy jest szansa jakoś bez vaga sprawdzić ten czujnik. Jeśli chodzi o kabel to u mnie będzie obd2 ? Edytowane 13 Października 2015 przez Hosse
lukaszooo Opublikowano 13 Października 2015 Opublikowano 13 Października 2015 Sprawdz najprostsze czyli czy dochodzi paliwo.
Hosse Opublikowano 13 Października 2015 Autor Opublikowano 13 Października 2015 (edytowane) Paliwo sprawdzałem. Zdjąłem waz z filtra paliwa co idzie od filtra do silnika i przekręcając kluczyk pompka podaje paliwo. Wziąłem od kumpla kabel VCDS który ma do Octavii 2 podpiąłem wybrałem 8D i błąd komunikacji. Najwyraźniej nie ominie mnie zakup vaga z ale drogo. ________________________________________________________________________________________________________________________ Panowie posiadanym przeze mnie vcds - em udało się coś odczytać . niestety po pewnym czasie program łapał błąd i się rozłączał ale pokazało : 17571 - fuel temp sensor (G81) - open or short plus - intermittent dwa błedy programu (komunikacja z samochodem ) 17978 - engine blocked by immo. Dodatkowo zauważyłem że jak dłużej jest włączony zapłon to zaczyna migać kontrolka świec żarowych. Początkowo przekręcając kluczyk kontrolka świec zapala się i gaśnie ale po jakimś czasie zaczyna migać ... Jakieś sugestie ? Na pewno jutro zakupię vaga żeby swobodnie zrobić auto sckan. Edytowane 13 Października 2015 przez Hosse
mantix Opublikowano 13 Października 2015 Opublikowano 13 Października 2015 immo ci kompa zablokował, próbowałeś innym kluczykiem palić?
Hosse Opublikowano 14 Października 2015 Autor Opublikowano 14 Października 2015 immo ci kompa zablokował, próbowałeś innym kluczykiem palić? Mantix , niestety mam drugi kluczyk ale bez immo. Próbowałem ale miga kontrolka immo na desce. Zamówiłem dzisiaj VAGA powinien przyjść na piątek mam nadzieję że wtedy odczytam wszystkie błędy i spróbuję je wykasować. Pytanie czy po tych błędach co podałem wczoraj można wykluczyć diagnozy które postawili koledzy wyżej odnośnie g28 albo ecu? Czy da się jakoś Za pomocą vaga sprawdzić czy immo działa jak należy ?
mantix Opublikowano 14 Października 2015 Opublikowano 14 Października 2015 Sterownik masz oryginalny z tego samochodu? PrÓbowałeś go odpiąć i zobaczyć czy nie ma wilgoci gdzieś na wtyczkach? Drugi błąd jest od czujnika temperatury paliwa.
Hosse Opublikowano 16 Października 2015 Autor Opublikowano 16 Października 2015 Tak sterownik raczej jest oryginalny bo 7 lat nic się z samochodem nie działo. ECU nie wypinałem odkreciłem tylko obudowę żeby zobaczyć czy coś w środku nie jest pozalewane i było sucho. W dniu dzisiejszym doszedł do mnie kabel w końcu i zrobiłem auto scan. Pierwsze skanowanie pokazało mi błąd 16706 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal P0322 - 35-00 - - który po wykasowaniu już się nie pokazała przy drugim skanowaniu ... dziwne ? Chyba że tak miało być. Kolejna problemstyczna sprawa to info z immobilaizera : Address 25: Immobilizer Labels: None Controller: Bit teA dre ss Component: e 17 eingeben VCID: 5AC7116BD507 No Faults Found or DTCs not supported by controller or a communication error ocurred. Podczas drugiego skanowania(po skasowaniu poprzednich błędów) błędu z G28 nie było za to pojawiły się : Address 03: ABS Brakes Labels: 8E0-614-111-ASR.LBL Controller: 3B0 614 111 Component: ABS/ASR 5.3 FRONT D00 Coding: 00012 Shop #: WSC 06435 VCID: D3D97C4F32ED 2 Faults Found: 18265 - Load Signal: Error Message from ECU P1857 - 35-10 - - - Intermittent 18266 - Engine Speed Signal: Error Message from ECU P1858 - 35-10 - - - Intermittent Oraz dokłądnie to samo co wyżej z immobilajzera. Pytanko mam czy trop G28 jest dobry? Uda mi się wymienić ten czujnik od góry czy lepiej od dołu? Da rade to samemu zrobić ? Gdzie takowy czujnik może się znajdować (gdzie go szukać) Czy waszym zdaniem warto w ciemno kupić nowy i wymienić czy może go jakoś pomierzyć ? Już mi ręce opadają , Autko sprawowało się bez zarzutu i nagle betka na całej linii.
mantix Opublikowano 16 Października 2015 Opublikowano 16 Października 2015 Kurcze ja bym wypiął te wtyczki od kompa i zobaczył, masz błąd komunikacji ze sterownikiem, immo masz chyba w zegarach czyli adres 17.Nie masz jakiegoś kompa na podmianę? Spróbuj wejść na 25 i zrobić adaptacje, jak ci pokaże, że immo jest pod adresem 17 to tam wejdź i zrób adaptacje, czyli adaptacja, kanał zero i potwierdzasz, ale mimo wszystko najpierw bym wypiął i wpiął parę razy wtyczkę, może coś nie łączy.Może się wypowie, ktoś bardziej oblatany w temacie
Hosse Opublikowano 17 Października 2015 Autor Opublikowano 17 Października 2015 NO to wychodzi na to że bee musiał chyba osłonę z podszybia zdjąć żeby się do kompa dostać i wtyczki powypinać. może zakupię juto jakiś kontakt i wtyki popryskam ? głupi jestem już z tym samochodem. Do tego brak kanału co uniemożliwia szybkie wymontowanie czujnika w celu sprawdzenia. Panowie problem rozwiązany. Potrzeba było trochę wolnego czasu światło dzienne i cierpliwość. Jak się okazało po ponownym podłączaniu VAGA ciągle wyskakiwało g28 dlatego tez postanowiłem iść po nitce do kłębka. Wypiąłem wtyczkę i szukałem końca. Okazało się że znalazłem jakąś wielką kość wieprzową w środku (też byłem zdziwiony, bo nie przypominałem sobie abym jakiegokolwiek dzika rozjechał) i .... przegryziony kabel od g28. Jakiś zwierz urządził sobie pod maską mojego samochodu stołówkę i troszkę mu sama kość nie podchodziła wiec zabrał się za przewód... Wykręciłem czujnik , uciąłem pogryzione kable to samo zrobiłem z kablem przy wtyczce ... dołożyłem swój kabel poskręcałem na izolację , jeszcze raz sprawdziłem błędy i .... samochód odpalił z pół obrotu tak jak dotychczas .... tyle kłopotu przez jakaś bestię ... nowy czujnik będzie w poniedziałek więc podmienię moje druciarstwo na nowe i będzie super. Dziękuję wszystkim za pomoc !!
OLIVER Opublikowano 18 Października 2015 Opublikowano 18 Października 2015 No to super ze wszystko Ci gra ... Uzupełnij sobie profil bo Ci przywalą ostrzeżenie
Hosse Opublikowano 19 Października 2015 Autor Opublikowano 19 Października 2015 Faktycznie profil miałem nie uzupełniony. Do tej pory tylko czytałem ale tym razem potrzebowałem się skonsultować Profil uzupełniony ale najważniejsze to że Audiczka znów pali z pół obrotu. Teraz tylko jakąś kostke z kibla pod maskę żeby zwierzynę odstraszyć.
Chelios Opublikowano 29 Grudnia 2017 Opublikowano 29 Grudnia 2017 Panowie, podepnę się pod temat bo mam praktycznie ten sam problem w tym samym aucie. Znajomy zabrał się za wymianę oleju oraz filtra paliwa, po tym zabiegu auto nie chciało odpalić. Myślałem że zapowietrzony układ, vagiem parę razy uruchomiłem pompkę, paliwo dochodzi. Auto tylko pali na plak, chociaż ze dwa razy udało się je odpalić bo usunięciu błędu 16706 lub 16705, raz wyskakiwał jeden raz drugi. Dzisiaj jadę załatwić czujnik na podmiankę ale obawiam się że wina może leżeć po stronie komputera (brak zasilania we wtyczce czujnika, kable sprawdzałem wszystkie i brak jakichś uszkodzeń czy przetarć). Czujnik wydaje się gdzieś uszkodzony bo próbując sprawdzić jego rezystancję nie mam żadnych odczytów (a powinno pokazać się cokolwiek, miernik sprawny) poza tym jest tuż pod filtrem i może przy wymianie go znajomy uszkodził, martwi mnie tylko brak napięcia na jego zasilaniu od ECU. Przy komputerze sucho, wtyki czyste i nie zaśniedziałe (od jednej większej wtyczki, mniejsza nie da się wypiąć przez tą cholerną obudowę). Chciałem się do niego dostać ale to bydle jest jakoś głupio obudowane w blaszanej obudowie na jakieś spawy, nie spotkałem się jeszcze z czymś takim. Koledzy, jeśli wymiana czujnika nic nie da to powiedzcie mi jak wygląda kwestia wymiany ECU i jego adaptacji, co trzeba oprócz ECU wymienić (czy immo też czy da się je jakoś sparować, pamiętam że w oplu musiałem zmieniać komplet ECU+immo ze stacyjką i jeszcze coś).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się