Labiel Opublikowano 3 Lutego 2012 Opublikowano 3 Lutego 2012 Witam, braciak w passacie ADR 1.8 125km miał ostatnio to samo, wysrało mu cały olej a rozbryzgło go dosłownie wszędzie, na szczęście przysłaniał akurat chłodnicę więc momentalnie zobaczył co się dzieje i wyłączył silnik, okazało się że winę poniosła zatkana odma. Z silnika jak się okazało uciekł praktycznie cały olej, całkowity koszt naprawy wyszedł go około 600zł . A czym mu wypchnęło ten olej?
adams78 Opublikowano 3 Lutego 2012 Opublikowano 3 Lutego 2012 Napisał, że odma... Co do chłodniczki to radzę każdemu kto to czyta przed wymianą oleju zaopatrzyć się w simmering, wymienić i zapomnieć o problemie na parę lat. 30min roboty
duluki Opublikowano 3 Lutego 2012 Opublikowano 3 Lutego 2012 wrzuccie jakieś fotki gdzie znajduję się ta chłodniczka oleju
szeva_A4 Opublikowano 14 Listopada 2012 Opublikowano 14 Listopada 2012 Witam. Mam taki sam problem ze cieknie mi olej z silnika i prawdopodobnie będzie to uszczelka tej chłodnicy oleju i mam pytanie jak to wymienić bo z tego co widziałem to jest ciężki dostęp. Ma ktoś zdjęcia?
endriuu Opublikowano 11 Grudnia 2012 Opublikowano 11 Grudnia 2012 Mam podobny problem. - 20 w nocy, odma zamarznięta i wyrzygało mi dzisiaj cały olej, właśnie gdzieś nad filtrem. czy jest tam jeszcze coś co mogło puścić czy stawiać na ta uszczelkę chłodniczki? W pon jestem umówiony z mechanikiem. Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2 ---------- Post dopisany 11-12-2012 at 13:44 ---------- Poprzedni post napisany 08-12-2012 at 18:10 ---------- ok. to byla usczelka chlodniczki. cisnienie znalazlo najslabsze ogniwo i puscila wlasnie ta uszczelka (byla juz stara, spekana i stwardniala na mrozie). wymiana musiala sie odbyc przez gore - koszt uszczelki - 14 zl.
Gość Shiftback Opublikowano 14 Grudnia 2012 Opublikowano 14 Grudnia 2012 Dzisiaj mnie również wysadziło uszczelkę. Zarzuca ostro olejem nad filtrem z tym, że pojechałem na tym z 8km... Póżniej wlałem 3 litry i pomału musiałem wrócić niestety... Tyrkocze troche jak stary polonez jednak nie osiągnął blok temp 80 st.C. Czy już w tym momencie silnik jest uszkodzony czy to objaw początku suchej pracy? (musiałem wrócić, nie miałem możliwości) Prosze jakieś info co do takiej pracy, Co można naruszyć? ---------- Post dopisany 14-12-2012 at 15:49 ---------- Poprzedni post napisany 13-12-2012 at 19:17 ---------- Podrzucę, że jestem po zabiegu wymiany uszczelki chłodniczki. Silnik pracuje bez zarzutu jedynie pozostały małe jakby hałasy silnika, które słyszałem wcześniej. Dodam, że zrobiłem w ten sposób około nie wiecej jak 20 km na bardzo delikatnej jeżdzie przy mrozie ok. -12 i temperatura bloku nie przeszła nad 80stC. Jednak w ciągu tej jazdy dolałem dwa razy po 1,5L oleju!! Mam względny spokój. (koszt 10zł uszczelka + ori filtr 50zł + robocizna nie pytajcie:kwasny:
pawel_tl Opublikowano 15 Grudnia 2012 Opublikowano 15 Grudnia 2012 W poniedziałek też miałem przygodę z wyciekiem oleju. Na ruchliwej drodze w godz szczytu w Lublinie wypier... mi olej z silnika:facepalm: Diagnoza - uszkodzona odma. Przy okazji wymiany odmy wymieniona uszczelka pod chlodnica oleju i wyczyszczony filterek w misce olejowej. Pożniej płukanie silnika, nowy olej, nowy filtr i teraz zero wycieków:decayed:
kandrzej Opublikowano 15 Grudnia 2012 Opublikowano 15 Grudnia 2012 To chyba jakaś plaga... Ja w czwartek miałem podobną sytuację ale nie zaświeciła się kontrolka ciśnienia oleju, zorientowałem się po hałasie silnika - terkotał jak diesel - ale dopiero pod robotą/przejechałem jakieś 2-3km na resztkach oleju/. Po wyłączeniu silnika i sprawdzeniu bagnetu - sucho. Po wstępnych oględzinach najbardziej zachlapane jest nad filtrem i chłodniczką oleju - czy to ta "słynna" uszczelka puściła i zszargała moje nerwy i zdrowie i oby nie "popsuła" mi świąt...Co z czujnikiem, gdzie się znajduje? Co teraz zrobić? Wiem, że mechanik. Jeszcze nie zaglądałem do silnika, myslę że w poniedziałem się tym zajmę, jutro zaleję olejem i zobaczę gdzie ucieka do poniedziałku i wezmę mechanika niech go obada? Czy można zalać olejem i uruchomić na chwilę by sprawdzić co i jak? Boję się teraz....
bartek1605 Opublikowano 15 Grudnia 2012 Opublikowano 15 Grudnia 2012 wymień najpierw oring i dopiero zalej olejem i sprawdzaj, czujnik jest wkręcony w podstawe filtra
Gość Shiftback Opublikowano 15 Grudnia 2012 Opublikowano 15 Grudnia 2012 wymień najpierw oring i dopiero zalej olejem i sprawdzaj, czujnik jest wkręcony w podstawe filtra Jak zaleje 3,5L oleju to czemu nie mógłby odpalić na parę sekund.... żeby obadać czy wraca do normy... tylko olej troche kosztuje...
kandrzej Opublikowano 17 Grudnia 2012 Opublikowano 17 Grudnia 2012 Ciężko samemu wymienić tę uszczelkę? Jak przykręona jest chłodniczka oleju do bloku silnika?
ja74687 Opublikowano 17 Grudnia 2012 Opublikowano 17 Grudnia 2012 Ciężko nie jest okręcasz filtr odkręcasz chłodniczkę jest tam jedną nakrętką przymocowana chyba 27 jak dobrze pamiętam czyścisz dokładnie zakładasz nowy oring i skręcasz i to wszystko
pioteros Opublikowano 17 Grudnia 2012 Opublikowano 17 Grudnia 2012 da rade to zrobic od gory nie demontujac kolektora? np przesuwajac zbiorniczek z plynem ? mnie tez to czeka juz rok jezdze tak i jakos nie moge sie zebrac a koszt bzdurny wrecz
bartek1605 Opublikowano 17 Grudnia 2012 Opublikowano 17 Grudnia 2012 da rade od góry, jak sam zauważyłeś trzeba odchylić zbiorniczek, troche gimnastyki ręką i gotowe
Dev Opublikowano 17 Grudnia 2012 Opublikowano 17 Grudnia 2012 w 1.8T zrobisz to od dołu musisz sie dostac do nakretki która przykreca chłodnice oleju do podstawy filtra oleju, układu chłodzenia nie trzeba rozpinać koszt uszczelki Febi ok 10-12 zł
pioteros Opublikowano 17 Grudnia 2012 Opublikowano 17 Grudnia 2012 uszczelke kupilem ori w aso za tyle samo mimo wszystko jesli sie za to zabiore to od gory, bede robil to na zasniezonym podworku wiec lezenie pod autem odpada
kandrzej Opublikowano 19 Grudnia 2012 Opublikowano 19 Grudnia 2012 Wlałem 3l oleju i uruchomiłem na chwilę silnik by zlokalizować wyciek, nad chłodniczką oleju wywaliło olej tak że chłodniczka była cała w oleju. Nadal klekoce ale chyba za krótko był włączony silnik by olej dotarł do klawiatury - bo to ona chyba tak klekocze. dzisiaj wymieniam uszczelke i oring w chłodniczce oleju. Napiszę co i jak. Trzymajcie kciuki... Uszczelka wymieniona. Stara pękła na pół, zrobiła się twarda jak plastyk. Zadnych innych wycieków nie zauważyłem. Silnik pracuje normalnie aczkolwiek trochę głośniej - jak się podniesie maskę. Wszystko jest ok...ale po przejechaniu ok 11 km pojawił się problem - zapaliła się kontrolka oleju. Zatrzymałem się, zgasiłem silnik sprawdziłem stan oleju - wszystko grało /3/4bagnetu/ dolałem troszkę oliwy.Nigdzie nie leci. Odpaliłem auto - kontrolka nie świeci - ruszyłem po przejechaniu ok 500m ponownie się zaświeciła. Czyżby czujnik był zepsuty, zapala się i gaśnie? Może pompa oleju się zepsuła lub smok zapchał. Co sądzicie o tym? Macie jakieś sugestie, co można samemu sprawdzić? Podstawię do mechanika niech sprawdzi ciśnienie oleju?
bartek1605 Opublikowano 19 Grudnia 2012 Opublikowano 19 Grudnia 2012 najpierw sprawdzenie ciśnienia oleju, później się dowiesz co jest do wymiany czujnik czy pompa
Grzelo Opublikowano 19 Grudnia 2012 Opublikowano 19 Grudnia 2012 mi tez klekotał przez słabe ciśnienie - okazało się że pompa oleju była do wymiany
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się