Skocz do zawartości
IGNOROWANY

AFN gtb22 240ps i 440NM


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

no zgadnij prosze dlaczego wzmacniam silnik??niestety korbowod zrobił ubytek w bloku i jestem zmuszony kombinowac dalej:)
.

Bez ryzyka nie ma zabawy.Tak poważnie to szkoda motorowni,Twoich nerwów i $.Ale koksić na seryjnych gratach 110% to trzeba się liczyć z tym że coś w końcu nie podoła.W Twoim przypadku nie za długo się pocieszyłeś mocą :kwasny: Ile przejechałeś na tym stage?


wiec bede dłubał tylko w która strone :)

Jak Ci nie zależy na VP-ku pod maską ładuj PD.

Opublikowano

no zgadnij prosze dlaczego wzmacniam silnik??niestety korbowod zrobił ubytek w bloku i jestem zmuszony kombinowac dalej:)

.

Bez ryzyka nie ma zabawy.Tak poważnie to szkoda motorowni,Twoich nerwów i $.Ale koksić na seryjnych gratach 110% to trzeba się liczyć z tym że coś w końcu nie podoła.W Twoim przypadku nie za długo się pocieszyłeś mocą :kwasny: Ile przejechałeś na tym stage?

wiec bede dłubał tylko w która strone :)

Jak Ci nie zależy na VP-ku pod maską ładuj PD.

, szkoda ze tak sie stało ale to juz historia , ile przejechałem hm z jakies 6 -7tys max

szkoda ze tak sie stało ale to juz historia , ile przejechałem hm z jakies 6 -7tys max

no takie ryzyko liczyłem sie z tym ale nie tak szybko ,eksploatowany z rozsadkiem zawsze kiedy juz mozna , a wystrzeliła jak pomału wcisnałem 2bieg az dziwne jechałem wolno , tzn to lepiej ze nie szybko

no niewazne, trzeba naprawiać i tyle, jutro zadzwonie zapytam o te korby, te z linka sa wzmacniane czy jak?bo nie znam firmy takiej

zalezy na vpku ewentualnie doł ale jak pisze daleko do ludzi znajacych sie na tyma sam tego nie ogarne ,

Opublikowano (edytowane)

te z linka sa wzmacniane czy jak?bo nie znam firmy takiej

To jest kuta korba dużo bardziej wytrzymała od ori w raz ze śrubami na korbach ARP.Na pewno wytrzyma moce krzesane na dzień dzisiejszy z VP :DPoszukaj u "wójka google" co to znaczy zakuć silnik.

Pozdrawiam

Edytowane przez wodz
Opublikowano (edytowane)

ok wiem co oznacza. tylko jakie jeszcze elementy dobrze było by wymienic te panewki co napisałęs ok , doł i głowica i tak beda stare nawet jak te sa trafione to nie znajde nowych, interesuje mnie srodek wał rowniez bedzie stary , tłoki? co jeszcze wzmocnione dac

Edytowane przez Jacktdi99
Opublikowano

doł i głowica i tak beda stare nawet jak te sa trafione
, interesuje mnie srodek wał rowniez bedzie stary , tłoki?

Masz blok do wymiany z tego co piszesz,głowica też mogła ucierpieć przy urwaniu korbowodu :( Tak czy inaczej potrzebujesz co najmniej dół silnika. Ja po awarii mojego silnika przy stage 3 182/410 pęknięty tłok włożyłem dół z 1Z wymieniając w nim tylko panewki korbowodowe,które tak na prawdę nie kwalifikowały się do wymiany :) U mnie głowica nadal stara po remoncie jakiś czas temu,przelotu już ma około 560-570tyś.Po półrocznym nie odpalaniu auta miałem małe problemy z zapieczonym pierścieniem olejowym,zmieniłem wszystkie na czterech "garach" plus nowe wszystkie śruby na korbowodach. Ja na Twoim miejscu zmienił bym dół silnika i dał kute korby na nowych panewkach oczywiście. Po przeglądnięciu i przemierzeniu wału korbowego przez kogoś kto się na tym zna zostawił bym stary.Głowice starą do regeneracji oddał i dalej ogień na stare tłoki z nowymi pierścieniami i starymi sworzniami :D


to nie znajde nowych

Co do nowych,to czasem idzie coś wyhaczyć nowego i ori do naszych antyków :naughty:

k2h4p2.jpg

2vm7b4y.jpg

30m8xnp.jpg

2ex09c7.jpg

Składaj nowy piec z głową i wal 2.5bara :wink:

Opublikowano (edytowane)

Własnie tak bede zmuszony zrobic , moze i pokusił bym sie o ten doł pdka ale hol auta 450km mnie osłabia i to ryzyko jak piszez przebiegi urzywanych czesci , potrzebuje ori ktore pasuja bez wiekszych przerobek tak aby na miejscu mechanik dał rade ,

jezeli bedziesz miał dostep do takich czeci jak na foto , jestem zaskoczony, jaki koszt? to prosze pisz po wekendzie zaczne kompletowac zabawki bede opisywał budowe na ile to mozliwe

czy sruby do głowicy zostaja oryginal czy zmieniac na te wzmocnione ARP?

stare czesci ktore zostana -tłoki,wałek rozrzadu, popychacze i chyba rozrzad ,wał

nowe, panewki ,korbowody +sruby ,blok *(moze góra tez) ,uszczelka, pierscienie, uszczelniacze

jezeli cos waznego pominąłem to pisac

jak ktos zna, ma dostep do sprawdzonych aukcji rowniez chetnie sie zapoznam

dziekuje za inf pozdr

Edytowane przez Jacktdi99
Opublikowano (edytowane)

Co do uszczelki to ładuj od razu trzy rowkową.Gorzej jak ori już masz taką. Prawda jest taka że w AFN o seryjnym stopniu sprężania(19.5) ładować ponad 2 bary to zabójstwo dla niego.Grubsza uszczelka niż seryjna zawsze troszkę odpręży.Ja na przykład w obecnym słupku miałem ori jedno rowkową (1.45mm),a założyłem trzy rowkową 1.61mm) co z moich obliczeń wyszło że zmniejszyłem stopień sprężania około 0.5 czyli teoretycznie mam około 19. Więc suma sumaru wychodzi na to że dmuchając np teraz 2.5 bara to jest jak dmuchać w seryjnego AFN 2.0 bary, tzn tak samo narażony na urwanie i pęknięcie "czegokolwiek".

Co do części to możesz na nich składać z powodzeniem.

Chodź mam znajomych co latają kolbenschmidt-ach 350+ i 450+ KM w benzyniakach już dłuższy czas i nie ma z nimi problemów. Dlatego Ci poleciłem je i sam osobiście też mam je w obecnym "piecu".

http://google.plczesc/panewki-korbowodowe-kolbenschmidt-77288600,audi,a4-8d2-b5-1994-11-2001-09,1-9-

tdi-110km,5-253-5125-100525-0-432-77288600.html

Co do głównych panewek to jak wał nie będzie szlifowany to zostawił bym ori jak są w dobrym stanie. Jak nowe to według mnie wzmacniane.

Co do ogłoszenia o kutych korbach z eBay to w zestawie są śruby ARP 2000 do nich. Za dopłatą można dokupić jeszcze mocniejsze,ale to przy naszych silnikach i mocach jest wywaleniem kasy w śmieci.

Kute korby też w PL nie dużo drożej można kupić,a zawsze to po polsku lepiej się porozumieć :wink:

Napisz tu zapytanie o korbowody (PRISM): [email protected]

Z tego co się dowiadywałem to nawet niestandardowe zrobią :) Za standard z tego co pamiętam 4szt 1140zł cena była z wysyłką.

Tu masz jeszcze:

http://fmic.pl/55-kute-korbowody

Pozdrawiam.

Sorry coś pogmatwałem i zamiast PW tu poszło :grin:

Edytowane przez wodz
Opublikowano

W sumie wodzu dobrze wyszlo. Bedzie jakas rada na przyszlosc dla innych:-)

Opublikowano (edytowane)

jezeli umiem liczyc to te wczesniejsze to koszt ok 720zł+kw nie wiem ile, jeszcze zerkam na te od pd 105ps tez sa wzmacniane ponoc wytrzymałosc podobna jak awx i avf ,wiec spokojnie pojezdzi a pasuja bez przerobek + panewki na pewno kobelszmity

tez dam najgrubsza uszczelke 3 rowkowa a dmuchne ciut mniej np 2,3bar :)

w piatek bedzie rozbierany silnik w celu ustalenia co poszło jeszcze oby jak najmniej , trzymam kciuki


silnik czesciowo rozebrany 1korba od strony skrzyni ułamana w najwezszym miejscu pomiedzy wałem a tłokiem -szyjka,

co na panewce ...nadal nie wiem okaze sie pozniej

ponoc 1 tłok uszkodzony

pompa olejowa rowniez uwalona

zawory w nienajlepszym stanie odbarwienia i olej widoczny na tłoku , faktycznie popijał

mechanik twierdzi ze wał na bank do wymiany hmm. kupie cały doł wiec i tak bedzie nowy tzn inny

tyle dobrego ze głowica pozostaje nieuszkodzona planowanie itp heh

kilka fotek

http://www.directupload.net/file/d/4417/mrves8jl_jpg.htm

http://www.directupload.net/file/d/4417/hyl99yys_jpg.htm

http://www.directupload.net/file/d/4417/8ftdxbxf_jpg.htm

http://www.directupload.net/file/d/4417/wnsauflb_jpg.htm

http://www.directupload.net/file/d/4417/i5cwt7wd_jpg.htm

Edytowane przez Jacktdi99
Opublikowano

Czyli moc ponad 200km dla AFN to juz żylekta, mój również po 20tys popekał, tyle że zdazyłem przed kabooom go rozebrać, głowica popękana, tłoki popękane, ale u mnie mogło być przyczyną lejącego wtrysku

Opublikowano (edytowane)

ciezko twierdzic ze jest inaczej.. w obecnej sytuacji ,

moze tak, o korbowodach słyszałem kilka razy ze w koncu sie podda, tak wiec powinienem sie posłuchac i tez je wymienic( oraz panewki ) w ramach tuningu ktory i tak obejmował sporo,

wtryski sprawdzic jak widzisz rowniez b wazne leja leja az zaleja, u mnie zdiagnozowane i zrobiły wypad , obecne 290 poleca rowniez do sprawdzenia przed załozeniem jestem ciekaw ile cisnienia spadły,

jeszcze troche pogrzebie bo mam sentyment do tego audi , kute korby, wzmocnione panewki , remont głowicy , zawory uszczelniacze , pierscienie , no wydaje sie konkret , jak wyzej napisał kolega ile wał wytrzyma ... mam nadzieje ze sie nigdy osobiscie nie dowiem

Edytowane przez Jacktdi99
Opublikowano

ciezko twierdzic ze jest inaczej.. w obecnej sytuacji ,

moze tak o korbowodach słyszałem juz kika razy ze w koncu sie podda, tak wiec powinienem sie posłuchac i tez je wymienic( oraz panewki ) w ramach tuningu ktory i tak obejmował sporo,

wtryski sprawdzic jak widzisz rowniez b wazne leja leja az zaleja, u mnie zdiagnozowane i zrobiły wypad , obecne 290 poleca rowniez do sprawdzenia przed załozeniem jestem ciekaw ile cisnienia spadły,

jeszcze troche pogrzebie bo mam sentyment do tego audi , kute korby, wzmocnione panewki , remont głowicy , zawory uszczelniacze , pierscienie , no wydaje sie konkret , jak wyzej napisał kolega ile wał wytrzyma ... mam nadzieje ze sie nigdy osobiscie nie dowiem

jak dla mnie szkoda bylo by czasu i kasy lepiej zrobic raz a dobrze :hi:

Opublikowano

Zobaczymy co tam u mnie pod czapką słychać po przelocie 36tyś. W następnym tygodniu mam zamiar zrobić u siebie uszczelkę w końcu.Wtryski zapewne już leją po takim przelocie i nawet to widać po ilości dymu.

Jacku składaj motor i niech Ci służy jak najdłużej.

Opublikowano (edytowane)

Krzysiek co masz na mysli? teraz uwazam ze robie dobrze moze nie na raz ale wtedy to koszt byłby ogromny sam wiesz ,kazdy robi etapami bo ciagle cos sie nowego rodzi , jak w kazdym projekcie

tak został potraktowany tłok z korbowodem mogłem go sobie swobodnie wyciagnac z cylindra

http://www.directupload.net/file/d/4440/9d4wjlb5_jpg.htm

a pod nim wydłubałem z cylindra...

http://www.directupload.net/file/d/4440/nmua2a5e_jpg.htm

w oryginale było tak

http://www.directupload.net/file/d/4440/csluv3vl_jpg.htm

nadal nie wiem co jest na panewce gdyz blok dalej jest w aucie , kompletuje nowy doł wiec nie pali mi sie do niego, a to z czystej ciekawosci

cos tam kurier podrzucił...i nawet pasuje

http://www.directupload.net/file/d/4444/5xvo7exl_jpg.htm

http://www.directupload.net/file/d/4444/nedv3osj_jpg.htm

Edytowane przez Jacktdi99
Opublikowano

wiec przyczyna slabego palenia zima sama sie odnalazla ^_^

Opublikowano (edytowane)

Krzysiek możesz miec racje, ale zobaczymy po złożeniu,


Witam , w koncu klekot znowu jezdzi :) , masa kasy pracy czesci i wszystkiego co mozna znienawidzic, nie polecam takich remontow nikomu, chwilowo jezdze normalnie bez butowania i tak juz pykneło 340km, za 150 zleje olej zaleje nowy i heja zobaczymy czy cospo remoncie ubyło czy sie poprawiło w jego dynamice , auto rwie z niskich obrotow ale upuszczam mu - cisnienia wtryskow profilaktycznie ustawione +protokoł , poprzednie spadki były minimalne ...

na pewno odpalanie jest z rana lepsze to musze przyznac budzi sie od poł obrotu i oby tak zostało chociaz kat na30st, narazie nie ruszam

po zmianie poduszek pod silnikiem i skrzynia zagosciła cisza po zgaszeniu auta a obstawiałem ze juz dwumasa sie rozkłada, polecam kazdemu kto ma takie podejrzenia,

wydaje ze auto troszke twardo pracuje po odpaleniu chociaz dawka 5mg , albo to moja fobia,

niedługo wydech bez zbednych zwezek , poprawie elementy dolotu i finalnie soft na 290-tkach jak nic nie wyjdzie :hi:

pozdrawiam

Edytowane przez Jacktdi99
Opublikowano

nie polecam takich remontow nikomu

Przy każdym kolejny już mniej stresów i nerwów :grin: Oczywiście nie życzę Ci kolejnych,szczególnie w tym aucie.Zdawaj relacje na bieżąco co i jak z motorownią. Aha ważyłeś te korbowody? Jeśli tak to daj mi znać na,może być na PW.

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam sorki ze tak pozno ale ciagle cos, tak wazyłem wszystkie korby na 3 roznych wagach i na szczescie wszystkie były jednakowe , sa one lzejsze od oryginalnych jak dobrze pamietam o ok 60 albo 80g szt , a z ciekawostki ,mechanik po założeniu i probie obrotu wałem napotykał jakis opor okazało sie ze trzeba podszlifowac troszke wałek posredni , poniewaz nowe korby sa ciut szersze i w 1 miejscu był minimalny styk z wałkiem , :huh: taka niespodzianka , jak narazie pieknie hula , w sumie dostał prawie nowe serducho, na dniach zmiana oleju i zarkece go juz mocniej :)

Opublikowano

jak narazie pieknie hula

Oby tak przez kolejne tysiące kilometrów. :thumbup1:


Jacku zdaj relacje co się dzieje z "nowym piecem". Byłeś już na korekcie,wszystko hula jak należy?

P[ozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Witam serducho odpukac pieknie sie sprawuje jezdzi pali jak nowe nawet oleju nie pobiera

co do korekty to zbieram sie ale...

-wydech chce poprawic tzn wyciac srodkowy tłumik i jedno zwezenie pod bakiem paliwa odetkac, (zgiete kolanko nad belką)

-poprawic zagieta rure od turbo ta AWX co idzie do filtra powietrza , przerobic całość na sylikon+kwas i jakos wpiac tam odme ,

mozesz pokazac jak masz u siebie?

jak juz załatwie te 2 sprawy to podjade tylko juz mi wstyd kiedy ja sie za to zabiore

dodatkowo przypominam sobie pogodę i ten przedni naped ktory zaczyna mnie irytowac juz nawet nie mozna szybko ruszyc :facepalm: i zastanawiam sie nad sensem tego co wyzej...

Edytowane przez Jacktdi99

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...