damian92x Opublikowano 4 Listopada 2015 Opublikowano 4 Listopada 2015 (edytowane) Witam, A więc tak kupiłem to auto całkiem niedawno z falującymi obrotami i nierówną pracą silnika. Jak się później okazało wypadają w nim zapłony na wszystkich cylindrach, filmik z vcds poniżej: https://www.youtube.com/watch?v=54IICFv1zQg&feature=youtu.be W aucie był usunięty jeden kat(niefachowo) oraz niewyłączone zostały sondy z ECU. Usunąłem 2 katy i zostały usunięte sondy z ECU. Okazało się również, że 1 sonda regulacyjna była uszkodzona - również wymieniłem. W ASO wymienione zostały 3 cewki w ramach akcji serwisowej na cylindrach 1,2,3 i komplet świec ORI. Zapłony nadal wypadają i to na wszystkich cylindrach. Obroty falują 680 obr->720 obr->760 obr. Auto dość mocno kopci, chyba, że to efekt wyciętego kata, ale mam wrażenie, że to i tak za mocno, filmik poniżej: https://www.youtube.com/watch?v=YR6yOvU1DpU&feature=youtu.be Zapłony wypadają na PB, w momencie gdy przełączę się na LPG, Misfire Recognition zmienia się na Disabled i nie pokazuje aby zapłony wypadały. Wyrzuca takie błędy(z dzisiaj po wykasowaniu, ale inne cylindry również wyrzuca): 16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0300 - 008 - Implausible Signal 16685 - Cylinder 1: Misfire Detected P0301 - 008 - Implausible Signal 16687 - Cylinder 3: Misfire Detected P0303 - 008 - Implausible Signal 16686 - Cylinder 2: Misfire Detected P0302 - 008 - Implausible Signal Panowie jak ten temat ugryźć? Za co się zabrać? Czekam na Wasze rady, bo ręce opadają.. Edytowane 4 Listopada 2015 przez damian92x
Kruk_89 Opublikowano 4 Listopada 2015 Opublikowano 4 Listopada 2015 hmm jaki masz przepał oleju? i jaki olej? kolejna rzecz kompresje sprawdzałes?
damian92x Opublikowano 4 Listopada 2015 Autor Opublikowano 4 Listopada 2015 Kompresja niesprawdzana, bo nie mam jak - tylko mechanik więc zostawię to na koniec. Przepał oleju nie wiem - auto 2 tygodnie w moich rękach. Co do oleju to jak sprawdzę to napiszę, bo mam w aucie butelkę od poprzedniego właściciela.
Kruk_89 Opublikowano 4 Listopada 2015 Opublikowano 4 Listopada 2015 u mnie wypadały zapłony przez nie sprawne katy po wywaleniu sad z ecu nie ma tego problemu. inna jeszcze bajka jakie kordy masz w grupie 93 ktory pokazuje ustawienie rozrzadu?
damian92x Opublikowano 4 Listopada 2015 Autor Opublikowano 4 Listopada 2015 (edytowane) A czy wywalałeś pre-katy? Te pierwsze od razu za kolektorem? Olej jak twierdzi poprzednik to 8100 X-clean Motul 5W30 grupa 93 niżej w linku - jest ok? http://imgur.com/mTlqRm3 Edytowane 4 Listopada 2015 przez damian92x
Kruk_89 Opublikowano 4 Listopada 2015 Opublikowano 4 Listopada 2015 słabe wszystkie wartosci powinny byc na 0;0;0;0 u mnie jest 3;0;4;4 nie mniej jednak z tego co wyczytałem to zakres normy jest od -16 do 16. katy jeszcze mam te stare. tak ci dymi na rozgrzanym czy zimnym?
damian92x Opublikowano 4 Listopada 2015 Autor Opublikowano 4 Listopada 2015 słabe wszystkie wartosci powinny byc na 0;0;0;0 u mnie jest 3;0;4;4 nie mniej jednak z tego co wyczytałem to zakres normy jest od -16 do 16. katy jeszcze mam te stare. tak ci dymi na rozgrzanym czy zimnym? Tak na rozgrzanym, ale 3 stopnie na zewnątrz mogą robić swoje. Spróuję jeszcze jutro coś nagrać za dnia, bo dzisiaj to aż w w szoku byłem, że tak mocno. Myślę, że pre-katy też chyba do kosza są, jak depne delikatnie na gaz energiczne to takie puknięcie słychać od spodu wydaje mi się, że katy "pierdzą".
Kruk_89 Opublikowano 4 Listopada 2015 Opublikowano 4 Listopada 2015 zapewne tak poszukaj i poczytaj tu jest watek o katalizatorach i o wydechach boro81 wrzucil filmik jak brzmi jego po demontarzu wszystkich. wracajac do zaplonow to juz nie mam pomyslow skoro i cewki wymieniales. na szczescie jest wiele innych specow cos doradzo
lmarrio Opublikowano 4 Listopada 2015 Opublikowano 4 Listopada 2015 Dobrze zrozumiałem, że gubi zapłony (trzęsie silnikiem) tylko na PB. Niezależnie czy ciepły czy zimny?
boro81 Opublikowano 4 Listopada 2015 Opublikowano 4 Listopada 2015 Może być wina samego rozrządu dobrze by było podpiąć pod kompa i sprawdźić przy dobrym pałowaniu czy rozrząd nie przekracza nominalnych wartości .Dodam tylko , że miałem prawie identyczne ustawienia rozrządu i pojechałem na poprawę i ku mojemu zdziwieniu jest wyczuwalna różnica no i brak błędów , ale na to się składa też między innymi wyłączenie sąd .
damian92x Opublikowano 4 Listopada 2015 Autor Opublikowano 4 Listopada 2015 Dobrze zrozumiałem, że gubi zapłony (trzęsie silnikiem) tylko na PB. Niezależnie czy ciepły czy zimny? Dokładnie, czy ciepły czy zimny to gubi zapłony i trzęsie silnikiem. Dzieje się to na PB co potwierdza VCDS. Jak przełączę na LPG to VCDS na blokach pomiarowych nie sprawdza wypadania zapłonów, ale nadal trzęsie silnikiem (wnioskuję, że też muszą wypadać skoro silnik nadal pracuje nierówno). Zapomniałem wspomnieć o ułamanym wałku od gruszek. Zdjęcie poniżej: http://imgur.com/fgzLdP7 Czy to może mieć jakiś związek? Odłączałem dzisiaj kostkę od przepływomierza i nie wiem czy to zbieg okoliczności, ale obroty się normowały na poziomie 720 obr, ale nadal trzęsło silnikiem. Nie wiem czy to chwilowy spokój silnika w trakcie tego sprawdzania czy on ma jakiś wpływ na to. Sprawdzę drugi raz jutro na odpiętej przepływce co się dzieje.
Robero321 Opublikowano 4 Listopada 2015 Opublikowano 4 Listopada 2015 Kolego z tego co pamiętam to zapłony jak wypadają to mało ważne czy benzyna czy gaz. Na VCDS powinieneś mieć takie same błędy na benzynie jak i na gazie. Dziwne że nie masz ich na gazie.. Gaz dawno zakładany ? Może to gaz miesza w elektronice. Poza wypadaniem zapłonów żadnych innych błędów nie ma ?
damian92x Opublikowano 5 Listopada 2015 Autor Opublikowano 5 Listopada 2015 (edytowane) Kolego z tego co pamiętam to zapłony jak wypadają to mało ważne czy benzyna czy gaz. Na VCDS powinieneś mieć takie same błędy na benzynie jak i na gazie. Dziwne że nie masz ich na gazie.. Gaz dawno zakładany ? Może to gaz miesza w elektronice. Poza wypadaniem zapłonów żadnych innych błędów nie ma ? Tylko wypadanie zapłonów. Auto mam od dwóch tygodni więc za dużo o nim nie powiem. Gaz był dawno zakładany to na pewno. Instalacja jest Landi Renzo włoska. Dzisiaj nagrałem krótki filmik z pracy silnika. Na jednym z nich słychać przy lekkim energicznym dodawaniu gazu jakby łapał lewe powietrze i się przytykał, czy mi się wydaje? Te "cykanie" które słychać to wtryski gazu. https://www.youtube.com/watch?v=lp9kMSZCnKw https://www.youtube.com/watch?v=rqElX04l6w8 Edytowane 5 Listopada 2015 przez damian92x
Robero321 Opublikowano 5 Listopada 2015 Opublikowano 5 Listopada 2015 Nie cykanie elektrozaworów ma inną intensywność i trochę inny dźwięk. (dotknij do każdego z elektrozaworów gazowych - wtrysków ręką podczas pracy silnika na gazie i będziesz wiedział czy się to pokrywa to pukanie z pracą któregokolwiek wtryskiwacza ale nie sadzę tu wyraźnie słychać jakieś walenie.... Cos tak jak by stukało w okolicach rozrządu lub zmiennych faz.. Od początku był problem jak kupiłeś czy skirało się Tobie? Jeśli Tobie to w jakich okolicznościach pałowałeś go czy nie?
damian92x Opublikowano 5 Listopada 2015 Autor Opublikowano 5 Listopada 2015 (edytowane) Od początku to wszystko się dzieje jak go kupiłem czyli 2 tygodni. Taki już był. Te cykanie ustępuje po przełączeniu się na PB z LPG. Po ponownym przełączeniu z PB na LPG znowu zaczyna cykać więc to muszą być wtryski. Chyba, że ty słyszysz jeszcze jakiś inny dźwięk to ok. Czy to normalne, że wczoraj po sprawdzeniu grupy 93 wyświetlało się 2,3,8,5 a dzisiaj wyświetla 3,4,9,5? Edytowane 5 Listopada 2015 przez damian92x
Kruk_89 Opublikowano 5 Listopada 2015 Opublikowano 5 Listopada 2015 tak minimalnie moze sie zmienic ale minimalnie jutro moze byc jak pierwszy pomiar
damian92x Opublikowano 5 Listopada 2015 Autor Opublikowano 5 Listopada 2015 Panowie jakieś pomysły gdzie szukać i co może być jeszcze przyczyną tego cyrku?
BeyerBrown Opublikowano 6 Listopada 2015 Opublikowano 6 Listopada 2015 (edytowane) Rozrząd masz w miarę poprawnie wyregulowany, mieści się w normie. Może nie jest idealnie (0 0 0 0 +/-1) ale na pewno przy takich odchyłach nie powinien powodować wypadań zapłonów, bo ja mam większe i jest OK. Przetestuj pracę zmiennych faz rozrządu: nastawy podstawowe->grupa 094 i 096 Podjechałbym też sprawdzić w końcu tę kompresję. Edytowane 6 Listopada 2015 przez BeyerBrown
Robero321 Opublikowano 6 Listopada 2015 Opublikowano 6 Listopada 2015 (edytowane) Jest też szansa że pierwsze dwa katy są zapchane a właściwie prekatalizatory. Upewnij się też czy Te dwie sondy które zostały usunięte zostały usunięte prawidłowo z funkcjami Poza kompresją sprawdź w czy w układzie chłodzenia nie ma CO2 Edytowane 6 Listopada 2015 przez Robero321
kt65c453 Opublikowano 6 Listopada 2015 Opublikowano 6 Listopada 2015 Sprawdź czy odma szczelna, nie popekana Wysłane za pomocą Commodore C64
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się