Skocz do zawartości
IGNOROWANY

parujące szyby ? jakie przyczyny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie mam problem z parującymi szybami. Otóż gdy wsiadam do auta, po krótkim czasie są szyby zaparowane. Gdy włączam nawiew na szyby (nie klime) szyby parują jeszcze bardziej i jeszcze szybciej. Dopiero po jakimś czasie trochę odpuszcza to parowanie. Wcześniej się okazało że odpływ od klimatyzacji był zapchany. Udrożniłem też odpływy pod maską gdzie woda swobodnie spływa pod autko.

co można z tym zrobić ?

uszczelniałem podstawę filtra kabinowego również.

Opublikowano

Filtr powietrza suchy? Być może dostaje ci się woda do środka. Jeśli odpływ od klimatyzacji był zapchany, to wszystko szło w dywaniki. Wysusz dobrze auto, równie dobrze możesz uchylić lekko szyby, i zrobić saunę w samochodzie, co by wilgoć odparowała.

Opublikowano

powietrza czy kabinowy ??

w lato miałem cały środek wyjęty, tzn fotele, dywan przez tydzień czasu auto stało i falerka chodziła i suszyła autko ;)) dywan został wyprany i także tydzień schnął. więc wydaje mi się że wszystko było suche.

hmm

Opublikowano

Ostatnio miałem u siebie podobny problem. Sprawdź, tak jak powiedział kolega, filtr kabinowy czy aby nie jest mokry. Sprawdź też czy z kratki pod szybą na pewno wieje jakieś powietrze. U mnie zawiesił się silniczek od klapy nawiewu na szybę, co skutkowało tym, że nie było żadnego nawiewu na przód a szyby dość mocno parowały.

Opublikowano

kratka na środku deski rozdzielczej pracuje, dmucha przez nią normalnie powietrze bo jak klime włącze to odrazu wszystko ładnie odparowuje. ale nie można jeździć przecież non stop na klimie...

Opublikowano

Sprawdź czy płynu nie ubywa ? Może puszcza minimalnie nagrzewnica ? Tak dla świętego spokoju odtłuść i Umyj szyby .

Opublikowano

Nie wiem jak jest w liftach, ale u siebie przy włączonym nawiewie na szybę przednią, mogę wyłączyć klime - działa to tak samo tylko ze trochę wolniej.

Opublikowano

podstawowe pytanie parują szyby w środku czy na zewnątrz?

Opublikowano

Mam również problem z parującymi szybami wewnątrz. Gdy włączam ogrzewanie przez chwile czuć spaleniznę i lekko widać jak dym wychodzi. Po upływie 5min na szybach robi się tłusty osad co bardzo przeszkadza przy widoczności a szczególnie w nocy. Z początku wymieniłem na markowy filtr kabinowy co nie dało żadnego rezultatu. Przy kolejnej wizycie na warsztacie, po sprawdzeniu układu wywiewów poprzednik posklejał przecieki z nagrzewnicy aby nie kapało na dywaniki. Gdy próbowałem jechać bez ogrzewania po 15min zaczął z nawiewów wychodzić wolno biały dym, powiedziano mi na warsztacie że to glikol wydzielał od płynu chłodzącego. Również płyn chłodzący mi ubywa w małej mierze. W tym tygodniu będę miał wymienianą nagrzewnicę, zobaczymy czy będzie jakiś rezultat :)

Opublikowano

wiadomo raz na parę miesięcy doleje minimalnie płynu chłodniczego, ale to minimalnie, nie ubywa go często ani w dużych ilościach. więc to normalna rzeczy chyba?

A tak wogóle mm od środka zakamieniały i żółtawy zbiorniczek od płynu chłodniczego, gdzie najlepiej kupić taki zbiornik biały, czysty?

Opublikowano

Sądzę że nie warto wymieniać zbiornik od płynu chłodzącego. Tak to masz fabryczny a jak wymienisz będziesz miał chińską podróbkę :P

Ale kto co woli, sądzę że powinno być najwięcej elementów fabrycznych :D

Opublikowano

bym wymienił ze względu na to że nie jest przezroczysty tylko bardziej brązowy. płukałem w occie i nic nie dało.

Opublikowano (edytowane)
Opublikowano

ciekawe czym one się różnią i czy to jest oryginał ;P

Opublikowano (edytowane)

Właśnie jestem po wymianie nagrzewnicy i problem znikł. Mechanicy powiedzieli mi że w układzie nagrzewnicy były aż 2 litry płynu chłodzącego. Jedynie co mi przeszkadza to zapach po lutowaniu i chyba też czuje klej ale po 1000km zapach powinien zniknąć :D

Edytowane przez Bartholomeo
Opublikowano

Hmm. A co dokladnie robili?, wymieniali ja czy kleili czy co??? Jaki koszt zrobienia jej??

Opublikowano

Wymiana całkowita nagrzewnicy. Nagrzewnice zamówiono mi za 60zl a robocizna wyszła mi tak 100zł.

Opublikowano

Panowie ratujcie bo już nie mam sił na te parujące szyby. Póki klima działa wszystko jest ok, klima się wyłącza i wtedy zaczyna się udręka. Tym bardziej teraz kiedy temperatura spada poniżej zera i klima się nie uruchamia. Filtry wymienione, szyby wymyte odtłuszczone, jak jadę sam jeszcze jest ok, wsiądą pasażerowie i koniec. Przednia jeszcze jako tako daje się odparować nadmuchem na maxa ale boczne przednie, tylne, tył zalane parą. Tak się nie da jeździć. Co robić? Co sprawdzić? przecież nie będę zimą jeździł z otwartym oknem lub wyposażał każdego pasażera w ściereczki do wycierania mi szyb...

Opublikowano

Panowie ratujcie bo już nie mam sił na te parujące szyby. Póki klima działa wszystko jest ok, klima się wyłącza i wtedy zaczyna się udręka. Tym bardziej teraz kiedy temperatura spada poniżej zera i klima się nie uruchamia. Filtry wymienione, szyby wymyte odtłuszczone, jak jadę sam jeszcze jest ok, wsiądą pasażerowie i koniec. Przednia jeszcze jako tako daje się odparować nadmuchem na maxa ale boczne przednie, tylne, tył zalane parą. Tak się nie da jeździć. Co robić? Co sprawdzić? przecież nie będę zimą jeździł z otwartym oknem lub wyposażał każdego pasażera w ściereczki do wycierania mi szyb...

Ja bym sprawdził czy filtr jest suchy. A po za tym dobrze wysuszył samochód. O ile teraz trudno o to, to ustawił bym max temperaturę, i leciutko uchylił wszystkie szyby. Dzięki czemu powietrze krążyło by.

Opublikowano (edytowane)

Panowie ratujcie bo już nie mam sił na te parujące szyby. Póki klima działa wszystko jest ok, klima się wyłącza i wtedy zaczyna się udręka. Tym bardziej teraz kiedy temperatura spada poniżej zera i klima się nie uruchamia. Filtry wymienione, szyby wymyte odtłuszczone, jak jadę sam jeszcze jest ok, wsiądą pasażerowie i koniec. Przednia jeszcze jako tako daje się odparować nadmuchem na maxa ale boczne przednie, tylne, tył zalane parą. Tak się nie da jeździć. Co robić? Co sprawdzić? przecież nie będę zimą jeździł z otwartym oknem lub wyposażał każdego pasażera w ściereczki do wycierania mi szyb...

Sprawdź czy pod dywanikami nie masz mokro i czy Ci upływa płyn od chłodzenia. Ja po wymianie nagrzewnicy nie muszę używać klimatyzacji, zero praktycznie parowania szyb ale to nie musi być od razu skutek. Też winowajcą może być filtr kabinowy albo szczelność.

Edytowane przez Bartholomeo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...