Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] GJA multitronik naprawa sterownika - VAG błąd 17090


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja kupowałem w Zielonej Górze - 1500 zł - rok gwarancji (czyli tyle co daje serwis na nowy za 4000zł.) Sam wymieniałem. Jestem zadowolony.

Próbowałem sam naprawiać ale pomimo wiedzy i sprzętu nie udało się, bo jak się dowiedziałem nie każdy da się naprawić.

Maciek

Opublikowano

za nowy dales 1500zl czy regenerowany?

Opublikowano

Witam. Właśnie jestem po poprawie 8 przerwanych drucików w sterowniku. Na naprawę zdecydowałem się dzięki waszym podpowiedzią. I teraz mam pytanie czy można podłączyć sterownik bez klejenia obudowy i spróbować wykasować błędy i dopiero wtedy jak będzie dobrze wszystko skleić złożyć obudowę i wlać olej ?

1eb0dcb49a5f3498.html

Opublikowano

Witam wszystkich

Ja mam też problem z sterownikiem tylko trochę bardziej złożony

VAG błąd 17090

VAG błąd 18165

VAG błąd 18258

Byłem z tym u ,,Palki,, w Mysłowicach powiedzieli mi że auto nie powinno jeżdzić a jeżdzi tylko czasem wsteczny nie wchodzi i wsteczne światła migają noi niewyświetlają się biegi na desce jest puste pole w miejscu gdzie powinny być biegi.

Nie wiem co z tym robić bo oni mi zaproponowali wymianę na nowy a wiemy ile to kosztuje.

Prosze o jakiś kontakt z kimś kto ma jakiś pomysł na naprawe tego auta jestem ze śląska.

tel792377029 - starczy sygnał od dzwonie

lub tu

[email protected]

z góry dziękuje

Opublikowano

Walnięty czujnik zakresu jazdy (F125), problem z zasilaniem sterownika bądź jego uszkodzenie oraz problem z wiązką CAN...

To, że wsteczny nie wchodzi oraz brak świateł wstecznych może wynikać z uszkodzenia czujnika biegu wstecznego.

W przypadku F125 to na 99% sterownik dlatego mimo, że pozostałe błędy mogą sugerować uszkodzoną wiązkę - raczej wygląda to na padnięty sterownik. W celu diagnostyki mógłbyś jechać do Sopy - masz do nich 50km (chociaż do naprawy sterownika nie sa najlepszym wyborem - naprawiają ale bez gwarancji). Jeśli masz możliwość zostawienia auta w warsztacie - wyciągałbym sterownik sam i wysłał do naprawy do Ozorkowa lub Zielonej Góry (jeśli dobrze pamiętam 12-mcy gw).

Opublikowano

Jan Sopa czylu Sserwis jest w Czernicy (to miejscowość przylegająca do miasta Rydułtowy) - tutaj masz dojazd: www.sserwis.pl

Jeśli chodzi o naprawę sterownika - obojętnie czy Ozorków czy Zielona. Na te dwie firmy nie było żadnych skarg :good:

Opublikowano

Chyba że ktoś inny wam przychodzi na myśl godny polecenia na śląsku do wyjęcia i do włożenia tego zakichanego sterownika. Bo potem i tak go wyśle chyba do Ozorkowic :wallbash::mysli:

Opublikowano

Wygląda to na uszkodzenie wiązki CAN - sterownik skrzyni komunikuje się ze sterownikiem silnika oraz sterownikiem ESP właśnie przez magistralę CAN.

Do sprawdzenia wtyczka podłączona do sterownika (czy piny są poprawnie zamocowane). Konkretnie chodzi o piny 14 (pomarańczowo/czarny) oraz 17 (pomarańczowo/brązowy).

Możesz też sprawdzić czy obwód wiązki CAN jest zamknięty - pin 14 leci do białej kostki (17-pin, pin 14) przy sterowniku silnika. Natomiast pin 17 przez tą sama kostkę tylko pin 13. Obwód powinien się także zamykać dla zielonej 32-pinowej kostki w sterowniku zegarów (14 pomarańczowo/czarny dla pinu 12 a 17 pomarańczowo/brązowy dla pinu 13). Niestety nie znam pinów sterownika silnika do których podłaczona jest magistrala napędu CAN - odpowiednie piny rozpoznasz po tych samych kolorach.

...multimetr do ręki i sprawdzasz :)

Jako że instalacja została sprawdzona przez 3 mechaników i nic nie udało się znaleźć zdecydowałem się uznać winę sterownika który został wysłany przez mechanika do naprawy. Jakież było moje zdziwienie a zarazem radość gdy okazało się że sterownik jest ok. Po tym wszystkim sterownik został ponownie zamontowany nowej olej i wszystko jak trzeba. Radość z bezawaryjnej jazdy trwała krótko i już po ok tygodniu powrócił problem. Ostatnio A4 zostało unieruchomione na jakąś godzinę zanim cokolwiek zechciało jechać ot tak samo z siebie (wcześniej to przerwy w połączeniu ze sterownikiem skrzyni były krótkie do 1min) jazda tym samochodem nie jest już przyjemnością a jedynie zastanawianiem się kiedy stanie na drodze i z jak daleka będę musiał go scholować do mechanika. Proszę o jakieś nowe uwagi bo już nie wiem co mam dalej z tym zrobić. A oto ostatni skan samochodu. Jak widać przybyły nowe błędy:

Wersja VAG-COM: AKP 704.1

Wersja danych: 20070404

Wtorek,21,Grudzień,2010,21:25:31:64983

Typ nadwozia: 8E - Audi A4 B6/B7

Skanowanie: 01 02 03 08 09 0F 11 15 16 17 18 36 37 45 46 55 56 57 65 67

69 75 76 77

VIN: WAUZZZ8E87A102746 Przebieg: 194120km/120620miles

-------------------------------------------------------------------------------

Adres 01: Silnik Plik etykiet: Brak

Nr seryjny SW: 03G 906 016 LR HW: 03G 906 016 JE

Komponent: R4 2,0L EDC G000CG 0972

Kodowanie: 0000076

Kod serwisu: WSC 01059

4 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

005670 - Mag.danych układu napędowego: brak informacji ze sterownika TCU (aut.s.biegów)

P1626 - 000 - - - Sporadyczny

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 00100000

Priorytet błędu: 2

Częstość błędu: 98

Przebieg: 194112 km

Wskaźnik czasu: 0

Ramka zamrożona:

Obroty silnika: 840 /min

Prędkość: 0.0 km/h

Obciążenie: 0.0 %

Napięcie: 14.06 V

Bity binarnie: 11101000

Bity binarnie: 00000000

Bity binarnie: 10000100

005669 - Mag.danych układu napędowego: niezrozumiała inf. ze ster. TCU (aut.s.biegów)

P1625 - 000 - - - Sporadyczny

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 00100000

Priorytet błędu: 3

Częstość błędu: 1

Przebieg: 194121 km

Wskaźnik czasu: 0

Ramka zamrożona:

Obroty silnika: 2100 /min

Prędkość: 35.0 km/h

Obciążenie: 25.9 %

Napięcie: 13.98 V

Bity binarnie: 11101000

Bity binarnie: 00000000

Bity binarnie: 00000100

005669 - Mag.danych układu napędowego: niezrozumiała inf. ze ster. TCU (aut.s.biegów)

P1625 - 000 - - - Sporadyczny

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 00100000

Priorytet błędu: 3

Częstość błędu: 1

Przebieg: 194121 km

Wskaźnik czasu: 0

Ramka zamrożona:

Obroty silnika: 2100 /min

Prędkość: 35.0 km/h

Obciążenie: 25.9 %

Napięcie: 13.98 V

Bity binarnie: 11101000

Bity binarnie: 00000000

Bity binarnie: 00000100

001384 - Przełącznik ukł.utrzymywania zadanej prędkości jazdy (E45): niezrozumiały sygnał

P0568 - 000 - - - Sporadyczny

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 00100000

Priorytet błędu: 3

Częstość błędu: 1

Wskaźnik czasu: 0

Ramka zamrożona:

Obroty silnika: 0 /min

Prędkość: 0.0 km/h

Obciążenie: 0.0 %

Napięcie: 12.46 V

Bity binarnie: 00001000

Bity binarnie: 11000000

(bez jednostek): 0.0

Kody gotowości: 1 1 0 0 0

-------------------------------------------------------------------------------

Adres 02: Skrzynia biegów Plik etykiet: Brak

Nr seryjny SW: 8E4 910 155 A HW: 01J 927 156 HT

Komponent: V30 01J 2.0l PD RdW 0010

Kodowanie: 0000001

Kod serwisu: WSC 07986

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------

Adres 03: ABS/hamulce Plik etykiet: 8E0-910-517.LBL

Nr seryjny SW: 8E0 910 517 H HW: 8E0 614 517 BF

Komponent: ESP8 FRONT H06 0140

Kodowanie: 0004402

Kod serwisu: WSC 06325

2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

01315 - Komputer sterujący skrzyni biegów

004 - Brak sygnału / brak komunikacji - Sporadyczny

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 00100100

Priorytet błędu: 1

Częstość błędu: 1

Wew.licznik błędów: 40

Wskaźnik czasu: 0

Ramka zamrożona:

Wartość Hex: 0x0000

Wartość Hex: 0x4202

Wartość Hex: 0x0013

Wartość Hex: 0x4492

Wartość Hex: 0x0000

01312 - Mag.danych układu napędowego

014 - Wadliwy - Sporadyczny

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 00101110

Priorytet błędu: 2

Częstość błędu: 1

Wew.licznik błędów: 37

Wskaźnik czasu: 0

Ramka zamrożona:

Wartość Hex: 0x0000

Wartość Hex: 0x4200

Wartość Hex: 0x0013

Wartość Hex: 0x9092

Wartość Hex: 0x0000

-------------------------------------------------------------------------------

Adres 08: Klimatyzacja Plik etykiet: 8E0-820-043.LBL

Nr seryjny: 8E0 820 043 BJ

Komponent: A4 Klimaautomat 2833

Kodowanie: 00000

Kod serwisu: WSC 00000

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------

Adres 09: Centr.zesp.elektr. Plik etykiet: 8E0-907-279-8EC.LBL

Nr seryjny: 8E0 907 279 M

Komponent: int. Lastmodul NDL 0907

Kodowanie: 00012

Kod serwisu: WSC 06325

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------

Adres 15: Airbag Plik etykiet: 8E0-959-655-94.LBL

Nr seryjny SW: 8E0 959 655 G HW: 8E0 959 655 G

Komponent: Airbag 9.41 H12 3730

Kodowanie: 0030612

Kod serwisu: WSC 06325

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------

Adres 16: Koło kierownicy Plik etykiet: 8E0-953-549.LBL

Nr seryjny: 8E0 953 549 Q

Komponent: Lenksáulenmodul 0701

Kodowanie: 02021

Kod serwisu: WSC 06325

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------

Adres 17: Zest.wskaźników Plik etykiet: AKP\8E0-920-9xx-8EC.LBL

Nr seryjny SW: 8E0 920 901 D HW: 8E0 920 901 D

Komponent: KOMBI+WFS 4 H14 0120

Kodowanie: 0006111

Kod serwisu: WSC 01054

Znaleziono 1 błąd:

01312 - Mag.danych układu napędowego

014 - Wadliwy - Sporadyczny

-------------------------------------------------------------------------------

Adres 46: Moduł komfortu Plik etykiet: 8E0-959-433-MIN.LBL

Nr seryjny: 8E0 959 433 CD

Komponent: Komfortgerát T01 4135

Kodowanie: 06752

Kod serwisu: WSC 06325

Nr seryjny: 8E1959801H

Komponent: Tőrsteuer.FS BRM 0606

Nr seryjny: 8E1959802H

Komponent: Tőrsteuer.BF BRM 0606

Nr seryjny: 8E0959801E

Komponent: Tőrsteuer.HL BRM 0606

Nr seryjny: 8E0959802E

Komponent: Tőrsteuer.HR BRM 0606

2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

00955 - Kluczyk 1

35-10 - - - Sporadyczny

00956 - Kluczyk 2

35-10 - - - Sporadyczny

-------------------------------------------------------------------------------

Adres 56: Radio Plik etykiet: 8E0-035-1xx-56.LBL

Nr seryjny: 8E0 035 186 AA

Komponent: concert II GRO 0004

Kodowanie: 00004

Kod serwisu: WSC 00000

Nie znaleziono błędów.

Koniec --------------------------------------------------------------------------------------------------

Opublikowano

masz jakis system allarmowy badz cos w samochodzie? odlacz go fizycznie, amoze niewiesz nawet zemasz, sprawdzic trzeba , ponadto ztrezba zweryfokowac polaczenia od licznika do skrzyni , a mechanicy jak to robili ?[br]Dopisany: 23 Grudzień 2010, 16:15_________________________________________________asuto - kolego nic nie da odpalenie zaplony sprawdzisz tylko z emneij wiecej jest ok, sterownik dos prawdzenia potrzebuje rozruch mechaniczny skrzyni, jak zalejesz nieuszczelniony sterownik olejem kupisz sobie nowy

Opublikowano

Czaki może mieć rację - Multitronic pracuje poprawnie jedynie z fabryczną instalacją alarmową (często pojawiają się problemy gdy auto posiada innego rodzaju zabezpieczenia np. blokadę skrzyni).

Już to wcześniej sugerowałem - czy została sprawdzona ciągłość wiązki CAN? (połączenie między sterownikiem silnika a skrzynią bo o to dopieprzają się wszystkie błędy).

Opublikowano

Witam długo się zbierałem z naprawą sterownika i wkońcu umówiłem się z gościem z ozorkowic i jestem pełen podziwu wszystko było sóper ustawione byłem tam na 8;00 wyjazd 12;00 :hi: Mogę Go śmiało polecić naprawia wszystko co się nazywa sterownik tak mówi jego pomocnik

Pozdrawiam :notworthy:

Opublikowano

ale zachowanie ww kolegi IceMan83 typowa dla układow alarmowych/antynapadowych, niedawno kjolega mial podobnie ale z silnnikiem

odpalał i gasło, nieraz z robił 20km i znowu gasło, uszkodziła sie centralka systemu alalrmowego działajace z wykozystaniem lini CAN - oczywiscie wszytskie te opisy to domniemania, jelsi problem bedzie dalej sie nasiła, jedz do sserwis, najepiej wszytskie sterowniki na stole licznik, silnika i skrzyni, i monitorowac działanie, a moze dodałes cos do auta , jakis inny sterownik/modoł, moze jest uszkodzony i zakloca prace innego sprzetu [br]Dopisany: 23 Grudzień 2010, 20:41_________________________________________________kolego sprawdz kodowanie ECU silnika czy przypadkiem jest poprawnie zakodowany do skrzyni automatycznej

Opublikowano

kolego sprawdz kodowanie ECU silnika czy przypadkiem jest poprawnie zakodowany do skrzyni automatycznej

Ale wtedy była by kicha za każdym razem - a tutaj jest tak, że w trasie klęka...

Opublikowano

czaki22, Bart-S nic nie wiem o żadnym dokładanym alarmie w tym aucie, nic też nie było montowane jednak nie zaszkodzi sprawdzić :) obawiam się jednak że gdyby coś tam było to na pewno do tej pory jakoś bym się zorientował. Odpowiadając na pytanie ciągłość wiązki CAN była sprawdzana przez 3 fachowców i ponoć wszystkie kabel wyglądają jak nowe. Obawiam się tylko że wiązka licznik - sterownik mogła nie być sprawdzona. Jakby nie było próbowałem wyeliminować wpływ licznika kodując zegary tak jakby nie było automatu. Wtedy znikają oznaczenia biegów na liczniku tak jakby był manual i wszystko ładnie jeździ. Jakby nie było problem nawet w tym ustawieniu występuje. Druga sprawa liczniki idą po CAN info a sterownik silnika i skrzyni przez CAN trakcja czy w związku z tym można łączyć ten problem dodatkowo z licznikiem?

Opublikowano

ale jak ci elelktrycy sprawdzali wiazke ? rozbierali auto na czesci hmm ? bo inaczej wiezki nie sprawdzisz, pozciagaj, osłone na nogi kierowcy , schowek tunle zdemontuj i szukaj nietypowaej skrzynki na ktore nie ma nigdzie loga audi , moze ona nawet byc pod tylna kanpa, z tyłu koło wiazki do woofera, itp itd wszedzie ,

Opublikowano

Nic nie ma żadnych dodatkowych sterowników ani alarmów. Podsumowując temat warto wysłać sterownik do Ozorkowic? Za 800zł podobno naprawiają.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...