mwasiu Opublikowano 1 Października 2010 Opublikowano 1 Października 2010 Ja kupowałem w Zielonej Górze - 1500 zł - rok gwarancji (czyli tyle co daje serwis na nowy za 4000zł.) Sam wymieniałem. Jestem zadowolony. Próbowałem sam naprawiać ale pomimo wiedzy i sprzętu nie udało się, bo jak się dowiedziałem nie każdy da się naprawić. Maciek
fastest Opublikowano 1 Października 2010 Opublikowano 1 Października 2010 za nowy dales 1500zl czy regenerowany?
mwasiu Opublikowano 4 Października 2010 Opublikowano 4 Października 2010 Czy to przy tym okresie gwarancji ważne ? Regenerowany.
asauto Opublikowano 9 Października 2010 Opublikowano 9 Października 2010 Witam. Właśnie jestem po poprawie 8 przerwanych drucików w sterowniku. Na naprawę zdecydowałem się dzięki waszym podpowiedzią. I teraz mam pytanie czy można podłączyć sterownik bez klejenia obudowy i spróbować wykasować błędy i dopiero wtedy jak będzie dobrze wszystko skleić złożyć obudowę i wlać olej ?
asauto Opublikowano 10 Października 2010 Opublikowano 10 Października 2010 kolego czaki22 podpowiedz czy może się coś stać na przekręconym zapłonie ?
erniorzegow Opublikowano 31 Października 2010 Opublikowano 31 Października 2010 Witam wszystkich Ja mam też problem z sterownikiem tylko trochę bardziej złożony VAG błąd 17090 VAG błąd 18165 VAG błąd 18258 Byłem z tym u ,,Palki,, w Mysłowicach powiedzieli mi że auto nie powinno jeżdzić a jeżdzi tylko czasem wsteczny nie wchodzi i wsteczne światła migają noi niewyświetlają się biegi na desce jest puste pole w miejscu gdzie powinny być biegi. Nie wiem co z tym robić bo oni mi zaproponowali wymianę na nowy a wiemy ile to kosztuje. Prosze o jakiś kontakt z kimś kto ma jakiś pomysł na naprawe tego auta jestem ze śląska. tel792377029 - starczy sygnał od dzwonie lub tu [email protected] z góry dziękuje
Bart-S Opublikowano 31 Października 2010 Opublikowano 31 Października 2010 Walnięty czujnik zakresu jazdy (F125), problem z zasilaniem sterownika bądź jego uszkodzenie oraz problem z wiązką CAN... To, że wsteczny nie wchodzi oraz brak świateł wstecznych może wynikać z uszkodzenia czujnika biegu wstecznego. W przypadku F125 to na 99% sterownik dlatego mimo, że pozostałe błędy mogą sugerować uszkodzoną wiązkę - raczej wygląda to na padnięty sterownik. W celu diagnostyki mógłbyś jechać do Sopy - masz do nich 50km (chociaż do naprawy sterownika nie sa najlepszym wyborem - naprawiają ale bez gwarancji). Jeśli masz możliwość zostawienia auta w warsztacie - wyciągałbym sterownik sam i wysłał do naprawy do Ozorkowa lub Zielonej Góry (jeśli dobrze pamiętam 12-mcy gw).
erniorzegow Opublikowano 1 Listopada 2010 Opublikowano 1 Listopada 2010 Gdzie lepiej do Ozorkowa czy Zielonej Góry igdzie jest ten warsztat u Sopy
Bart-S Opublikowano 1 Listopada 2010 Opublikowano 1 Listopada 2010 Jan Sopa czylu Sserwis jest w Czernicy (to miejscowość przylegająca do miasta Rydułtowy) - tutaj masz dojazd: www.sserwis.pl Jeśli chodzi o naprawę sterownika - obojętnie czy Ozorków czy Zielona. Na te dwie firmy nie było żadnych skarg
erniorzegow Opublikowano 1 Listopada 2010 Opublikowano 1 Listopada 2010 Chyba że ktoś inny wam przychodzi na myśl godny polecenia na śląsku do wyjęcia i do włożenia tego zakichanego sterownika. Bo potem i tak go wyśle chyba do Ozorkowic
IceMan83 Opublikowano 22 Grudnia 2010 Opublikowano 22 Grudnia 2010 Wygląda to na uszkodzenie wiązki CAN - sterownik skrzyni komunikuje się ze sterownikiem silnika oraz sterownikiem ESP właśnie przez magistralę CAN. Do sprawdzenia wtyczka podłączona do sterownika (czy piny są poprawnie zamocowane). Konkretnie chodzi o piny 14 (pomarańczowo/czarny) oraz 17 (pomarańczowo/brązowy). Możesz też sprawdzić czy obwód wiązki CAN jest zamknięty - pin 14 leci do białej kostki (17-pin, pin 14) przy sterowniku silnika. Natomiast pin 17 przez tą sama kostkę tylko pin 13. Obwód powinien się także zamykać dla zielonej 32-pinowej kostki w sterowniku zegarów (14 pomarańczowo/czarny dla pinu 12 a 17 pomarańczowo/brązowy dla pinu 13). Niestety nie znam pinów sterownika silnika do których podłaczona jest magistrala napędu CAN - odpowiednie piny rozpoznasz po tych samych kolorach. ...multimetr do ręki i sprawdzasz Jako że instalacja została sprawdzona przez 3 mechaników i nic nie udało się znaleźć zdecydowałem się uznać winę sterownika który został wysłany przez mechanika do naprawy. Jakież było moje zdziwienie a zarazem radość gdy okazało się że sterownik jest ok. Po tym wszystkim sterownik został ponownie zamontowany nowej olej i wszystko jak trzeba. Radość z bezawaryjnej jazdy trwała krótko i już po ok tygodniu powrócił problem. Ostatnio A4 zostało unieruchomione na jakąś godzinę zanim cokolwiek zechciało jechać ot tak samo z siebie (wcześniej to przerwy w połączeniu ze sterownikiem skrzyni były krótkie do 1min) jazda tym samochodem nie jest już przyjemnością a jedynie zastanawianiem się kiedy stanie na drodze i z jak daleka będę musiał go scholować do mechanika. Proszę o jakieś nowe uwagi bo już nie wiem co mam dalej z tym zrobić. A oto ostatni skan samochodu. Jak widać przybyły nowe błędy: Wersja VAG-COM: AKP 704.1 Wersja danych: 20070404 Wtorek,21,Grudzień,2010,21:25:31:64983 Typ nadwozia: 8E - Audi A4 B6/B7 Skanowanie: 01 02 03 08 09 0F 11 15 16 17 18 36 37 45 46 55 56 57 65 67 69 75 76 77 VIN: WAUZZZ8E87A102746 Przebieg: 194120km/120620miles ------------------------------------------------------------------------------- Adres 01: Silnik Plik etykiet: Brak Nr seryjny SW: 03G 906 016 LR HW: 03G 906 016 JE Komponent: R4 2,0L EDC G000CG 0972 Kodowanie: 0000076 Kod serwisu: WSC 01059 4 - ilość znalezionych błędów. Oto one: 005670 - Mag.danych układu napędowego: brak informacji ze sterownika TCU (aut.s.biegów) P1626 - 000 - - - Sporadyczny Ramka zamrożona: Stan błędu: 00100000 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 98 Przebieg: 194112 km Wskaźnik czasu: 0 Ramka zamrożona: Obroty silnika: 840 /min Prędkość: 0.0 km/h Obciążenie: 0.0 % Napięcie: 14.06 V Bity binarnie: 11101000 Bity binarnie: 00000000 Bity binarnie: 10000100 005669 - Mag.danych układu napędowego: niezrozumiała inf. ze ster. TCU (aut.s.biegów) P1625 - 000 - - - Sporadyczny Ramka zamrożona: Stan błędu: 00100000 Priorytet błędu: 3 Częstość błędu: 1 Przebieg: 194121 km Wskaźnik czasu: 0 Ramka zamrożona: Obroty silnika: 2100 /min Prędkość: 35.0 km/h Obciążenie: 25.9 % Napięcie: 13.98 V Bity binarnie: 11101000 Bity binarnie: 00000000 Bity binarnie: 00000100 005669 - Mag.danych układu napędowego: niezrozumiała inf. ze ster. TCU (aut.s.biegów) P1625 - 000 - - - Sporadyczny Ramka zamrożona: Stan błędu: 00100000 Priorytet błędu: 3 Częstość błędu: 1 Przebieg: 194121 km Wskaźnik czasu: 0 Ramka zamrożona: Obroty silnika: 2100 /min Prędkość: 35.0 km/h Obciążenie: 25.9 % Napięcie: 13.98 V Bity binarnie: 11101000 Bity binarnie: 00000000 Bity binarnie: 00000100 001384 - Przełącznik ukł.utrzymywania zadanej prędkości jazdy (E45): niezrozumiały sygnał P0568 - 000 - - - Sporadyczny Ramka zamrożona: Stan błędu: 00100000 Priorytet błędu: 3 Częstość błędu: 1 Wskaźnik czasu: 0 Ramka zamrożona: Obroty silnika: 0 /min Prędkość: 0.0 km/h Obciążenie: 0.0 % Napięcie: 12.46 V Bity binarnie: 00001000 Bity binarnie: 11000000 (bez jednostek): 0.0 Kody gotowości: 1 1 0 0 0 ------------------------------------------------------------------------------- Adres 02: Skrzynia biegów Plik etykiet: Brak Nr seryjny SW: 8E4 910 155 A HW: 01J 927 156 HT Komponent: V30 01J 2.0l PD RdW 0010 Kodowanie: 0000001 Kod serwisu: WSC 07986 Nie znaleziono błędów. ------------------------------------------------------------------------------- Adres 03: ABS/hamulce Plik etykiet: 8E0-910-517.LBL Nr seryjny SW: 8E0 910 517 H HW: 8E0 614 517 BF Komponent: ESP8 FRONT H06 0140 Kodowanie: 0004402 Kod serwisu: WSC 06325 2 - ilość znalezionych błędów. Oto one: 01315 - Komputer sterujący skrzyni biegów 004 - Brak sygnału / brak komunikacji - Sporadyczny Ramka zamrożona: Stan błędu: 00100100 Priorytet błędu: 1 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 40 Wskaźnik czasu: 0 Ramka zamrożona: Wartość Hex: 0x0000 Wartość Hex: 0x4202 Wartość Hex: 0x0013 Wartość Hex: 0x4492 Wartość Hex: 0x0000 01312 - Mag.danych układu napędowego 014 - Wadliwy - Sporadyczny Ramka zamrożona: Stan błędu: 00101110 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 37 Wskaźnik czasu: 0 Ramka zamrożona: Wartość Hex: 0x0000 Wartość Hex: 0x4200 Wartość Hex: 0x0013 Wartość Hex: 0x9092 Wartość Hex: 0x0000 ------------------------------------------------------------------------------- Adres 08: Klimatyzacja Plik etykiet: 8E0-820-043.LBL Nr seryjny: 8E0 820 043 BJ Komponent: A4 Klimaautomat 2833 Kodowanie: 00000 Kod serwisu: WSC 00000 Nie znaleziono błędów. ------------------------------------------------------------------------------- Adres 09: Centr.zesp.elektr. Plik etykiet: 8E0-907-279-8EC.LBL Nr seryjny: 8E0 907 279 M Komponent: int. Lastmodul NDL 0907 Kodowanie: 00012 Kod serwisu: WSC 06325 Nie znaleziono błędów. ------------------------------------------------------------------------------- Adres 15: Airbag Plik etykiet: 8E0-959-655-94.LBL Nr seryjny SW: 8E0 959 655 G HW: 8E0 959 655 G Komponent: Airbag 9.41 H12 3730 Kodowanie: 0030612 Kod serwisu: WSC 06325 Nie znaleziono błędów. ------------------------------------------------------------------------------- Adres 16: Koło kierownicy Plik etykiet: 8E0-953-549.LBL Nr seryjny: 8E0 953 549 Q Komponent: Lenksáulenmodul 0701 Kodowanie: 02021 Kod serwisu: WSC 06325 Nie znaleziono błędów. ------------------------------------------------------------------------------- Adres 17: Zest.wskaźników Plik etykiet: AKP\8E0-920-9xx-8EC.LBL Nr seryjny SW: 8E0 920 901 D HW: 8E0 920 901 D Komponent: KOMBI+WFS 4 H14 0120 Kodowanie: 0006111 Kod serwisu: WSC 01054 Znaleziono 1 błąd: 01312 - Mag.danych układu napędowego 014 - Wadliwy - Sporadyczny ------------------------------------------------------------------------------- Adres 46: Moduł komfortu Plik etykiet: 8E0-959-433-MIN.LBL Nr seryjny: 8E0 959 433 CD Komponent: Komfortgerát T01 4135 Kodowanie: 06752 Kod serwisu: WSC 06325 Nr seryjny: 8E1959801H Komponent: Tőrsteuer.FS BRM 0606 Nr seryjny: 8E1959802H Komponent: Tőrsteuer.BF BRM 0606 Nr seryjny: 8E0959801E Komponent: Tőrsteuer.HL BRM 0606 Nr seryjny: 8E0959802E Komponent: Tőrsteuer.HR BRM 0606 2 - ilość znalezionych błędów. Oto one: 00955 - Kluczyk 1 35-10 - - - Sporadyczny 00956 - Kluczyk 2 35-10 - - - Sporadyczny ------------------------------------------------------------------------------- Adres 56: Radio Plik etykiet: 8E0-035-1xx-56.LBL Nr seryjny: 8E0 035 186 AA Komponent: concert II GRO 0004 Kodowanie: 00004 Kod serwisu: WSC 00000 Nie znaleziono błędów. Koniec --------------------------------------------------------------------------------------------------
czaki22 Opublikowano 23 Grudnia 2010 Opublikowano 23 Grudnia 2010 masz jakis system allarmowy badz cos w samochodzie? odlacz go fizycznie, amoze niewiesz nawet zemasz, sprawdzic trzeba , ponadto ztrezba zweryfokowac polaczenia od licznika do skrzyni , a mechanicy jak to robili ?[br]Dopisany: 23 Grudzień 2010, 16:15_________________________________________________asuto - kolego nic nie da odpalenie zaplony sprawdzisz tylko z emneij wiecej jest ok, sterownik dos prawdzenia potrzebuje rozruch mechaniczny skrzyni, jak zalejesz nieuszczelniony sterownik olejem kupisz sobie nowy
Bart-S Opublikowano 23 Grudnia 2010 Opublikowano 23 Grudnia 2010 Czaki może mieć rację - Multitronic pracuje poprawnie jedynie z fabryczną instalacją alarmową (często pojawiają się problemy gdy auto posiada innego rodzaju zabezpieczenia np. blokadę skrzyni). Już to wcześniej sugerowałem - czy została sprawdzona ciągłość wiązki CAN? (połączenie między sterownikiem silnika a skrzynią bo o to dopieprzają się wszystkie błędy).
erniorzegow Opublikowano 23 Grudnia 2010 Opublikowano 23 Grudnia 2010 Witam długo się zbierałem z naprawą sterownika i wkońcu umówiłem się z gościem z ozorkowic i jestem pełen podziwu wszystko było sóper ustawione byłem tam na 8;00 wyjazd 12;00 Mogę Go śmiało polecić naprawia wszystko co się nazywa sterownik tak mówi jego pomocnik Pozdrawiam
czaki22 Opublikowano 23 Grudnia 2010 Opublikowano 23 Grudnia 2010 ale zachowanie ww kolegi IceMan83 typowa dla układow alarmowych/antynapadowych, niedawno kjolega mial podobnie ale z silnnikiem odpalał i gasło, nieraz z robił 20km i znowu gasło, uszkodziła sie centralka systemu alalrmowego działajace z wykozystaniem lini CAN - oczywiscie wszytskie te opisy to domniemania, jelsi problem bedzie dalej sie nasiła, jedz do sserwis, najepiej wszytskie sterowniki na stole licznik, silnika i skrzyni, i monitorowac działanie, a moze dodałes cos do auta , jakis inny sterownik/modoł, moze jest uszkodzony i zakloca prace innego sprzetu [br]Dopisany: 23 Grudzień 2010, 20:41_________________________________________________kolego sprawdz kodowanie ECU silnika czy przypadkiem jest poprawnie zakodowany do skrzyni automatycznej
Bart-S Opublikowano 23 Grudnia 2010 Opublikowano 23 Grudnia 2010 kolego sprawdz kodowanie ECU silnika czy przypadkiem jest poprawnie zakodowany do skrzyni automatycznej Ale wtedy była by kicha za każdym razem - a tutaj jest tak, że w trasie klęka...
IceMan83 Opublikowano 23 Grudnia 2010 Opublikowano 23 Grudnia 2010 czaki22, Bart-S nic nie wiem o żadnym dokładanym alarmie w tym aucie, nic też nie było montowane jednak nie zaszkodzi sprawdzić obawiam się jednak że gdyby coś tam było to na pewno do tej pory jakoś bym się zorientował. Odpowiadając na pytanie ciągłość wiązki CAN była sprawdzana przez 3 fachowców i ponoć wszystkie kabel wyglądają jak nowe. Obawiam się tylko że wiązka licznik - sterownik mogła nie być sprawdzona. Jakby nie było próbowałem wyeliminować wpływ licznika kodując zegary tak jakby nie było automatu. Wtedy znikają oznaczenia biegów na liczniku tak jakby był manual i wszystko ładnie jeździ. Jakby nie było problem nawet w tym ustawieniu występuje. Druga sprawa liczniki idą po CAN info a sterownik silnika i skrzyni przez CAN trakcja czy w związku z tym można łączyć ten problem dodatkowo z licznikiem?
czaki22 Opublikowano 24 Grudnia 2010 Opublikowano 24 Grudnia 2010 ale jak ci elelktrycy sprawdzali wiazke ? rozbierali auto na czesci hmm ? bo inaczej wiezki nie sprawdzisz, pozciagaj, osłone na nogi kierowcy , schowek tunle zdemontuj i szukaj nietypowaej skrzynki na ktore nie ma nigdzie loga audi , moze ona nawet byc pod tylna kanpa, z tyłu koło wiazki do woofera, itp itd wszedzie ,
IceMan83 Opublikowano 27 Stycznia 2011 Opublikowano 27 Stycznia 2011 Nic nie ma żadnych dodatkowych sterowników ani alarmów. Podsumowując temat warto wysłać sterownik do Ozorkowic? Za 800zł podobno naprawiają.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się