Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Rezonans wydechu, Dziwne przerwanie...


Mjetek

Rekomendowane odpowiedzi

Jest jeszcze w dobrym stanie, ale wiadomo. .. blokowanie turbo kluczem raczej nie wchodzi w grę. . :-|

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dobrym to znaczy na zimnym lekko gwizdze, daje odpowiednie cisnienie, i nie pluje nadmiernie olejem.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, michcio1985 napisał:

blokowanie turbo kluczem raczej nie wchodzi w grę 
 

A niby dla czego, jakie zagrożenia widzisz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klucz objedzie uszczerbi kawałek wirnika lub coś podobnego

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dopasujesz odpowiedni do nakrętki wirnika rozmiar i będziesz go pewnie trzymał, to nic się nie omsknie i nie urwie,  oczywiście jak motor będzie chodził no biegu  jałowym i co najwyżej z lekkimi przegazówkami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy mnie wkrecasz czy jak, ale ziarenko w głowie zasiałeś. ....

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, michcio1985 napisał:

Nie wiem czy mnie wkrecasz czy jak, ale ziarenko w głowie zasiałeś. ....

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
 

Daleki jestem od wkręcania kogokolwiek, niemniej jednak do tej próby potrzeba dwóch myślących osób, żeby sobie niechcący biedy  nie narobić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, michcio1985 napisał:

Nie mniej turbo wymaga naprawy. Gdzieś ktoś pisał że turbina może powodować buczenie, stad moje wczorajsze obadanie.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
 

Gdyby to turbawka powodowała te buczenia i drżenie to kamień z serca bo akurat mam nowke w kartonie gotowa do montazu wiec wszystkie problemy odeszłyby w zapomnienie :) Ale jakos nie chce mi sie wierzyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś znajomy mechanik mnie "pocieszyl" ze to niedomykajace się lub nadpalone zawory.. eh..

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo jestem dobrej myśli ze to tylko turbawa. Turków kiedy zmieniasz swoją?

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo jestem dobrej myśli ze to tylko turbawa. Turków kiedy zmieniasz swoją?

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka



TURZOL :-)


Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, michcio1985 napisał:

Dziś znajomy mechanik mnie "pocieszyl" ze to niedomykajace się lub nadpalone zawory.. eh..
 

Dla tego pisałem Ci byś obejrzał wałek rozrządu i broki , bo to one zazwyczaj są przyczyną dudnienia z dolotu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotr wiem o jakim dudnieniu piszesz. Głowice robiłem wałek został ten sam bo najgorsza krzywka miała 0,1mm mniej od fabryki, nowe szklanki Ina, pompki na 180, olej motul. Silnik trochę ucichł i korekcje minimalnie się poprawiły i tyle, nic więcej się nie zmieniło. U mnie buczy ciągle jednostajnie bez pulsowania, żadnego rytmu obrotów wału czy zapłonu na cylindrach. Pojawia się narastając kilka sekund po odpaleniu auta i buczy non stop. Po prostu coś po tym czasie zaczyna działać i daje taki efekt akustyczny. A może to ciśnienie oleju? Czytałem że się uszkadza jakiś zaworek w pompie olejowej który reguluje ciśnienie żeby nie było za duże i wtedy też są efekty akustyczne w postaci buczenia.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, michcio1985 napisał:

A może to ciśnienie oleju? 
 

A to warto by sprawdzić podłączająć manometr w miejsce czujnika ciśnienia oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być coś na rzeczy bo systematycznie wypychalo mi środkowy brok aż go zapunktowalem.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wszystkich, których dotyczy problem. Wg mnie nie źródło tego buczenia i dgrań nie leży w głowicy, smarowaniu , wałkach, poduszkach, turbo itp. Od samego początku próbuje warsztatom szukających w moim aucie sedna problemu dać do zrozumienia, że problem leży gdzie indziej i mam swoją teorię, ale nie chciałbym w tej chwili nic sugerować. Mojej tezy  nie mogę poprzeć niestety dowodami, ale postanowiłem na podstawie rozmów z użytkownikami wyprowadzić wspólny mianownik dla tego problemu. Chciałbym żeby wszyscy, których problem dotyczy odpisali na podstawie poniższych punktów czy również zaobserwowali podobne zjawiska.

1. Duszące spaliny.

2. Drżenie jednostki silnikowej czego następstwem jest mocne drżenie wydechu (lub wydechów w przypadku quattro). Przy czym na podwójnym wydechu prawy drga wyraźnie mocniej.

3. Dość mocne telepnięcie budy podczas odpalania/gaszenia silnika.

4. Silne mrowienie podłogi, gałki, kierownicy na biegu jałowym, także podczas jazdy. 

5. Silny basowy dźwięk podczas przy-gazówki i schodzeniu z obrotów.

6. Odczucie słabszej mocy (powyżej 3 tys obrotów brakuje jakby kopa)

7. Dziwne odczyty przepływomierza na wolnych obrotach. Zjawisko zaobserwowałem już jakiś czas temu. Niezależnie czy silnik jest zimny czy ciepły na wolnych obrotach odczyt z MAF jest początkowo prawidłowy, patrz foto

E5wEO8i.jpg

po czym po upływie ok minuty odczyt MAF wygląda tak jak na poniższym foto, zwrócicie uwagę na odczyt cisnienia w dolocie w tym samym czasie kiedy przepływomierz zawyża. Pojawia się wtedy również dziwny dźwięk, który znika wraz z przygazowaniem. Wtedy tez odczyt z MAF wraca do zadanego, ale tylko znów na ok 1 minutę i znów zaczyna zawyżać.

vtzYial.jpg

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak z maf musze mu się przyjrzeć, ale reszta wypisz wymaluj jak u mnie

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artur, to jest normalne działanie EGR'a. Najpierw w trybie ON daje więcej spalin do dolotu - wtedy odczyt jest mniejszy (mniej czystego powietrza) po upływie X czasu zamyka się (EGR OFF), po czym mamy w dolocie czyste powietrze i MAF rośnie do tych 400-450 mg...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdź sobie w grupę 003 potem kliknij na Switch to Basic Settings i zobaczysz sobie jak to działa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...