Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dlaczego olej Castrol ma tak złą opinię wśród internautów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Tak jak w temacie. Dlaczego olej Castrol ma tak złą opinię??

Nie jestem ani fanem ani też anty fanem tej marki. Szukałem informacji w internecie, ale nic konkretnego nie znalazłem.

Audi A4 b8 jest moim drugim samochodem. Szykuję się właśnie do zmiany oleju. Wcześniej miałem Mazde 6 w 2.0 diesel. Przez 4 lata imtensywnej eksploatacji auta które miało przejechane ponad 250k km lałem tam zwykły olej Castrol Gtx 10w40. 2.0 d mazdy jest uważany za wadliwy silnik, a ja nie miałem przez te 4 lata żadnych problemów. Samochód jest nadal w rodzinie i silnik wciąż ma zdrowy.

Teraz w internecie widzę komentarze "Panie czuwaj nad tym silnikiem" jak ktoś pisze, że używa olej Castrola.

Czy ta krytyka jest poparta jakimiś testami i porównaniami jak wygląda silnik po Castrolu a jak po Motulu?

Obecnie jestem w UK i Castrol edge 5w30 4l kosztuje tutaj prawie 50 funtów czyli prawie 300zł i cenowo bardziej mi się opłaca zamówić przez internet Motul.

Czy ktoś może wie coś sensownego w tym temacie??

Pozdrawiam

Opublikowano

Bierz motula

Opublikowano

valvoline

Opublikowano

valvoline również dobry olej tak że również polecam

Opublikowano

Wy czytaliście w ogóle pierwszy post i pytania kolegi? :grin:

Opublikowano

Wy czytaliście w ogóle pierwszy post i pytania kolegi? :grin:

No właśnie. I tak jest na każdym forum jeśli chodzi o temat oleju.

Opublikowano

Przez pewien czas rynek PL byl wprost zalany podrobionym olejem castrola i ludzie sie przykro ponacinali, niby swiezy olej a po tysiacu kilometrow galareta w silniku a jak ktos sie nie zorientowal to zatarcia/przytarcia byly nagminne. No i sie Castrolowi dostalo, inna sprawa ze sam olej Castrola to zdecydowanie dobry marketing bo produkt jesli chodzi o parametry i baze na jakiej jest robiony jest taki sobie. Jesli masz wybor miedzy Castrolem a Motulem to nawet sie nie zastanawiaj i bierz Motula ( choc oni tez ostatnio zmienili baze olejowa w kilku prouktach na slabsza/tansza niz byla ) a skoro mieszkasz w Uk to powinieneś miec latwo dostepne oleje marki Millers ktore moim prywatnym zdaniem sa z tej 3 najlepszym wyborem.

Opublikowano

Wy czytaliście w ogóle pierwszy post i pytania kolegi? :grin:

Czytałem czytałem fakt nie napisałem dlaczego castrol to lipa a więc :

Miałem Castrola u siebie zaraz po zakupie fury wiadome wymiana oleju i osprzętu . Kupiłem castrola w sklepie polecili a nie znając opinii tego oleju zalałem go .. wszystko git było ale gdy po 2 miesiącach jeżdząc bardzo mało musiałem dokupić olej to byłem w szoku .. niewiedziałem na czym szybciej jeździł ale poziom stał cały czas taki sam a po zalaniu castrola tak chlał olej że masakra jak w silnikach ALT mówie o b6 .. wkurzyłem się poczekałem chwile aż zjadł dalej olej i zmieniłem na Motula . Tym razem opinie czytałem i po zalaniu motula kupionego na forum od Toma wkońcu spokój .. sprawdzam regularnie poziom oleju i coś tam ubywa wiadome ale znikome ilości od wymiany do wymiany . Zaznaczam wziąłem pełen syntetyk . Wozidło według mnie lepiej pracuje i jestem spokojniejszy :) Tak że ja polecam MOTUL .. I sorka za posta bez opinni . Pozdrawiam

I chyba więcej jest teraz podróbek niż orginału castrola takie jest moje zdanie

Opublikowano

Zobacz i sam wyciągnij wnioski:

http://bmwservice.livejournal.com/27699.html?thread=1271347

osobiście Motul u mnie w obu autach spisuje się bez zastrzeżeń, ale przy następnej wymianie zaleję LM albo Valvoline, tak z czystej ciekawości :)

Opublikowano (edytowane)

Pewnie jest tak jak ze wszystkim. Jakaś fama poszła i tyle. Mój kolega który ma warsztat w U.K twierdzi, że Castrol jest najlepszy i leje go do wszystkich aut ze swoimi włącznie.

Ja kiedyś do wszystkiego oleje Mobil lałem. Do swojego B6 AWX lałem Castrol później Pennasol i zrobiłem prawie 400 tys km. Teraz kupiłem B8 CAGA i sam nie wiem co mu zapodam przy kolejnej wymianie.

Myślę, że taka znacząca firma jak Castrol byle czego by nie wypuściła ale nigdy nie wiadomo. Może gdzieś w jakiejś piwniczce " Janusze" superol do butelek po Castrolu przelewają i biznes się kręci ale mogli by to robić z dowolną marką.

Najbardziej śmieszą mnie teksty typu:

"Spuściłem olej a on taki brudny, czarny, co za syf."

To tak jakby mówił, że mydło ch..owe bo brudna woda podczas mycia rąk leci.

albo:

" Spuściłem olej a on elegancki czyściutki"

Jasne bo cały syf ci w silniku został.

Edytowane przez iwadrian
Opublikowano

Zobacz i sam wyciągnij wnioski:

http://bmwservice.livejournal.com/27699.html?thread=1271347

osobiście Motul u mnie w obu autach spisuje się bez zastrzeżeń, ale przy następnej wymianie zaleję LM albo Valvoline, tak z czystej ciekawości :)

Ale co ten test obrazuje??? Widziałem to dziś na wykopie i komentarze były takie że to przypalanie oleju ale w sumie nikt nic nie wie bo jeżeli chodzi o czystość tej bańki to Castrol wypada jako jeden z lepszych o ile nie najlepszy.

Opublikowano

Całe życie jeżdżę na Castrolu i nie narzekam nigdy nie miałem żadnych problemow związanych z jakością silnik zawsze czysciutki w środku nie bardzo czaje skąd taka opinia.

Opublikowano

silnik zawsze czysciutki w środku

Tak z ciekawości zapytam.

A jak to sprawdzasz i jak często ???

Opublikowano

Zobacz i sam wyciągnij wnioski:

http://bmwservice.livejournal.com/27699.html?thread=1271347

osobiście Motul u mnie w obu autach spisuje się bez zastrzeżeń, ale przy następnej wymianie zaleję LM albo Valvoline, tak z czystej ciekawości :)

noo ciekawy artykuł , przetłumaczyłem i przeczytałem :)

Mógłbyś się podzielić w takim razie o co w tym teście chodzi??

Opublikowano (edytowane)

Hmm... Ja po kupnie autka (2012) na pierwszy serwis olejowy wybrałem Castrol Diesel Magnatec 5W40.

Byłem mało doświadczony bo w poprzednim aucie (Fiat Uno 1990r) oleju nie wymieniałem tylko świeża dolewka jakiegoś orlenowskiego 15W40 :D

Minusy jakie zauważyłem przy Castrolu ? - dużo go ubywało i w zimie przy rozruchu było słychać popychacze jak tłuką.

Może byłoby lepiej jakbym zalał go Castrol EDGE 5W40 itp

Był to pierwszy i ostatni raz gdy zalałem Castrola do mojego 1.9TDI :)

Później jakoś przesiadłem się na Motula i już tak zostało...

A do Ciebie coś z gamy Motul, Valvoline, Liqui Moly, ...

Oczywiście z pewnego źródła i prawidłowo dobrany :)

Edytowane przez cabanmat
Opublikowano (edytowane)

Dlaczego nie Castrol? w poprzednim aucie miałem zamontowany wskaźnik ciśnienia oleju, po około 5 tysiącach kilometrów ciśnienie oleju było marne, wręcz tragiczne, więc wymieniłem szybko na motula o tych samych parametrach, na początku super, ale ostatecznie wyszło podobnie jak z castrolem, tyle że dopiero po 8 tysiącach kilometrów było słabo, dałem się namówić na valvoline, mogę śmiało napisać tak, bardzo polecam ten olej, ciśnienie oleju od wymiany do wymiany bez zarzutu, mało tego, auto na dzień dzisiejszy ma przejechane na tym oleju 120 tyś a łączny przebieg to 350 tyś km, to mnie przekonało żeby dołożyć i jeździć bez problemów, teraz mam 3.0tdi i też jeździło na castrolu, niestety w ciągu 50tyś km padły napinacze, a jak wiadomo to bardzo słaby punkt tego silnika, więc od razu wymieniłem olej i padło na liqui moly (na forum A6 wszyscy to leją) przejechałem 50 tyś km i silnik działa cichutko, nic nie klekocze i pewnie się ktoś doczepi że to po wymianie napinaczy - ale nie, ludzie wymieniają napinacze, leją dalej castrola i po 20 tyś km znowu dzwoni łańcuch :grin:

Edytowane przez Pucek
Opublikowano

silnik zawsze czysciutki w środku

Tak z ciekawości zapytam.

A jak to sprawdzasz i jak często ???

Kolego wystaczy że korek odkręcisz i widać, przy gównianych olejach wszystko spływa breją nigdy na castrolu tego nie miałem

Opublikowano

Olej Castrol jeśli tylko jest oryginalny nie jest zły Popatrzcie wszystkie b8 tdi w Niemczech jeżdżą na Castrolu long life wymiana co 30tys i chodzą zobaczcie jakie przebiegi mają

Ja zalałem motulem bo bardzo go polecają ale czy jest lepszy!!!???

Opublikowano

Ja skłaniam się ku przekonaniu że jeżeli silnik nie ma żadnych wad fabrycznych i jest prawidłowo eksploatowany to nie ma różnicy czy wleje się tam Castrol czy Motul.

Prawda jest taka, że VAG w minionej dekadzie popełnił kilka o ile nie kilkanaście poważnych wtop z silnikami i ich wadami fabrycznymi, a ludzie będą zwalać winę na olej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...