Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kodowania Audi A4 B9 8W 2016-2020


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

O ile dobrze czytam:

kalibracja świateł mijania i świateł matrix to nierozłączna procedura i zawsze po ustawieniu świateł mijania trzeba skalibrować na nowo matrix

 

dalej jest napisane że czujniki są 4 jeden na koło

 

 

image.png.010b4a22a172496e0540e236f470e6c8.png

Edytowane przez wuPiotrek
Opublikowano

odpowiadając dalej na Twoje pytania - możliwy ciąg przyczynowy

- aso zabrało się za kalibrację świateł mijania

- technik zauważył że coś jest nie tak (przykładowo jedna lampa układała się źle z powodu złego odczytu z jednego czujnika)

- przeklikał dalej procedurę ustawiania świateł mijania i ona zakończyła się poprawnie (tam feedback odnośnie tego czy jest OK pochodzi od technika, nie od kamery - procedura zawsze przejdzie nawet jesli swiatła są źle ustawione, o ile nie ma błędów)

- nie kontynuował ustawiania świateł matrix bo i tak działały by źle a procedure musiał by i tak wykonać ponownie po wymianie czujników (stąd niedostępne światła matrix)

- sprawdził odczyty - ktorys czujnik źle wskazuje - zlecił wymianę wszystkich 4 (auto 2016 dla nich to staroć)

- Ty zamiast zlecić naprawdę zabrałeś auto z błędami :)

 

daj znać jak odczyty z czujników

Opublikowano

I znowu się mylisz. We wrzuconym manualu masz wyraźnie napisane, kiedy należy przeprowadzić pełna procedurę wraz z kalibaracja matrix.

Na przykład gdy lampy były ruszane, co już wyżej napisałem. 

Jeżeli lampy nie były wyciągane, nie trzeba kalibrować matrixow.
Poza tym 4 czujniki samopoziomu montowane są tylko w pojazdach z aktywnym zawieszeniem (Dynamic Drive), więc i tu nie masz racji. Mam wrażenie, że na siłę próbujesz obalić to co ja tu napisałem.

 

Opublikowano

absolutnie nie chce obalić tego co napisałeś, chciałem się odnieść tylko do Twojej reakcji gdzie napisałeś na początku że 'w aso są za durni żeby sobie z tym poradzić, przerosło ich ustawienie lamp i chcą kolegę naciągnąć na koszty' :)

 

tutaj trzeba sprawdzić odczyty z czujników a nie gdybać :) 

 

a lampy były ruszane - sam pisał że lampy były ruszane - pojechał tam dlatego że ręcznie kręcił regulacją świateł - o czym pewnie powiedział doradcy przy oddaniu auta - była pełna zasadność do przeprowadzenia procedury zarówno ustawienia świateł mijania jak i matrix

Opublikowano
14 minut temu, wuPiotrek napisał(a):

i chcą kolegę naciągnąć na koszty'

To akurat nie ja pisałem:wink:

 

15 minut temu, wuPiotrek napisał(a):

tutaj trzeba sprawdzić odczyty z czujników a nie gdybać

Też już to napisałem, dodatkowo odczyt wartości z rozszerzonych bloków pomiarowych z kamery.

Opublikowano

Sprawdziłem czujniki poziomowania, podczas jazdy, trząsłem autem, wchodziłem do bagażnika, wjeżdżałem na krawężnik. Żadnego błędu nie wywołałem. Może się zacinają przy większych wychyłach. Jutro będzie auto na podnośniku to będę widział jak to wygląda. 

Wstawiam zdjęcie oraz nie obrobiony log (nie umiem tego zrobić, kiedyś był do tego program)

Zapomniałem sprawdzić kamerę. Sprawdzać ją podczas normalnej jazdy ?

Log-2.txt LOG-09-IDE03602_&1.CSV

Opublikowano
40 minut temu, duzy616 napisał(a):

Sprawdziłem czujniki poziomowania, podczas jazdy, trząsłem autem, wchodziłem do bagażnika, wjeżdżałem na krawężnik. Żadnego błędu nie wywołałem.

Czujniki sa sprawne moim zdaniem.

40 minut temu, duzy616 napisał(a):

Zapomniałem sprawdzić kamerę. Sprawdzać ją podczas normalnej jazdy ?

Na postoju sprawdzić czy można podejrzeć wartości kalibracyjne dla lewei i prawej lampy. Tutaj nie pamiętam dokładnie czy je pokaże, musiałbym sprawdzis u siebie.

 

Opublikowano

wygląda ok, napewno są sprawne, pytanie czy to jest normalne dla allroada ze przod pokazuje srednio położenie 70% a tył 50% dobrze jak by ktoś inny sprawdził u siebie

Opublikowano (edytowane)

Te wartości kalibracyjne w pomiarach rozszerzonych ?

Tak jak pisałem wcześniej czy można wykonać jakiś test czy te czujniki działają w pełnym zakresie ? Jedyna myśl jaka mi przychodzi do głowy to, że w Serwisie wykonali jakiś test i okazało się że przycina czujnik. Wątpię, żeby odkręcali czujnik i ręcznie sprawdzali. Chyba, że naprawdę chcą mnie naciągnąć na kasę albo nie umieją wykonać ustawienia matrix.

Zdjęcie nr 1 

Nastawy reflektorów wykonuje się po ewentualnej wymianie czujników ? Czy trzeba również potwierdzić nastawy podstawowe ?

Czy powyższą procedurę wykonuje się również przy ustawianiu świateł mijania ? 

Zdjęcie 1.JPEG

Edytowane przez duzy616
Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, wuPiotrek napisał(a):

wygląda ok, napewno są sprawne, pytanie czy to jest normalne dla allroada ze przod pokazuje srednio położenie 70% a tył 50% dobrze jak by ktoś inny sprawdził u siebie

To są parametry auta bez kierowcy.

Pytanie w jakim zakresie te czujniki działają od 0-100% ? Jeśli tak to pewnie trzeba sprawdzić ręcznie bo auta nie obciążę.

Edytowane przez duzy616
Opublikowano
11 minut temu, duzy616 napisał(a):

Tak jak pisałem wcześniej czy można wykonać jakiś test czy te czujniki działają w pełnym zakresie ?

Nie ma takiej procedury. Test drogowy tak jak przeprowadziłeś. 

 

12 minut temu, duzy616 napisał(a):

Te wartości kalibracyjne w pomiarach rozszerzonych ?

Tak w sterowniku kamery A5 poszukać w rozszerzonych blokach pomiarowych.

14 minut temu, duzy616 napisał(a):

Nastawy reflektorów wykonuje się po ewentualnej wymianie czujników ? Czy trzeba również potwierdzić nastawy podstawowe ?

Czy powyższą procedurę wykonuje się również przy ustawianiu świateł mijania ? 

Nastawy podstawowe reflektorów IDE03675 wykonujesz gdy regulujesz ustawienie świateł, po wymianie/demontażu lamp lub po wymianie czujników.

 

Opublikowano

Jak będę jutro miał czas to podjadę na SKP z VCDS-em i ustawię te światła mijania. Jeżeli się uda to pozostaje mi jechać na ustawienie matrix do kogo. Zaczynam się zastanawiać czy Serwis czegoś nie zepsuł dla tego nie mogli dokończyć procedury matrix. Pewnie i tak się nie przyznają.

Jeżeli czujniki można sprawdzić tylko testem drogowym, bądź przez dociążenia auta to jak oni stwierdzili niesprawność (wizualnie, czy włożyli 1t do bagażnika)

Opublikowano

mozesz sprawdzic podnosząc auto na podnosniku. jest pewnie jakaś procedura sprawdzenia poprawności odczytu z tych czujników.  moze tez na stojącym równo allroad odczyt 70%/50% jest po prostu poza zakresem (trzeba by sprawdzić w serwisówce albo u kogoś). mozesz tez podjechac do nich i po prostu sprobowac zapytac mechanika dlaczego chce te czujniki wymieniac skoro sa sprawne. naprawde nie wiem dlaczego cały czas zakladacie ze oni musieli cos 'spieprzyc' albo 'naciągnąć na czesci' :)

 

jest duzo specy od vagów po całej PL, poszukaj po OLX i internecie, znajdziesz w promieniu 100km kogos kto ma czym skalibrowac te swiatła

Opublikowano
17 minut temu, wuPiotrek napisał(a):

nie wiem dlaczego cały czas zakladacie ze oni musieli cos 'spieprzyc' albo 'naciągnąć na czesci' :)

 

Nigdzie nie napisałem,  że coś zepsuli czy że chcą go naciągnąć. Moim zdaniem jest to wynikiem popełnienia błędu lub brakiem umiejętności podczas przeprowadzania kalibracji.

Opublikowano
37 minut temu, wuPiotrek napisał(a):

mozesz sprawdzic podnosząc auto na podnosniku. jest pewnie jakaś procedura sprawdzenia poprawności odczytu z tych czujników.  moze tez na stojącym równo allroad odczyt 70%/50% jest po prostu poza zakresem (trzeba by sprawdzić w serwisówce albo u kogoś). mozesz tez podjechac do nich i po prostu sprobowac zapytac mechanika dlaczego chce te czujniki wymieniac skoro sa sprawne. naprawde nie wiem dlaczego cały czas zakladacie ze oni musieli cos 'spieprzyc' albo 'naciągnąć na czesci' :)

 

jest duzo specy od vagów po całej PL, poszukaj po OLX i internecie, znajdziesz w promieniu 100km kogos kto ma czym skalibrowac te swiatła

Mieszkam w m. Słupsk  (miasto 90 tys. mieszkańców) specjalnie jechałem 120km do Gdyni ponieważ nikt nie chciał ustawić świateł matrix, nawet serwis VW.

Jeżeli te wartości 70%50% są poza zakresem to auto powinno mieć błąd. Ja podczas normalnej jazdy błędu nie wywołałem. Tak jak napisałem wcześniej albo włożyli bardzo duże obciążenie do auta albo  jest test czujników. Mam nadzieję, że jutro uda mi się wykręcić te czujniki i sprawdzić jak poruszają się w ręku. Może wtedy pokaże błąd.

Opublikowano

Powtórze... - Podjedź do kogoś kto dysponuje Odisem i skalibrujesz Matrix w kilka chwil.

 

 

 

 

 

IMG_9306.JPG

IMG_9307.JPG

Opublikowano

turzol ale to nie potrzeba żadnych tablic itp. wystarczy tylko Odis ? 

Opublikowano
8 minut temu, duzy616 napisał(a):

turzol ale to nie potrzeba żadnych tablic itp. wystarczy tylko Odis ? 

Nie ma takiego wymogu jeśli lampy nie były ruszane, ważne żebyś trafił na osobę która wie co robi :) 

Opublikowano

a odis przepuści procedurę kalibracji matrix jeśli nie są spełnione warunki zapisane w instrukcji? jest tam jasno napisane że auto musi być nieobciążone, stać na równym, zwolniony ręczny aby zawieszenie nie było naprężone itp. jest możliwość że procedura nie przechodzi dlatego że czujnik przód pokazuje 70% a tył 50% ? 

 

serwisówka mówi o tym, że po wymianie przedniego czujnika poziomu trzeba koniecznie skalibrować światła i kamerę

przy zmianie tylnego czujnika poziomu jest mowa tylko o kalibracji świateł

także czujniki mają wpływ na działanie matrix (bo mają wpływ na działanie kamery)

 

ale to już kończę zgadywać

Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, duzy616 napisał(a):

turzol ale to nie potrzeba żadnych tablic itp. wystarczy tylko Odis ? 

Do tego jeszcze urządzenie do ustawiania świateł jest potrzebne aby odczytać wartość minut kątowych z wiązki rzucanego światła poprzez matrix. Tę wartość należy później wprowadzić w kamerze dla każdej lampy osobno. Napisałem Ci już to wcześniej😉

Edytowane przez Muskel1
  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...