Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 TFSI 190 KM opinie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie było tematu, więc zakładam. Przejechałem blisko 1000 KM Audi A4 B9 z silnikiem 2.0 TFSI 190 KM. To nowa konstrukcja Audi, która może działać w trybie Atkinsona (opóźnione zamknięcie zaworów ssących), dzięki czemu może spalać mniej paliwa. Rezultaty jakie osiągnąłem ze skrzynią 7-biegową s-tronic (stała trasa testowa):

140 km/h: 8,3 l/100 km

120 km/h: 7,1 l/100 km

90 km/h: 5,6 l/100 km

Nie są to jednak jakieś zjawiskowe wyniki, bo Jaguar XE z 240-konnym benzynowym silnikiem miał nawet porównywalne, choć wydatnie pomagała mu w tym 8-stopniowa skrzynia biegów. Kolejno uzyskał: 8,5; 7,2; 5,2

Opublikowano

Szczerze? Słabe te wyniki.. jedynie widać różnicę przy 90km/h bo tyle moje tfsi nie spali ale przy wyższych prędkościach jest praktycznie to samo 7.5-8l na trasie bez problemu da się zejść przy 260HP+ pod maską ;).

Opublikowano

Szczerze? Słabe te wyniki.. jedynie widać różnicę przy 90km/h bo tyle moje tfsi nie spali ale przy wyższych prędkościach jest praktycznie to samo 7.5-8l na trasie bez problemu da się zejść przy 260HP+ pod maską ;).

Pamiętaj, że utrzymać średnią prędkość 90 km/h nie jest tak prosto i każda wolniejsza jazda za jakimś innym autem obniża średnią. Tak czy owak, zgadzam się z Tobą, bo silnik w Jaguarze pamięta jeszcze poprzednią dekadę jeśli nie więcej... To jeszcze konstrukcja Forda.

Opublikowano (edytowane)

Audi deklaruje 4,3l@90km/h dla tego silnika...

Tomek, robiłeś pomiary na tempomacie? To średnie spalanie z jakiego dystansu?

Jak dla mnie przyzwoite wyniki :hi:

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Audi deklaruje 4,3l@90km/h dla tego silnika...

Tomek, robiłeś pomiary na tempomacie? Jaki dystans przejechałeś?

Jak dla mnie przyzwoite wyniki :hi:

4,3 jest moim zdaniem nieosiągalne w tym aucie. Nie wiem co musiałbym zrobić, żeby tyle wyszło prawdę mówiąc. Chyba, że 4800 km to jeszcze zbyt mało, by silnik był dotarty...

Test robię na odcinku mającym 33 km (po 16,5 na drogę w jedną stronę i powrót). Tak, jadę na tempomacie, o ile warunki na to pozwalają.

Opublikowano (edytowane)

Ja bym jeszcze dał mu czas na ułożenie się :)

Porównywałeś spalanie w Mercedesie C200 W205?

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Ja bym jeszcze dał mu czas na ułożenie się :)

Porównywałeś spalanie w Mercedesie C200 W205?

Miałem C180, ale niestety nie wykonałem konkretnego testu spalania (miałem go znacznie wcześniej, kiedy nie miałem opracowanej procedury). Spalanie było jednak znacznie większe. Ten silnik o mocy 156 KM jest zdecydowanie za słaby do tego ciężkiego auta. Podobna jazda, która w Audi A4 2.0 TFSI 190 KM skończyła się wynikiem w okolicach 9l/100 km, w Mercedesie C180 kosztowała ponad 12 l/100 km. Każde wyprzedzanie wiązało się z jazdą na obrotach blisko maksymalnych. Trakcyjnie Mercedes był REWELACYJNY, ale nie polecam zakupu z takim silnikiem.

Opublikowano

4,3 jest moim zdaniem nieosiągalne w tym aucie. Nie wiem co musiałbym zrobić, żeby tyle wyszło

Zdemontować hamulce, zdemontować lusterka, inne kola, itp, itd. Tak wyglądają te testy..

Opublikowano (edytowane)

Na YT jest gostek, co udowadnia niedowiarkom, że jego Merc C200 W205 (184KM) spala w trasie z włączoną klimą @90-100km/h ok. 5l/100km:

https://www.youtube.com/watch?v=jq1KwJiW01s

zrobił też pomiar przy @120km/h (niecałe 6l/100km)

https://www.youtube.com/watch?v=jQs_5-dW-t8

oraz przy @140km/h (6,9l/100km)

https://www.youtube.com/watch?v=oiOr0tkp0r0

z tego co twierdzi to w mieście max. przekłamanie komputera wynosi 0,4-0,5l, w trasie 0,2l.

Na to przynajmniej wskazują mu wyliczenia zrobione pod dystrybutorem

https://www.youtube.com/watch?v=QrFPCgLyGSg

Anyway, kolo zapewnia, że na 66l zbiorniku jest w stanie przejechać ok. 1100km a średnia długoterminowa (uwzględniająca jeżdżenie dzień w dzień po Warszawce) to bodaj 9l/100km :hi:

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

BeyerBrown, spalanie Mercedesa, które podałem dotyczyło szybkiej jazdy - zaznaczyłem to, a nie wleczenia się.

Opublikowano (edytowane)

140km/h to wleczenie się?? :banan::kox:

Wyszło mu wtedy ok.7l/100km...

Chyba, że chodziło Ci o pomiary które sam robiłeś swoją B9-tką a testowym Mietkiem cisnąłeś ile wlezie to OK :)

:hi:


Ja swoim toczydłem @90-95km/h jestem w stanie zejść do 7,3l/100km, dalej jest już ściana... mierzyłem na kilkudziesięciu kilometrach dwupasmówki. Realnie w trasie, na typowej krajówce (teren zabudowany wolniej, poza nim szybciej, wyprzedzanie etc.) wychodzi 8,5-9l, czasem więcej. Zależy od nastroju... tj. ciężkości stopy :D

Przy stałych 120km/h mam coś w okolicach 10l

PB, nie LPG.

Ale ja mam ciężkie cabrio (ponad 1700kg bez kości) z napędem na cztery łapy, pod maską stary wolnossący silnik V6 220KM połączony z jeszcze starszą skrzynią tiptronic :)

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

140km/h to wleczenie się?? :banan::kox:

Wyszło mu wtedy ok.7l/100km...

Chyba, że chodziło Ci o pomiary które sam robiłeś swoją B9-tką a Mietkiem cisnąłeś ile wlezie to OK :)

:hi:

Tak, chodzi mi cały czas o porównanie moich wyników do jego - tego nie można porównywać. Ewentualnie jego wynik do moich pomiarów przy zadanych prędkościach, ale to też nie do końca z powodu takiego, że ten gość jechał obwodnicą Kielc w kierunku Warszawy i generalnie tam jest... z górki :) Takie pomiary robi się w obydwie strony, żeby zniwelować właśnie problem wzniesień. Tak czy owak nie twierdzę, że ten silnik w Mietku jest zły - po prostu pomiary tego człowieka są mało reprezentatywne.

Opublikowano (edytowane)

Trudno mi się odnieść do Twojego twierdzenia, bo w tamtych okolicach to byłem może raz czy dwa razy w życiu... i to jako pasażer

Nie neguję tego, że jest tam korzystne nachylenie, ale z drugiej strony cały czas nie leci trasa w dół... filmiki są z różnych etapów jego podróży z Wawki do Rzeszowa i z powrotem. Na którymś z nich mówił jakie ma średnie z tych kilkuset km, ale nie pamiętam wyniku :mysli:

W każdym razie nie jedzie sam a bagażnik ma wypchany po brzegi :wink:

Miej też na uwadze, że słabszą wersję silnikową trzeba mocniej cisnąć by uzyskać pożądaną dynamikę jazdy :)

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Trudno mi się odnieść do Twojego twierdzenia, bo w tamtych okolicach to byłem może raz czy dwa razy w życiu... i to jako pasażer

Nie neguję tego, że jest tam korzystne nachylenie, ale z drugiej strony cały czas nie leci trasa w dół... filmiki są z różnych etapów jego podróży z Wawki do Rzeszowa i z powrotem. Na którymś z nich mówił jakie ma średnie z tych kilkuset km, ale nie pamiętam wyniku :mysli:

W każdym razie nie jedzie sam, bagażnik też ma wypchany po brzegi :wink:

Miej też na uwadze, że słabszą wersję silnikową trzeba mocniej cisnąć by uzyskać pożądaną dynamikę jazdy :)

To wszystko co piszesz to prawda oczywiście włącznie z zapełnieniem samochodu i możliwym wyższym spalaniem przy słabszym silniku. Jeszcze raz powtórzę: nie wykluczam, że ten Mercedes nie jest oszczędny, bo jak najbardziej jest. Zastrzegam tylko, że tego typu filmy, czy raczej pomiary nie są wiarygodne. Tak samo jak porównanie spalania na trasie Warszawa-Kraków względem Warszawa-Poznań - nawet jeśli km jest tyle samo i średnia prędkość była taka sama.

Opublikowano (edytowane)

Pełna zgoda :)

Dlatego uważam, że najbardziej miarodajne pomiary najlepiej wykonywać nocną porą na długim odcinku dwupasmówki z włączonym tempomatem. I to jadąc rzeczywistą prędkością (via GPS), nie licznikową. Zaburzenia pomiaru są wtedy najmniejsze bo nikt nas np. nie ponagla... a i "ciężkość stopy" woźnicy jest przy okazji wykluczona całkowicie :D

Wtedy można mieć jakiś punkt podparcia... ja np. muszę do wzorcowych (tempomatowych) wyników doliczyć te 1,5 litra gdybym chciał uzyskać podobne prędkości na np. zatłoczonej drodze krajowej, gdzie jest multum zmiennych - zwalnianie, przyspieszanie, hamowanie, wyprzedzanie etc. A i tak sumarycznie średnia prędkość z trasy będzie niższa niż ta z referencyjnego przejazdu (gdzie v=const.)

PS. Gratuluję furmanki! Zamierzasz się nią pochwalić w dziale Moje auto? :)


PPS. Znalazłem jeszcze jeden filmik tego gostka w Mietku C200, tym razem z jazdy o kropelce - odcinek 26km pokonał ze średnią prędkością 55km/h w czasie ok. 30minut ze spalaniem wg. komputera na poziomie 3,7l/100km !!!!

https://www.youtube.com/watch?v=GFt1qN4lc7c&feature=youtu.be

Ale to co na tym filmiku odstawił to dziadowanie przez duże DZ, na wioskach rolnicy szybciej jeżdżą gdy doglądają przejazdem swoje pola! :P

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

U mnie przy pełnym bagażniku 2 osoby na pokładzie wyszło 4.2l przy 90km/h trasa 600km autostrada. W audi tez można zejść do podobnej wartości co wyżej wymieniony merc

Opublikowano

W turbobenzynie czy w dieslu którego masz w profilu?

Opublikowano

Ma pewno większą cześć trasy jechał z górki.

Gdy by jechał ta sama trasa z powrotem to wynik byłby wiarodajny.

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Czesc, przesiadłem się z F31 na A4 B9 Ultra niedawno. W między czasie jeździłem A4 B9 252, ten palił mi 10-11 litrów. Moj 7.7-8.2. Różnica zatem jest. Wiem ze sprawa spalania to temat rzeka. Każdy jeździ inaczej etc. Widzę jednak ewidentnie ze Ultra pali mniej. Ja nie jeżdżę ani wybitnie szybko ani wolno. Nie dbam zbytnio o spalanie, poprostu jeżdżę. B9 zrobiłem już 7 tyś km. 

 

Pozdrawiam 

Opublikowano

To chyba jakieś porównanie FWD Manual vs Quattro S Tronic. I nie ma się co dziwić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...