tomek_n Opublikowano 6 Stycznia 2016 Opublikowano 6 Stycznia 2016 Nie było tematu, więc zakładam. Przejechałem blisko 1000 KM Audi A4 B9 z silnikiem 2.0 TFSI 190 KM. To nowa konstrukcja Audi, która może działać w trybie Atkinsona (opóźnione zamknięcie zaworów ssących), dzięki czemu może spalać mniej paliwa. Rezultaty jakie osiągnąłem ze skrzynią 7-biegową s-tronic (stała trasa testowa): 140 km/h: 8,3 l/100 km 120 km/h: 7,1 l/100 km 90 km/h: 5,6 l/100 km Nie są to jednak jakieś zjawiskowe wyniki, bo Jaguar XE z 240-konnym benzynowym silnikiem miał nawet porównywalne, choć wydatnie pomagała mu w tym 8-stopniowa skrzynia biegów. Kolejno uzyskał: 8,5; 7,2; 5,2
arek_cccp Opublikowano 6 Stycznia 2016 Opublikowano 6 Stycznia 2016 Szczerze? Słabe te wyniki.. jedynie widać różnicę przy 90km/h bo tyle moje tfsi nie spali ale przy wyższych prędkościach jest praktycznie to samo 7.5-8l na trasie bez problemu da się zejść przy 260HP+ pod maską .
tomek_n Opublikowano 6 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2016 Szczerze? Słabe te wyniki.. jedynie widać różnicę przy 90km/h bo tyle moje tfsi nie spali ale przy wyższych prędkościach jest praktycznie to samo 7.5-8l na trasie bez problemu da się zejść przy 260HP+ pod maską . Pamiętaj, że utrzymać średnią prędkość 90 km/h nie jest tak prosto i każda wolniejsza jazda za jakimś innym autem obniża średnią. Tak czy owak, zgadzam się z Tobą, bo silnik w Jaguarze pamięta jeszcze poprzednią dekadę jeśli nie więcej... To jeszcze konstrukcja Forda.
BeyerBrown Opublikowano 12 Stycznia 2016 Opublikowano 12 Stycznia 2016 (edytowane) Audi deklaruje 4,3l@90km/h dla tego silnika... Tomek, robiłeś pomiary na tempomacie? To średnie spalanie z jakiego dystansu? Jak dla mnie przyzwoite wyniki Edytowane 12 Stycznia 2016 przez BeyerBrown
tomek_n Opublikowano 12 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 12 Stycznia 2016 Audi deklaruje 4,3l@90km/h dla tego silnika... Tomek, robiłeś pomiary na tempomacie? Jaki dystans przejechałeś? Jak dla mnie przyzwoite wyniki 4,3 jest moim zdaniem nieosiągalne w tym aucie. Nie wiem co musiałbym zrobić, żeby tyle wyszło prawdę mówiąc. Chyba, że 4800 km to jeszcze zbyt mało, by silnik był dotarty... Test robię na odcinku mającym 33 km (po 16,5 na drogę w jedną stronę i powrót). Tak, jadę na tempomacie, o ile warunki na to pozwalają.
BeyerBrown Opublikowano 12 Stycznia 2016 Opublikowano 12 Stycznia 2016 (edytowane) Ja bym jeszcze dał mu czas na ułożenie się Porównywałeś spalanie w Mercedesie C200 W205? Edytowane 12 Stycznia 2016 przez BeyerBrown
tomek_n Opublikowano 12 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 12 Stycznia 2016 Ja bym jeszcze dał mu czas na ułożenie się Porównywałeś spalanie w Mercedesie C200 W205? Miałem C180, ale niestety nie wykonałem konkretnego testu spalania (miałem go znacznie wcześniej, kiedy nie miałem opracowanej procedury). Spalanie było jednak znacznie większe. Ten silnik o mocy 156 KM jest zdecydowanie za słaby do tego ciężkiego auta. Podobna jazda, która w Audi A4 2.0 TFSI 190 KM skończyła się wynikiem w okolicach 9l/100 km, w Mercedesie C180 kosztowała ponad 12 l/100 km. Każde wyprzedzanie wiązało się z jazdą na obrotach blisko maksymalnych. Trakcyjnie Mercedes był REWELACYJNY, ale nie polecam zakupu z takim silnikiem.
griga-st Opublikowano 12 Stycznia 2016 Opublikowano 12 Stycznia 2016 4,3 jest moim zdaniem nieosiągalne w tym aucie. Nie wiem co musiałbym zrobić, żeby tyle wyszło Zdemontować hamulce, zdemontować lusterka, inne kola, itp, itd. Tak wyglądają te testy..
BeyerBrown Opublikowano 13 Stycznia 2016 Opublikowano 13 Stycznia 2016 (edytowane) Na YT jest gostek, co udowadnia niedowiarkom, że jego Merc C200 W205 (184KM) spala w trasie z włączoną klimą @90-100km/h ok. 5l/100km: https://www.youtube.com/watch?v=jq1KwJiW01s zrobił też pomiar przy @120km/h (niecałe 6l/100km) https://www.youtube.com/watch?v=jQs_5-dW-t8 oraz przy @140km/h (6,9l/100km) https://www.youtube.com/watch?v=oiOr0tkp0r0 z tego co twierdzi to w mieście max. przekłamanie komputera wynosi 0,4-0,5l, w trasie 0,2l. Na to przynajmniej wskazują mu wyliczenia zrobione pod dystrybutorem https://www.youtube.com/watch?v=QrFPCgLyGSg Anyway, kolo zapewnia, że na 66l zbiorniku jest w stanie przejechać ok. 1100km a średnia długoterminowa (uwzględniająca jeżdżenie dzień w dzień po Warszawce) to bodaj 9l/100km Edytowane 13 Stycznia 2016 przez BeyerBrown
tomek_n Opublikowano 13 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2016 BeyerBrown, spalanie Mercedesa, które podałem dotyczyło szybkiej jazdy - zaznaczyłem to, a nie wleczenia się.
BeyerBrown Opublikowano 13 Stycznia 2016 Opublikowano 13 Stycznia 2016 (edytowane) 140km/h to wleczenie się?? Wyszło mu wtedy ok.7l/100km... Chyba, że chodziło Ci o pomiary które sam robiłeś swoją B9-tką a testowym Mietkiem cisnąłeś ile wlezie to OK Ja swoim toczydłem @90-95km/h jestem w stanie zejść do 7,3l/100km, dalej jest już ściana... mierzyłem na kilkudziesięciu kilometrach dwupasmówki. Realnie w trasie, na typowej krajówce (teren zabudowany wolniej, poza nim szybciej, wyprzedzanie etc.) wychodzi 8,5-9l, czasem więcej. Zależy od nastroju... tj. ciężkości stopy Przy stałych 120km/h mam coś w okolicach 10l PB, nie LPG. Ale ja mam ciężkie cabrio (ponad 1700kg bez kości) z napędem na cztery łapy, pod maską stary wolnossący silnik V6 220KM połączony z jeszcze starszą skrzynią tiptronic Edytowane 13 Stycznia 2016 przez BeyerBrown
tomek_n Opublikowano 13 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2016 140km/h to wleczenie się?? Wyszło mu wtedy ok.7l/100km... Chyba, że chodziło Ci o pomiary które sam robiłeś swoją B9-tką a Mietkiem cisnąłeś ile wlezie to OK Tak, chodzi mi cały czas o porównanie moich wyników do jego - tego nie można porównywać. Ewentualnie jego wynik do moich pomiarów przy zadanych prędkościach, ale to też nie do końca z powodu takiego, że ten gość jechał obwodnicą Kielc w kierunku Warszawy i generalnie tam jest... z górki Takie pomiary robi się w obydwie strony, żeby zniwelować właśnie problem wzniesień. Tak czy owak nie twierdzę, że ten silnik w Mietku jest zły - po prostu pomiary tego człowieka są mało reprezentatywne.
BeyerBrown Opublikowano 13 Stycznia 2016 Opublikowano 13 Stycznia 2016 (edytowane) Trudno mi się odnieść do Twojego twierdzenia, bo w tamtych okolicach to byłem może raz czy dwa razy w życiu... i to jako pasażer Nie neguję tego, że jest tam korzystne nachylenie, ale z drugiej strony cały czas nie leci trasa w dół... filmiki są z różnych etapów jego podróży z Wawki do Rzeszowa i z powrotem. Na którymś z nich mówił jakie ma średnie z tych kilkuset km, ale nie pamiętam wyniku W każdym razie nie jedzie sam a bagażnik ma wypchany po brzegi Miej też na uwadze, że słabszą wersję silnikową trzeba mocniej cisnąć by uzyskać pożądaną dynamikę jazdy Edytowane 13 Stycznia 2016 przez BeyerBrown
tomek_n Opublikowano 13 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2016 Trudno mi się odnieść do Twojego twierdzenia, bo w tamtych okolicach to byłem może raz czy dwa razy w życiu... i to jako pasażer Nie neguję tego, że jest tam korzystne nachylenie, ale z drugiej strony cały czas nie leci trasa w dół... filmiki są z różnych etapów jego podróży z Wawki do Rzeszowa i z powrotem. Na którymś z nich mówił jakie ma średnie z tych kilkuset km, ale nie pamiętam wyniku W każdym razie nie jedzie sam, bagażnik też ma wypchany po brzegi Miej też na uwadze, że słabszą wersję silnikową trzeba mocniej cisnąć by uzyskać pożądaną dynamikę jazdy To wszystko co piszesz to prawda oczywiście włącznie z zapełnieniem samochodu i możliwym wyższym spalaniem przy słabszym silniku. Jeszcze raz powtórzę: nie wykluczam, że ten Mercedes nie jest oszczędny, bo jak najbardziej jest. Zastrzegam tylko, że tego typu filmy, czy raczej pomiary nie są wiarygodne. Tak samo jak porównanie spalania na trasie Warszawa-Kraków względem Warszawa-Poznań - nawet jeśli km jest tyle samo i średnia prędkość była taka sama.
BeyerBrown Opublikowano 13 Stycznia 2016 Opublikowano 13 Stycznia 2016 (edytowane) Pełna zgoda Dlatego uważam, że najbardziej miarodajne pomiary najlepiej wykonywać nocną porą na długim odcinku dwupasmówki z włączonym tempomatem. I to jadąc rzeczywistą prędkością (via GPS), nie licznikową. Zaburzenia pomiaru są wtedy najmniejsze bo nikt nas np. nie ponagla... a i "ciężkość stopy" woźnicy jest przy okazji wykluczona całkowicie Wtedy można mieć jakiś punkt podparcia... ja np. muszę do wzorcowych (tempomatowych) wyników doliczyć te 1,5 litra gdybym chciał uzyskać podobne prędkości na np. zatłoczonej drodze krajowej, gdzie jest multum zmiennych - zwalnianie, przyspieszanie, hamowanie, wyprzedzanie etc. A i tak sumarycznie średnia prędkość z trasy będzie niższa niż ta z referencyjnego przejazdu (gdzie v=const.) PS. Gratuluję furmanki! Zamierzasz się nią pochwalić w dziale Moje auto? PPS. Znalazłem jeszcze jeden filmik tego gostka w Mietku C200, tym razem z jazdy o kropelce - odcinek 26km pokonał ze średnią prędkością 55km/h w czasie ok. 30minut ze spalaniem wg. komputera na poziomie 3,7l/100km !!!! https://www.youtube.com/watch?v=GFt1qN4lc7c&feature=youtu.be Ale to co na tym filmiku odstawił to dziadowanie przez duże DZ, na wioskach rolnicy szybciej jeżdżą gdy doglądają przejazdem swoje pola! Edytowane 13 Stycznia 2016 przez BeyerBrown
brom Opublikowano 28 Stycznia 2016 Opublikowano 28 Stycznia 2016 U mnie przy pełnym bagażniku 2 osoby na pokładzie wyszło 4.2l przy 90km/h trasa 600km autostrada. W audi tez można zejść do podobnej wartości co wyżej wymieniony merc
BeyerBrown Opublikowano 29 Stycznia 2016 Opublikowano 29 Stycznia 2016 W turbobenzynie czy w dieslu którego masz w profilu?
black dragon 5 Opublikowano 13 Maja 2016 Opublikowano 13 Maja 2016 Ma pewno większą cześć trasy jechał z górki. Gdy by jechał ta sama trasa z powrotem to wynik byłby wiarodajny. Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
bmwfan Opublikowano 14 Maja 2017 Opublikowano 14 Maja 2017 Czesc, przesiadłem się z F31 na A4 B9 Ultra niedawno. W między czasie jeździłem A4 B9 252, ten palił mi 10-11 litrów. Moj 7.7-8.2. Różnica zatem jest. Wiem ze sprawa spalania to temat rzeka. Każdy jeździ inaczej etc. Widzę jednak ewidentnie ze Ultra pali mniej. Ja nie jeżdżę ani wybitnie szybko ani wolno. Nie dbam zbytnio o spalanie, poprostu jeżdżę. B9 zrobiłem już 7 tyś km. Pozdrawiam
komoornik Opublikowano 14 Maja 2017 Opublikowano 14 Maja 2017 To chyba jakieś porównanie FWD Manual vs Quattro S Tronic. I nie ma się co dziwić.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się