Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 1.6 ADP problem z odpalenie w wilgotne dni - pomocy!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć!

Mam problem z odpalenie silnika w wilgotne dni lub gdy auto stoi dłużej w deszczową pogodę. Aktualnie przez weekend stało cały czas na dworze i znowu musiałem 30min kręcić aż zaskoczył. Objaw taki jak by nie było iskry, rozrusznik kręci ale cisza, czasem chce załapać, czasem nie. Bez reguły w zależności od czasu postoju raz chwyci za 3-4 razem innym po 10min - 20min kręcenia. Jak chwyci to chwilę idzie nierówno na wolnych obrotach, czasem po dodaniu gazu też zgaśnie. W mroźne i ciepłe dni nie ma problemu, a gdy silnik się rozgrzeje i podsuszy to problem znika. Wymieniłem kable,świece ok, kopułka i palec tak samo, mechanizm zapłonowy jest od nowości nie ruszany ale wygląda ok. Po wymianie kabli problem jakby ustał ale jak zajechałem na myjnie bezdotykową to po umyciu auto znowu miało problem z odpalenie. Po podniesieniu maski, dostrzegłem, że woda znajduje się tylko w grodzi przy podszybiu, komora silnika suchutka, a podczas 5min mycia wątpię, żeby nagromadziła się tam wilgoć zwłaszcza,ze silnik był ciepły. W garażu wyczyściłem całą wnękę przy podszybiu, oczyściłem masę, klemy, aku, sprawdziłem czy nie ma wilgoci w puszcze od komputera. Wszystko jest ok, zalałem tą komorę wodą symulując niby sytuację z myjni, auto odpala od strzału. Już nie wiem gdzie szukać... Mam założony również alarm i immo niefabryczne, zastanawiam się czy ono coś nie miesza, ale nie zauważyłem żeby kable robiły gdzieś jakiś psikus. Raczej ucieka gdzieś iskra. Ma ktoś jakiś pomysł? Na vagu nie ma żadnych błędów, Jedyny błąd to brak masy do pompy, ale ten błąd jest caly czas i mysle ze jest to zwiazane z zalozonym alarmem x lat temu i odcieciem przez alarm pompy paliwa.

Opublikowano

To, że jest woda koło aku to norma w tych autach. Cewkę wymieniałeś?

Opublikowano

Jeśli przyczyną trudności jest wilgoć, to na początek: cewka, kable, świece.

Opublikowano

Kable wymienione na NGK, swiece tez ok. A to co zaznaczyłem na fotce to jest właśnie ta cewka? Bo tego nie wymieniałem i jest to od nowosci.

http://zapodaj.net/3b407fce0dc5c.jpg.html

http://zapodaj.net/31a9c3ab70fa6.jpg.html

Tak to jest cewka zapłonowa :wink:

Opublikowano

Nowa cewka z Beru 480zł. Inne firmy tego nie robią, sa na allegro uzywki ale nie wiem czy kupic nowa czy uzywana, bo z uzywka nie mam zbytnio pewnosci ze tez nie bedzie przebicia o ile jest to w ogole cewka, moze byc modul np


Panowie więc tak, miałem dzisiaj chwile wolnego czasu, otworzyłem maskę i z węża lałem wodą obficie. Najpierw wnęka gdzie jest komputer akum i reszta, z dobrych 10 min. Auto odpala od strzału. No to leje teraz tylko po cewce, również obficie i z 5min, auto odpala od strzała...wkurwiony leje juz po całym silniku, gdzie sie tylko da, przy okazji spryskalem preparatem do mycia silnikow by sobie ładnie umyć jak i tak juz leje wodą...i co? Pali od strzała...ręce juz mi opadają. Gdyby była to cewka to chyba miałby problemy z odpaleniem co nie ? Zaznaczam, że robiłem to na zimnym silniku.

Opublikowano

A może jest problem z kostką stacyjki?

Opublikowano

Ja rozwiązałem swój problem identyczny jak wasz:P przyczyną było to że rano nie dostawał paliwa ,pompka dopiero działa jak się kręci i nie dostawał :) zamontowaliśmy z bratem przycisk który uruchamia pompkę i trzymam 3 sekundy i nie ma problemu z odpalaniem nawet przy minus 15 jak stoi dwa dni,szarpanie tak samo było od tego że nie dostawał paliwa;) polecam sprawdzić to bo u mnie paliwo prawdopodobnie się cofało a teraz jest już pięknie ;)

Opublikowano

U mnie było podobnie pomogła wymiana palca i kopółki zapłonowej

Opublikowano

Sprawdzilem pompe paliwa i wszystko było ok, co do stacyjki to raczej tez wszystko gra. Wymontowalem cewke z modułem, wyczyscilem dokladnie, plus wszystkie wtyczki od dolotu powietrza az po przepustnice. Jak na razie auto odpala chociaz dzisiaj podczas jazdy 2x zdazylo sie mu lekko przerwac, wiec podejrzewam ze raczej cos jest z elektryką,bo gdyby nie dostawał paliwa na starcie to podczas jazdy powinno juz byc wszystko ok. Obstawiam, że moze to byc cewka lub moduł. Są w tym aucie od nowosci. Teraz na domiar złego zaczeło mi łapać rozrusznik po odpaleniu auta, chyba bendix będzie do wymiany...

Opublikowano

Moduł zapłonowy musi być konkretnie pod kod silnika jak i cewka.Żadnych zamienników.Można zaryzykować używany jak cena jest potężna

Opublikowano

Po pierwsze jak nie chcesz żeby zbierała ci się woda w grodzi przy aku to zdejmij taka długa czarna zaślepkę , problem wody nie będzie występował . Po drugie miałem podobny problem przyczyna była prozaiczna nawalił czujnik temp. silnika i komp podawał dawki paliwa jakie mu się podobało .

Opublikowano

Ja z tym problemem borykam się mniej więcej co dwa lata. Problem rozwiązuje dokładne wyczyszczenie kopułki i palca płynem do elektroniki, takim który usuwa wilgoć. Po takim zabiegu na dłuższy czas mam spokój.

Opublikowano

Kolega miał taki problem, co prawda na golfie, ale też 1.6. Jeździł po mechanikach, elektrykach, kupę kasy wyłożył, ale nic nie pomagało. Było wilgotno-jeździł do pracy autobusem. Komputer nie wyświetlał żadnych błędów. 

Oprocz nie odpalania szarpał podczas jazdy.

W końcu trafił na kumatego elektryka. Wymienił sterownik silnika, 100zl na portalu aukcyjnym. 

Auto znów jeździ jak należy. 

Powodzenia!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...