Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z wyłączeniem systemu Start/Stop w A4 B8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak wyłączyć gaszenie silnika po otwarciu drzwi?

 

W dniu 13.01.2016 o 20:01, wrclaguna napisał:

Sterowniki silnika maja rozną ilośc Bajtów ( w twoim przypadku masz ich wiecej) dlatego funkcja star/stop jest w innym bajcie


Skoro nie masz podpowiedzi ( słaby kabel ) to zmień w binary


 

Wiesz może jak wyłączyć tą funkcję gaszenia silnika po otwarciu drzwi?

Opublikowano

To kodowanie robimy na kablu czy w zielonym menu

Opublikowano (edytowane)

dodam do tematu tylko,że oryginalnie miałem 4,wpisanie 0 dało odwrotny efekt(po odpaleniu start/stop wyłączony,kontrolka się świeci na przycisku,system mogę po prostu włączyć i działa) a4  przedliftowe

 

 

Edytowane przez dirty.73
Opublikowano

Panowie zmiana tych wartości nie powoduje u was błędu w sterowniku nr 5 a mianowicie ACC/start auth? Bo mi start stop zapamiętuje wartość i wszystko działa w porządku, ale wysypało błąd w tymże sterowniku 

Opublikowano
W dniu 3.05.2020 o 19:40, dirty.73 napisał:

dodam do tematu tylko,że oryginalnie miałem 4,wpisanie 0 dało odwrotny efekt(po odpaleniu start/stop wyłączony,kontrolka się świeci na przycisku,system mogę po prostu włączyć i działa) a4  przedliftowe

 

 

Zrobiłem to samo było 4 jest 0 działanie odwrócone 2010 rok

Opublikowano
W dniu 18.08.2020 o 18:55, marcin120383 napisał:

Zrobiłem to samo było 4 jest 0 działanie odwrócone 2010 rok

Zgadza się b8 z 2011 roku 2,0 tdi wartość 0 odwraca działanie s/s

Opublikowano

Witam, 

Mam a4 b8 polift 2.0 TDI i kupiłem auto z dezaktywowanym przyciskiem start stop. Chciałem, żeby funkcja s/s była zawsze wyłączona tylko ręcznie złączyć. W adaptacjach kanał 34 jest wartość 124. Co oznacza ta wartość? Jest jakaś rozpiska? Pomocnik kodowania jest nieaktywny... 

Opublikowano (edytowane)

Oryginalnie jest wartość 28.

Aby mieć funkcję memory *czyli zapamiętywanie ostatniej pozycji) należy do 28 dodać 32, czyli powinno wpisać się wartość 60

Skoro masz teraz wartość 124, to nie masz całkowicie deaktywowanego S/S, tylko masz zapamiętywanie ostatniego położenie oraz odwróconą sygnalizację. 

Jeżeli S/S nie działa przy 124 to ma to inną przyczynę.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

To mnie zaskoczyłeś. :eusathink:

W moim aucie przycisk START/STOP pamięta ostatnie położenie, ale w kanale 34 Adaptacji mam wartość 56.

Opublikowano (edytowane)

A4 B8 polift?

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano (edytowane)

Nie, Q5 tak jak w profilu.

Myślałem, że kodowanie jest "uniwersalne".

Edytowane przez steve69
Opublikowano

Nie wiem dlaczego u Ciebie jest inaczej. Zmieniałem także w kilku Q5 i SQ5 i zawsze było tak jak podałem. Masz auto na rynek US może?

Opublikowano (edytowane)

Polska. Auto wyjechało z salonu w Katowicach.

Kodowanie START/STOP zmieniałem za pomocą "jednego kliknięcia" w OBDeleven. Jeśli przywrócę ustawienie początkowe, czyli START/STOP aktywne po uruchomieniu silnika, to w kanale 34 mam wartość 28.

Sam program w kanale 34 podpowiada takie coś:

-4: Start/Stop deaktiviert
+4: Start/Stop aktiviert
+32: Memory
+64: Leuchte invertiert

Może to jest tak, że program najpierw deaktywuje START/STOP (czyli 28 - 4 = 24 ), a potem ustawia tryb Memory (czyli 24 + 32 = 56)?

Wtedy by się zgadzało.

Edytowane przez steve69
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
1 minutę temu, steve69 napisał:

Polska. Auto wyjechało z salonu w Katowicach.

Kodowanie START/STOP zmieniałem za pomocą "jednego kliknięcia" w OBDeleven. Jeśli przywrócę ustawienie początkowe, czyli START/STOP aktywne po uruchomieniu silnika, to w kanale 34 mam wartość 28.

Sam program w kanale 34 podpowiada takie coś:

-4: Start/Stop deaktiviert
+4: Start/Stop aktiviert
+32: Memory
+64: Leuchte invertiert

Może to jest tak, że program najpierw deaktywuje START/STOP (czyli 28 - 4 = 24 ), a potem ustawia tryb Memory (czyli 24 + 32 = 56)?

Wtedy by się zgadzało.

Z OBD11 i gotowcami trzeba uważać bo więcej szkód niż pożytku z dziadostwem można sobie narobić.

Wartość 28 jest fabryczna. Najwidoczniej namieszało Ci tak jak podałeś, odejmując najpierw 4. 

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)
W dniu 7.01.2022 o 14:02, Muskel1 napisał:

Oryginalnie jest wartość 28.

Aby mieć funkcję memory *czyli zapamiętywanie ostatniej pozycji) należy do 28 dodać 32, czyli powinno wpisać się wartość 60

Skoro masz teraz wartość 124, to nie masz całkowicie deaktywowanego S/S, tylko masz zapamiętywanie ostatniego położenie oraz odwróconą sygnalizację. 

Jeżeli S/S nie działa przy 124 to ma to inną przyczynę.

Witam ponownie. 

Zmieniłem kodowanie na 28, kodowanie przyjęte, ale system nie wyłącza silnika, tylko w momencie zatrzymania jest ikona przekreślonego A i tak za każdym zatrzymaniem na ciepłym silniku. 

Przycisk Off całkowicie dezaktywuje funkcję S/S i nie ma żadnych symboli wyłączenia. 

Kodowanie w bloku 01 i 07 ma zaznaczona opcję start stop. 

Jakieś pomysły co może być nie tak? 

Edytowane przez darek181289
Opublikowano

Słaby akumulator, za dużą różnica temperatur itp

Jak masz przekreślone a na fisie to nie są spełnione warunki do prawidłowego zadziałania systemu

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
56 minut temu, darek181289 napisał:

... ale system nie wyłącza silnika, tylko w momencie zatrzymania jest ikona przekreślonego A i tak za każdym zatrzymaniem na ciepłym silniku...

Żeby system Start-Stop działał, musi być spełnione szereg warunków:

START-STOP.png.56fddd963f2afcad5ce19553885c2f33.png

 

Zacznij od sprawdzenia/doładowania akumulatora.

 

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
Godzinę temu, steve69 napisał:

Żeby system Start-Stop działał, musi być spełnione szereg warunków:

START-STOP.png.56fddd963f2afcad5ce19553885c2f33.png

 

Zacznij od sprawdzenia/doładowania akumulatora.

 

 

Może tu jest problem, bo na mmi stan akumulatora to 70%, mimo doładowania prostowinikiem

Opublikowano

Zmierz akumulator miernikiem

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
13 godzin temu, steve69 napisał:

Żeby system Start-Stop działał, musi być spełnione szereg warunków:

11 godzin temu, slawek_wkc napisał:

Zmierz akumulator miernikiem

 

Zacznij od sprawdzenia/doładowania akumulatora.

 

 

 

11 godzin temu, slawek_wkc napisał:

Zmierz akumulator miernikiem

Panowie, macie rację co do akumulatora. Co prawda kodowania systemu S/S wchodzą prawidłowo, nawet opcja memory działa, ale mam już słaby aku. Po kilku godzinach postoju jest 12,3 V, ładowanie po 40 min jazdy 13,85, więc powoli zbliża się jego koniec. Dzięki za wskazówki ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...