zelek2012 Opublikowano 13 Stycznia 2016 Opublikowano 13 Stycznia 2016 Panowie czy posiada ktoś instrukcje krok po kroku jak wymienić amortyzatory i sprężyny w audi a4 b7 avant? szukam na necie i nie moge znależć, chce wymienić sam a nie wiem od czego zacząć. Z góry dzięki za pomoc
jaro1768 Opublikowano 13 Stycznia 2016 Opublikowano 13 Stycznia 2016 Są opisy na forum, poszukaj. Np wymiana amorków tył to tu bardzo pokrewny temat: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/209950-wymiana-oslon-i-odboi-amortyzatorow-tylnych-avant/
Andrzej36 Opublikowano 28 Marca 2022 Opublikowano 28 Marca 2022 Posiada ktos wiedze jaki klucz jest potrzebny by odkrecic górne mocownie tylnego amorka w avancie?? Czeka mnie wymiana a nie chcial bym zostac w polowie roboty z powodu braku klucza..
pelonek1 Opublikowano 28 Marca 2022 Opublikowano 28 Marca 2022 (edytowane) 2 godziny temu, Andrzej36 napisał: Posiada ktos wiedze jaki klucz jest potrzebny by odkrecic górne mocownie tylnego amorka w avancie?? Czeka mnie wymiana a nie chcial bym zostac w polowie roboty z powodu braku klucza.. Zwykłe śruby M8 tam siedzą a na amortyzatorze u góry nakrętka M10 ta która trzyma gniazdo, jeszcze jakiś mały kluczyk Ci się przyda albo coś podobnego (nie pamiętam rozmiaru), żeby Ci się tłoczysko nie obracało jak będziesz nakrętkę M10 odkręcał. Edytowane 28 Marca 2022 przez pelonek1
Muskel1 Opublikowano 28 Marca 2022 Opublikowano 28 Marca 2022 (edytowane) A nie są tam przypadkiem dwie śruby na Inbus nr. 6 trzymające gniazdo? Edytowane 28 Marca 2022 przez Muskel1
pelonek1 Opublikowano 28 Marca 2022 Opublikowano 28 Marca 2022 (edytowane) 7 minut temu, Muskel1 napisał: A nie są tam przypadkiem dwie śruby na Inbus nr. 6 trzymające gniazdo? Raczej nie, a nawet jak będą to kolega taki imbus pewnie posiada U mnie w B7 było tak jak pisałem, patrzyłem przed chwilą w etce i w B6 jest tak samo. @Muskel1 , tak jest Edytowane 28 Marca 2022 przez pelonek1
Muskel1 Opublikowano 28 Marca 2022 Opublikowano 28 Marca 2022 No tak, w Avancie rzeczywiście są śruby na klucz 13, a zobacz w Sedanie są na Inbus nr. 6
pelonek1 Opublikowano 28 Marca 2022 Opublikowano 28 Marca 2022 8 minut temu, Muskel1 napisał: No tak, w Avancie rzeczywiście są śruby na klucz 13, a zobacz w Sedanie są na Inbus nr. 6 Mam B7 w sedanie i w sumie to już mi namieszaleś i nie pamiętam co tam odkręcałem około rok temu. Tak czy inaczej nie ważne, nie potrzeba tam żadnych specjalistycznych narzędzi.
Muskel1 Opublikowano 28 Marca 2022 Opublikowano 28 Marca 2022 Dokładnie, powinien mieć wszystkie potrzebne narzędzia w domu
Langista Opublikowano 28 Marca 2022 Opublikowano 28 Marca 2022 Ja robiłem 2 tygodnie temu u siebie i o ile pamięć mnie nie myli, to miałem dwie śruby na klucz 13 (Avant).
Andrzej36 Opublikowano 28 Marca 2022 Opublikowano 28 Marca 2022 Super panowie dzieki za odpowiedz akurat 13stek posiadam wiele a imbusa w razie czego poszukac musze
3r4 Opublikowano 28 Marca 2022 Opublikowano 28 Marca 2022 amortyzatory to raczej pikuś, ale sprężyny bez sprzętu odpowiedniego to raczej ciężko będzie
Muskel1 Opublikowano 28 Marca 2022 Opublikowano 28 Marca 2022 2 minuty temu, 3r4 napisał: amortyzatory to raczej pikuś, ale sprężyny bez sprzętu odpowiedniego to raczej ciężko będzie Sprężyn nie musisz wyciągać do wymiany tylnych amortyzatorów.
3r4 Opublikowano 28 Marca 2022 Opublikowano 28 Marca 2022 2 minuty temu, Muskel1 napisał: Sprężyn nie musisz wyciągać do wymiany tylnych amortyzatorów. ok, czytałem od pierwszego posta, nie zauważyłem, że już jest wiekowy
Andrzej36 Opublikowano 29 Marca 2022 Opublikowano 29 Marca 2022 Dokladnie sprężyn na razie nie ruszam
Andrzej36 Opublikowano 19 Kwietnia 2022 Opublikowano 19 Kwietnia 2022 Amorki tylnie wymienione górne mocowanie w avancie trzymaja dwie 13stki
Pieterb Opublikowano 9 Maja 2023 Opublikowano 9 Maja 2023 Panowie a maj szybkie pytanie jak ktoś jest na forum, jak ta tulejka ma być zamontowana w amortyzatorze, ta ba dole tym wystającym do wahacze czy na odwrót. Chcecie upewnić, bo nowy amor się wylał i nie wiem czy ktoś to dobrze zamontował.
Langista Opublikowano 9 Maja 2023 Opublikowano 9 Maja 2023 Wystające do wahacza, skręcane zgodnie ze sztuką na opuszczonym aucie ale ETKA każe w powietrzu to skręcać..
Pieterb Opublikowano 9 Maja 2023 Opublikowano 9 Maja 2023 (edytowane) Czyli jednak miałem źle, bo jest odwrotnie skręcone. Kurtka co za mechaniki ehh. Edytowane 9 Maja 2023 przez Pieterb
W.W. Opublikowano 4 Grudnia 2023 Opublikowano 4 Grudnia 2023 r Podnosimy auto kręconym podnośnikiem jak przy wymianie koła.Po odkręceniu koła , odkręcamy 11 śrubek torx mocujące nadkole i wyjmujemy je.Podpieramy wahacz żabą jak na zdj.Odkręcamy dolną śrubę i nakrętkę mocującą amortyzator i 2 śruby (górne mocowanie).Wymieniamy "bałwanek" (tu akurat biały) wraz z osłoną plastikową i mocujemy amortyzator w podporze dokręcając nakrętkę górną samoblokującą momentem 25Nm,przytrzymując tłoczysko płaskim kluczem 5mm żeby się nie obracało.Tak przygotowany amortyzator (ten sam lub nowy)z nowym zderzakiem ogranicznika ("bałwankiem")i osłoną,montujemy na miejsce.Zwalniamy "żabę" Zakładamy koło i gotowe.Wymieniamy amortyzatory z obu stron auta. Koszt części max 300PLN ale naprawdę warto Pozdr.WW
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się