Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9 tdi Avb głośniejszy od Avf


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich, to mój pierwszy temat na forum :)
Niedawno kupiłem Audi a4 b6 z silnikiem 1.9 tdi Avb i dopiero zapoznaję się z tym samochodem, i mam takie pytanie czy u was w środku jest słyszalny tak zwany klekot diesla ? Pytam z tego względu bo miałem okazje przejechać się taką samą a4 tylko z silnikiem avf 130km i w ogóle nie słychać jak się jedzie ze to diesel, a u mnie czy to na postoju czy podczas przyspieszania słychać ten charakterystyczny dzwięk diesla. Czy to normalne dla avb? Czy cichsza praca avf jest spowodowana inną konstrukcją silnika?
Może coś mi nie domaga w tym silniku że tak go słychać ?
Za każdą odpowiedź serdeczne dzięki.
Pozdrawiam.

Opublikowano

Moze cos z katem wtrysku masz,roznic byc nie powinno.moze masz przekladke z anglika i nie wsadzili wygluszenia od strony wewnetrznej :)

Opublikowano

Samochód sprowadzony z Niemiec to raczej nie anglik :)
A jak sprawdzić ten kąt wtrysku ? I jak to wyregulować ? :)

Opublikowano

Samochód sprowadzony z Niemiec to raczej nie anglik :)

A jak sprawdzić ten kąt wtrysku ? I jak to wyregulować ? :)

Kąt synchronizacji na Vagu 4 grupa powinno być pomiędzy -3 a + 3. Zrób jeszcze logi pompek tak z ciekawości.

Opublikowano

Postaram się jak najszybciej to sprawdzić.

Czy to może być powodem glosniejszej pracy silnik?

Opublikowano (edytowane)

UP

może być kont synchronizacji (chyba najlepiej ustawić na 0 chociaż jak dasz na + to będzie ciszej ale mniej dynamicznie).
Powodów głośnej pracy silnika może być milion 200 :)

U mnie problemem były nie wymienione filtry (powietrza i paliwa) oraz problemy z układem paliwowym (pompowtryskiwacze i ich uszczelnienia)

Powodem może być też dawno nie zmieniany olej oraz poduszki silnika i skrzyni oraz wygłuszenie auta.
Wlicz to też wszystkie plastiki które mogą Ci rezonansować, to też się nawarstwia od silnika.

Edytowane przez Ralen
Opublikowano

Olej i filtry wymieniłem z miesiąc temu :)

Tak to jest cicho tylko słychać ten klekot diesla a w tej a4 z silnikiem avf nawet nie słychać że to diesel jest pod maską.

Postaram się jak najszybciej posprawdzac w vagu co i jak.

Posiada ktoś jakiś manual jak to wszystko wyregulowac? :)

Opublikowano

Ja mam AVF i powiem ci że mi bardzo głosno chodzi. Wkurza mnie to już. Nie mam porównania bo nie mam mozliwości przejechania sie innym A4. Ale wiem że u mnie jest głosno. i Słyszalne jest takie ciche stukanie(całyczas jak jadę) ,a gdy wrzucę luz to to cykanie(stukanie) ucicha. Jak mu wcisne mocniej gaz i sie rozpedza to buczy głosno.

Opublikowano

No ten avf u znajomego to chodzi cichutko jak benzyna w ogóle nie słychać ze to diesel :) a u mnie słychać ze pod maską jest diesel

U cb to może dwumas słychać :/

Opublikowano

raczej to nie dwumas. jest to głosny charaterystyczny dziwek diesla. na postoju na zewnatrz też jest troche głosny.

Opublikowano

To tak jak u mnie :\ muszę koniecznie w vagu posprawdzac pompowtryski, może to tylko kwestia ustawienia :)

Opublikowano

Wydech raczej nie bo nigdzie nie widać żeby dmuchało.
Musze sprawdzić ten kat synchronizacji ale dopiero jutro pewnie to sprawdze tylko jeszcze nie wiem jak :)

Opublikowano

kwestia stanu jeden chodzi cicho drugi klekocze jak traktor nie ma reguły jaki model silnik. Z AVB spotkałem sie jakieś 3 razy i te auta które widziałem chodziły naprawde ładnie jak na 1.9 PD.

Sprawdz synchro, ustaw najpierw na 0, potem na +2 i opisz efekty, nastepnie zdejmij pasek wielorowkowy moze to altek lub pompa robi taki hałas.

Opublikowano

Panowie...o czym ten temat :)

Jak przeszkadza klekot diesla to trzeba zmienić na benzynę, albo przynajmniej na nowoczesny diesel z CR. Jeśli tego mało to hybryda lub elektryczny :)

Jak jeden z kolegów wcześniej wspomniał powodów może być million, że dany egzemplarz jest głośniejszy. Jeśli dobrze jedzie, pali w normie to trzeba jeździć i nie szukać problemów.

Opublikowano

Wniosłeś tyle do tematu że do tej pory nie moge tego ogarnąć.

Opublikowano

Nie co tu dużo dyskutować. 1.9 TDI z PD jest hałaśliwy i już.

Opublikowano

Skoro pisze ze porównywał z innym i chodzi brzydko po co takie bzdety walicie.

Opublikowano

Dzisiaj sprawdziłem ten kąt synchronizacji wychodzi że jest 6.6 :o
czy to możliwe czy ja coś zle robie ?
wszedłem w engine później w meas blocks 08 , później w group wpisałem 004 i w czwartej kolumnie pokazało 6.6cf
Dobrze ja to zrobiłem ?

Opublikowano

Jak kat wtrysku jest zle ustawiony to auto chodzi jakby my wszystkie zawory graly. Metaliczne stukanie. Masz taki objaw? Opisalbym to bardzo twarda praca, az nieprzyjemna do sluchania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...