Virnik Opublikowano 13 Lutego 2016 Opublikowano 13 Lutego 2016 (edytowane) Witajcie, jestem aktualnie na etapie poszukiwania auta, oglądam fury i czytam fora od ok. 2 miesięcy, mówiąc szczerze jestem już tym zmęczony Są 2 opcje: e90 330i a4b7 3.2fsi Silnik z BMW jest dużo mniej awaryjny, moc i spalanie porównywalne - z tym, że w Audi lepiej mi się 'siedzi' i zakup wychodzi dużo taniej. Problem natomiast rodzi się przy silniku, nie przywiązuje większej wagi do spalania, robię często krótkie trasy po mieście więc musowo benzyna 200km+ v6 bez turbo, stąd padł wybór na 3.2. Nieźle się już naczytałem tu i tam o FSI, w ogóle o silnikach w b7/c6 - to jest jakaś tragedia, nie ma ani jednej jednostki bez wad wrodzonych czy nabytych, czy 3.2 fsi to na prawdę taka padaka?? Do sedna: 1. Raz zrobiony rozrząd do kwota rzędu 6-7k? I starczy na długo? 2. Jaki jest koszt naprawy zasyfionych zaworów? i na jak długo? 3. Quattro + Tiptronic, jakieś jeszcze wady tej konfiguracji? Dziękuje bardzo za czas i chęci, pozdrawiam Edytowane 13 Lutego 2016 przez Virnik
Virnik Opublikowano 13 Lutego 2016 Autor Opublikowano 13 Lutego 2016 3.2 ma ciekawy rozrzad. Warto poczytac. mógłbyś proszę odesłać mnie do lektury? Nie mogę nic 'ciekawego' znaleźć poza tym że lubi przeskakiwać, jest wrażliwy na olej i jedna wymiana to 3.5k+ robota i starczy na 100kkm+
Virnik Opublikowano 13 Lutego 2016 Autor Opublikowano 13 Lutego 2016 poza tym, że trzeba wyciągać silnik przy wymianie jest jeszcze coś?
Virnik Opublikowano 13 Lutego 2016 Autor Opublikowano 13 Lutego 2016 czyli to jest plus? a coś więcej mógłbym prosić?
Gac3k Opublikowano 13 Lutego 2016 Opublikowano 13 Lutego 2016 Mój szwagier ma 3.2 FSI B7 z USA i myśli o S6 więc może będzie na handel nieługo
Virnik Opublikowano 13 Lutego 2016 Autor Opublikowano 13 Lutego 2016 (edytowane) Mój szwagier ma 3.2 FSI B7 z USA i myśli o S6 więc może będzie na handel nieługo to może zamiast robić tu bazarek zapytasz szwagra jak się ten silnik sprawuje? Edytowane 13 Lutego 2016 przez Virnik
puczyl1990 Opublikowano 2 Listopada 2017 Opublikowano 2 Listopada 2017 Troche odkopie temat, rowniez chodzi mi o ten silnik, jakie sa z nim problemy? Czy to ten sam co w B8?
alfar Opublikowano 18 Listopada 2017 Opublikowano 18 Listopada 2017 Dawno mnie nie było, odpiszę coś niecoś Silnik jak dla mnie bardzo dobry, wada wg mnie to wadliwe napinacze, jak ktoś zrobi rozrząd, to już bezproblemowo. Jedynie co to kasa boli :), ale tylko raz Nagaru nie widać jak to w przypadku RS4 wygląda, ja miałem czysto po 130k przejechanych. Quattro + tiptronic = spokój, na razie nic się nie działo i nie było żadnych uwag z serwisu czy od znajomych Polecam osobiście jak ktoś lubi wolnossące, ja osobiście tylko takie preferuję
Unf Opublikowano 18 Listopada 2017 Opublikowano 18 Listopada 2017 Taka fajna V6, a popularnoscia na forum bije ja nawet 1.6 Malo tego - 3.2FSI ma duuuuuzo lepsze osiagi niz 3.0, a i tak duzo go mniej na ulicach, pewnie dlatego, ze nie idzie zagazowac.
OliWeber Opublikowano 16 Grudnia 2017 Opublikowano 16 Grudnia 2017 Napiszę specjalnie żeby nie było, że są takie niepopularne Piękna maszyna, piękny dźwięk silnika, moc. Dbasz to nie masz żadnych problemów. Czyściłem z nagaru to teraz lepsza kultura pracy i duża różnica w mocy na plus.
nusiek Opublikowano 16 Lutego 2018 Opublikowano 16 Lutego 2018 (edytowane) Napiszę dla potomnych. Jestem mechanikiem który serwisuje już od 2 lat silnik 3.2FSI AUK z tym że jest on w Audi A6 C6 Quattro. Co do samego silnika, oczywiście wadą tego motoru jest rozrząd a właściwie jego napinacze hydrauliczne. Jednakże same łańcuchy także nie są zbyt dobre w aucie które ma faktyczny przebieg 150 tyś zmuszony byłem wymienić wszystkie łańcuchy, ponieważ były one już w złej kondycji (bardzo "miękkie"). Silnik jest też wyposażony w 4 wariatory po 2 na głowicę. Co do samych wariatorów przy aucie które serwisuje jeden z nich miał ukruszony ząb. Można zmieniać cały wariator ale zębatka tego urządzenia jest częścią wymienną, więc jeśli zaistnieje potrzeba jej wymiany jest to możliwe ale zębatka ta nie jest dostępna więc w grę wchodzi tylko używka. Co do samej operacji wymiany rozrządu, ja preferuję wyciągnięcie silnika i montaż na spokojnie wszstkich elementów, warto przy tym sprawdzić też napęd pompy olejowej samą zębatkę jak i wałek. Koszt części jaki poniesiemy przy tego typu operacji na zamiennikach SWAG/INA to około: Łańcuch lewy oraz prawy: 450zł Łańcuch główny środkowy: 230zł Napinacze lewy oraz prawy: 460zł Napinacz główny: 250zł Zestaw łańcuch napinacz oraz koło zębate pompy oleju 800zł RAZEM: 2190zł + Uszczelki dekli = 2300zł + koszty robocizny około 2000-2500zł daje nam w sumie 5000zł Do ceny należy doliczyć "płyny ustrojowe" około 400zł Jeżeli istnieje potrzeba warto też wymienić ślizgi łańcucha. Jeżeli są w dobrym stanie można to pominąć. Co do napędu Quattro + TipTronic ze skrzynią nie ma większego problemu jeżeli wymieniany jest olej oraz filtr (co warto jeżeli nie był wymienić podczas wymiany rozrządu". Kwestia instalacji LPG. Da się zamontować, jednakże jest to tak skonstruwane że silnik pobiera 80% gazu oraz 20% benzyny co daje nam przy spalaniu 10/100km 2litry benzyny oraz 8 litrów gazu. Instalacja do egzemplarza który serwisuje kosztowała około 5 tyś, przejechane ma około 20tyś i nie sprawia żadnego problemu. Reasumując silnik jest bardzo dobry, aczkolwiek wymiana rozrządu boli po kieszeni, trzeba też pamiętać by zalewać go najlepszym olejem. Ja zalecam wymianę co 10tyś lub jeżeli ktoś naprawdę ostro jeździ co 7-8tyśkm. Edytowane 16 Lutego 2018 przez nusiek
kordziuk Opublikowano 16 Lutego 2018 Opublikowano 16 Lutego 2018 Co znaczy dobry olej? Ja mam zalany mobil one 5 w 50 i na ta chwilę nie mam problemów jednak na spocie mówiono że lepiej zmienić na mutola 5 w 40 czy to naprawdę dużo znaczy czy też to takie przesady [emoji16] aha mam przebieg 185 tyś km i rozrząd nie był robiony [emoji848]Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
nusiek Opublikowano 16 Lutego 2018 Opublikowano 16 Lutego 2018 Ilę marek tyle opinie masz nalany olej, który zapewnia grubszy film olejowy przy wyższych temperaturach, niektóre silniki nie lubią grubego filmu, ponieważ mają bardzo cienkie kanaliki olejowe, co do 3.2FSI, ja zalecam zawsze lać Motul 8100 5w40, zresztą nie tylko do tego silnika jak i do innych, klienci zawsze zadowoleni mimo dość sporej ceny. Bardzo dobrze smaruję nawet po 15tyś km jest lepki, i przede wszystkim utrzymuje czystość w silniku. Co do rozrządu, jeżeli podczas porannego odpalania auta (długie postoju) nie słychać żadnych nawet najdrobniejszych klepnięć teoretycznie możesz się nie martwić. Ale jednak widząc stan wszystkich łańcuchów przy przebiegu 150tyś zalecał bym wymianę, ponieważ ewentualna naprawa silnika po uszkodzeniu rozrządu jest bardzo kosztowna. Także jeżeli chcesz jeszcze pojeździć tym autem i chcesz być spokojny, myśl nad wymianą.
kordziuk Opublikowano 16 Lutego 2018 Opublikowano 16 Lutego 2018 No widzisz a bylem u Krotoskiego i mi powiedzieli że mam jeździć chyba że liczą że jeśli będzie awaria to zarobią [emoji3]Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
turborzeznik Opublikowano 16 Lutego 2018 Opublikowano 16 Lutego 2018 1 godzinę temu, nusiek napisał: Napiszę dla potomnych. Jestem mechanikiem który serwisuje już od 2 lat silnik 3.2FSI AUK z tym że jest on w Audi A6 C6 Quattro. Co do samego silnika, oczywiście wadą tego motoru jest rozrząd a właściwie jego napinacze hydrauliczne. Jednakże same łańcuchy także nie są zbyt dobre w aucie które ma faktyczny przebieg 150 tyś zmuszony byłem wymienić wszystkie łańcuchy, ponieważ były one już w złej kondycji (bardzo "miękkie"). Silnik jest też wyposażony w 4 wariatory po 2 na głowicę. Co do samych wariatorów przy aucie które serwisuje jeden z nich miał ukruszony ząb. Można zmieniać cały wariator ale zębatka tego urządzenia jest częścią wymienną, więc jeśli zaistnieje potrzeba jej wymiany jest to możliwe ale zębatka ta nie jest dostępna więc w grę wchodzi tylko używka. Co do samej operacji wymiany rozrządu, ja preferuję wyciągnięcie silnika i montaż na spokojnie wszstkich elementów, warto przy tym sprawdzić też napęd pompy olejowej samą zębatkę jak i wałek. Koszt części jaki poniesiemy przy tego typu operacji na zamiennikach SWAG/INA to około: Łańcuch lewy oraz prawy: 450zł Łańcuch główny środkowy: 230zł Napinacze lewy oraz prawy: 460zł Napinacz główny: 250zł Zestaw łańcuch napinacz oraz koło zębate pompy oleju 800zł RAZEM: 2190zł + Uszczelki dekli = 2300zł + koszty robocizny około 2000-2500zł daje nam w sumie 5000zł Do ceny należy doliczyć "płyny ustrojowe" około 400zł Jeżeli istnieje potrzeba warto też wymienić ślizgi łańcucha. Jeżeli są w dobrym stanie można to pominąć. Co do napędu Quattro + TipTronic ze skrzynią nie ma większego problemu jeżeli wymieniany jest olej oraz filtr (co warto jeżeli nie był wymienić podczas wymiany rozrządu". Kwestia instalacji LPG. Da się zamontować, jednakże jest to tak skonstruwane że silnik pobiera 80% gazu oraz 20% benzyny co daje nam przy spalaniu 10/100km 2litry benzyny oraz 8 litrów gazu. Instalacja do egzemplarza który serwisuje kosztowała około 5 tyś, przejechane ma około 20tyś i nie sprawia żadnego problemu. Reasumując silnik jest bardzo dobry, aczkolwiek wymiana rozrządu boli po kieszeni, trzeba też pamiętać by zalewać go najlepszym olejem. Ja zalecam wymianę co 10tyś lub jeżeli ktoś naprawdę ostro jeździ co 7-8tyśkm. Panie złoty.... 5000tys zl? Toś mnie pan pocieszył, nie na zarty. W niemcowni mi zaspiewali 3000 tys ale EURO! Powiedz jeszcze kolego ze w silniku 3.2 fsi CALA tez tyle bedzie kosztowac to w razie "Wu" sie chyba dogadamy na wizyte
nusiek Opublikowano 16 Lutego 2018 Opublikowano 16 Lutego 2018 Co do CALA jeszcze tego nie robiłem ale myślę że układ rozrządu jest podobny a więc robocizna taka sama pytanie tylko jak z cenami części ale myślę że nie będzie sporej różnicy.kordziuk co do tego że kazali ci jeździć to nic dziwnego mojemu klientowi też ASO powiedziało że rozrząd jest wieczny, takie mają wytyczne. Olej w automacie też jest "wieczny" tylko że ten olej po przebiegu 200tyś+ wygląda jak smoła a filtr jest tak zabity że ciężko to sobie wyobrazić. Serwis wiele mówi a prawda jest inna ale takie mają wytyczne od producenta...
kordziuk Opublikowano 17 Lutego 2018 Opublikowano 17 Lutego 2018 Nusiek myślę że Bukowine dam rady zaliczyć a jak będziesz możemy pogadać [emoji3] Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się