Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[3.2 FSI] jak to z nim wkońcu jest?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie, jestem aktualnie na etapie poszukiwania auta, oglądam fury i czytam fora od ok. 2 miesięcy, mówiąc szczerze jestem już tym zmęczony :(

Są 2 opcje:

e90 330i

a4b7 3.2fsi

Silnik z BMW jest dużo mniej awaryjny, moc i spalanie porównywalne - z tym, że w Audi lepiej mi się 'siedzi' i zakup wychodzi dużo taniej. Problem natomiast rodzi się przy silniku, nie przywiązuje większej wagi do spalania, robię często krótkie trasy po mieście więc musowo benzyna 200km+ v6 bez turbo, stąd padł wybór na 3.2. Nieźle się już naczytałem tu i tam o FSI, w ogóle o silnikach w b7/c6 - to jest jakaś tragedia, nie ma ani jednej jednostki bez wad wrodzonych czy nabytych, czy 3.2 fsi to na prawdę taka padaka??

Do sedna:

1. Raz zrobiony rozrząd do kwota rzędu 6-7k? I starczy na długo?

2. Jaki jest koszt naprawy zasyfionych zaworów? i na jak długo?

3. Quattro + Tiptronic, jakieś jeszcze wady tej konfiguracji?

Dziękuje bardzo za czas i chęci, pozdrawiam :)

Edytowane przez Virnik
Opublikowano

3.2 ma ciekawy rozrzad. Warto poczytac.

Opublikowano

3.2 ma ciekawy rozrzad. Warto poczytac.

mógłbyś proszę odesłać mnie do lektury? Nie mogę nic 'ciekawego' znaleźć poza tym że lubi przeskakiwać, jest wrażliwy na olej i jedna wymiana to 3.5k+ robota i starczy na 100kkm+

Opublikowano

Jest od strony skrzyni biegów

Opublikowano

poza tym, że trzeba wyciągać silnik przy wymianie jest jeszcze coś?

Opublikowano

Łatwiej jest wygrzebac skrzynie

Opublikowano

czyli to jest plus? :) a coś więcej mógłbym prosić?

Opublikowano

Mój szwagier ma 3.2 FSI B7 z USA i myśli o S6 więc może będzie na handel nieługo :)

Opublikowano (edytowane)

Mój szwagier ma 3.2 FSI B7 z USA i myśli o S6 więc może będzie na handel nieługo :)

to może zamiast robić tu bazarek zapytasz szwagra jak się ten silnik sprawuje? :D

Edytowane przez Virnik
Opublikowano

Troche odkopie temat, rowniez chodzi mi o ten silnik, jakie sa z nim problemy? Czy to ten sam co w B8?

Opublikowano

Dawno mnie nie było, odpiszę coś niecoś :)

Silnik jak dla mnie bardzo dobry, wada wg mnie to wadliwe napinacze, jak ktoś zrobi rozrząd, to już bezproblemowo. Jedynie co to kasa boli :), ale tylko raz ;)

Nagaru nie widać jak to w przypadku RS4 wygląda, ja miałem czysto po 130k przejechanych.

Quattro + tiptronic = spokój, na razie nic się nie działo i nie było żadnych uwag z serwisu czy od znajomych :)

Polecam osobiście jak ktoś lubi wolnossące, ja osobiście tylko takie preferuję :)

Opublikowano

Taka fajna V6, a popularnoscia na forum bije ja nawet 1.6 :( Malo tego - 3.2FSI ma duuuuuzo lepsze osiagi niz 3.0, a i tak duzo go mniej na ulicach, pewnie dlatego, ze nie idzie zagazowac.

Opublikowano

Napiszę specjalnie żeby nie było, że są takie niepopularne :) Piękna maszyna, piękny dźwięk silnika, moc. Dbasz to nie masz żadnych problemów. Czyściłem z nagaru to teraz lepsza kultura pracy i duża różnica w mocy na plus.

Opublikowano (edytowane)

Napiszę dla potomnych. Jestem mechanikiem który serwisuje już od 2 lat silnik 3.2FSI AUK z tym że jest on w Audi A6 C6 Quattro. Co do samego silnika, oczywiście wadą tego motoru jest rozrząd a właściwie jego napinacze hydrauliczne. Jednakże same łańcuchy także nie są zbyt dobre w aucie które ma faktyczny przebieg 150 tyś zmuszony byłem wymienić wszystkie łańcuchy, ponieważ były one już w złej kondycji (bardzo "miękkie"). Silnik jest też wyposażony w 4 wariatory po 2 na głowicę. Co do samych wariatorów przy aucie które serwisuje jeden z nich miał ukruszony ząb. Można zmieniać cały wariator ale zębatka tego urządzenia jest częścią wymienną, więc jeśli zaistnieje potrzeba jej wymiany jest to możliwe ale zębatka ta nie jest dostępna więc w grę wchodzi tylko używka. Co do samej operacji wymiany rozrządu, ja preferuję wyciągnięcie silnika i montaż na spokojnie wszstkich elementów, warto przy tym sprawdzić też napęd pompy olejowej samą zębatkę jak i wałek. Koszt części jaki poniesiemy przy tego typu operacji na zamiennikach SWAG/INA to około:
Łańcuch lewy oraz prawy: 450zł
Łańcuch główny środkowy: 230zł
Napinacze lewy oraz prawy: 460zł
Napinacz główny: 250zł
Zestaw łańcuch napinacz oraz koło zębate pompy oleju 800zł
RAZEM: 2190zł + Uszczelki dekli = 2300zł + koszty robocizny około 2000-2500zł daje nam w sumie 5000zł Do ceny należy doliczyć "płyny ustrojowe" około 400zł
Jeżeli istnieje potrzeba warto też wymienić ślizgi łańcucha. Jeżeli są w dobrym stanie można to pominąć. 
Co do napędu Quattro + TipTronic ze skrzynią nie ma większego problemu jeżeli wymieniany jest olej oraz filtr (co warto jeżeli nie był wymienić podczas wymiany rozrządu". 
Kwestia instalacji LPG. Da się zamontować, jednakże jest to tak skonstruwane że silnik pobiera 80% gazu oraz 20% benzyny co daje nam przy spalaniu 10/100km 2litry benzyny oraz 8 litrów gazu. Instalacja do egzemplarza który serwisuje kosztowała około 5 tyś, przejechane ma około 20tyś i nie sprawia żadnego problemu.  Reasumując silnik jest bardzo dobry, aczkolwiek wymiana rozrządu boli po kieszeni, trzeba też pamiętać by zalewać go najlepszym olejem. Ja zalecam wymianę co 10tyś lub jeżeli ktoś naprawdę ostro jeździ co 7-8tyśkm.  

Edytowane przez nusiek
Opublikowano

Co znaczy dobry olej? Ja mam zalany mobil one 5 w 50 i na ta chwilę nie mam problemów jednak na spocie mówiono że lepiej zmienić na mutola 5 w 40 czy to naprawdę dużo znaczy czy też to takie przesady [emoji16] aha mam przebieg 185 tyś km i rozrząd nie był robiony [emoji848]

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ilę marek tyle opinie masz nalany olej, który zapewnia grubszy film olejowy przy wyższych temperaturach, niektóre silniki nie lubią grubego filmu, ponieważ mają bardzo cienkie kanaliki olejowe, co do 3.2FSI, ja zalecam zawsze lać Motul 8100 5w40, zresztą nie tylko do tego silnika jak i do innych, klienci zawsze zadowoleni mimo dość sporej ceny. Bardzo dobrze smaruję nawet po 15tyś km jest lepki, i przede wszystkim utrzymuje czystość w silniku. Co do rozrządu, jeżeli podczas porannego odpalania auta (długie postoju) nie słychać żadnych nawet najdrobniejszych klepnięć teoretycznie możesz się nie martwić. Ale jednak widząc stan wszystkich łańcuchów przy przebiegu 150tyś zalecał bym wymianę, ponieważ ewentualna naprawa silnika po uszkodzeniu rozrządu jest bardzo kosztowna. Także jeżeli chcesz jeszcze pojeździć tym autem i chcesz być spokojny, myśl nad wymianą.

Opublikowano

No widzisz a bylem u Krotoskiego i mi powiedzieli że mam jeździć chyba że liczą że jeśli będzie awaria to zarobią [emoji3]

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
1 godzinę temu, nusiek napisał:

Napiszę dla potomnych. Jestem mechanikiem który serwisuje już od 2 lat silnik 3.2FSI AUK z tym że jest on w Audi A6 C6 Quattro. Co do samego silnika, oczywiście wadą tego motoru jest rozrząd a właściwie jego napinacze hydrauliczne. Jednakże same łańcuchy także nie są zbyt dobre w aucie które ma faktyczny przebieg 150 tyś zmuszony byłem wymienić wszystkie łańcuchy, ponieważ były one już w złej kondycji (bardzo "miękkie"). Silnik jest też wyposażony w 4 wariatory po 2 na głowicę. Co do samych wariatorów przy aucie które serwisuje jeden z nich miał ukruszony ząb. Można zmieniać cały wariator ale zębatka tego urządzenia jest częścią wymienną, więc jeśli zaistnieje potrzeba jej wymiany jest to możliwe ale zębatka ta nie jest dostępna więc w grę wchodzi tylko używka. Co do samej operacji wymiany rozrządu, ja preferuję wyciągnięcie silnika i montaż na spokojnie wszstkich elementów, warto przy tym sprawdzić też napęd pompy olejowej samą zębatkę jak i wałek. Koszt części jaki poniesiemy przy tego typu operacji na zamiennikach SWAG/INA to około:
Łańcuch lewy oraz prawy: 450zł
Łańcuch główny środkowy: 230zł
Napinacze lewy oraz prawy: 460zł
Napinacz główny: 250zł
Zestaw łańcuch napinacz oraz koło zębate pompy oleju 800zł
RAZEM: 2190zł + Uszczelki dekli = 2300zł + koszty robocizny około 2000-2500zł daje nam w sumie 5000zł Do ceny należy doliczyć "płyny ustrojowe" około 400zł
Jeżeli istnieje potrzeba warto też wymienić ślizgi łańcucha. Jeżeli są w dobrym stanie można to pominąć. 
Co do napędu Quattro + TipTronic ze skrzynią nie ma większego problemu jeżeli wymieniany jest olej oraz filtr (co warto jeżeli nie był wymienić podczas wymiany rozrządu". 
Kwestia instalacji LPG. Da się zamontować, jednakże jest to tak skonstruwane że silnik pobiera 80% gazu oraz 20% benzyny co daje nam przy spalaniu 10/100km 2litry benzyny oraz 8 litrów gazu. Instalacja do egzemplarza który serwisuje kosztowała około 5 tyś, przejechane ma około 20tyś i nie sprawia żadnego problemu.  Reasumując silnik jest bardzo dobry, aczkolwiek wymiana rozrządu boli po kieszeni, trzeba też pamiętać by zalewać go najlepszym olejem. Ja zalecam wymianę co 10tyś lub jeżeli ktoś naprawdę ostro jeździ co 7-8tyśkm.  

Panie złoty.... 5000tys zl? Toś mnie pan pocieszył, nie na zarty. W niemcowni mi zaspiewali 3000 tys ale EURO! Powiedz jeszcze kolego ze w silniku 3.2 fsi CALA tez tyle bedzie kosztowac to w razie "Wu" sie chyba dogadamy na wizyte :D

Opublikowano

Co do CALA jeszcze tego nie robiłem ale myślę że układ rozrządu jest podobny a więc robocizna taka sama pytanie tylko jak z cenami części ale myślę że nie będzie sporej różnicy.
kordziuk co do tego że kazali ci jeździć to nic dziwnego mojemu klientowi też ASO powiedziało że rozrząd jest wieczny, takie mają wytyczne. Olej w automacie też jest "wieczny" tylko że ten olej po przebiegu 200tyś+ wygląda jak smoła a filtr jest tak zabity że ciężko to sobie wyobrazić. Serwis wiele mówi a prawda jest inna ale takie mają wytyczne od producenta...

Opublikowano

Nusiek myślę że Bukowine dam rady zaliczyć a jak będziesz możemy pogadać [emoji3]

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...