Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8t Prawidłowa temperatura płynu chłodzącego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam ,

dziś w trakcie jazdy z podłączonym vag'iem zauważyłem że temperatura płynu chłodzącego na vag waha się pomiędzy 93-101 stopni C , wskazówka na liczniku wskazuje 90c i stoi nieruchomo. Jazda odbywała się w korku , temperatura na zewnątrz 10 C . Czy takie wahania temp cieczy są dopuszczalne ?

Opublikowano (edytowane)

jak nie gotuje plynu i nie wyrzuca to jest wszystko ok

Edytowane przez rafal9119
Opublikowano

dzięki za odpowiedzi , płynu nie gotuje natomiast po skończonej jeździe włożyłem palec do zbiorniczka wyrównawczego i wydawał się raczej w granicach 70c , dodam że mam problem z paleniem auta na gorącym silniku , czujnik temp płynu do wymiany ?

Odnośnie wyrzucania płynu to po dynamicznej jeździe pojawia się nadciśnienie ( coś jak po otwarciu butelki z colą ) płyn buzuje przez chwilę i wzrasta jego poziom,

Opublikowano (edytowane)

Wskazówka na szafie będzie stała pionowo już od 80st.C aż do 115-120st.C

W instrukcji obsługi można wyczytać, że nawet jak temperatura przekroczy ten zakres (wskazówka przechyli się w prawo) to nie ma powodów do zmartwień, jedynie tylko w przypadku wyskoczenia komunikatu na FIS-ie (=wskazówka na czerwonym polu) należy zainterweniować :hi:

Gdybyś wymieniał czujnik to najlepiej ori z ASO, zamienniki lubią padać niestety.

Ale wpierw sprawdź jego działanie:

https://www.youtube.com/watch?v=g1FWtCTmFmQ


A nadciśnienie w układzie chłodzenia jest normalnym zjawiskiem.

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

dzięki za wyczerpującą odpowiedź :hi:

Wskazówka na szafie będzie stała pionowo już od 80st.C aż do 115-120st.C

W instrukcji obsługi można wyczytać, że nawet jak temperatura przekroczy ten zakres (wskazówka przechyli się w prawo) to nie ma powodów do zmartwień, jedynie tylko w przypadku wyskoczenia komunikatu na FIS-ie (=wskazówka na czerwonym polu) należy zainterweniować :hi:

Gdybyś wymieniał czujnik to najlepiej ori z ASO, zamienniki lubią padać niestety.

Ale wpierw sprawdź jego działanie:

https://www.youtube.com/watch?v=g1FWtCTmFmQ


A nadciśnienie w układzie chłodzenia jest normalnym zjawiskiem.

Opublikowano

Witam proszę pomoc w weryfikacji problemu w moim 1.8 t bfb.

Chodzi o to że po dłuższej jeździe i odkreceniu korka zbiorniczka płynu po chwili wywala płyn temp. na zegarze 90 st. Górny wąż chłodnicy strasznie gorący silnik sprawdzany termometrem pokazuje ok 105 st aż błotniki i maska ciepła od zewnątrz ,ogrzewanie na hi ogień nie idzie ręki do kratki przyłożyć ,chłodnica u góry  ok 92st na dole tylko 45 st   ,nowy termostat do grzałki w termostacie dochodzi napiecie. Wetylator się załącza a wąż na dole dalej letni .Co to może być chlodnica przypchana ? Pompa wody uszczelka pod głowicą no chyba  że to norma w tych silnikach  ?

Pozdrawiam

Opublikowano

Pomoże ktoś ?

Opublikowano

Czy nikt nie miał takiego problemu ?

Opublikowano

Zazwyczaj po odkręceniu korka na mocno rozgrzanym silniku wywali trochę płynu, nawet w serwisówce napisane jest żeby odkręcać ostrożnie korek zbiorniczka jeśli temp. spadnie poniżej 90.

Jakieś inne objawy, przegrzewa się, ubywa płynu czy co? Audi ma akurat bardzo dobre ogrzewanie więc nie dziwota, że parzy :P 

Opublikowano

Nie ma prawa wywalić płynu nawet na rozgrzanym silniku. Jeżeli wywala to skłaniał bym się ku diagnozie pod kątem przegrzewania lub uszkodzonej upg.

 

 

Opublikowano

Co wy ludzie za głupoty opowiadacie?

Oczywiście, że na mocno rozgrzanym silniku, po szybkim odkreceniu korka zbiornicza może coś wyleci. Fizyki nie oszukasz. Różnica ciśnień -> płyn się rozpręża i może go wywalić. Nie będzie to fontanna ale trochę może wylecieć. Pisze może bo to wszystko zależy od tego jaki ktoś na stan płynu na zimnym silniku. Jeżeli pod max to można obstawiać, że coś wywali.

On 9/22/2017 at 7:42 PM, jpa4 said:

Chodzi o to że po dłuższej jeździe i odkreceniu korka zbiorniczka płynu po chwili wywala płyn temp. na zegarze 90 st. Górny wąż chłodnicy strasznie gorący silnik sprawdzany termometrem pokazuje ok 105 st aż błotniki i maska ciepła od zewnątrz

Normalne zjawisko, błotniki i maska się nagrzewają od gorącego silnika.

 

On 9/22/2017 at 7:42 PM, jpa4 said:

ogrzewanie na hi ogień nie idzie ręki do kratki przyłożyć

Skoro temperatura płynu ma ok 90st to przeciez tak ciepłym powietrzem wali z nawiewów. No może nie 90st bo zdąży się coś tam schłodzić ale na prawdę gorące. 

Opublikowano

To jest szukanie problemów na siłę. Oddaj auto do mechanika i chętnie Cie skasuje za wymianę uszczelki.

Jak nic innego się nie dzieje prócz tych "urojonych" problemów to daj sobie spokój kolego :D

Opublikowano

Ok dzieki za wyczerpujące odpowiedzi nic innego się nie dzieje tylko jeździć

Opublikowano
W dniu 22.02.2016 o 18:15, imr_pl napisał:

witam ,

dziś w trakcie jazdy z podłączonym vag'iem zauważyłem że temperatura płynu chłodzącego na vag waha się pomiędzy 93-101 stopni C , wskazówka na liczniku wskazuje 90c i stoi nieruchomo. Jazda odbywała się w korku , temperatura na zewnątrz 10 C . Czy takie wahania temp cieczy są dopuszczalne ?

Tak ma być ja mam tak samo 

Opublikowano (edytowane)

Mam dokładnie to samo w swoim B5 z 1.8t anb. Dopiero dzisiaj to zauważyłem. Na początku się zjerzyłem ale potem doszedłem do wniosku, że chyba jest ok. Maks jaki widziałem na vagu to 101c. Zazwyczaj chwilę po przyśpieszaniu jest ok 96-99. Na postoju bez włączonego ogrzewania ok 94-96. Jak się rozpędzę i wrzucę na luz potrafi spaść do ok 90, czasem poniżej. Mam nową chłodnicę nissens, po włączeniu ogrzewania na maks powietrze prawie parzy przy wyższych obrotach ale jakiegoś wielkiego wpływu na spadek temp to nie ma. Obstawiam, że mam wszystko ok.

Edytowane przez Randor

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...