imr_pl Opublikowano 22 Lutego 2016 Opublikowano 22 Lutego 2016 witam , dziś w trakcie jazdy z podłączonym vag'iem zauważyłem że temperatura płynu chłodzącego na vag waha się pomiędzy 93-101 stopni C , wskazówka na liczniku wskazuje 90c i stoi nieruchomo. Jazda odbywała się w korku , temperatura na zewnątrz 10 C . Czy takie wahania temp cieczy są dopuszczalne ?
rafal9119 Opublikowano 22 Lutego 2016 Opublikowano 22 Lutego 2016 (edytowane) jak nie gotuje plynu i nie wyrzuca to jest wszystko ok Edytowane 22 Lutego 2016 przez rafal9119
imr_pl Opublikowano 22 Lutego 2016 Autor Opublikowano 22 Lutego 2016 dzięki za odpowiedzi , płynu nie gotuje natomiast po skończonej jeździe włożyłem palec do zbiorniczka wyrównawczego i wydawał się raczej w granicach 70c , dodam że mam problem z paleniem auta na gorącym silniku , czujnik temp płynu do wymiany ? Odnośnie wyrzucania płynu to po dynamicznej jeździe pojawia się nadciśnienie ( coś jak po otwarciu butelki z colą ) płyn buzuje przez chwilę i wzrasta jego poziom,
BeyerBrown Opublikowano 23 Lutego 2016 Opublikowano 23 Lutego 2016 (edytowane) Wskazówka na szafie będzie stała pionowo już od 80st.C aż do 115-120st.C W instrukcji obsługi można wyczytać, że nawet jak temperatura przekroczy ten zakres (wskazówka przechyli się w prawo) to nie ma powodów do zmartwień, jedynie tylko w przypadku wyskoczenia komunikatu na FIS-ie (=wskazówka na czerwonym polu) należy zainterweniować Gdybyś wymieniał czujnik to najlepiej ori z ASO, zamienniki lubią padać niestety. Ale wpierw sprawdź jego działanie: https://www.youtube.com/watch?v=g1FWtCTmFmQ A nadciśnienie w układzie chłodzenia jest normalnym zjawiskiem. Edytowane 23 Lutego 2016 przez BeyerBrown
imr_pl Opublikowano 23 Lutego 2016 Autor Opublikowano 23 Lutego 2016 dzięki za wyczerpującą odpowiedź Wskazówka na szafie będzie stała pionowo już od 80st.C aż do 115-120st.C W instrukcji obsługi można wyczytać, że nawet jak temperatura przekroczy ten zakres (wskazówka przechyli się w prawo) to nie ma powodów do zmartwień, jedynie tylko w przypadku wyskoczenia komunikatu na FIS-ie (=wskazówka na czerwonym polu) należy zainterweniować Gdybyś wymieniał czujnik to najlepiej ori z ASO, zamienniki lubią padać niestety. Ale wpierw sprawdź jego działanie: https://www.youtube.com/watch?v=g1FWtCTmFmQ A nadciśnienie w układzie chłodzenia jest normalnym zjawiskiem.
jpa4 Opublikowano 22 Września 2017 Opublikowano 22 Września 2017 Witam proszę pomoc w weryfikacji problemu w moim 1.8 t bfb. Chodzi o to że po dłuższej jeździe i odkreceniu korka zbiorniczka płynu po chwili wywala płyn temp. na zegarze 90 st. Górny wąż chłodnicy strasznie gorący silnik sprawdzany termometrem pokazuje ok 105 st aż błotniki i maska ciepła od zewnątrz ,ogrzewanie na hi ogień nie idzie ręki do kratki przyłożyć ,chłodnica u góry ok 92st na dole tylko 45 st ,nowy termostat do grzałki w termostacie dochodzi napiecie. Wetylator się załącza a wąż na dole dalej letni .Co to może być chlodnica przypchana ? Pompa wody uszczelka pod głowicą no chyba że to norma w tych silnikach ? Pozdrawiam
jpa4 Opublikowano 25 Września 2017 Opublikowano 25 Września 2017 Czy nikt nie miał takiego problemu ?
przem8 Opublikowano 25 Września 2017 Opublikowano 25 Września 2017 Zazwyczaj po odkręceniu korka na mocno rozgrzanym silniku wywali trochę płynu, nawet w serwisówce napisane jest żeby odkręcać ostrożnie korek zbiorniczka jeśli temp. spadnie poniżej 90. Jakieś inne objawy, przegrzewa się, ubywa płynu czy co? Audi ma akurat bardzo dobre ogrzewanie więc nie dziwota, że parzy
machina Opublikowano 25 Września 2017 Opublikowano 25 Września 2017 Nie ma prawa wywalić płynu nawet na rozgrzanym silniku. Jeżeli wywala to skłaniał bym się ku diagnozie pod kątem przegrzewania lub uszkodzonej upg.
aiwer Opublikowano 28 Września 2017 Opublikowano 28 Września 2017 Co wy ludzie za głupoty opowiadacie? Oczywiście, że na mocno rozgrzanym silniku, po szybkim odkreceniu korka zbiornicza może coś wyleci. Fizyki nie oszukasz. Różnica ciśnień -> płyn się rozpręża i może go wywalić. Nie będzie to fontanna ale trochę może wylecieć. Pisze może bo to wszystko zależy od tego jaki ktoś na stan płynu na zimnym silniku. Jeżeli pod max to można obstawiać, że coś wywali. On 9/22/2017 at 7:42 PM, jpa4 said: Chodzi o to że po dłuższej jeździe i odkreceniu korka zbiorniczka płynu po chwili wywala płyn temp. na zegarze 90 st. Górny wąż chłodnicy strasznie gorący silnik sprawdzany termometrem pokazuje ok 105 st aż błotniki i maska ciepła od zewnątrz Normalne zjawisko, błotniki i maska się nagrzewają od gorącego silnika. On 9/22/2017 at 7:42 PM, jpa4 said: ogrzewanie na hi ogień nie idzie ręki do kratki przyłożyć Skoro temperatura płynu ma ok 90st to przeciez tak ciepłym powietrzem wali z nawiewów. No może nie 90st bo zdąży się coś tam schłodzić ale na prawdę gorące.
przem8 Opublikowano 29 Września 2017 Opublikowano 29 Września 2017 To jest szukanie problemów na siłę. Oddaj auto do mechanika i chętnie Cie skasuje za wymianę uszczelki. Jak nic innego się nie dzieje prócz tych "urojonych" problemów to daj sobie spokój kolego
jpa4 Opublikowano 1 Października 2017 Opublikowano 1 Października 2017 Ok dzieki za wyczerpujące odpowiedzi nic innego się nie dzieje tylko jeździć
Arczi8483 Opublikowano 17 Marca 2019 Opublikowano 17 Marca 2019 W dniu 22.02.2016 o 18:15, imr_pl napisał: witam , dziś w trakcie jazdy z podłączonym vag'iem zauważyłem że temperatura płynu chłodzącego na vag waha się pomiędzy 93-101 stopni C , wskazówka na liczniku wskazuje 90c i stoi nieruchomo. Jazda odbywała się w korku , temperatura na zewnątrz 10 C . Czy takie wahania temp cieczy są dopuszczalne ? Tak ma być ja mam tak samo
Randor Opublikowano 13 Kwietnia 2019 Opublikowano 13 Kwietnia 2019 (edytowane) Mam dokładnie to samo w swoim B5 z 1.8t anb. Dopiero dzisiaj to zauważyłem. Na początku się zjerzyłem ale potem doszedłem do wniosku, że chyba jest ok. Maks jaki widziałem na vagu to 101c. Zazwyczaj chwilę po przyśpieszaniu jest ok 96-99. Na postoju bez włączonego ogrzewania ok 94-96. Jak się rozpędzę i wrzucę na luz potrafi spaść do ok 90, czasem poniżej. Mam nową chłodnicę nissens, po włączeniu ogrzewania na maks powietrze prawie parzy przy wyższych obrotach ale jakiegoś wielkiego wpływu na spadek temp to nie ma. Obstawiam, że mam wszystko ok. Edytowane 13 Kwietnia 2019 przez Randor
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się