Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL TDI PD] Buja na boki przy biegu jałowym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam taki problem, że gdy auto jest odpalone na biegu jałowym niezależnie czy zimny silnik czy ciepły, czy wciśnięte sprzęgło czy nie przy lekkim dodawaniu gazu (dosłownie muskanie pedału gazu) buja autem na boki. Wymieniłem poduszki na ori z aso bo jedna była wylana, myślałem, że to przez tą wylaną ale jednak nie to, bujanie bez zmian.

Pompowtryski logi statyczne ok.

Czasami też szarpie przy puszczaniu sprzęgła przy ruszaniu. Po wymianie poduszek jak by trochę jest lepiej ale nadal szarpie.

Czyżby dwumasa? Ale te bujanie nie pasuje bo niezależnie czy wciśnięte sprzęgło czy nie.

A może ktoś wsadził jednomas i tak buja i szarpie przy ruszaniu? Bo jednomas jest cięższy chyba?

Sam nie wiem może Wy macie jakieś pomysły?

Jeszcze jedna rzecz. Kiedyś podczas gdy holowałem inne auto to przy ruszaniu pod obciążeniem oraz zmianie biegów z 1 na 2 odczuwałem mocne drgania przy puszczaniu sprzęgła.

Ogólnie jak bym nie jeździł sprzęgło się nie ślizga.

Opublikowano

Na jednomasie w AWX to chyba nie da się jeździć.

Na biegu jałowym jak dodajesz gazu to też buja?

Opublikowano

właśnie tylko na biegu jałowym buja i to jest tak: dodaje gazu odpuszczam, oddaje, odpuszczam i wtedy buja

Opublikowano

na jałowym powyżej 2,5 tys obrotow tez buja czy juz ustepuje?

Opublikowano

jak nacisnę gaz i trzymam niezależnie jakie obroty to jest jedno bujnięcie tak jak by spowodowane wciśnięciem gazu, a jak naciskam i puszczam gaz to całe auto się kołysze

to jest tak: naciskam gaz auto się przechyla na prawo, puszczam gaz auto wraca do pozycji pierwotnej

trochę ciężko to wytłumaczyć można to porównać do czegoś takiego jak w aucie mamy duży mocny silnik i przy "gazowaniu" auto się przechyla na boki

Opublikowano

Podłącz kompa i zobacz błędy. Zrób też logi pompek i pokaż nam je.

Opublikowano

Takie lekkie bujnięcie to jest jak najbardziej normalne :decayed:

Porównaj sobie chociaż z jednym innym autem tego typu, może szukasz dziury w całym :naughty::hi:

Opublikowano

No nie wiem wydaje mi się jednak że te bujnięcia są trochę za mocne.

Co do błędów to brak.

Logi robić statyczne tylko? grupy 13 18 i 23?

Na szybko dodaję screena z vaga

221501164b5a71d4med.jpg

Opublikowano

No pompki całkiem spoko, a jak masz ustawiony kąt synchronizacji?

Opublikowano

W momencie dodania gazu lewa poducha się utwardza, bo elektrozawór zamyka komorę powietrzną znajdującą się wewnątrz :decayed:

I tak właśnie powinno być, żeby odchylający się w prawo silnik, pod wpływem reakcji na moment obrotowy przekazywany na koła , nie spowodował w dłuższym przedziale czasu zerwania elementu gumowego poduszki :hi:

Opublikowano (edytowane)

Kąt synchro. nie wiem czy dobrze sprawdzam ale wartości zmieniają się i wynoszą 1,1 ;1,7 i 2,2

piotrsob1 czyli twierdzisz dalej że to normalne ?

Może i masz rację czepiam się szczegółów. Z drugiej strony silnik siedzi wzdłużnie i normalne, że się wychyla w prawo, a w autach tam gdzie siedzi poprzecznie to będzie się wychylać do przodu i tego bujania się już nie odczuje.

Edytowane przez majeczek91
Opublikowano (edytowane)

Przy w pełni sprawnej lewej poduszce jest to normalne , oczywiście jest jakaś granica tej normalności i siedząc przed swoim kompem pewny na sto procent być nie mogę, że u ciebie właśnie tak jest :P

Porównaj sobie z innymi, które nie wywalają błędu przerwy/zwarcia elektrozaworu lewej poduchy ( oczywiście najlepiej jak to będzie A4 z podobnym motorem ) :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

To normalne, mój tez na postoju jak gazuje delikatnie buja ( gdy wciskam puszczam wciskam gaz) wiec nie szukaj problemu tam gdzie go miema, jak masz za duzo kasy to zrób sobie drl/clh lustra fotochrom zewnatrz i wewnatrz i pewnie ci jeszcze kasy zostanie niz jakbyś zaczął wymieniać dwumasy wałek, pompki i bóg wie co jeszcze

Opublikowano (edytowane)

Potwierdzam u mnie jest tak samo jak u kolegów, trzeba przywyknąć do traktora, mimo to złego słowa nie można powiedzieć mocny silnik to i buja hehe :decayed:

Edytowane przez pyra111
Opublikowano

dzięki za odpowiedzi trochę mnie uspokoiliście

Opublikowano

Bujanie się zmniejszy jak przestawisz kąt synchronizacji bliżej 0. Na razie jest dużo za wczesny.

Opublikowano

Ja też potwierdzam wyżej opisywany objaw, sprawdziłem w dwóch innych autach z tym samym motorem i jest tak samo. Odpuść.

Opublikowano

Zmień tylko ten kąt w okolice 0 lub troche na minus i jezdzij dalej

Opublikowano

Bujanie się zmniejszy jak przestawisz kąt synchronizacji bliżej 0. Na razie jest dużo za wczesny.

Zmień tylko ten kąt w okolice 0 lub troche na minus i jezdzij dalej

Synchronizacje ma w normie, jak nie ma żadnych innych zastrzeżeń do pracy motorówki , to ja nie widzę potrzeby brudzenia rąk :decayed:

Stare , mądre przysłowie mówi " nadgorliwość gorsza od faszyzmu ", a znając życie to kręcenie synchronizacją rozrządu w tym przypadku pomoże tyle co umarłemu kadzidło :P:)

Ale jak ktoś lubi eksperymentować to niech sobie pokręci i napisze czy pomogło :)

Opublikowano

to ja nie widzę potrzeby brudzenia rąk

Przecież do tego to nawet rąk nie trzeba pobrudzić :wink:


kręcenie synchronizacją rozrządu w tym przypadku pomoże tyle co umarłemu kadzidło

Na wibracje może i nie pomoże ale już kilka razy komuś dawałem z +1 na -0.5 i różnica zawsze była zauważalna. Ot taka drobna porada może faktycznie odbiegająca od tematu. Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...