Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opony letnie - jakie polecacie?


BEKACZU

Rekomendowane odpowiedzi

widze ze jeszcze koledzy chwala goodyear eagle f1 asymetric 2

Nie za wąskie? wydaje mi sie ze audi preferuje 245 40 18

245/40/18 przy szerokiej feldze. Ok

Ja zmieniłem na oryginalną audi z 8,5" R19 na 7,5" R18.

dopuszcza producent dla A4 B8 też 225/45/18 .

255/35/19, które miałem - piękne, ale męczyłem się strasznie:kwasny:

początkowo chciałem 245 ale stwierdziłem, że to żadna zmiana z 255 i zdecydowałem że kupie 225 z większym profilem.

---------- Post dopisany at 13:03 ---------- Poprzedni post napisany at 12:54 ----------

typoszereg opon do A4 B8

http://s10.postimg.org/ixfzxup39/IMG_2869.jpg

powiedz proszę jak Ci się jeździło na 255/35/19 - ja mam obecnie 245/40/18 i szukam opinii :wink: a widzę, że piszesz iż się męczyłes...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6.3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

powiedz proszę jak Ci się jeździło na 255/35/19 - ja mam obecnie 245/40/18 i szukam opinii :wink: a widzę, że piszesz iż się męczyłes...

opony_wymiary_18_19.jpg

Różnica pomiędzy Twoimi oponami a moimi ok.10 mm na Twoją korzyść . Bardzo podobna szerokość opony.

Ja na moje mówiłem "wałki". Niestety poza efektem estetycznym nie widziałem żadnych zalet szerokich "laczków". Zimówki mam 205/60/R16 ale nie można ich porównywać, inna twardość gumy, wyższy profil ok 128 mm, ale zupełnie inny komfort jazdy. Wałki na zakrętach trzymały się jak przyklejone, to fakt. Podstawową różnicę widzę przy zmianie letnich na zimówki. Pomijam efekt komfortu (zimówki są bardziej miękkie). Zdecydowanie mniejsze opory na kierownicy!!! Dlatego zdecydowałem się na węższe 225 i zmianę na 18". Uważam, że wizualnie latem dużo nie stracę ale komfort jazdy poprawi się. :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, czy przypadkiem te całe XL to tylko oznaczenie eXtra Load dodawane do 98, ale tak naprawdę usztywniane boki opony itd określa oznaczenie ZR ??

XL praktycznie ma każda opona 98V bo musi mieć mocniejsze boki ze względu na większe dopuszczalne obciążenie ??

Prawda to w jakiejś częsci czy nie ??

Jakbyście mieli wybrać do mocnego Q, ale nie na tor, tylko żeby było komfortowo i sportowo ;) to którą byście wybrali ? z XL czy bez ?

Goodyear Efficient Grip Performance 225/50 R17 94W with rim protection (MFS) BSW

Goodyear Efficient Grip Performance 225/50 R17 98W XL with rim protection (MFS) BSW

BTW. GY będą bardziej trwałe niż dunlopy SPORT MAXX RT ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam dylemat jakie wybrać opony. Przede wszystkim zależy mi na cichych oponach.

Opony będą do Audi A4 B8 Sedan 2.0 TFSI QUATTRO

- Dunlop SP Sport Maxx RT

- Hankook Ventus S1 Evo 2 K117

- Goodyear eagle f1 asymmetric 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Hankook Ventus S1 Evo 2 K117 - 72dB

- Goodyear eagle f1 asymmetric 2 - 69dB

ja rozważam jeszcze:

- Vredestein Ultrac Sessanta - 67dB

Takie dane podał mi gość od opon. Na ostatnich jezdziłem (245/40/18) i faktycznie są ciche ale nie wiem czy nie zmienić na inne bo ide w 19 i trochę szersze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poczytajcie pare stron wczesniej, ogolnie tez chcialem kupic vred sessanta ale jakos mi odeszlo..... wybiore z uniroyale Rainsport 3, dunlop sp sport rt lub goodyear asymetric 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego tak mało pisze się i myśli o zakupie : Goodyear Efficient Grip Performance, 68db, B,A ?? że drogawe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego tak mało pisze się i myśli o zakupie : Goodyear Efficient Grip Performance, 68db, B,A ?? że drogawe ?

dla 235/45/17 producent pokazuje C,B

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumam... no ja mam ten sam problem tyle że z vred i tamtymi assymetric2 bo ich nie ma w 225/50 ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poczytajcie pare stron wczesniej, ogolnie tez chcialem kupic vred sessanta ale jakos mi odeszlo..... wybiore z uniroyale Rainsport 3, dunlop sp sport rt lub goodyear asymetric 2

Ciekawe tylko, ze zero konkretow w temacie vredow. W sessantach na A4 smigalem prawie dwa sezony i bajka. Wczesniej 159 okolo 3 lat i tez no problem w sumie okolo 200kkm. To na dunlopach zaliczylem dzwona w 159 bo sie slizgaly na mokrym :facepalm: Sessanty glosne nie sa, a bieznik spełnia swoje zadanie. Zastanaiwam sie tylko jak przy 19" (mam porownanie na 17 i 18). Do gry wlaczyl sie jeszcze Goodyaer F1 assymetric 2 bo cena taka sama i opinie UZYTKOWNIKÓW dobre... wszystko wskazuje na to, ze pozostanę wierny Vredom ale..niech sie wypowiedza Ci co faktycznie troche pojezdzili na jednych i drugich oponach w miescie na autostradach i wsiach :wink: najlepiej od nowosci, a nie Ci co jezdza tylko na disco do kosciola i po zakupy. Inaczej te opinie niczego nowego nie wprowadzaja...sorry ale taki "tutaj" mamy klimat :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pieron, ja kupiłem na moje nowe 18 właśnie sessanty 235/40 ,kierowałem się opiniami ,a i cena też przyzwoita jak za takie opinie, zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w zeszlym roku kupilem sessanty 225/40/18. Jestem bardzo zadowolony. Najcichsze opony jakie mialem. Na suchym jak i mokrym potrafia przeniesc spory moment (mam 210KM i 430Nm). Na zakretach super - pewnie i stablinie. Poprzednio mialem GY Eagle F1 i sessanty oceniam lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko ze producent na miom rozmiarze daje note F, C wiec nie za dobrze na mokrym sie spisuja sessanty, tylko dlatego je odzucilem i zastanawiam sie nad goodyearem albo uniroyalem on jednak maja C, A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej miałem w toledo Barum Bravuris II i byłem zadowolony i teraz zastanawiam się nad tymi:

http://allegro.pl/4-x-225-45r17-barum-3hm-sezon-lato2014-nowosc-24h-i3849682052.html

Rodzice 2 sezony na Bravuris 2 205/50/17 - złego słowa powiedzieć nie można , opony przyzwoite w tej klasie cenowej

na moim oplu oponki Barum Bravuris 2 śmigaja już 4 sezon i bardzo ładnie się sprawują , a audi było obute w GoodYear Eagle F1 Asymmetric 2 które po 2 sezonach popękały wszystkie cztery:facepalm: tak jak na fotkach i zastanawiam się czy warto przepłacać za markowe opony klasy premium .

Barum Bravuris 3HM 235/45 R17 94 Y FR. Opony Barum . Oponeo te barumy to ciekawa propozycja i teraz w dobrej cenie , niestety nie ma żadnych opinni bo to nowość na sezon 2014 ale może warto z niej skorzystać.

IMG_4725.jpg

IMG_4727.jpg

IMG_4728.jpg

IMG_4729.jpg

IMG_4730.jpg

IMG_4731.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyście potrzebowali oponki w jakiś konkretnych rozmiarach, nowe i w cenach hurtowych to piszcie. Mam możliwość sprawdzania cen opon i zamawiania. Mój brat pracuje w hurtowni opon :)

Daj ceny oponek 205/55/16 i 225/55/16 różnych marek. Może byc PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a co sądzicie o Nexenach N8000? Jak sie sprawuja na mokrym, jak z glosnoscia, no i przede wszystkim z wytrzymaloscia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...