Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opony letnie - jakie polecacie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Bo B8 na szczęście jeszcze nie potrzebuje optycznych tJuningów by ładnie się prezentowało.

Bądź, że - jak to jest w przypadku starszych modeli - udawało, iż jest szybkie i wściekłe... bardziej niż pozwala na to motor :D

Edytowane przez BeyerBrown
  • Odpowiedzi 6.3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

A jak się mają opony z indeksem XL?

Czy zwracacie na to uwagę przy doborze swoich opon? Może inaczej. Czy bierzecie i uwzględniane ten indeks również? :wink:

Opublikowano

A jak się mają opony z indeksem XL?

Czy zwracacie na to uwagę przy doborze swoich opon? Może inaczej. Czy bierzecie i uwzględniane ten indeks również? :wink:

Jak dla mnie to XL to bardziej chwyt marketingowy. Jedna opona będzie 95xl, a druga 99xl. Niw ma jakiejś przyjętej normy. Oponą xl można nazwać taką, która ma wyższą nośność niż większość innych opon w tym rozmiarze.

Opublikowano

Czyli do Quattro i dużej mocy mają mają sens, bo jednak boczna krawędź opony jest przez to twardsza i mniej pływa auto na zakrętach. Dobrze rozumuje?

Opublikowano

No konstrukcja opony o zwiększonej nośności z pewnością musi być inna.

Opublikowano (edytowane)

Nim odpowiedzą Tobie forumowi specjaliści, poczytaj wypowiedzi specjalistów z branży oponiarskiej:

http://www.opony.com.pl/opony-porady-ekspertow/opony-wzmacniane-xl-fakty-i-mity/?id=19

Dariusz Walisiak

Training Manager

Goodyear

można powiedzieć, iż opony wzmocnione powinny trafić na każde auto na którym zostały homologowane przez producenta. Wymówką nie może być tutaj fakt, iż "auto nie przewozi tak dużych ciężarów" lub "nie jeździ z maksymalnymi prędkościami". W przypadku wymiany opon z oznaczeniem XL należy się upewnić, iż indeks nośności nowej opony o tym samym rozmiarze nie jest niższy w stosunku do opony oryginalnej.

także tego... ja już się nie wypowiadam własnym zdaniem w temacie indeksów nośności :) Niech przemawiają fachowcy :hi:


Czy jest sens? Hmmm:

Piotr Łygan

Specjalista ds. Technicznych

Pirelli Polska

auto wyjeżdża z fabryki na oponach, których indeks nośności jest dobierany przez konstruktora SAMOCHODU. Ta informacja zawarta jest w świadectwie homologacji typu pojazdu. Zatem generalnie mówiąc, przy zmianach opon w przyszłości należy dobierać indeks nośności właśnie wg tych zaleceń.
(...)
Opony XL (zastosowane zamiast SL) generalnie mogą (aczkolwiek nie muszą) powodować pewne zmiany w prowadzeniu pojazdu oraz, z racji większej sztywności, mogą np zmniejszyć komfort podróżowania.
Jacek Młodawski

Specjalista ds. Technicznych

Continental

Opony wzmacniane stosowane są zarówno w autach o dużej masie całkowitej jak i również w tych, które ostały wyposażone w silniki o dużej mocy. Dzięki sztywniejszej ścianie bocznej są bardziej stabilne podczas jazdy (samochody ciężkie) oraz pozwalają na osiąganie wysokich prędkości podczas, których nie dochodzi do zjawiska nadmiernych odkształceń.
Opony takie mają lepszą przyczepność podczas pokonywania zakrętów i dają kierowcy większe doznania z szybkiej jazdy.

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano (edytowane)

Dziękuję bodas za pomoc i szybkie odpowiedzi :):wink:

Również Tobie ​BeyerBrown za link do wyczerpujących informacji osób znających się na rzeczy! :hi:

Edytowane przez beny2303
Opublikowano

Miał ktoś styczność z oponami Achilles Art Sport? Da się na tym bezstresowo jeździć?

Opublikowano

A nie możesz chociaż sprawdzonych Barumów kupić?

Opublikowano

Dziękuję bodas za pomoc i szybkie odpowiedzi :):wink:

Również Tobie BeyerBrown za link do wyczerpujących informacji osób znających się na rzeczy! :hi:

jeżdżę na continental sport contakt 5 xl 235 / 45 / 17

i moze xl cos tam daje ale nie jest to jakos specjalnie odczuwane. na oponach jezdzi sie dobrze i miekko jak na 17.

przed zamontowaniem bok opony nie wyglądał na jakis zbyt twardy

Opublikowano

A nie możesz chociaż sprawdzonych Barumów kupić?

jeśli to do mnie to sytuacja jest taka że jestem na etapie kupna felg, i akurat na tych które mnie interesują są właśnie takie oponki (całkiem świeże) ;)

Opublikowano

Pytanie odnośnie Barum Bravuris 3 - są dużo lepsze od Bravuris 2? :mysli:

Dwójki jak dla mnie na deszczu bardzo łatwo zrywały trakcję... co było irytujące przy ruszaniu spod świateł :facepalm:


Pytam o nie bo w drugim aucie muszę zainwestować w co najmniej 2 opony bo jedna mi się uszkodziła. A trudno jest znaleźć jedną używkę tak samo przytartą :kwasny:

Opublikowano

jeżdżę na continental sport contakt 5 xl 235 / 45 / 17
i moze xl cos tam daje ale nie jest to jakos specjalnie odczuwane. na oponach jezdzi sie dobrze i miekko jak na 17.
przed zamontowaniem bok opony nie wyglądał na jakis zbyt twardy

Dziękuję za Twoje spostrzeżenia! Na pewno przydadzą się przy podjęciu decyzji :wink:

Opublikowano

Czy watro zaczekać ze 2 -3 miesiące i kupić letnie opony czy raczej różnicy w cenie nie będzie? Czy może w ogóle poczekać do końca sezonu? Jest sens?

Opublikowano

ja kupiłem w październiku letnie czyli mozna powiedzieć ze po sezonie , roznicy w cenie zbytnio nie bylo.

za to problem bylo znalesc bo kazdy wulkanizator teierdził ze stany zerowe.

jasli i tak musisz kupic to nie ma co odciągac

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Im bliżej lata, tym na pewno drożej będzie.

Opublikowano (edytowane)

A czy warto kupić nowe ale z 2015r lub starsze?

Edytowane przez zarzykzgr
Opublikowano

zeruc uwage zeby tygodnie byly blisko 2016.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

A czy warto kupić nowe ale z 2015r lub starsze?

Tu masz wskazówkę:

http://autogum.com/uploads/pliki/starzenie-sie-opon-pismo-z-michelin.pdf

http://www.stodola.eu/files/6_proces_starzenia_sie_opon.pdf

"Biorąc pod uwagę procesy starzeniowe występujące pod wpływem
temperatury określono, że dla opon użytkowanych standardowo przez rok przy przebiegu
19000km powstałe procesy starzeniowe odpowiadają takim samym procesom
starzeniowym powstałym podczas ich magazynowania dopiero po 17 latach! Inaczej
obrazując, opona będąca 3 tygodnie w eksploatacji posiada zmiany starzeniowe
odpowiadające jej magazynowaniu przez 1 rok"

"Ze względu na różne warunki użytkowania opon: obciążenie, prędkość, zmiany
ciśnienia, stan dróg, uderzenia i inne uszkodzenia Michelin zaleca coroczną kontrolę stanu
opon przez specjalistę z dziedziny ogumienia oraz zaleca wycofanie opon z eksploatacji
po przekroczeniu 10 lat od daty produkcji bez względu na wysokość bieżnika. "
Na chłopski rozum:
Kupujesz nowe 2-3 letnie opony, jeździsz na nich 6-7 lat i wciąż mieścisz się w rekomendowanym okresie ich użytkowania :hi:
A jak dbasz o opony, np. stajesz autem w zacienionym miejscu, regularnie sprawdzasz ciśnienie w kołach (co 3-4 tygodnie), psikasz na opony środki konserwujące to guma z pewnością zachowa na długo swoje optymalne parametry :)
Edytowane przez BeyerBrown

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...