fazi1111 Opublikowano 30 Listopada 2008 Opublikowano 30 Listopada 2008 wlali mi 4 litry a mówiłem że wchodzi 3.8... mam teraz około 6mm ponad maximum i zastanawiam się czy mogę tak jeździć czy domowym sposobem odessać?
endriuu Opublikowano 30 Listopada 2008 Opublikowano 30 Listopada 2008 naturalnie ze odessij. za wysoki stan oleju moze spowodowac podwyższone ciśnienie w dolnej cześci silnika i rozsadzenie uszczelnień przez co mogą powstac wycieki. po przejechaniu np 1000km mozesz miec ponizej min!
fazi1111 Opublikowano 30 Listopada 2008 Autor Opublikowano 30 Listopada 2008 właśnie w garażu odsysam przejechałem tylko 5 kilometrów wiec nie ma obawy.. mam jeszcze jedno pytanie, bo w tym silniku wymieniam tylko wkład filtra a do niego jest zestaw dwóch kompletów uszczelek czyli wychodzi na to, że mam od góry i od dołu obudowę odkręcać ?? na dole jest jakiś odstojnik czy coś ??
Sztomel Opublikowano 30 Listopada 2008 Opublikowano 30 Listopada 2008 nie pomoge. mam benzyne a to u Ciebie w benzynie nie ma w silniku smarowania olejem fazi1111 wjedź na kanał i poluzuj śrubę spustową w misce olejowej i spuść około 0,5 litra oleju i sprawdź następnie stan na bagnecie, po co kombinować z odkręcaniem dekla czy podstawy filtra oleju skoro tam niewiele go zostanie jak olej spłynie do miski.
letallec Opublikowano 30 Listopada 2008 Opublikowano 30 Listopada 2008 Weź cienki wężyk, strzykawkę i odeśśij nadmiar przez otwór bagnetu.
endriuu Opublikowano 30 Listopada 2008 Opublikowano 30 Listopada 2008 nie pomoge. mam benzyne a to u Ciebie w benzynie nie ma w silniku smarowania olejem nie - ja smaruje towotem. nie mam rozbieralnego filtra i dwoch uszczelek. u mnie w\ymienia sie caly filtr. o to pytal fazi. a nie o to jak spuscic olej
bobusiek Opublikowano 30 Listopada 2008 Opublikowano 30 Listopada 2008 Ale panowie jeżeli na zdjęciu czerwona kreska oznacza aktualny poziom oleju to masz przekroczonego maxa o ok.1-2 milimetry a nie 6 gdyż podział "max" a "min" zawiera się pomiędzy załamaniami na bagnecie
Sztomel Opublikowano 30 Listopada 2008 Opublikowano 30 Listopada 2008 endriuu nie musisz się od razu obrażać, wiem, że fazi pytał o obudowę wkładu filtra ale przecież można się od razu domyślić, że chciał tamtędy spuszczać olej
fazi1111 Opublikowano 30 Listopada 2008 Autor Opublikowano 30 Listopada 2008 to już zgłupiałem kompletnie to maximum jest na końcu zagięcia bagnetu czy końcu tych kropek ze zdjęcia? spuszczać nie chwiałem przez filtr, ale dla mnie wymiana tego wkładu to nowość zawsze była całość i dlatego pytam jak to jest zbudowane
Sztomel Opublikowano 30 Listopada 2008 Opublikowano 30 Listopada 2008 pytam jak to jest zbudowane tam nie ma żadnej filozofii - odkręcasz górny dekiel i wymieniasz tylko wkład, jeśli uszczelka nie przepuszcza oleju to nie trzeba zakładać nowej (wystarczy ją tylko przy zakręcaniu dekla posmarować olejem), u dołu zjaduje się chłodniczka oleju (widać dwa węże wodne układu chłodzenia, płyn chłodzący ochładza olej) u dołu jest korek spustowy oleju aby przy wymianie wkładu spłynął stary olej z ewentualnym syfem jaki się tam nagromadził i to wszystko. [br]Dopisany: 30 Listopad 2008, 20:42_________________________________________________poziom oleju powinien na miarce bagnety zawierać się w połowie pomiedzy min a max i tyle.
bobusiek Opublikowano 30 Listopada 2008 Opublikowano 30 Listopada 2008 Właśnie że pomiędzy tą kratką :/ Myślałem tak jak Ty. Niestety kolego nie masz racji, instrukcja obsługi samochodu str.327 jasno wskazuje "min" i "max"
bobusiek Opublikowano 30 Listopada 2008 Opublikowano 30 Listopada 2008 To ja już sam nie wiem :/ U nas nie ma nacięć ani plastikowych nakładek na bagnetach oleju tylko są załamania co widać w pierwszym poście które stanowią granice min i max
fazi1111 Opublikowano 30 Listopada 2008 Autor Opublikowano 30 Listopada 2008 z instrukcji str. 176 a) Öl darf nicht nachgefüllt werden - po przetłumaczeniu przez altaviste Oil may not be refilled Öl kann nachgefüllt werden -Oil can be refilled
fazi1111 Opublikowano 30 Listopada 2008 Autor Opublikowano 30 Listopada 2008 kolega Dred stwierdził że maximum jest, na zgięciu bagnetu a w tym przedziale kropek powinien być stan oleju, najlepiej 3/4 na tych kropkach. ale trzeba trochę spuścić bo za dożo jest i wszystko jasne btw. z tego skanu z sam naprawiam to dla silników 4 cylindrowych jest po prawej obrazek a dla 6cio po lewej
Cristoforo Opublikowano 30 Listopada 2008 Opublikowano 30 Listopada 2008 ja mialem jak kolega na fotce i mi zalali 4litry pojezdzilem i samo zeszlo o jakies dwa milimetry i jest git
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się