Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Obcieranie przy kręceniu kierownicą


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Pisałem w przypiętym wątku ale nikt nie udzielił mi odpowiedzi więc proszę Was o pomoc w tym nowym temacie. Od miesiąca jestem posiadaczem Audi A4 B6 1.9 AWX. Chwilę po zakupie można usłyszeć w aucie wiele różnych dźwięków. Skrzypi pedał sprzęgła ale o tym już zdążyłem znaleźć informacje, natomiast jeśli chodzi o kierownicę a dokładnie ten specyficzny dźwięk, który ujawnia się po przejechaniu kilku kilometrów nie znalazłem nic konkretnego. W załączonym filmiku można usłyszeć dokładnie identyczny odgłos ja w mojej b6. Dodam, że nie mogę odkręcić korka od płynu do wspomagania, próbowałem na siłę ale ani drgnął. Czy ktoś wie co jest przyczyną wydobywania się tego dźwięku i jak można sobie z nim poradzić ( pomijając możliwość podgłośnienia radia :) ) Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!

https://www.youtube.com/watch?v=YTDenW1ZR3w

Opublikowano

Może to taśma - zwijak pod kierownicą

Opublikowano

Dodam, że jak kręcę kierownica bez uruchomionego silnika to takiego dźwięku nie ma. To może być taśma?

Opublikowano

U mnie pojawia się podobne skrzypienie po kilku km i występuje również na zgaszonym silniku. Nie mam pojęcia co to...

Może siknąć WD40 w szczelinę pomiędzy kolumną kierownicy a kierownicą? :mysli:

Opublikowano

U mnie pojawia się podobne skrzypienie po kilku km i występuje również na zgaszonym silniku. Nie mam pojęcia co to...

Może siknąć WD40 w szczelinę pomiędzy kolumną kierownicy a kierownicą? :mysli:

Poradziles sobie z tym problemem?

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Póki co próbuję ten dźwięk ignorować :wink:

Opublikowano

Korek musisz odkręcić jakąś żabka albo innym kluczem. Tylko z wyczuciem.

Opublikowano

@up jaki korek?

Wysłane z mojego SM-N920C przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ja to samo mam i nie wiem gdzie szukać przyczyny. Umówiony jestem z mechanikiem, i ma rozebrać mi kierownice. Zobaczymy co w niej siedzi.

Opublikowano (edytowane)

Witam
z pewną dozą nieśmiałości chciałem odświeżyć ten temat, pierwszy post ....

mam identyczny problem - i co najważniejsze nie mam zaufanego i sprawdzonego mechanika (nie chce się narazić na niepotrzebne koszta)

Koledzy - proszę - jeżeli wiecie jak wyeliminować ten wkur.... defekt, dajcie możliwie pełny opis rozwiązania tego problemu.
Może sam spróbuje z tym wtedy powalczyć - ale najważniejsze jest to, żebym wiedział i poinstruował mechanika co ma zrobić, jak stwierdzę (z dużą dozą prawdopodobieństwa :) ) że sam nie ogarnę tego tematu

Dziękuje z góry za Waszą pomoc i przepraszam jeśli już gdzieś jest opisane (łopatologicznie) rozwiązanie tego problemu a ja je przeoczyłem (w tym przypadku prosiłbym o link) :(

Edytowane przez Piotr Baran
Opublikowano

I nikt nic nie wie? Nikt nie pomoże?

Rozkręcać kolumny kierowniczej sam nie chce - i nie wiem czy ma to sens...
Metodą "nie inwazyjną" to spróbowałem psiknąć tylko silikonem w sprayu w szczelinę między kolumną a kierownicą ale nic to nie dało.
Kierownica piszczy po przejechaniu kilku kilometrów, czym bardziej dynamiczna jazda tym szybciej piszczenie się pojawia (może to coś ma do rzeczy?)
Płyn hamulcowy mam klarowny, czysty, a sam zbiorniczek także bez jakichkolwiek 'nagarów' , co do poziomu samego płynu wszystko jest ok.
Piszczenie pojawiło mi się jakieś 2 tygodnie temu i jak dotąd bez względu na to czy dni są cieplejsze czy tez bardziej chłodne występuje w dalszym ciągu a mnie coraz bardziej szlag trafia :)

Nie pozostaje mi na chwilę obecną nic innego jak czekać na jakąś odpowiedź z Waszej strony i jeździć słuchając dość głośno muzyki...

Opublikowano

Ja z tym problemem borykam się już od prawie roku. Zmieniłem płyn wspomagania ale to nic nie dało. Ostatnio przez jakiś czas była cisza ale problem powrócił. Prześledziłem chyba wszystko wątki z podobnym problemem na forach innych marek i znalazłem kilka być może udanych rozwiązań. A więc:

Na forum bmw i nie tylko (Audi A6 też) polecają środek o nazwie LUBRIZOL 6178, który można kupić w ASO Bmw bądź Opla ( numer: 90004033) koszt około 35zł. Opis jak to zrobić można znaleźć w necie na bmw klub bodajże. Ja kupiłem ten środek ale jeszcze nie zastosowałem bo najpierw spróbuje z drugim rozwiązaniem.

Opcja 2 to spora dawka smaru na przejściu kolumny kierowniczej w ścianie grodziowej. To ponoć też może pomóc. Sam czekam jak zrobi się cieplej żeby zrzucić osłone i porządnie tamto miejsce nasmarować.

Mój mechanik twierdzi, że to może być jakieś łożyskowanie kierownicy bądź zwijak taśmy airbag. Na to jednak nigdzie się nie natknąłem a szukałem wiele godzin. Próbuj a jeśli Ci się uda to podziel się informacją bo nie jesteśmy sami z tym denerwującym problemem :)

Opublikowano

Dziękuje za odpowiedź

Sytuacja wyglądała u mnie tak:
zamówiłem LUBRIZOL 6178 i czekam - dzisiaj mam go dostać (jestem na Ukrainie i takie są realia, zamawiałem przez sklep interentowy, byłem w serwisie BMW i tam też powiedzieli mi że okres oczekiwania to około 8 dni, a że było drożej to u nich nie zamówiłem)
w tym czasie w jakimś sklepie wypatrzyłem XENUM XP100 (power steering fluid booster) - dozowanie podobne jak ma to miejsce przy Lubrizolu, podkusiło mnie i kupiłem - efekt - bez zmian, jak piszczało tak dalej (tylko że mocniej) piszczało.

Pojechałem do sklepu i kupiłem 2x1litr płynu do wspomagania ( z zapasem na przepłukanie systemu) zamiennik G  004 000 M2 - syntetyk , a nie tak jak napisano na zakrętce od zbiorniczka - minerał.
Płyn wymieniłem , tak jak było opisane https://a4-klub.pl/topic/105816-wymiana-płynu-do-wspomagania-a4-b6-b7/#comment-3365544 , po wymianie dalej w tym dniu piszczało, przejechałem jakieś 3-4 km i odstawiłem auto na parking.
Następnego dnia, jak zwykle po samochód na parking i do pracy, i tutaj niespodzianka - nic nie piszczy do dnia dzisiejszego, a minęło już 4 dni.

Lubrizol jeszcze nie dotarł - ale i tak go kupię - tylko że go nie wykorzystam (mam taką nadzieje) w bliższej przyszłości więc nie jestem wstanie teraz napisać czy by pomógł, a że te kilka dni minęło od wymiany płynu (na syntetyk, a nie na minerał) i wszystko jest OK, napisałem co mi pomogło i nie piszczy.

Pozdrawiam

 

Opublikowano
Dnia 27.03.2017 o 12:32, Piotr Baran napisał:

 

 

 Panowie czy ktoś poradził sobie z tym problemem?

Opublikowano

Panowie ja miałem ten sam problem i drażniło mnie to już chyba ponad rok od momentu, kiedy zmieniłem sobie kierownicę na  trój-ramienną (na starej cztero-ramiennej nie było tego skrzypienia) :D  wystarczy zdjąć kierownicę, zdjąć zwijak i założyć kierownicę na trzpień, pokręcić i zobaczyć czy już nie skrzypi. Ja tak zrobiłem i zrozumiałem, że problemem jest to ocieranie się gumowej osłony kierownicy i plastik zwijaka. kupiłem smar silikonowo-teflonowy - który jest też dobry na skrzypiące elementy plastikowe kokpitu :)

http://allegro.pl/smar-tf-silikonowo-teflonowy-ag-20ml-i4954676162.html

niewiele kosztuje a zrobił robotę

zaznaczyłem niebieską linią gdzie nałożyć smar ( najlepiej takim malutkim pędzelkiem do plakatówek) jak zdejmiecie kierownice to będzie widać takie ślady ocierania się na tej gumowej osłonie kierownicy.

Mam nadzieję, że zrozumiale napisałem :)  u mnie po tym zabiegu nastała cisza a nawet kierownica lżej chodzi 

audi zwijak.jpg

Opublikowano

Trzeba ten zwijak dobrze wcisnąć i nie będzie ocierał.
Wiem, bo raz już to poprawiałem po swapie kiery na b7 ;-)

Wysłane z mojego SM-G901F

Opublikowano

Ja docisnąłem na maxa czyli do momentu aż zwijak wskoczy w zaczepy/zatrzaski i głębiej się już nie da wcisnąć, dlatego poratowałem się tym smarem,  skrzypienie ustało :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...