Jump to content
4 4
tom5151

LPG do mojego auta czy jest sens?

Recommended Posts

Cześć!

Czasami nachodzi mnie myśl czy nie założyć instalacji LPG do mojej audiczki 1.8T BFB, sugeruje się trochę tym że dużo z was, klubowiczów właśnie tak zasila swoje samochody. Powód takiego myślenia jest taki. Jestem studentem, nie mam stałych przychodów, tylko to co uda mi się zarobić na wakacje. Auto mam od prawie 3 lat , robie 20 000km rocznie (235kkm aktualnie), głownie jeżdżąc trasą na weekendy. Wydaje jakies 650zł na paliwo miesięcznie. Bardzo dbam o swoje auto i zawsze chcę aby było "oryginalne", czyste i zadbane stąd niechęć do zakładania gazu :D Chociaż jak słucham kolegów którzy maja zagazowane auta i oni leją do baku za jakieś grosze to zaczynam się zastanawiać czy nie wyrzucam pieniędzy w powietrze tankując PB.

Powiedzcie jak to jest z tym gazem w tym aucie?

Czy często trzeba jeździć ustawiać ten gaz?

Czy czuć ten wstrętny zapach?

Jak reaguje na gaz turbina i zawory?

Czy na kolejne 3 lata użytkowania warto zakładać gaz ( koszt około 3000zł )?

Jak z mocą?


" Jeśli pragniesz naprawiać świat zacznij od SIEBIE, tam jest najwięcej do zrobienia! "

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witaj,

zakładaj gaz, przebieg roczny 20 tys - szybko się zwróci instalacja :).


Powiedzcie jak to jest z tym gazem w tym aucie?

Czy często trzeba jeździć ustawiać ten gaz?

Czy czuć ten wstrętny zapach?

Jak reaguje na gaz turbina i zawory?

Czy na kolejne 3 lata użytkowania warto zakładać gaz ( koszt około 3000zł )?

Jak z mocą?

Auto chodzi na gazie bardzo dobrze, nie odczujesz różnicy na jakim paliwie jedziesz.

Co 10 tys km wymieniasz filtry i sprawdzenie ustawień.

Żadnego "zapachu" nie ma.

Zaworom nic się nie stanie :).

Przy takim przebiegu rocznym po kilku miesiącach zwraca się instalacja.

Dobra instalacja, kumaty gazownik i będzie super :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miesięczny wydatek na paliwo spadnie Ci spokojnie o ponad połowę, także pokalkuluj jak szybko się zwróci i czy opłaca się na 3 lata :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popieram kolege wyżej ! częste negatywne wypowiedzi na temat zasilania LPG to Mity wyssane z palca, dzisiejsza technologia stosowana w LPG jest całkowicie bezpieczna dla silnika i turbiny. Dobrze wyregulowana nie powoduje strat mocy ;) i ten uśmiech na stacji kiedy za każdym razem lejesz do pełna i widzisz koszt takiego tankowania. Bezcenne :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witaj. Zakładaj i będziesz zadowolony a nadmiar kasy przeznaczysz na zbytki.

Silnik pracuje super nie ma zapachu gazu jest oszczędność. Jedziesz na regulację po 1000km potem co 10 000 . Wszystko jest jeszcze zależne od wiedzy gazownika który musi to dobrze wystroić. Osobiście polecam.


:audi::quattro: i wszystko jasne.                       

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znajdź jakiś polecany zakład w swoim regionie i zakładaj. Bez sensu wywalasz kasę w błoto jeżdżąc na Pb... no chyba, że jesteś z tych co uważają, że gaz to tylko do zapalniczek... to jeździj dalej i przepłacaj :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kumaty gazownik to podstawa i 90% sukcesu w dobrym działaniu instalacji gazowej!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gregor10 tak stroi LPG podczas chipa że wychodzi kilka koni więcej w stosunku do PB, wynika to z kaloryczności gazu. Kto z Was myślał że lpg osłabia auto i że na benzynie idzie lepiej może się obudzić z tego snu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbardziej przeciwko zakladaniu gazu byla mysl ze mam bardzo ładne, porządne i oryginalne auto i grzech "psuc" go gazem. A z drugiej strony, auto jest coraz starsze i za te 3 lata gaz w nim bedzie atutem dla nabywcy. Teraz kwestia czy znajde porzadnego gazownika ktory zrobi mi to na tip top z porządnymi złączkami, przewodami itp :) no i musi byc blisko taki fachowiec zeby nie nakladac drogi.

Jeszcze takie pytanie odnosnie serwisowania:

Co ile wymienia sie swiece na gazie.

Ile kosztuje mniej wiecej taki serwis gazu co 10 tys?

Czy to prawda ze na gazie auto spala wiecej oleju?


" Jeśli pragniesz naprawiać świat zacznij od SIEBIE, tam jest najwięcej do zrobienia! "

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co ile wymienia sie swiece na gazie.
Ile kosztuje mniej wiecej taki serwis gazu co 10 tys?
Czy to prawda ze na gazie auto spala wiecej oleju?

Świece zalecają zmieniać po 30-40 tys. km.

Serwis to koszt 50-100 zł (zależy gdzie i u kogo).

Przy dobrze wyregulowanej instalacji silnik chodzi identycznie jak na benzynie, nie ma spalania oleju.

Znajdziesz porządnego gazownika- LPG Forum a pewnie i na tym forum znajdą się dobrzy fachowcy z Twoich okolic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

We Wrocławiu wszyscy polecają V-Gaz Paweł Rząca ul. Swojczycka 21/41, wybiorę się tam i porozmawiam :)

Ale jest jeszcze jeden dosc powazny problem. Garaże podziemne :/ moj akurat chyba nie ma zakazu parkowania ale praktycznie kazda galeria czy jakis parking tak :| slyszalem ze nie ma prawa zakazujacego wjazdu takich pojazdow ale wlasciciel parkingu moze sobie nie życzyć i wtedy trzeba sie dostosowac. Jak to wyglada z waszej perspektywy, jak z tym żyjecie?

Edited by tom5151

" Jeśli pragniesz naprawiać świat zacznij od SIEBIE, tam jest najwięcej do zrobienia! "

Share this post


Link to post
Share on other sites

We Wrocławiu wszyscy polecają V-Gaz Paweł Rząca ul. Swojczycka 21/41, wybiorę się tam i porozmawiam :)

Ale jest jeszcze jeden dosc powazny problem. Garaże podziemne :/ moj akurat chyba nie ma zakazu parkowania ale praktycznie kazda galeria czy jakis parking tak :| slyszalem ze nie ma prawa zakazujacego wjazdu takich pojazdow ale wlasciciel parkingu moze sobie nie życzyć i wtedy trzeba sie dostosowac. Jak to wyglada z waszej perspektywy, jak z tym żyjecie?

jak masz wlew pod klapka to kto i na jakiej podstawie CIe nie wpusci?

nikt nie ma prawa weryfikowac Twojego auta... a jak z zewnatrz nic nie widac to kto bedzie i na jakie podstawie Cie weryfikowal?

Poszukaj troche kolego poczytaj... to naprawde nie boli ;)


A4 byla... A6 byla...

Atualnie najszybsza i najmlodsza a3 :lol1:

http://a4-klub.pl/pozostale-audi-77/a3-8l-fl-1-8tq-mala-czorna-diablica-290314/

Dwie czorne CCCO pod domem stoja a6:2= a3+a4 :naughty:

Share this post


Link to post
Share on other sites

We Wrocławiu wszyscy polecają V-Gaz Paweł Rząca ul. Swojczycka 21/41, wybiorę się tam i porozmawiam :)

Ale jest jeszcze jeden dosc powazny problem. Garaże podziemne :/ moj akurat chyba nie ma zakazu parkowania ale praktycznie kazda galeria czy jakis parking tak :| slyszalem ze nie ma prawa zakazujacego wjazdu takich pojazdow ale wlasciciel parkingu moze sobie nie życzyć i wtedy trzeba sie dostosowac. Jak to wyglada z waszej perspektywy, jak z tym żyjecie?

jak masz wlew pod klapka to kto i na jakiej podstawie CIe nie wpusci?

nikt nie ma prawa weryfikowac Twojego auta... a jak z zewnatrz nic nie widac to kto bedzie i na jakie podstawie Cie weryfikowal?

Poszukaj troche kolego poczytaj... to naprawde nie boli ;)

.

Ja miałem starcie z strażą miejską bo jakiś kochany sąsiad mnie podpie....ił i musiałem wyprowadzić auto z garażu. Tylko na tym się kończyło na szczęście.

We Wrocławiu wszyscy polecają V-Gaz Paweł Rząca ul. Swojczycka 21/41, wybiorę się tam i porozmawiam :)

Ale jest jeszcze jeden dosc powazny problem. Garaże podziemne :/ moj akurat chyba nie ma zakazu parkowania ale praktycznie kazda galeria czy jakis parking tak :| slyszalem ze nie ma prawa zakazujacego wjazdu takich pojazdow ale wlasciciel parkingu moze sobie nie życzyć i wtedy trzeba sie dostosowac. Jak to wyglada z waszej perspektywy, jak z tym żyjecie?

jak masz wlew pod klapka to kto i na jakiej podstawie CIe nie wpusci?

nikt nie ma prawa weryfikowac Twojego auta... a jak z zewnatrz nic nie widac to kto bedzie i na jakie podstawie Cie weryfikowal?

Poszukaj troche kolego poczytaj... to naprawde nie boli ;)

.

Ja miałem starcie z strażą miejską bo jakiś kochany sąsiad mnie podpie....ił i musiałem wyprowadzić auto z garażu. Tylko na tym się kończyło na szczęście.

Nie masz się nad czym zastanawiać. Gaz za***ista sprawa. 350 kilometrów w mieście za ok 55 zł. Robi wrażenie przedewszystkim na naszych portfelach. Wiadomo... jak dbasz tak masz ale jeśli dbasz o instalację wymieniasz i serwisujesz na czas będzie służył długo. Lepiej też omijać jakichś nie znanych stacji z gazem bo mają taniej niż na BP na przykład.

Warto poczytać na forum o Twoim silniku z gazem na BANK ktoś ma i z użytkownikami 1.8T dowiesz się więcej. Ale i tak uważam że warto nie ważne jaki masz przebieg w aucie. Jak dbasz tak masz. I tyle. Ja polecam. Mega oszczędności.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepiej też omijać jakichś nie znanych stacji z gazem bo mają taniej niż na BP na przykład.

PB tankuje TYLKO na Orlen, Shell, BP wiec gaz też bym tak tankował.


Ja miałem starcie z strażą miejską bo jakiś kochany sąsiad mnie podpie....ił i musiałem wyprowadzić auto z garażu. Tylko na tym się kończyło na szczęście.

A skąd wiedział że masz gaz? :)


" Jeśli pragniesz naprawiać świat zacznij od SIEBIE, tam jest najwięcej do zrobienia! "

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko już chyba zostało powiedziane :).

Przy zakładaniu LPG najważniejsze są 2 warunki:

1) kumaty gaziarz, bo przy turbo trzeba wystroić instalację na tip-top i nie każdy jest na tyle dobry w swoim fachu :P

2) nie oszczędzać na "gratach".

Niektórzy zapominają o punkcie 2 i oszczędności płynące z LPG zaczynają już przy instalacji, wkładając jakieś tanie elementy, a potem płaczą, że gaz to zło :decayed:.


Kiedy znajdziemy się na zakręcie...ręczny, gaz i odcięcie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byłem w V-Gaz we Wrocławiu, wszyscy bardzo go polecają na LPG Forum. Dostałem propozycje najpierw diagnostyki auta i ewentualnie doprowadzenia do serii, a potem zakładania gazu. Dokładnych nazw podzespołów nie pamiętam, jedyne co zapamiętałem to chyba wtryskiwacze BARAKUDA 130 ( wersja zeby ogarnął 200 koni jakbym chciał podnosić moc), cena 3300 plus 200 jesli chcialbym zbiornik 70L zamiast 55. A takie rzeczy jak węże, złaczki itp to mowil ze na pewno daje odpowiednio duże i porządne, żeby właśnie nie było cyrków z wyciekami i innymi problemami.


" Jeśli pragniesz naprawiać świat zacznij od SIEBIE, tam jest najwięcej do zrobienia! "

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drogawo.

Bardziej zależy mi na perfekcyjnym wykonaniu niż na cenie.

Edited by tom5151

" Jeśli pragniesz naprawiać świat zacznij od SIEBIE, tam jest najwięcej do zrobienia! "

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadal uważam, że 3500zł za instalację do 1.8T to za drogo.

tez uwazam ze duzo nawet za idealne wykonanie... chyba ze w to wchodza jeszcze prace mechaniczne nad silnikiem typu szczelnienie logowanie itp...

za 3500 mam do v6 2.4 instalacje na butli 60l stagu silverze hanach i faro ;)

u goscia co zapisuje juz na 10 lipca...


A4 byla... A6 byla...

Atualnie najszybsza i najmlodsza a3 :lol1:

http://a4-klub.pl/pozostale-audi-77/a3-8l-fl-1-8tq-mala-czorna-diablica-290314/

Dwie czorne CCCO pod domem stoja a6:2= a3+a4 :naughty:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak już to wezmę opcję za 3300 czyli pod większą moc ale ze zbiornikiem 55L. Narazie jeszcze musze sie dowiedzieć czy pękła mi turbina czy kolektor wydechowy, a może tylko uszczelka, bo gwiżdże mi coś przy gwałtownym gazie zaraz po odpaleniu ciepłego czy zimnego auta :(


" Jeśli pragniesz naprawiać świat zacznij od SIEBIE, tam jest najwięcej do zrobienia! "

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za 2800zł mam pod jeszcze większą moc i z większą butlą (72l), a z tego co wiem zbliżony zestaw klubowicze zakładali w niższych cenach.

Ale może takie ceny panują we Wrocławiu, ktoś się wypowie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja proponuje ci dołożyć większą butlę. Jak zakładałem do siebie parę lat temu to nie wiedziałem że wchodzi większa. Choć czasami myślę nad zamianą. Tylko pewnie nowe dziury w podłodze i to mnie odpycha


Była AHU + 2.16 + VIRUS......... 128KM / 309nm POWERED BY CIAHCIAH!!!
Jest B7 1.8 TQ
Moja OOOO http://a4-klub.pl/index.php?/topic/269412-moj-czterolap/?p=4145131

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja proponuje ci dołożyć większą butlę. Jak zakładałem do siebie parę lat temu to nie wiedziałem że wchodzi większa. Choć czasami myślę nad zamianą. Tylko pewnie nowe dziury w podłodze i to mnie odpycha

Mocno Ci przeszkadza mniejsza pojemność?


" Jeśli pragniesz naprawiać świat zacznij od SIEBIE, tam jest najwięcej do zrobienia! "

Share this post


Link to post
Share on other sites

1800 Pln tyle kosztuje zestaw na 230 koni i to na droższych podzaespołach. Reszta to narzut gazownia

Share this post


Link to post
Share on other sites

3500 to drogo, ale sławny w internetach Pan Rogowski bierze jeszcze więcej :-) i nawet uszczelkę pod kolektor wartą max 50zł klient sam musi sobie kupić.

Za ten zestaw na dużej butli nie powinno więcej być jak 3000zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja proponuje ci dołożyć większą butlę. Jak zakładałem do siebie parę lat temu to nie wiedziałem że wchodzi większa. Choć czasami myślę nad zamianą. Tylko pewnie nowe dziury w podłodze i to mnie odpycha

Mocno Ci przeszkadza mniejsza pojemność?
Ja wiem, może nie tak bardzo. Wchodzi mi 45 litrów a robię 350 km. Tylko z moją jazdą to muszę tankować co 4-5 dni, czasami częściej. Nie pomyślałem o tym wcześniej. Teraz bym się nie zastanawiał. Wygoda i tyle

Była AHU + 2.16 + VIRUS......... 128KM / 309nm POWERED BY CIAHCIAH!!!
Jest B7 1.8 TQ
Moja OOOO http://a4-klub.pl/index.php?/topic/269412-moj-czterolap/?p=4145131

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
4 4

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...