Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 B6] Zwiekszone spalanie ALT Logi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Od jakiegoś czasu a dokladniej od zmiany swiec na LPG 1 NGK 1496 Iryda mam zwiekszone spalanie o jaikes 5 l. gazu. Nie wydaje mnie sie ze to moze byc od swiec wiec zrobilem logi, oczywiscie na benzynie.

Proszę o pomoc poniewaz niedlugo jade nad nasze morze i nie widzi mi sie tak jechać :-D

P.S. Mialem kiedys błąd przepływki ale skasowalem i juz dlugo go nie bylo

DYNAMICZNE

http://vaglog.pl/log_265328.html

STATYCZNE

http://vaglog.pl/log_265327.html


Up

Wysłane z mojego GT-I8190N przy użyciu Tapatalka Edytowane przez rozek
Opublikowano

Logi na pb wyglądają poprawnie, dlaczego takie świece założyłeś? Sam piszesz że spalanie zwiekszyło się po zmianie świec, standardowe świece dedykowane do auta sa wystarczające i nie trzeba dokładać jakiś hiper super iryd dedykowanych do lpg bo w wiekszości to tylko marketing i żadnych korzyści nie przynoszą, jak masz stare świece to włóż na próbe i sprawdz spalanie.

Opublikowano

No właśnie mam i jutro podmienie. Chciałem dobrze a wychodzi ze wydalem 250 zl na marne.

Wysłane z mojego GT-I8190N przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Przepływa wychodzi słabo...

lambda wskazuje na delikatne ubogie dawki...

Sprawdź szczelność dolotu - obstawiam że gdzieś ciągnie lewe powietrze. Ja miałem podobnie z 1.8T, tam z odmy idzie wężyk przy filtrze oleju, okazało się że był rozsypany, a dalej był trójnik i odbicie do kolektora ssącego => wynik ciągnął lewe powietrze z przed przepływki i się krzaczyło wszystko..., Te ustrojstwa u mnie były pod kolektorem dolotowym - nie wiem jak jest w 2.0, ale zapewne też jakoś to rozwiązali...

Co do wysokiego spalania na LPG - to zrób te same logi na LPG, bo na PB nie wiele widać...

Ile czasu ma instalacja(lat/km), filtry wymieniałeś na czas? Ostatnie tankowanie tam gdzie przed dziwnym zachowaniem? na LPG co stacja to inny gaz... na Lotosie u mnie pali mi 9, a na innych Auchanowski pod 11.

Opublikowano

Pracuje na orlenie i zawsze tam tankuje ale prawda taka ze wczoraj.naprawilem ten trojnik przy rurze ktora idzie do przepustnicy bo olej wyciekal.

Wysłane z mojego GT-I8190N przy użyciu Tapatalka

Zobaczymy za 200 km

Wysłane z mojego GT-I8190N przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

https://ifinterface.com/page/page3.php

carprog2

i szukasz Audi, A4, ja wybrałem 2003 rok... grupa 1 silnik, dalej 103-70, masz rozrysowane co trzeba sprawdzić, u Ciebie też jest taki trójnik, więc jak jakieś węże spękają, wcześniej to może ciągnąć lewe powietrze z przed przepływki.

masz wolnossący silnik to zakładam że dobrze naprawiłeś trójnik - tam nie ma dużego podciśnienia... ale wypada przejrzeć cały układ... te węże gumowo-plastikowe po prostu po 10latach zaczynają się sypać...u mnie nawet lejek do bagnetu stał w 3 częściach ( trzymał go bagnet) ;-)

Nie mniej jednak to nie wiele wpływa na LPG - u mnie mocno ciągnął lewe powietrze i spalanie na LPG było OK. Pytanie o logi na LPG - tam coś więcej zobaczymy ;-)))

PS: a nigdzie nie śmierdzi gazem? Może ucieka gdzieś?

Opublikowano

Nie smierdzi. Zrobie logi jutro. Mam instalacje techa i jak byl wyciek to wywalilo blad a jak na razie go nie ma

Wysłane z mojego GT-I8190N przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Zatankuj na innej stacji... może coś dystrybutor źle policzył? ;-)))

Spalanie liczyłeś na tym co dystrybutor pokazał i licznik km. czy na kompie w aucie spalanie?

Opublikowano

Uzywam aplikacji motolog od kilku grubych lat. A nie zatankuje na innej stacji bo wiem co sprzedaje. Jak lejesz to zwroc uwage czy na liczydle jest napis "Główny Urząd Miar" Wtedy masz pewnosc ze Cie nie przewala.Wiesz jak jest...

Wysłane z mojego GT-I8190N przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Etykietki są prawie na każdej... ale nie raz widziałem też "awaria", więc nikt nie da 100% gwarancji że akurat coś w tedy się nie stało z liczydłem ;-)

Opublikowano

Jeżeli chcesz mieć pewność to przyjedz do mnie a daje głowę ponieważ dystrybutor daje na korzyść klienta (oczywiście w normie) ;-D

Wracając do tematu.

Wczoraj przejechałem ok100km na tych swiecach nieszczesno-irydowych i 50km po zmianie na stare 3-elektrodowe i juz spalanie z 17 spadlo na 14. Zobaczymy teraz jak przejade ok. 200km czy będzie chociaz 13 po mieście bo tak miałem wcześniej.

Wysłane z mojego GT-I8190N przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

@rozek rozwiązałeś temat świec?
Ja mam założoną świeżą instalację lpg i dałem się namówić właśnie na NGK 1496. Mam wrażenie, że silnik miał delikatne wypadanie zapłonu, co jakiś czas nim "wzdrygnie".

btw. które logi mogę porobić, żeby sprawdzić co i jak ?

Opublikowano

Wypadania zapłonów są na kanałach 14-16

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

@przem8 skubany zawsze pomoże !
Dzięki :hi:

btw. myślisz, że powyżej opisane świece mogą mieć wpływ na nierówną pracę silnika?

Edytowane przez jolley
Opublikowano

Jak są dedykowane do tego silnika to nie.

Opublikowano

Do gazu najlepiej sprawdzaja sie swiece z jedna elektroda. Ja mam u siebie denso k16tt i wszystko ladnie lata. Nie kosztuja dużo. Zmieniam co 15kkm i jest dobrze. 

Opublikowano
2 godziny temu, jolley napisał:

@rozek rozwiązałeś temat świec?
Ja mam założoną świeżą instalację lpg i dałem się namówić właśnie na NGK 1496. Mam wrażenie, że silnik miał delikatne wypadanie zapłonu, co jakiś czas nim "wzdrygnie".

btw. które logi mogę porobić, żeby sprawdzić co i jak ?

Tak rozwiązałem. To była wina świec. Oddałem na reklamację i zwrócili kasę. Zakładam teraz tylko takie jak byly ori. Mam nauczkę. Nie ma sensu poprawiać fabryki. W cenie jednej 1496 kupisz 4 normalne?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, MaTeo85 napisał:

Do gazu najlepiej sprawdzaja sie swiece z jedna elektroda

Bzdura -  do gazu sprawdza się zawsze świeca ori bo pod taką została wystrojona instalacja.

Adr ma świece 3 elektrodowe  i  jeśli strojenie jest ok to chodzi super. 

Świece do lpg to chwyt marketingowy . ?

Edytowane przez jacek70
Opublikowano
15 godzin temu, przem8 napisał:

Jak są dedykowane do tego silnika to nie.

Mam zamiar dzisiaj wykonać logi, żeby sprawdzić auto, bo dalej coś mi się nie podoba. Na jałowym czuć jakby wypadanie zapłonu, co kilka sekund + auto jest okazało się po programie, ale turbo dosyć poźno wstaje i chcę sprawdzić czy wszystko gra.
Powiedz mi, czy w podanych niżej logach można "sprawdzić" świece? Myślę później podmienić stare i ponowić próbę
002 - 033 (jeden przejazd na pb, drugi na lpg)
032 jak pojeżdżę chwilę na lpg
115 - 118
003 - 020
I jeszcze pytanie, czy wszystkie wykonuję dynamicznie, a tylko 032 statycznie?

Z góry serdeczne dzięki

Opublikowano
4 godziny temu, jolley napisał:

Na jałowym czuć jakby wypadanie zapłonu

A pokazuje wypadania w gr. 14-16?

Jakiś pogląd na stan świec można mieć po gr.20. Statycznie możesz zrobić 2+33, a w gr. 32 to odczytasz korekty długoterminowe ale to trzeba kilkanaście km zrobić żeby coś pokazało. Te objawy wypadania na obu paliwach czy tylko lpg?

  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...