Buuuuuuibek Opublikowano 6 Grudnia 2008 Opublikowano 6 Grudnia 2008 Dziś zauważyłem, ze na wewnętrznej stronie korka wlewu oleju osadził mi się jakiś smar w kolorze oleju ale w konsystencji masła. Dodam, że auto użytkuję na krótkich dystansach i że silnik często się nie zdąży rozgrzać do właściwej temperatury. Czy to poważne. Co z tym zrobic?
kola Opublikowano 6 Grudnia 2008 Opublikowano 6 Grudnia 2008 Dużo tego "smaru"? Ubywa Ci płyn ze zbiorniczka wyrównawczego? Miałem takie objawy gdy wywaliła mi uszczelka pod głowicą i płyn uciekał do silnika ( w niewielkich ilosciach) a pod wpływem temperatury odparowywał i osadzał się na korku i pokrywie zaworów. Sprawdz poziom płynu chłodniczego i poziom oleju w silniku.
Buuuuuuibek Opublikowano 6 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2008 Oleju to trochę dolewałempo 5000tys km jakieś 300ml, a poziom płynu były ok w zbiorniczku
ROGER Opublikowano 6 Grudnia 2008 Opublikowano 6 Grudnia 2008 na krótkich trasach to normalne więc niema obawy że coś nie tak
Buuuuuuibek Opublikowano 6 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2008 Coś tam doczytałem, że własnie na krótkich dystansach się zbierają gazy w silnku, które mogą doprowadzić do rozszczelniania. A tak po za tym co to jest odma?
kola Opublikowano 6 Grudnia 2008 Opublikowano 6 Grudnia 2008 Odma odprowadza gazy powstające w silniku. Jest to filtr który co jakiś czas powinno sie wymienic, lecz większość o tym zapomina. Efektem zapchania może być przeciek oleju. W v6 objawia się to (najcześciej) wyciekem u dołu miarki oleju. Ale niewiem jak to jest w twoim przypadku. Sprawdzic odme możesz odkręcając korek wlewu oleju. Jeśli usłyszysz psssss to ewidentnie odma nadaje sie do wymiany.
andrzej_1970 Opublikowano 6 Grudnia 2008 Opublikowano 6 Grudnia 2008 Jest to spowodowane używaniem samochodu na krótkich odcinkach.Aby tego uniknąć musisz częściej rozgrzać silnik do pełnej temperatury.
Buuuuuuibek Opublikowano 7 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2008 takze jutro rodzinny wypad za miasto
woj-o Opublikowano 11 Grudnia 2008 Opublikowano 11 Grudnia 2008 już koledzy napisali - normlana sprawa - wilgoć sie skrapla i to co widzisz to lekki mix oleju z wodą. raz na jakis czas (szczególnie zimą) dogrzej silnik wtedy toto odparuje całkowicie... aż do następnego razu .
domelq Opublikowano 11 Grudnia 2008 Opublikowano 11 Grudnia 2008 Miałem to samo jak żona jeździła do pracy (5 km). Jak ja pojexdziłem troszkę więcej to zjawisko to zanikło
adadur Opublikowano 16 Grudnia 2008 Opublikowano 16 Grudnia 2008 Jak olej był zalany poprzednio a jaki zalałeś ostatnio
Buuuuuuibek Opublikowano 16 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2008 castrol był i jest full synte dla PD
adadur Opublikowano 17 Grudnia 2008 Opublikowano 17 Grudnia 2008 czyli ten sam olej - full sysntetyk?
endriuu Opublikowano 17 Grudnia 2008 Opublikowano 17 Grudnia 2008 norma na krotkich dystansach. przyjdzie wiosna i problem zniknie
adadur Opublikowano 23 Grudnia 2008 Opublikowano 23 Grudnia 2008 No nie wiem czy to taka norma bo obecnie nie widzę teg ozjawiska. Kiedyś tam jak miałem 80-kę 1.8 to faktycznie coś tam było na korku.
Krzy0 Opublikowano 23 Grudnia 2008 Opublikowano 23 Grudnia 2008 Raz na jakis czas trzeba mu dobrze rure wyprostowac to przedrze wszystkie syfy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się