Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Przerobienie podgrzewania lusterek po kluczyku na grzanie po "tylnej szybie"


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

zapewne mam podgrzewane spryskiwacze

Jaką masz pewność ze masz podgrzewane spryski,sprawdzałeś chociaż czy podgrzewają :wink4:
Opublikowano

Kolego mrogal ja nie mam w ogóle kabelków do ogrzewania (sprawszałem dziś i są tam tylko dwa czarne podłączone do sterowania chyba). W takim razie z tego co zrozumiałem biorę kawał kabla i przeciągam go do prawego i lewego lusterka i podłączam do owego białego "grubaska" :> który się znajduje tam pod kierownicą (co za tym idzie u mnie nie ma żadnego cięcia). A jak je doprowadzić do samej obudowy lusterka? Musze je całe odkręcić (lusterka) i dodatkowo ściągnąć boczki? Jakiego kabla mam do tego użyć o jakim przekroju? I co z masą?

A z tym oświetleniem schowka też chyba sobie tak zrobie bo to wkurzające jest :kwasny: :kwasny: A przy okazji jak go zdemontować???

Opublikowano

zapewne mam podgrzewane spryskiwacze

Jaką masz pewność ze masz podgrzewane spryski,sprawdzałeś chociaż czy podgrzewają :wink4:

Solarek taka mam pewnoś ze w zimie moge zawsze spryskac sobie szybe :) Nigdy nie zdazylo mi sie ze zamarzlo

Opublikowano

Kolego mrogal ja nie mam w ogóle kabelków do ogrzewania (sprawszałem dziś i są tam tylko dwa czarne podłączone do sterowania chyba). W takim razie z tego co zrozumiałem biorę kawał kabla i przeciągam go do prawego i lewego lusterka i podłączam do owego białego "grubaska" :> który się znajduje tam pod kierownicą (co za tym idzie u mnie nie ma żadnego cięcia). A jak je doprowadzić do samej obudowy lusterka? Musze je całe odkręcić (lusterka) i dodatkowo ściągnąć boczki? Jakiego kabla mam do tego użyć o jakim przekroju? I co z masą?

A z tym oświetleniem schowka też chyba sobie tak zrobie bo to wkurzające jest :kwasny: :kwasny: A przy okazji jak go zdemontować???

kable daj grubosc porownywalnej do tych ktore ida do sterowania w lusterkach, no jeden podlaczasz do bialego "grubaska" drugim lapiesz gdzies mase, kable musisz pociagnac wiec bez zdejmowania tapicerki z drzwi sie nie obedzie, musisz kabel przepuscic przez gume do drzwi potem ciagnac w gore z wiazka ktora juz istniej, musisz zdemontowac ten trojkacik czarny przy lusterku i taka gabke/styropian i tam sie jakos przecisniesz do tafli lustra, jesli nie- czeka cie demontaz lustra. Demontaz nie jest trudny tylko trzeba to robic powoli i na spokojnie.

Opublikowano

A z tym oświetleniem schowka też chyba sobie tak zrobie bo to wkurzające jest :kwasny: :kwasny: A przy okazji jak go zdemontować???

Bradzo prosta sprawa bierzesz klucz nasadowy nr 8 i grzechotke z przedłuzka,otwierasz schowek i tam znajdziesz 3 sruby,pozniej zdejmujesz plastikowy boczek taki sam jak chcesz sie dostac do bezpieczników i tam tez ma 3 albo 2 srubki...odłaczasz kabelki od swiatełka i masz juz zdemontowany schowek :good:
Opublikowano

Ok dzięki wam chłopaki będę coś próbował działać. Jak bym miał bliżej do was to bym przyjechał :naughty: a tak to musze sam probować się z tym uporać jak będę miał jakieś problemy to będę pisał. A co do kabli to takie głośnikowe mogą być???

Opublikowano

A co do kabli to takie głośnikowe mogą być???

hmm... :mysli: w sumie kabel jak kabel,podjedz do jakiegos sklepu gdzie maja kable i powiedz gosciowi do czego Ci jest potrzebny to dobierze na pewno odpowiedni :good:
Opublikowano

Kolego mrogal ja nie mam w ogóle kabelków do ogrzewania (sprawszałem dziś i są tam tylko dwa czarne podłączone do sterowania chyba). W takim razie z tego co zrozumiałem biorę kawał kabla i przeciągam go do prawego i lewego lusterka i podłączam do owego białego "grubaska" :> który się znajduje tam pod kierownicą (co za tym idzie u mnie nie ma żadnego cięcia). A jak je doprowadzić do samej obudowy lusterka? Musze je całe odkręcić (lusterka) i dodatkowo ściągnąć boczki? Jakiego kabla mam do tego użyć o jakim przekroju? I co z masą?

A z tym oświetleniem schowka też chyba sobie tak zrobie bo to wkurzające jest :kwasny: :kwasny: A przy okazji jak go zdemontować???

kable daj grubosc porownywalnej do tych ktore ida do sterowania w lusterkach, no jeden podlaczasz do bialego "grubaska" drugim lapiesz gdzies mase, kable musisz pociagnac wiec bez zdejmowania tapicerki z drzwi sie nie obedzie, musisz kabel przepuscic przez gume do drzwi potem ciagnac w gore z wiazka ktora juz istniej, musisz zdemontowac ten trojkacik czarny przy lusterku i taka gabke/styropian i tam sie jakos przecisniesz do tafli lustra, jesli nie- czeka cie demontaz lustra. Demontaz nie jest trudny tylko trzeba to robic powoli i na spokojnie.

prawdopodobnie nie będziesz musiał się dostawac do tafli lustra. W moim jak montowałem sobie maty okazało że z lusterek miałem wyprowadzone kabelki, wystraczy się podpiąc.

Opublikowano

Kolego mrogal ja nie mam w ogóle kabelków do ogrzewania (sprawszałem dziś i są tam tylko dwa czarne podłączone do sterowania chyba). W takim razie z tego co zrozumiałem biorę kawał kabla i przeciągam go do prawego i lewego lusterka i podłączam do owego białego "grubaska" :> który się znajduje tam pod kierownicą (co za tym idzie u mnie nie ma żadnego cięcia). A jak je doprowadzić do samej obudowy lusterka? Musze je całe odkręcić (lusterka) i dodatkowo ściągnąć boczki? Jakiego kabla mam do tego użyć o jakim przekroju? I co z masą?

A z tym oświetleniem schowka też chyba sobie tak zrobie bo to wkurzające jest :kwasny: :kwasny: A przy okazji jak go zdemontować???

kable daj grubosc porownywalnej do tych ktore ida do sterowania w lusterkach, no jeden podlaczasz do bialego "grubaska" drugim lapiesz gdzies mase, kable musisz pociagnac wiec bez zdejmowania tapicerki z drzwi sie nie obedzie, musisz kabel przepuscic przez gume do drzwi potem ciagnac w gore z wiazka ktora juz istniej, musisz zdemontowac ten trojkacik czarny przy lusterku i taka gabke/styropian i tam sie jakos przecisniesz do tafli lustra, jesli nie- czeka cie demontaz lustra. Demontaz nie jest trudny tylko trzeba to robic powoli i na spokojnie.

prawdopodobnie nie będziesz musiał się dostawac do tafli lustra. W moim jak montowałem sobie maty okazało że z lusterek miałem wyprowadzone kabelki, wystraczy się podpiąc.

W tym właśnie sęk że nie miałem przewodów, ale już mam :naughty:

Opublikowano

FAFAŁ1 wyrezałeś juz podgrzewane lusterka :naughty::kox:

Opublikowano

Maty juz mam przyklejone kable polutowane tylko jeszcze ich nie podciągnąłem do lusterek ( mam w drzwiach przygotowane). Nie mam takiego klucza żeby te lusterka odkręcić i nie zmierzyłem też tej śruby mocującej jak ją miałem na wierzchu więc nie wiem jaki rozmiar żeby kupić. Ale muszę się za to teraz wziąć i doprowadzić sprawę do końca hyhy bo w końcu się zima skończy :rolleyes:

Opublikowano

U mnie miałem inny problem. Jak zdjałem wkład to okazało się że są u mnie kabelki noi się ucieszyłem ale nie potrzebnie bo kabelki szły tylko od lusterek do kostki. Ale kabelki juz poprowadziłem i teraz zostało przeklejenie mat tylko sie zastanawiam czy na silikon czy na jakis może klej

Opublikowano

Guwer - gdzie kupiles maty grzewcze do lusterek. ja jakos nie umiem na allegro znalezc :(

wpisz po prostu w szukajke GB 10S lub Gb 8S :good:
Opublikowano

Witam wszystkich. Ja też ostatnio pomyślałem o tym aby podłączyć grzanie lusterek pod ogrzewanie tylnej szyby - gdyż lusterka grzeją u mnie cały czas po włączeniu zapłonu. W zimę okazało się że jakoś nie grzeją tak jak się po nich spodziewałem. Ale okazało się że maty oryginalne maty są sprawne i podłączenie ich pod tylną szybę jest bezsensowne. Już wyjaśniam o co chodzi. W samochodach gdzie grzanie lusterek jest "po kluczyku" maty mają wbudowany termistor PTC, który połączony jest szeregowo ze ścieżką grzejną maty i w ten sposób ogranicza prąd płynący przez matę. Termistor jest wbudowany w samą matę i to jest ten termostat o którym niektórzy tu pisali. Termistor PTC ma dodatni współczynnik temperaturowy, tzn, jego rezystancja wzrasta wraz ze wzrostem temperatury i dlatego lusterka zaczynają grzać tylko wtedy jak jest wystarczająco zimno i przestają grzać gdy temperatura na zewnątrz wzrośnie lub gdy sama mata już się wystarczająco nagrzeje. Czy mata jest sprawna możemy sprawdzić na dwa sposoby - podłączając omomierz do styków maty (powinno być około 10k ohm w temp. 21 stopni C) lub włożeniu maty czy całego wkładu lusterka do zamrażalnika aby się dostatecznie oziębiła i podłączyć ją następnie pod 12V i wtedy organoleptycznie odczujemy czy mata grzeje. Oryginalne maty przystosowane do grzania "cały czas" po przekręceniu kluczyka powinny mieć ok 10k ohm natomiast maty bez termistora mają od 10 do 100 ohm (zależnie od producenta). I teraz jeśli matę z wbudowanym termistorem podłączymy pod ogrzewanie tylnej szyby to i tak nam to nic nie da bo mata nie będzie grzać gdy na dworze będzie za ciepło, natomiast jeśli założymy maty np. z allegro (takie bez termistorów) i podłączymy je do instalacji gdzie grzanie jest po kluczyku to dosyć szybko się spalą. Więc reasumując jeśli maty mamy oryginalne (z termistorami) to niech zostaną gdzie grzane są po przekręceniu kluczyka, natomiast jeśli wkładamy zamienniki to trzeba je podłączyć pod grzanie tylnej szyby bo inaczej się spalą dość szybko. Zaletą mat bez termistorów i podłączonych pod tylną szybę jest to, że możemy osuszyć lusterka np w czasie deszczu w lato czego na oryginalnych matach nie osiągniemy bo termistor nie włączy grzania w żaden sposób gdy na dworze będzie zbyt ciepło. A u mnie problem polegał na zaśniedziałych konektorach przy matach, konektorki przeczyściłem i myślę że w najbliższą zimę będzie wszystko ok.

Trochę się rozpisałem ale myślę że wyjaśni to wielu użytkownikom dlaczego po podłączeniu grzania lusterek pod tylną szybę ich lusterka nadal nie grzeją.

Opublikowano

panowie ja chcem u siebie takie cosik poczynic bo zima mnie wkurzyla w tym roku,i moje pytanie...bo znalazlem na allegro cale ori wklady nie drogo odrazu z matami grzewczymi -niebieskie szkla takie jak mam obecnie..i czytajac post powyzej o co zapytac sie kolesia...czy to sa wklady po grzaniu z kluczyka czy z tylnej szyby?i jak to jest w audi grzane lustra byly montowane pod szybe tylna i z kluczyka czy tylko z kluczyka...i czy wogole takie maty podejda...koles tylko napisal ze ma wklady ori zx matami grzewczymi tez ori sprawne stad moje pytanie czy takie cos wogole podejdzie

Opublikowano

Zapytaj sprzedawce jaka jest rezystancja mat, jeśli do 100 ohm to znaczy że maty przystosowane do grzania razem z tylną szybą, a jeśli będzie zbliżona do 10k (10000) ohm to znaczy że ma maty przystosowane do grzania po kluczyku. A żebyś u siebie sprawdził jak masz grzane lusterka to wyjmij wkład i odepnij kable od niego. Do kabelków z lusterka podłącz woltomierz lub zwykłą żarówkę na 12V. Teraz przekręć kluczyk i zobacz czy miernik pokazał 12V lub czy żarówka się zaświeciła. Jeśli zaświeciła to masz grzanie po kluczyku a jeśli nie zaświeciła to włącz ogrzewanie szyby tylnej - jeśli teraz zaświeciła to znaczy że masz grzanie razem z tyłem. I teraz kup odpowiednie maty.

P.S. A jeśli nie zaświeciła to albo żarówka spalona albo problem gdzieś głębiej.

Opublikowano

no wiec ja rowniez przerobilem grzanie lusterek po zaplonie na grzanie po tylnej szybie. tylko teraz mam maly problem: wczesniej jak lustra grzaly caly czas to byly bardzo gorące, teraz jak wlaczam razem z szybą to grzanie jest ledwo wyczuwalne ręką. a jak jest u was? moze tak powinno byc zeby sie maty nie popaliły.

Opublikowano

no wiec ja rowniez przerobilem grzanie lusterek po zaplonie na grzanie po tylnej szybie. tylko teraz mam maly problem: wczesniej jak lustra grzaly caly czas to byly bardzo gorące, teraz jak wlaczam razem z szybą to grzanie jest ledwo wyczuwalne ręką. a jak jest u was? moze tak powinno byc zeby sie maty nie popaliły.

a maty masz oryginalane? moze je starosc dopadla?

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...